5 Kasım 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

5 Kasım 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No. 40y5—413 Kahraman Eribe'nin Ölümü UYANIŞ 377 İlk Kadın Hava Şehidimiz Eribenin Ölümü Bütün Memlekette Derin Bir Acı Uyandırdı 29 İlkteşrin sabahı, Türkkuşu paraşütçüleri talim atlayışı yaparken paraşütçü talebeden Tayyareci Ve- cihinin kızı Eribe, heyecana kapılıp paraşütünü geç açması yüzünden yere sert inmiş, dahili bir sarsıntı neticesinde, kaldırıldığı hastanede ölmüştür. Genç yaşında ölen kahraman Eribenin mezarı ba- şında Türk Hava Kurumu Başkanı bir nutuk söyle- miştir. Sözlerinin bir kısmını aşağıya alıyoruz : «Türkkuşunun genç, azimkâr, kahraman talebeleri, Türk gençleri, Türk askerleri, bugün, buraya, vatanın hayat ve istiklâli uğrunda canveren şehitlerin ruhla- rını taziz için toplanılmışken, ne hezin bir tesadüf ki, ilk hava şehidi Türk kadınını da toprağa bırakı- yoruz. Türkkuşunuu yılmaz çocukları, sizi nasıl yü- rekten, bir baba muhabbetile sevdiğimi bildiğiniz için, Eribenin ölümü karşısında nekadar ızdırap duy- duğumu tahmin edebilirsiniz. Bizi teselli eden bir nokta varsa, o da hayatın her sahasında Türk erke- gile yauyana çarpışan, icap ettiği zaman kan dök- mekten de çekinmiyen Türk kadınının kahramanlığını bir kere daha görmüş olmaktır. Atatürkün, uzun bir kötü idareden kurtarıp meziyetlerini bir pırlanta gibi meydana çıkardığı Türk kadını, görüyorsunuz ki, k rada ve denizde olduğu gibi, havada da, Sakarya kıyılarında vuruşan analarından geri kalmamak İçin, yılmadan, korkmadan, ölümü iştihkar ederek çalışı» yor. Türkkuşu çocukları, Eribe gibi Bayan arkadaş- lara malik olduğunuz için sizi tebrik ederim. Ulu ve mukaddes bir günümüzde Türkkuşunun böyle bir acı ile kargılaşmasını hiç istemezdim. Fa- kat tabiat kanunları değiştirllemiyor. Doğmak gibi ölmek de hepimiz içiu mukadderdir. Ne mutlu arka- daşınıza ki, bu kadar genç yaşta iken büyük hava davamız uğrunda hayatını vermiştir. Her gün otomo- bil, otobüs, şimendifer kazalarında yüzlerce insan ölüyor. Bu ölümlerle Eribenin şanlı ölümü arasında- ki farkı Türk gençleri çok iyi takdir ederler. Türkkuşu üyeleri, sizin bu elemli gününüzde or- dunun yüksek hava kahramanları da aranızda bulu- nuyor, mateminize iştirak ediyorlar. Onlar da her gün vazife başında ölüm tehlikesile çarpışmaktadırlar. Fakat bu tehlike, yiğit havacılarımırı bir an bile yıl- dırmıyor, Siz de onları örnek tutarak havacılık için kıymetli birer unsur olmıya çalışmalısımz...» Şehit Eribı Kadıköy İkinci kız orta okulu tale- besindendi. 2 İkinciteşrin Pazartesi günü Eribe için mektepte bir ihtifal yapılmıştır. Eribenin kederli ailesine, Uyanış samimi taziyetlerini bildirir. Büyük Bayram Yurdun Her Tarafında Sevinçle Kutlulandı En büyük bayramımız, Cümhuriyetin 13 üncü yıldönümünü bütün yurddaşlar sevinçle kutluladılar. Resmimiz, bu şerefli günden bir görünüş belirtiyor.