10 Eylül 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

10 Eylül 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

No, 2090—405 1935 İzmir Panayırından bir görünüş UYANIŞ İzmir Fuarı, Başbakan Tarafından Açıldı Başbakanı İsmet İnönü 1936 Arsıulusal İzmir Fuarıni bizzat 2ç- mıştır. Açılış törenine istiklâl marşı ile başlanmış, ilk önce şarbay Behçet Uz, bir söylev vererek, mi- safirleri selâmlamış, ondan &onra kürsiye çıkan İsmet İnönü, söz söylemiş, kurdeleyi keamiş, içeriye girilmiş ve sergi hep beraber ge- zilmiştir. Gece Fuar gazinosunda verilen şölende Başbakan, ezcümle şu cümleleri söylemiştir : — Arkadaşlar, İzmir Fuarını her taraftan gördükten sonra mu- vaffak bir eser karşısındayım. Bi- liyorum ki, böyle bir eser vücude getirmek için çalışanların başında İzmir belediyesi ve İktisnd vekili vardır. Bir kaç sene evvel burası bizim bildiğimiz boş ve ağdetâ ha- rap bir saha halinde idi. Bunu ik: tisadi hareketlerin bir toplantı ye- ri ve bu memleketin sanayii için bir nümune gergisi olarak düşün- mek ve burmla bir kültür parkı yetiştirmek fikri, asil ve yüksek bir düşüncedir. Bu sene birkaç ay içinde elde edilen neticeler ilerde Bütün şehidliklere çelenkler koyan Kamutay heyeti, Ankara istasyo- nunda, Kamutay başkanı Abdülhalik Renda tarafından uğurlanırken Başbakan İsmet İnönünün söylev verirken alınmış bir resmi İzmirde saat kulesi bu dolaşdığımız yerlerin İzmirin güzelliği ile hakiki ahenktâr bir mecmua olacağı ümidini insanda kuvvetli bir surette uyandırıyor. İzmir sergisi, arsıulusal bir sergi olarak düşünülmüştür. Senelerden beri buraya dost memleketler işti- rak ediyor. Bu sene sovyetlerin güzel bir paviyonunu gördük. Doat memleketin her e her sahada yaptığı terakkileri yakindan gör. mek, bizim için memnuniyeti mu- cib bir müşaladedir. Sovyetlere İr- mir sergisine daima ehemmiyetle iştiraklerinden dolayı bilhassa te- şekkür etmek isterim. Mısır pavyo- nunda pamuk gergisi ve pamuk sahasındaki terakkileri bende iyi bir intiba basıl etmiştir.