10 Eylül 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

10 Eylül 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 15

232 Yeni Boğazlar Anlaşması Vesilesile Kamutay Hey eti Bütün Şehidliklere Çelenk Koymak Vazifesini Yerine Getirdi Montröde imzalanan Aoğazlar anlaşmasının tasdiki için Kamu- tayın 2 Ağustos tarihli fevka- lâde toplantısında bütün şehid- liklerimize Kamutay adına bi- rer minnet çelengi konulması kararlaşmış ve bunun için bir reis vekili, bir idare amiri ve bir divan kâtibiyle 7 mebusdan müteşekkil bir hey'etin ayrıl- ması kabul edilmişti. Hey'eti şu zatler teşkil edi- yordu: Reis Vekili Tevfik Fikret Sılay (Konya)ın reisliği altinda, idare amiri Halid Bay- rak (Beyazıd), Diyan Kâtibi Ziya Gevher Htili (Çanak- kale) ile Satı Çırpan (An- kara) İsmail Kemal Alp sar (Çorum), Hikmet Işık (Er. zincan), General Kâzım İnanç (İzmir), Mükerrem Ünsal (Is. parta), Dr. Şükrü Şenozan (Kastamonu), General Naci El deniz (Seyhan). Hey'et Reisi Tevfik Fik- ret Sılay (Konya) Ankara is. yonunda iken şunları mişti : söyle- «— Kamutay umumi hey'- etinin vermiş olduğu karari ye- rine getirmek üzere hey'etimiz SERVETİFÜNUN No. 2090—405 Ankaradaki Şehidliğe konulan çelenk şimdi Polatlıya hareket ediyor. Polatlidan Dumlupımara gide ceğiz. Gece Bozüyükten İnö- nüne geçeceğiz. 24 Ağustosta İnönü şehidliğine çelengi koy- duktan sonra İstanbula gidece- giz. Eyüp şehidliğinde de va- zifemizi yaparak ayın 29unda İs- tanbuldan vapurla Çanakkaleye geçerek memleketin kurtuluşu ve inkilâb uğrunda ölen aziz şehidlerimize Montrö zeferi dolayısiyle Kamutayın ve Türk milletinin duyduğu minnet ve şükranı, koyacağımız tunç çe- lenklerle ifade etmiş olacağız.” Hey'et, bütün bu şehidlik- leti ziyaret edip çelenkler koy- mak suretile vazifesini yerine getirmiştir.