5 Kasım 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

5 Kasım 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 2098—413 Dost Yugoslav Başvekili r. Stoyadinoviç Dost Yugoslav Başvekilinin aramızda, tek ve büyük mesele bu- dur. Bu işin hakikatini bilenler ve hakkı sevenler, alâkamızıu şiddeti- ni ve samimiyetini iyi anlarlar ve tabii görürler. Önümüzdeki sene, müzakereler ve silâhlanma yarışlar ile büyük bir hazırlık senesi olacağa benziyor. Devletler arasındaki ihtilafların an- laşmalara varmasını samimiyetle dileriz. Sayın millet vekilleri, Ağır ve önemli işleriniz, 8ize millet yolunda, esaslı hizmetler hazırlamaktadır. Milletin gevgileri, hayırlı ve faydalı çalışmalarınızda sizinle beraberdir. , UYANIŞ 373 Taçlar Paşvekilinin Memleketimiz! Ziyareti Büyük müttefikimiz Yugoslav» yanın hükümet reisi Dr. Stoyağdi- noviç ve refikasının memleketimizi ziyaretleri çok samimi bir hava içinde cereyan etmiştir Dost Bagvekil Cumhuriyet Bay- ramı günü Ankarada bulunmuşlar, geçit resmini seyretmişler ve gece e Cumhuriyet balosunu çereflen- dirmişlerdir. Dr. Stoyedinoviç Büyük Şefi- miz tarafından kabul edilerek, Ata- türkün yanında iki saat kalmışlar- dır. Bu esnada Dışişleri Bakanımız Dr. Teviik Rüştü Arasta hazır bu- lunmuşlardır. Muhterem misafiri- miz ve refikası şerefine Başveklli- miz İsmet İnönü ve refikası An- karapalaata bir ziyafet vermişler- dir. Bu ziyafet esnasında İsmet İn- önü bir nutuk söylemişler ve iki İstanbulda karşılanışı hükümet arasındaki dostça rabıta- lardan, iki memleketin müşterek bir ideal karşısındaki ittihadından bahsetmişler ve sözlerini şöyle bitir- mişlerdir : «Kadehimi, Majeste İkinci Pie- rin, Naib Prens Altes Paulun ve Niyabet Meclisi yüksek azalarının sıhhatine kaldırıyorum. Sizin V burada bulunuşu bizim için büyük bir saadet teşkil eden Bayan Sto- yadinovigin sıhhatine, Yugoslavya- nın şan ve şerefine ve Türk - Yu- goslav dostluk ve ittifakının par- lak istikbaline içiyorum Başvekil İsmet İnönünün söz- lerine, Yugoslav Başvekili de bir nutukla cevap vermişler ve bilhas- sa şunları söylemişlerdir: «Aynl hedefi takip edeceğimize dair şimdiye kadar kâfidelâili gös- terdik ve ilerde de germ Bu hedef çalışmakta olduğum sahaya uymakta ve bizim alli ve medeniyetimizi vikaye eden ku» rucu bütün Avrupa sistemlerine en ufak teferrüatına kadar yardım et» mektedir, Hakiki ve umumi sulh istiyoruz. Ve ilerde de terakkiye, refaha doğru bu yolda yürüyeceğiz, Dost ve kardeş Türkiye büyük kurtarıcısının ve çok muhterem Şe finin önderliği altındâ bu yolu ka- telmektedir. Reisicumhur Ekselâns İümül Atatürkün şerefine, Türkiye i'üm huriyetinin itilâ ve refahına, Ekse- lansınızın ve nazik ve zarif refika- ları Bayan İsmet İnönünün sıhhat ve şahsi saadetlerine kadehimi kal- dırmak fırsatını bulduğumdan da- layı bahtiyarım.» Antakyadan genel bir görünüş