11 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

11 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

“Son Posta,, sayıfası yapar. &n yeni sinema (haberleri, hayatı ve sinema © âlemindeki cereyanlarından bahsedilir. haftada iki defa siuema Bu sayfalarda dünyanın artistlerin sanat “Son Posta, bulunan muhbiri Ho Holivutta busus! yegâne Türk gazelesidir. Hvut muhabirimiz, ber hafta bize mektup gönderir ve sinema âleminin anlatır. içyüzünü Güze Jüdit Vut Bize JSüzi Vernon Selâm Yolladı (Jüdit Vut) sesli filmin yetiştirdiği güzel ve sevimli yıldızlardan biri ve belki de en birincisidir. Bu güzel yıldız henüz hiç kimseyi gücendirmemiştir. Bu sebeple arkadaşları kendisine (Çiçekler Meleği) "mini vermişlerdir. Henüz çok genç olan güzel Jüdit, açık sarı saç- »rile etrafına güzellik ve şöhret saçan bir kır papatyası gibidir. Holivut ubabirimiz Turan B, kendisine müracaat ederek imzalı bir fotoğrafını stemiştir. Bu lutfu esirgemiyen güzel yıldız hem resmini vermiş, hem de (Son Posta) ya ve sevgili okuyucularına selâmlarını yollamıştır. Mata Hari Buhran Var! merikada Bütün Sinema-| Holivuda Gidenler Sefalet ar Bu Filmi Gösteriyorlar Greta Garbo son olarak Ra- mon Novarro ile bir filim cevirdi ( Mata Hari) ismini taşıyan bu film, umumi muharebe esna- sında vuku bulan bir casusluk hâdisesine aittir. Esasen ( Mata Hari ) harp esnasında Alman- lara o casusluk (Oeden Oo güzel ve genç bir kadındır. Casuslu- Bunu (OFransada yapan bu güzel kadın, nihayet yakayı ele vermiş ve divanı harp bilâmer- hamet kadının idamına karar ver- mişti, Kadın asılırken ( Yaşasın Almanya ) diye bağırmışlı. İşte Greta Garbo son filimin- de bu güzel casus kadının hays- tını ve macerasını 'yaşalmaktadır. Sinema gazeteleri bu filmi çok takdir etmişlerdir. En ziyade Şayanı dikkat olan nokta şudur ki, bu filim hitam bulalı üç ay kadar olmuştur. OO gündenberi Nevyorkun o ve diğer Amerika şehirlerinin en büyük sinemaları mütemadiyen geceli ve gündüzlü bu filmi göstermektedirler. Biliyor Musunuz? Sinema o stüdyolarında filim müfettişleri vardır. Bunların ye- gâne vazifesi bütün filmleri kon trol etmek, kusurlarını bulup di- rektörlere haber vermektir. Ya- Pılan bir hesaba göre her müfet- tiş günde tamam on tane filim seyretmek mecburiyetindedir. Na- sl bu vazife işinize gelir mi? İçinde Yüzüyorlar Sinema o dünyasında | isşizlik buhranı son haddine gelmiştir. Bütün kumpanyalar endişe içinde- dir. Hatta küçük sermayeli &ilm imalâthaneleri iflâs | tehlikesine düşmüştür. Bu vaziyet karşımda geçen- lerde Holivutta bütün sinema direktörlerinden mürekkep bir komisyon © toplanmış, işsizliğe karşı bir çare aramıya koyulmuş- lardır. Bu komisyon her şeyden evvel Holivatta artistlik yapmak için yeniden kimsenin gelmeme- sinin teminine karar vermiştir. Şimdi Avrupa ve Amerikanin birçok © şeihrlerinde | duvarlara ilânlar asılmıştır. Bu ilânlarda şu kelimelere tesadüf edilmektedir: “Holivuda gelmeyiniz. Burada dehşetli buhran var. Burada yüz- lerce artist ve yıldız işsiz gezi- yor. Vaziyet vahim ve tehli- kelidir. ,, Seyahate Çıkan Yıldızlar Kısa bir istirahat seyahatine çıkan artistler: William Powell, Carole Lombard, Gevrge Banc- croft, Frances Dee, Gary Coo- per, Phillips Holmes ve Tallulah Bankhead, Sampiyonluk Kazandı Sinema artisti olsun da şam- piyonluk kazanmasın ! Acaba bu mümkün müdür. Her yıldızın, kendine göre bir veya birkaç şampiyonluğu vardır. Kimi esmer güzeli, kimi güzel saçlı, kimi güzel diş kıraliçesi velhasıl her biri bir güzelliğin şgampiyonudur. İşte Süzi Vernonda son günler- de bir şampiyonluk kazanmıştır. Fakat Sözi bu şampiyonluğu bir elbise müsabakasında kazanmış- tır. Geçenlerde Pariste yıldızlar arasında güzel ve çok elbise yaptırma müsabakası tertip edi miştir, Tetkik neticesinde, henüz iki ayını © yaşadığımız üçüncü ayına bastığımız 932 sene- sinde ©n çok elbise (yaptıran yıldızın Süzi Vernon olduğu anlaşılmıştır. AYBİ zamanda gü zellik itibarile de birinciliği hep Süzinin tuvaletleri kazanmıştır. İşte bu resimde onu zarif bir tuvaletle görüyorsunuz. Bu münasebetle bir sinema mecmuası şu satırları yazıyor: “Güzel Süzi kazancını üç şe- ye verir, Evvelâ elbiseye, saniyen elbiseye, salisen yine elbiseye, Yani Süzi'nin en çok para sar- fettiği şey yalnız elbisedir. Tabil güzel yıldızın bir yığın ayakkabı- sı, birçok eldiveni ve sairesi var- dır. Fakat elbiseleri çok şık ve çok zariftir. Sözi parasını ban- kaya yatırmaktan biç hoşlanmaz. Daima terzilerle ahşverişi tercih eder. | | Dempsey Vücutlu Valan- tino: Klark Gabi Helivat, ( Hususi) — Artık (Klark Gabl)i tanımyan kak madı. Bir buçuk sene evvel ilk rollerini oynamıya başladığı 2 | man bu köylü çocuğile alay edenler çoktu. Fakat şimdi gü- | nün meşhurları arasına katıldı. Bugün Ramon Novaronun bile pabucunu dama fırlatan bu güzel erkek, sinemaya ilk atıldığı zaman kendisine kovboy rolleri veriliyordu. Fakat Klark, istidadı ve vücu- dunun (teşekkülündeki (güzellik sayesinde günden güne ehemmi- yet kesbediyordu. Bir aralık kov- boy rollerinden bıkan Klarka baş-| ka roller de verildi ve artist hep- | sinde de muvaffakiyet kazanınca mensup bulunduğu kumpanyanın göz bebeği oldu. Derhal kendi- sile zengin bir mukavele imza- landı ve Klark bu mukavele mucibince 12 ayda 12 film çe- virdi ve 12 rol oynadı. Klark Gabi OHolivuta ilk geldiği zaman sokaklarda açlıktan söründüğü günler olmuş, hafta- larca işsiz kalmıştır. £ Nihayet kendisine bir gün ehemmiyetsiz bir rol vermişler ve bu suretle ilk ehemmiyetsiz filmini çevir miştir. Fakat bugün o acı günler tamamen arkada kalmış, Klark bir buçuk sene gibi kısa bir müddet zarfnda en parlak ve en itibarlı bir yıldız olmuştur. Şimdi Amerikada bugün ka- dınların ağzında Klarkın dediko- duları çalkanmaktadır; Hatta o kadar ki artist kadınlar bile sa- dece Holivudun ğile meşğul oluyorlar. Diğerleri bu yeni erke- artık gölğede kalmış, unutulmuş gibidir. Kaliforniyanın en güzel kızları, verdikleri (o ziyafetlerde (daima Gabl'ı davet ederler. Çünki Gabl'sisz balolar neşesiz ve eğ- lencesiz olur. Deniz kenarında küçük (Ban- golav) evlerinde yaşiyan kızlar bu güzel erkeği daima alakoymak isterler. Fakat kendisi onlardan bucak bucak kaçar. Sokakta bir kız Gabl'ı görür görmez derhal onun gözüne girmek için yüzünü podralamıya (Obaşlar ve yahut mendilini düşürür. Bazı evli kadınlar kocalarını terkedip gece gündüz arkasından koşmaktadırlar. oKlarak (Gabi, Rudolf Valentino'nun aşk rekor- larını kırdıği muhakkaktır. Dem- sey vücutlu, Valentino. Artistin en sevdiği şeyler golf oynamak, yüzmek ve binici- liktir. Tabii siz Klarkın yeni ismini bilmiyorsunuz. Ona Holivuttaki güzel yıldızlar ( Dempsey vücutlu Valantino ) ismini taktılar, Bu tabirin ne demek olduğu tabii kolayca (anlaşılır. e Yani Klark Gakl bem kuvvetli, bem de güzel bir erkektir. Esasen Klarkın birdenbire şöhret ve itihar bulmasının sebeplerini de bu iki meziyette aramak lâzımdır. Turan Klark Geblin bizzat imzalayıp bize hediye ettiği resmi