22 Şubat 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

22 Şubat 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

210 SERVETİFÜNUN No 2270—585 Düşünceler Meslek mekteblerine ihtiyacımız vardır. Türk inkılâbı temin ettiği mu- vafiskiyetlerde nasıl kendi kuvve- fine dayanmışsa bundan sonrü vücude getireceklerinde de baştan başa kendi knvvetine dayanmak meeburiyetindedir. Bu itibarla il- mi ihtisas işini ve yeni neşlin bu husustaki ihtiyaçlarını da ele al- malıdır. Rejimin büyük bir itina ile hazırladığı binlerce Türk evlâ- dının yabancı ülkelerde muvaffa- kiyetli imtihanlar vererek göğsü- müzü kabartan neticeler aldıklarını görüyoruz. Bn gençler mesleki ih- tisasları dahilinde hizmet etmek gayesile yurda dönüyorlar. İnkişafa müstali bir çok kıy- metli Türk çocnğu mekteplerimizi iyi derecede bitirerek istidatlarını meydana koyacak eserler bırak- mak fırsatını aramaktadırlar. Dünyaya derin bir hürmet tel- kin eden medeni Türkiye inkılâ- bmın kurduğu rejimde cemiyet için hazırlanan ferdlerine daima inkişaf sahaları aradığı ve geniş- letdiği meydandadır. Bu meyanda meslek mekteplerinin çoğaltılması başta gelir, Meselâ Hekişehirde bir şimendifer meslek mektebimiz vardır. Bu sanat yurdunun müs takbel için inkişaf ettirilmesi el bette lâzımdır. Diğer ihtisas şube- lerinin genişletilmesile Anadolu- muzun dörtte üçünde henüz el süörülmedik toprak altında yatan mdedenlerini, henüz kalite itibarile vasatı geçmeyen buğdaylarımız, kilometrelerce bu araziyi yetişe- cek mütekâmil mtitehaasıslâr işle- ” şecektir. Dünyanın fen ve sanat kültü. rü inemlekete sokulurken bunla- ın en ziyade muvaffak olan 8ig- temleri benimsemek icab eder, Bu bahiste, milli bünyemize uya bilecek en ameli eserler bilhassa İngiliz fen ve sanat bilgisinden 'yapıldcak tercefhelerdir. Nasıl dün- Her güzel şey ondan doğar - Renk, sedef, nur », Hayal onda bulunur, Onda yaşar hatıralar ! Bir umman! Bir urnman ki coştuğu on Ona ufuklar, Ufuklar, Utuklar İNSAN KALBİ Bile dar | Halid Fahr! OZANSOY yanın en modern kannnlarını İç- timai bünyemize uydurduysak İn- giliz tekniğini de memleket ihti- yaçlarına tatbikte zorluk çekmiye- ceğimiz muhakkaktır. Binaenaleyh mahalli menbala- rın işletilmesini alâkadar edecek olan bu kabil eserlerin ders pro- gramlarına da ithali lâzımdır. Ni- tekim Nafia vekilimiz gok iza betli bir görüşle mühendis mekte- bimize bu yeniliği kabul ettirmiş bulunuyor. Bu mektep inşal tek- nik bakımından değil; dünya te- rakkisine ayak uydurmak itibari- lede, m&kine ve motör sahasında- ki fenni ihtiyaçlarımızı karşılaya. cak meşlek ve sanat mütehassıs” larını ibtirak (Ogötürecek yolda yetiştirmeğe başlamıştır. General Ali Fuad Cebesoyun bu eserine muarifimizin ilk ve orta tedrisatta ayak uydurması bilhassa temenni- ye şayandır. Ancak bu itina ile mahalli ih- tiyaşları koruyacak ve içtimai bünyemizi besleyecek fenni ve ilmi kifayeti haiz meslek ve ihti- sas sahibi gençlerden mürekkep bir cemiyet meydana getireceğimiz , muhakkaktır. F. PEKER Okuyucularımıza «İervetifüntün»u gelecek nüshasin- dan itibaren yeni ve daha mütekâ- mil bir şekilde çıkmağa hazırlıyoruz. Gayemiz, bu elli yılık kültür mec- muasım her hususta okuyucularının. bülün manevi ihtiyaçlarını temin edecek bir hale getirmektir. Bundan böyle edebiyat, ilim ve akiüalile, sayıfalarımızda daha canlı bir şe- kilde yer bulabilecektir. Bunun için sayıfalarımızı gelecek nüshadan iti: baren çoğalıyor, resimlerimizi ve fotoğraflarımızı dünya aktüalitesi- ni de akeeitirecek surelte zenginleş- Hriyor, ayni zamanda sevimli bir magaainin her türlü cazib sayıfala rıne da açmağa karar vermiş bulus LR Gelecek sayımızı Bekleyiniz