22 Şubat 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

22 Şubat 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

No. 2270—585 Mizah köşesi : Her hafta birkaç nükte Yazan: ADNAN CAĞALOĞLU La bruyöre küneş altında söylen- memiş söz yoktur diyor. Bununla ifade etmek istediği, her fikrin asır- lar arasında yalnız ifade şekli ile aldığı yeniliktir. Biz de diyoruz ki; dünya dünya olalı ve “insanlar hâdiseleri iztırap kadar neş'e çerçe- vesi içinde gördüklerindenberi bir- çok hoş nükteler savurmuşlar ve bunların bir kısmını Kendilerinden sonraki asırlara yadigâr etmişlerdir. Bizim bu köşeden nakledeceğimiz lâtife ve fıkralardan ekserisi böyle asırlarca incelik ve zarafetini muha- faza etmiş olanlarıdır. Bir kısmı da bu evsafı haiz olup atiye ayni güzellik ve sıcaklıkla intikale nam- zed bulunanlardır. Biz sevgili okuyuculara her nüs- hamizda böyle bir kaç fıkra takdim edeceğiz. Gerek bu fıkraların gerek bunları çerçeveliyen fikirlerin nezih birer lâtifeden, şakadan ibaret bulunduğunu izaha bilmem ki hacet var mıdır? HANGİ ALAY Vaktile Enderunun dağılması için saraydan irade çıkmış, bir komisyon toplanmış, mensublara başçavuşlukla alaytara tevzi edile- cekleri söylenmiş bu sırada meş- hur Tıflı Hasan efendiye sıra gei- miş sormuşlar : — Hangi alayı istersin. Cevab vermiş. — dürre alayını efendim. — Ne münasebet canım. — Münasebeti şu ki bendeniz üç alay bilirim. Sürre alayı, mev- lud alayı, bayram alayı içinde UYANIŞ 219 Çatı altında yatanın, Yağmur en güzel musikisidir. Çatı altında yatanın “Düşünmek, tesellisidir. Devler, cenk eder. Gözleri açık Uyuyan Devler, Rüyalar dolusudur. Rüyalar dolusu Devler, Başlarda oturur |. Çatının üzeridir. Çatı altında yatanın, Fareler koynunda yatar. Fareler Atar,” Tutar... Çatı altında yatanın e alması Nede tutması var |. Çatı altında yatanın En büyük derdi sükün | Sükün, Arar.... ÇATI Çatı altında “Dev Rüyaları, görülür. Çatı altında yatanın çektiği hasret, Çatının üzeri baştan başa kedilerindir.. Orhon ARIBURNU sürre alayı da en hoşuma gideni- dir. Bazı memleketlerdeki sivil ri- calin askeri üniforma giymeleri ve askerliğe üzentilerini gördükçe aklımıza bu fıkra geliyor.. Hays- limize de kimse müdahale ede mez y&.. KISSADAN HİSSE Yalancının mumu ömürsüzdür. Çünkü o mumun kendi fitilsizdir. Övünenlerin, atıp tutanların yoku var varı yok gibi gösterenlerin hareketleri ferdi kaldıkça nihayet bir kahkaha mevzuu olur. Kuvveti- ne güvenen övünmez sakin ve vakur hâdiselerin inkişafını bekler. Kuru sıkı atışla kendi kuvvetlerini başkalarına kabul ettirmek gibi basit düzenlere kıymet vermezler. Müverrih “Peçevi,, nin aşağıdaki fıkrasını şu fikirle çok ilkili olduğu için aynen naklediyorum. “Macar beğlerinden Balfi ile görüşüyordum. Biz, dedi, komşularımızı bir kutuya benzetiyorduk. Eslâfımız bu kutuyu açmağa cüret edemedi. Bu kutu açılırsa içinden akrepler, çıyanlar, zehirler (o çıkacak memleketimizin her tarafına yayılacak halk mahvo- lacak zannettiler.Her Çasar, her Kral benim zamanımda bu kutu açılma- sın diye üzerine birer kilid daha vurdu. Şimdi iktiza etti açtık: meğer kutu boşmuş., A. C,