5 Kasım 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

5 Kasım 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

380 En Büyük Bayramımızın Kutlulanışı inubalarından: Şanlı piyadelerimiz geçit resminde SERVETİFÜNUN No. 2098—413 Cümhuriyet Bin dokuz yüz yirmiüç, yirmi dokuz ilkteşrin, Bir başka semte doğru gittiği gün beşerin... Onu Devirmek için kurmuşken cihan pusu, Atatürk'ü çıkardı bağrından Türk ulusu. En felâketli günde atılarak ortaya, Haykırdı varlığın; Avrupa'ya, Asya'ya, Vatanı kurtulsun diye, devirdi tahtlar, taçlar... Nasıl : bir yıldırımla mahvolursa ağaçlar, Karanlıklar içinden yükselen bir meşale, İnsanlık tarihine çizdi bir yeni hâle. Atatürk başımızda, Cümhuriyet yarattık, İyiye iyi kattık, fena olanı attık. Yurdda ne üzüntü var, ne keder var: eskiden, Azmimizle yıkıldı, gelmemek üzre giden. Güvenip Cumurluğun çelikten kollarına. Atıldık her taraftan bilgi, iş yollarına. Demirden bir irade, tunç bir alın taşırız... Her engeli devirir, hedefe ulaşınız. Bir çelenk taşıyoruz gönlümüzde: Kıvançtan... Yaprakları, çiçeği: Şeref denen ağaçtan. S. Hicabi Artuner Gençlerin Yazıları: Külitll Gönüller Şimdi bana bir uzak rüya olan demleri, Sana bakmakla birer ayet gibi okudum; Şimşeklerle titredi yüreğimin her yeri, Bir yalnız senin için şu şiiri dokudum!. Fakat ne yazık artık o günler bize uzak; Şimdi sen, o günlerder bana bir tek çiçeksin. İşte sevgin kuruyor bana bir oksuz tuzak: Bu tuzakla tutacak, gönlümü içeceksin!. Ne bilseydim ki ben, bu hayat böyle dalgalı; Düştü bugün aşk denen girdaba bu genç yaşım E Benim de gönlüm bugün bu sesle fırtınalı, Benim de yüce dağlar gibi dumanlı başm!.. Ruhumun âşinası, hayalimin perisi, Kalbimin vuruşunda günlerce seni duydum !. Sürme oldu şirine aşk kandilinin isi, Aşkın ipek sesile katmerleşti her duygum. Artık her gün gönlüme çifte kilit takarım : Bu yeşeren aşkımı kimse çalmasın diye. Ben, baharı özliyen sensiz bir avuç karım, Ah, etsem gençliğimi, gençliğine hediye 1. Oğuz Turgud Yaylâlı 2 sam)