11 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

11 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

. Mart — | İktısat Bahsi Gençler İçin İ Bedbin Borçlarımız Olmağa Etrafındaki “in, ok Elâzizde Kış Günleri (O (7... Yer yüzünde tamamen mem- her itibarla tatmin edilmiş sek bir bayat yaşıyabilecekken mevkii düşünürse ve hayalini O mütemadiyen olması lânımgelen o günlerin o muhayyel İnsan, manevl ve ruhi şeylerden zevk alma kabiliyetini kazandıkça insanlaşır ve hakiki saadeti öğ- renir. * —— Boğma İçkisi Müskirat İnhisar İdaresi ka- çakçılıkla mücadele maksadile Mersinde bir boğma fabrikası açmıştı. Bir nevi içki olan boğ- malar Adana havalisinde çok fazla rağbet bulmuştur. Aydında Kooperatif Aydın memurları kendi ara- larında bir teşkiline karar vermişlerdir. Yakında bir heyet toplanarak bir nizanmame yaprcak ve müteakıben faaliyete geçilecektir, Tozminat Verilmiyecek İznir, (Hususi) — Rıktım Şir ketinden (o alâkası (o kesilenlerle bundan sonra vazifeden çikarı- lacaklara tazminat verilmemesi Nafa Veköletinden tebliğ olun- muştur. , Çeşme Havalar Bir Hafta Evvel Düzelir Gibi Şen Fakat Ee. Tekrar Gürledi «onağına malik- tir. İtfaiye teşkilâtı bütün ihtiyaçla- ra kâfi gelecek derecede mükem- Diğer taraftan şehrimizde ir fan hareketleri de ihmal edil memektedir. Bu “meyanda Maarif Müdürü Zeki Bey son O günlerde Mili Kütüphanede e umuma mahsus etk bşr Elâzizde Belediye ve Hükümet konağı İşi bahar temizliği verdi. Konferans kapladı. Fakat bu parlak ve ( sim manzarası gittikçe güzelleş- | esixrinda küçük bir sinema ma- berrak vaziyet çok sürmedi. İki | mektedir. Kışla semti ile Beşkar- | kinesile memleketimizin ve Av- gündenberi ortalık yine buz ke- | deşler arasındaki geniş caddenin | ruramn birçok çebirlerine ait sildi. Soğuklar m bir j elektrik ışığile süslenmesi, şehrin | muhtelif mabraralar gösterilmek şekildedir. Bu arada martın ikinci | güzelliğine bususi bir revnak | swetile halka faydalı izahat günü tekrar kar ve tipi başladı. | bahşetmiş oluyor. verildi. Yalnız esefle kaydedeyim ki Bakalım ikinci defa bu Belediyenin fasliyeti de şehrimizde #por faaliyeti hemen kara kış günleri ne saman niha- | geçtikçe semereli bir şekil an bemen yok gibidir. Gençlerimiz yet bulacak? Esasen şebrimiz temiz ve munta- | bu hususta çok İâkayt davran Size biraz da şehrimizin imar | zam bir belediye dairesine, eski | yorlar, Alâkadarların bu mesele variyetinden bahsedeyim. Son | olmakla beraber, intizamı ilk ba- | ile yakından uğraşmaları herhalde elektrik ışığına kavuşan mir kışta göze çarpan bir hükümet Köylüsü Ve Tütün İktisat Vekâleti Teşebbüs- lerde Bulunmıya Başladı İzmir, sir, lame Şehrimizde bir Se ewvel İktisat Vekâ- İetine müracant etmişler, ihracat apamadıklarını, vekâletin ta tabu lâzım geldiğini leri di, Gelen malimata İktisat Vekâleti mubtelif er nez dinde teşebbüslerde bulunmuştur. Bu teşebbüslerin faydalı netice- ler vereceği tahmin edilmektedir. İzmirde İhtikâra Karşı Mücadele Devam Ediyor İzmir ( Husus ) — Şehrimiz Ticaret Müdürlüğü ibtikâr yapan- lara karşı açtığı mücadelede de- vam etmektedir. Birkaç gün ev- vel bir Musevi tacir ibtikâr cür- mile takibata maruz kaldı. Bun dan başka yeniden bir tacirinde İhtikâr yaptığı tespit edildi. Yapılan tetkikat neticesinde bu bir memleket borcudur. MUSA Memlekette Fe rengi Mücadelesi Zonguldak Mıntakasında » (Ciddi Faaliye Sarfediliyor geçilmiştir. Fakat bu para İste- nilen Oneticeyi (o vermediğinden, mücadelenin daha esaslı şekilde ilerlemesi maksadile bu sene için yüz bin liralık tabsisat ayrilmas ileri sürülmüştür. Bu para veri lecek olursa fenmin emrettiği en son sistemler tatbik olunarak sekiz koldan tedaviye çıkılacak, frengililer evlerinde muayene ve tedavi edileceklerdir. Tedavi ak tıma ahamanlar ayni) zamanda sıkı bir kontrola tâbi tutulacaklardır. Diğer taraftan bazı sıhhiye me- murlarının köylülerden tedavi #e- reti istedikleri, köylünün de bu yüzden tedaviden kaçındığı haber alınmıştır. Mücadelenin tam ma- nasile semerçe vermesi için bu gibi menfi hareketlerin büyük bir itina ile önüne geçilecektir. malları daba fazla fiate satmak maksadile İstanbula gön tacirin, Avrupadan kendi namına | derdiği anlaşılmıştır. Ir orosların Büyük Tüneli Adana ( Hususi) — Toros hattı üzerinde Hacılar Bilemedik mevkileri arasındaki büyük tünel, bazı sebeplerden dolayı bugüne kadar tamamlanamamıştı. Şimdiki balde tünelin bir kısmından sular bile sızmaktadır. Alâkadarlar bu vaziyete nibayet verilmek male sadile tünelin ahşap kısmınm bu yaz mevsiminde İkmaline karar vermişlerdir. Havalar tam mana sile dözelince lnşanta başlama” caktır, Pariste Saraç oğlu Şükrü Beyle; Dayinler Vekilleri arasmda eski Osmanlı borçlarmın tediye şekli hakkında O cereyan müzakeratın akamete mabküm olmak ürere bulunduğu bildiri- liyer. Bütün dünya yavaş yavaş borç ödememek siyasetini takip eder- ken, bizim Oborçlarımızı tehir etmek için vaki olan müracaatı mız bile, Avrupalı o alacıklılar tarafından fena tefsir ediliyor ve bizimle © anlaşmıya © yanışmak istemiyorlar, eden Halbuki Arjantin ve Şili hü- kümetleri, değil eski, herpten sonra aktettikleri borçları bile ödiyemiyeceklerini bildirdiler. Ma- carislan, kendisine muvafık şera- itle para ikraz edilmediği tak- dirde borçların tediyesine imkân olmadığını ilân etti Venizelos aşağı yukarn ayni manayı ifade eden beyanatta bulundu. Biz borçlarnımızı ödemiyeceği- mizi değil, ödiyemiyeceğimizi ve bu sebeple taksitlerin tehirini istiyoruz. (OOnlar buna bile muvafakat etınek istemiyorlar. Fransız guzetelerinde okudu- ğumuza göre Saraçoğlu Şükrü Bey borçlar meselesinde dayinler ve- killerine yeni teklifler yapmıştır. 1 — Taksilerin için tehiri. Dayinler Vekilleri bu teklifi kabul etmek istememişlerdir Fa- kat bir taraftan Türkiyenin bu seneki (O bütçesinde (borçlarına karşı hiç bir tahsisat koymr yacağını — öğrenmişlerdir. Ev- velce senede bir taksit tediyesi hakkındaki teklifimize de ayni itirazi yapmışlar. Fakat sonra emri vakii kabule mecbur olınuş- lardı. ee borçlarımızı İngiliz lirası olarak ödüyoruz. Son zamanlarda İngiliz lirası eski kıymetini kay- bettiği için, Dayinler İngiliz Bram yerine altun esasına istinat öden diğer bir paranm ikamesini ve meselâ Fransız frangının kubulü- nü teklif ettiler. Biz bu teklifi reddetik ve İngiliz lirası üzerinde israr ettik. Hatta fazla olarak geçen sene Türk parası olarak yapt ımız tediyattan, İngiliz lirasının düşüşü yözünden kaybettiğimiz iki mil yon Uranın iadesini istedik. Tabii Dayinler Vekilleri de bu teklifi kabul etmediler. Görülüyor ki borçlar meselesi etrafında cereyan eden müza- girmiştir. sene beş te- diyosinden vazgeçmektir. Bütçesi 220 milyon liradan 145 milyona inen bir memleket, artık eski borçları ödemiye devam ede- mez. Bu sahada bizden evve! ayni yola sülük edenler, bizim için de nümune olmalıdırlar. Esasen bu borçlar için şimdiye kadar ve- rilema ve çok karışık hesaplara istinat eden faizler, resölmal miktarını çoktan aşmış bulunuyor “*