11 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

11 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Mart "TT U S F BK aa Bıı Ölünun Halıra Defiermden — 24 — — Sus be herif, dedi, yum- ruğu yemeden haykırma. Anana, kız kardeşine bizi yapur halkına maskara edecek- sin. Hiç olmazsa kadınları ürküt- memek için metin olalım. Dalgınlığını muhafaza eden Süleyman Şefik, baba ile oğul arasındaki bu muhavere Üzerine başımı kaldırdı: Şöyle bir çıkıp — denize baksak. Yahut kaptanla görüş sek? Öbürleri güverteye çıkmayı ilk agızdan reddettiler. Kaptanla konuşmayı muvafık buldular.Fakat kaptanı bulmak için yine yukarı çıkmak Jâzımgeliyordu. Bunu tehli- keli bulduklarından kısa bir mü- nakaşa yaptılar ve bir pusula yollamıya karar verdiler. Rıza Tevfik, kalemi eline aldı, şöyle bir şey yazdı: * Esaletmeâp! Bir torpitonun vapurumuzu takip etmekte oldu- kunu haber aldık. Geminin taşı- dığı muhteşem bayrak, bizim için kayıtsız ve hudutsuz bir emniyet wadetmekle beraber şu torpito, zihaimize karışıklık getiriyor. Her- hanği bir taarruz vukuunda yük- sek himayenizden müstefit ola- bilecek miyiz? Çoluğumuzun, ço- ğ helecanını yenmek için müjde bekliyoruz. efendim! , Şu teskereden de - anlaşıldığı Göazcre Şaban Ağa, korkunç bir haber vermişti. Onun, kendilerini ambarda bırakıp kamaraya çeki- len yolsuz yuldıqlınnı endişeye düşürmek için uydurduğu yalan, umduğu gibi büyük bir tesir yapmıştı. Onlar, o itilâfçılar, bir Türk torpitosunun vapuru taras- sut etmekte olduğu haberi Üüze- — Bizi, bayrağınızın şerefini düşünmeden teslim mi edecek- Siniz? — Bayrağın şerefini muhafa- için öyle bareket elmek lâ- Z wgclir! HAİNLERİN İÇ YÜZÜ Yüz ElliliklerNasıl Gittiler, Ne Yaptılar cenaze namazına, der gibi iskemlesinde doğ- ruldu ve acı, acı inledi: — Hapı yuttuk!.. Ha- inler o geceyi uykusuz ve korku- içinde geçir- diler. Kaptan, piposunu emerek yü- rüdü, salondan çıktı. Ne konu- şulduğunu anlamıyan öbür fira- riler, telâş ile sordular. — Ne hıyır mı? doktor, konuştunuz içyüzü Çin - Japon ihtilâfının niçin bu kadar| uzadığını ve meselenin neden içinden çıkılmaz bir hal aldığım, bugün gelen malümat kemali sarahatle ifade ediyor. Bu telgraflar okununca Cemiyeti | Akvamın hergün bir parça daha artan aczinin sepepleri anlaşılır. Gelen telgraflar şunlardır: Londra 10 — Hariciye Nazırı Sir Con Simon “ Deyl Meyl , gazetesi muhabirini kabul ederek; Çin - Japon ihtilâfını muslihane bir surette halletmek vazifesile mükellef olan Cemiyeti Akvamın Japonyaya karşı zccri tedbirler alacak olursa bu tedbirlerin hiç- birine İngilterenin iştirak etmiye- ceğini söylemiştir. Nazıra göre, Cemiyeti Akvam heyeli umumiyesi evvelâ bir karar sureti kabul etmeli ve bu karar suüreti Japonyanın devamlı - bir dostluk esaslarına istinat etmek suretile Çin ile uyuşmasına mü- sait olmalıdır. İki taraf arasında birtakım şikâyet mevzuları bıra- kacak olan her türlü hal sureti, kabule şayan değildir. Deyl Meyl gazetesine nazaran böyle bir karar sureti Japonya tarafından iyi bir kabule mazhar olacak ve Japonya, askerlerinin çekilmesi için müzakerelere baş- lamak Üzere hazırlıklara girişe- cektir. Çinlilerin Israrı Londra 10 — Şanghayda bir mütareke akti için girişmek istenildiği bir sırada Çin- lilerin Japon askerlerinin çekik mesini (istemeleri vaziyeti müş- külleştirmiştir. Japonlar ise evve- lâ bir mütareke yapılmasımı, son- ra bir konferans toplanmasını, ondan sonra askerlerin yerlerine dönmesi meselesini — halletmek istiyorlar. Çinlilerin Mukdende Bir Tecavüzü Tokyo, 10 — Mançuride yeni bir idarenin tesisi merasimi ya- pilirken 300 gayri muntazam Çin Riza Tevfik; buyurun [ıı. SON POSTA HAİNLER KENDILERINİ TAKİP EDEN TORPİTODAN ÇOK KORKUYORLARDI , “buyurun cenaze namazı- der gibi iskemlesinin üze- rinde uzandı ve acı acı inledi: — Hapı yııüık, İ O geceyi ukusuz geçirdiler, fakat — gözbebeklerinde korkulu rüyalar eksik olmadı, küçük bir ses işitseler, artlarına düşen tor- pitodan tevakkuf işareti olarak kurusıkı top atıldığını zannedi- yorlar, yerlerinden - sıçırıyorlardı. 'Tayfaların koşuşmalarından, ada- let ve ceza getiren harp gemi- sinin vapura rampa ettiğine ve Türk askerlerinin kendilerini ya- kalamak için aşağı inmiye başla- dıklarına zahip oluyorlardı, xan- gir zangır titriyorlardı. (Arkası var) Çm' Japon işinin Anlaşıldı atlısı taarruza teşebbüs etmiş, fakat bir Japon bölüğü tarafın- dan püskürtülmüştür. Amerikan Gemileri Gidiyor Şanghay, 10 — Vaziyetin iyi- liğe yüz çevirmesi üzerine liman- da buluman Amerikan muhriple- rinden beşi Manildeki mevkileri- ne hareket etmişlerdir. Japonlar Müzakere İstiyorlar Şanghay 10 — Japon elçisi, Çin hükümetine bir nota vermiş ve 4 martta Cemiyeti Akvamın verdiği karar mucibince Japon sivil ve askeri makamatının Çin hükümet erkânile —müzakereye girişmiye hazır olduklarını bildir- miştir. Bu notada, cephe vaziye- tinin endişe verdiğini ve beheme- hal bir itilâf yapmanın lüzumlu olduğunu, bundan sonra Japon kuvvetlerinin çekilmeleri şartları- nin tesbit edilebileceği bildiril- mektedir, Cemiyeti Akvamın Kararı Hazırlanıyor Genevre 10 — Çin Japon ihtilâı hakkında bir karar ver- mek Üzere umumi heyet iki ko- mite vücuda getirmiştir. Bunlar- dan biri, bu ihtilâf hakkında cereyan eden — müzakerelerden bir beyannameye mevzu ittihaz edecektir. Diğeri ise heyeti umu- miye üuııng verilen sekiz karar sureti projesini biribirile telif ve mümkünse tevhit edecektir. Bu komiteler ayrı çalışmaktadırlar. — Defin Dün vefatını teessürle kaydet- tiğimiz Ressam Muhittin Sebati Bey dünHaydarpaşadan Beşiktaşa getirilmiş ve oradan Maçkaya götürülerk toprağa tevdi edilmiş- tir. Liman Şirketi icap eden iş- timbotu mecanen tahsis etmek lütufkârlığını göstermiş ve bu hareketini merhumu seven san'at müntesiplerini çok mütehassis et- miştir . L"î] Bu Akşam Radyoda Dinliyeceksiniz D1 Mart 932 Cuma İstanbul — (1200 metre, 5 kilavat) 18 gramofon ile opera parçaları, 19,5 Vedin Rıza Hanımın iştirakile alatturka saz, 20,5 Habibe Molla tarafından monoloğ, 21 İnci Hanımın İştirakile alatturka sar, 22 tango erkestrasm. Hcilsberg — (276 metre, 75 kilo- vat) 20 Haata ismiade bir komedi, 21,10 senfonl. Brüno — (341 metre, 36 kilovat) 19,30 Verdinin Troubadour operası, 22 Prağdan nakil. Mühlaker— (360 metra, 75 kilovat 19,45 Frankforttan makâl, 20,30 tarihi kadınlar hakkında bir konferans, 21, rkestra. Bükreş — (394 metre, 16 kilovat) 19,30 Romanya operasından nakll. Belgrat — (429 metre, 2,5 kilo- 19,55 Sokol konferana, 72,90 konser, 21 musik karnaval 22,50 gramofon, Roma — (441 metre, 75 kilovat) 19,50 gramofon, — 20,4$ — operadan naklen Bufere Ertiye. Prağ — (488 metre, 120 kilovat) Prağ milli tiyatrosundan makil, 72,20 gramofon. Viyana — (517 metre, 20 kilovat) 19.30 operadan naklen “ Venedikte bir gece , ismindeki opera. Peşte — (5S0 metre, 23 kilovat) 19,15 opereti hakkında bir konferana 21 piyano konseti Varşova — (1411 metre, 156 kile- vat 19.35 Gramofon, 20 musikili mu- sahabe, 20.15 senfoni. Berlim — (1635 metre, 75 kilovat) 19,30 İşçi saati, 20,20 Breslavdan makdi, dans hayaları, Neler 12 Mart 932 Cumarlesi İstanbul— (1200 metre, 5 kilevat) 18 gramofon, 19,5 Darültalim beyeti 20,5 gramofon, 21 Kemal Niyız: Bey İle arkadaşları, 22 tango orkestrası. Heilsberg — (276 metre, 7* kilo wat) 20 fenni bir musahabe, 20,5 şen gece, 22,15 dans havaları. Brüno — ( 341 metre 36 kilavat ) 20 den itibaren Prağdan nakil. Mühlaker — (360 metre, 75 ki'ovat) 20 “Gothe, nin gençliği hakkında bir konferans, 20,5 dolar İ'renses lemindeki operet. Bükreş — ( 394 metre 16 kilovat ) 20 Kora heyeti, 21,15 Romanya mu- sikisi, 22 günün vak'alarI. Belgrat — ( 429 metre 2,5 kilovat 20 senfoni, 22,25 dans bavaları. Roma — (441 metre, 75 kilovat) 20,15 gramofon, 20,45 Roma operar sından nakil. Prag — (488 metre, 120 kilovat) 20 Smetea salonundan maklen ven- foni, Viyana— (SI7 metre, 20 kilovat) 19,30 orkestra, 20 Der grose Koph- ta ismindeki komedi. Peşte — (550 metre, 23 kilovat) 19,15 Çığan orkestrası, 20,15 Stüd- yoda bir komedi. Varşova— (1411 metre, 158 kile- wat) 19,45 Radyo gazetesi, 20,15 hafif konser. Berlin — (1635 metre, 75 kilovat) 20 Hamburg'dan nakil. Dercetmekte olduğumuz programların Avrupaya ait olan kısmı vasatf Avrupa saatine göre tanzim edilmiştir. latanbul saatine tatbikı için Avrupada saat (12) elduğu zaman İstanbulda (1) e geldiği farzedilmelidi. Berlinde Bir Hâdise Hitlerin Berlin Karargâhını Polis İşgal Etti Berlin 10 — Zabıta, müfrit milliyetperverlerin vücuda — getir- diği bir fesat teşkilâtını meydana çıkarmıştır. — Polis — Amirlerinden Lange, Şulz ve Polis Müdüriyeti Muhasiplerinden Gertrüde Müller isminde bir kadın hemen tevkif ve tecrit edilmişlerdir. Bunlar, polis kışlalarının, silâh ve mühim- mat depolarının plânlarını çalarak bunları, Hitler barekâtınım 1 mamdarlarına — teslim — etmekle itham edilmektedirler. Bu teşki- Iâtı para ile ıtma edilmek isteni- len cümhuriyetçi polisler ihbar etmişlerdir. Berlin polisi, bu sa- bah müfrit milliyetperverler fr- kasının Berlindeki umum! karar- gâhını işgal etmişlerdir. Bütün bina polis kuvvetlerile hşıhlııı Fotoğral intişar edecek mi ? Fotoğraha - klişesk ZOkuruşlar pul makabilinde gönderiseblir. a İstanbul $ imel lera dalresınden: Kirkor — Vartanyan — Efendinin — Fatma Bedla Hanımdan alacağı elan 25000 İlranın ma falz ve mesarlf temini letifanı için bi- rinci derecede kendisine İpatek bulunan İstanbulda Yeni Camlilşerif Çülngirler cad- desinde saki 4355 ve yenl 47, 49, 9 numa- vabı altındaj bodrumu harvi ve havanı başr kasına ait ve tamamına 14000 İira kaymet takdir. olumun kürgir Üç bap dükkünm altmış hisse itibarile kırk altı hiasesi bum- dan evvel açık arttırma ile 15300 lira ile müşterisi mamma Ihalesi İera edilmiş lee- de Ulzın biray müddetle yapılması kanu- men Wâsım gelirken lâzım bir gün geç yar pilmiş olduğu anlaşıldığından bu yüzden Mhale - feshedilmiş bulunduğuna m:bnl ye- niden açık arttırmıya — vasedilmiş — olup 90-3-932 tarihinde şartnamesi divanhaneye Yalik edilerek 14-4-982 tarihine — müsadif pergembe — günü saat 14 den 16 ya kadar Beyoğlundaki İstanbul $ incl Tera dairesinde #çik arttırıma İle sablacaktır. Artlırmıya İştürak için &, 10 temlnat akçesi alırır. Mü- terakim vergi ile Belediye resimleri ve var kaf icarcal ihale terihine kadar sahibine ve ihaleden #sonra müşteriye alttir. Hakları tapu elcilleci Te sabit ulmayan İpotekii ala- gaklılar Ho diğer alâükadarların ve - irtifak hakkı sahiplerinla bu haklarımı ve huzusile Yalz ve masarifata «it olan iddialarımın (lâa tarihinden İtibaren — yirml gün zserfında evrakı müzbiteler ls — büdirmeleri (Azndır, akel takdirde hakları tapu elelilerile sabit olmiyalar satış bedelinin — paylaymasından hariç kalırlar. Alâkadarlarının İcra ve İflâa kanununua 119 uncu maddesl hükmüne göre tevfiki hareket etmeleri ve daha farla ma- Mmat ve tafsilât almak lstiyemlerin 9311338 dosya numarasile memuriyetlmize muracmat- Tarı ilân olunur. Yeni Mukden Hükümeti Şang-Şun 10 — Yeni Mam- çuri devletinin. hükümet erkânı şunlardır: Meclisi Has Reisi M.Şang Şi Süe Başvekil M: Şang Hsiyao Hsü, Maliye Nazırı M. He Hiyao Hariciye Nazırı: M. Hsih Kuyçek.