1 Ekim 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

1 Ekim 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

300 SERVETİFÜNÜN Askeri memnu mıntakaları tayin Boğazlarda Çanakkale ve Karadeniz boğaz- larında hangi mıntakaların askeri memnu mıntaka sayılacağı tayin ve tesbit edilmiştir. İcra vekilleri heyetince karar altına alınan hu- dutlar, şu şekildedir: 1 — Çanakkale Boğazı - Ana- dolu mıntakası: Karabiga kasabası garbindeki Karaburundan eski gay- ri askeri miotaka hududundan baş- lıyarak eski hududu takip eder ve Bayramıçın 14 kilometre şimali gar- bisindeki Çeltik sırtından sonra E- zinenin şarkı ve Ayvacığın garbi üzerinden Sivrice burnuna kader uzıyan hattın gurbını teşkil eder. (Bu hat dahildir). Rumeli mıntakası: Şarköyün 5 kilometre garbinden, Evreşe şima- idi No. 2093—40$8 ve tesbit edilen EEE Çanakkale Boğazının kuşbakışı görünüşü Askeri Memnu Mıntakalar linden Yerlisu cenubundan, İbrice garbinden Tuzla gölüne kadar im- vidat eden hattın cenubu (hat de- hildir). armara mıntakası: Paşalime- nı, Ekinlik, Avşar ve civarındaki küçük adalar grupu ile Bozca ve İmroz adaları ve Küçük Tavşan adaları grupu ve Saroz körfezinde- ki küçük adalar vi (Çanakkale e Gelibolu kasabalarındaki sahil sıhhiye teşkilâtına bağlı haffuz- hanelerin kendi hususi ru ile bu tahaffuz hanelerin yolları müs- tesnadır). 2 — İstanbul Boğazı - Anado- lu mıntakası: Serviburnu şimalin- den (yani gaz tanklarının bulundu- ğu yerin şimal kenarından) baüşlı- yan Karakulak çimali - Ali Bahadır köyü (dahil) - Karaburun (dahil) hattının garbi. Rumeli mıntakası: Yenimahal- lenin şimal kenarından Zekeriyye köyü Kusurkaya hattı, (Anadolu- kavağında Manastır ağzındaki sahil mhhiye teşkilâtına bağlı tahaffuz- hanenin kendi hususi iskelesi ve yolu müstesnadır). Geçiş Hususundaki Esaslar 1 — Boğazdan geçiş tarzı a) Yabancı harp gemileri geçiş ve haber verme istasyonları şunlar- dır: Çanakkale Boğazında Seddül- bahir işaret İstasyonu, Karadeniz Boğazında boğazdaki işaret istas- yonu. b) Gemiler bu istasyonlara 50 Karşı sayıfadaki kabartma harita, Montröde boğazlar meselesi henüz müzakere olunurken, daha kesenkes anlaşma husule gelerek mukavelename esasları belirtilip imzalanmadan yapılmış ve o zaman elllustrated London News> isimli ngiliz gazetesinde çıkmıştır. Üzerindeki yazıların bir kısmı, boğazlar hakkında muhtelif devletlerin o zamanki müzakere sırasında ortaya attıkları istekleri izah yolludur. Dolayısile, ugün için sadece bir hâtıra mahiyetindedir ve biz de bu itibarla koyuyoruz