20 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

20 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

No. 54 Komiserin ea ü aa ni “Beni Çağırınca Gittim, Karşımda Beni Karlı Bir Geceden Kurtaran Adamı Gördüm..,, — Haaa.. Dur da söyleyim.. Bak şimdi kızım. Sana, en üst kattan bir oda veririm. Güya, sen burada bir kiracı olursun. — Görüyorum ki üstün, başın da kalmamiş. Onun da bir çaresini buluruz.. emrimden kıl kadar bile dışarı çıkmıyacak- sın. Benim sözümle oturup kalka- caksın. Sokağa beraber gideceğiz. Odana benim tanımadığım, bi mediğim —misafir — ulmıyacaksın. Anlıyor musun? — Anlıyorum madam. — Para işine de ben karışaca- ğım. Alacağın paralar, bende du- racak. Her ay bunları hesap ede- riz. Evvelâ bu paranın içinden masrafların çıkacak. — Sonra ne kalırsa, dörtte üçü benim.. üst tarafı senin ola- cak. Nasıl?.. İşine geliyor mu, | Z | bime hicran olan sözünü hatırla- kızım. Bu hâinane, bu rezilâne, bu gaddarane teklif karşısında benim yerimde bir başkası olsaydı ne cevap verirdi?.. Bunu bilmiyorum. Fakat ben, derhal başımı önüme iydim. Çaresizliğin, ümitsizliğin, teslimiyetin bütün acılığını göste- ren bir nâçarlıkla: — Peki madam.. Kabul edi- yorum. Tek beni buradan bir an evvel... Sözümü bitirmedim © anda, zaten aralık duran kapi itildi. Bir polis bana elile işaret etti: — Komiser Bey sizi istiyor. Dedi. Komiserin — odasına girdiğim zaman, hayret ve memnuniyetten dona kaldım. Çünkü Şevket Bey ile — karşılaşmıştım. fevmi, slyasi, Havadle ve Helk #ki Zabüye, Çatalçeşme sol İSTANBUL Gazetemizde ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize sittir. ABONE FiATLARI çıkan — yazı TÜRKİYE 400 | 150 1400 750 YUNANİSTAN ECNİ 2340 /1220| 710 | 270 12700 1400 | 800 300 Aböne bedeli indi değiştirmek 28 kuruşme —a Gelen evrak geri verilm L neılırfoı mes'uliyet ılı:ııııı. Ceovap için mektuplara 10 kuruşluk pul ilâvesi Tüzımdır. — — 920-6 - 984 Odasında .. cidden mert ve alicenap adam müteessir bir vaziyetle yüzüme bakıyor; başını iki tarafa salle yordu. Komiser, sordu: — Bu mu?.. Şevket Efendi, derhal cevap verdi: — Evet.. Ta, kendisi.... Za- lavlıya bir iyilik edeyim, dedim.. Onu da burnundan ağzından ge- tirdim. Dedi. Komiser, nazik adamdı. Hem beni, hem de onu teselli etmek iştedi: — Canım, bunlar olagan şey- lerdir. Bazı böyle fena tesadüf- ler, aksilikler olur. Amma, ha- nımda da kabahat var. Öyle bir ifade vermiş ki.. hakkında başka türlü muameleye imkân kalmadı. Eğer ifadesinde sizin anlattığınız gibi izahat vermiş olsaydı, o za- man tahkikat icra ederdik.. Sizi bııjdunıı—. sizin de malümatınıza müracaat eylerdik. Hakkımda, haksız bir hüküm veren ©O sabahki memurun, kab- dım. Sabahki vaziyetim, bu söze mukabele etmeye müsait döğildi. Şimdi, komserin bana karşı deği- şen fikir ve nazarlarından istifade etmek istedim: — Evet amma komser bey.. basıldığı evde, saklandığı tavuk kümesinden kahkahalar atarken çıkarılan arsız, hayasız bir kadı- nın sözüne ehemmiyet verilir mi, idi?., Komser, bu sözün ağırlığını hissetmiş; bu suale cevap vermek istememiş.. nasılsa boş bulunarak haksız yere kalbimi kıran o me- murun hatasını tamir etmek için: — Ayakta durmayın.. buyrun oturun. Demişti. Komiser, Şevket Efendi, ben... Üçümüzün görüşmesi, bir çeyrek kadar sürmüştü. Şevket Efendi, beni adi ve (vesikalı kadın) de- recesine indiren bu meş'um hâ- diseden kendisini mes'ul tutuyor; bir iyilik etmek isterken zuhur eden bu kötülüğü tazmin etmek istiyordu. Bunun için de benim himayemi Üstüne almıştı. Komi- sere verdiği bir adreste beni oturtacak. Benim kefilim olacaktı. Bu kararın resmi muamelesi görülürken aklıma, nezaret oda- sında beni — bekliyen madam Mannik geldi. Şimdi bu kadını burada bir rezalet çıkarmadan savmak ta biraz müşkülce idi, Usullacık onun bulunduğu odaya gittim: — Madam!.. Allah razı olsun, komiser beyden. Hakkımda tah- kikat yapmış. Benim suçsüz ol duğumu anlamış. Şimdi bana bir iyilik yapmak istiyor. Onu red- deder de seninle gidersem, ihti- mal.ki kendisini gücendirmiş olu- ram, Bu da hem senin için, hem de benim için iyi bir netice vermez... Sen şimdi git. Ben, ser- best kalınca derhal sana gelir ve izahat veririm. * ( Arkası var ) SON POSTA Dalgın Tayyare | Yolcusu: yerine şemsiyemi almışım! Dünya İktisat Haberleri Arjantin Ve Dünya Buğday Konferansı Buenos- Ayres'den bildiriliyor: Amerika birleşik İ(urnk!.ık hükümetlerile Ka- ne nefice | vada ve Rusyada verecek ? buğday mahsulünün bozulduğuna dair gelen haberler üzerine dünya buğday — konferansının — mesaisi burada yeniden alâkayı uyandır- mağa — başlamıştır. Bu vaziyet fili, Arjantin hükümetinin buğday işinde bu sene hiçbir. tekayyüde ceği kanaatinde bulunuyorlar. Diğer taraftan Arjantin cüm- huriyeti - murahhasları da kendi memleketlerine bu işte azami bir serbesti temini yollarını araştır- makla meşguldürler. Filhakika artık önüne geçile- — Eyvah yanlışlıkla paraşüt | Galatasaray Lisesinde Tekrar Bakaloryası Bakalorya imtihanları yapılır- .ken, Galatasaray lisesinde riya- ziye suallerinden biri talebeye yanlış olarak verilmiş ve son sınıfta bir tek talebe bile doğru cevap yazamamığştı. Maarif Ve- kâleti, bir sual yanlışlığı yüzünden talebenin hepsinin muvaffak ola- | kısmını Haziran — 2U Riyaziye yapılacâk —- sınıfın riyaziye imtihanının yeni- den yapılmasını bildirmiştir. İm- tihan bugün yapılacaktır. Diğer taraftan ortamektep ve liselerde sınıf dönen talebelerin evvelki gün tekrar başlanan im- tihanlarına devam edilmektedir. Resimde bu talebelerden bir ders — çalışırken — görü- | mamasını gözönünde tutarak bu ' yorsunuz. kuraklık yüzünden | üzerine Arjantin alâkadar maha- | razı olmıyacağı, gerek istihsalini | ve gerek ihracatını tahdit etmiye- | l miyecek derecede şimali Ameri- | kada buğday mahsulünün bozuk | oluşu bu sene - için - Arjantini müsait bir vaziyete koymaktadır. Arjantin de istifadeyi temine çalışacaktı. Bu kuraklık hadiseleri dünya buğday vâziyetine —büsbülün — yeni bir veçhe vermektedir. Bu gidişle Beynelmilel dünya buğday konfe- ransının büyük bir iş yapamadan gayri muayyen bir tarihe bırakıl- masını buradaki alâkadarlar tabii ve zaruri bir netice olarak telakki ediyorlar. * Münih şehrinde dikkate değer bir sergi — açılmıştır. Alman şebircilik mütehassısı ve şirketlerinin iştirak ettikleri ve asri şehir ismini taşı- yan bu sergi çok göz alıcıdır. İaşaat işlerinin her safhasına yer dan ibarettir. — Birinci kısımda, hususi evlerin yapılış plânları ve sair ilmi noktalar; ikinci kısımda ise inşaat malzemesi, soğuk, sıcak ve gürültüyü bertaraf eden inşa- at tardları teşhir olunmaktadır. Fakat — serginin en olmasın herkesi alâkadar eden kısmı asri — şehirciliğe — ayrılan Üüçüncü kısımdır. Bu kısım doğrudan doğruya bir mahalledir. Mümih şehrinin hemen yambaşında — sergi için inşa —edilen ve “ Ramersdorf asri şehri ,, namını taşıyan bu sahada ( 200 ) den ziyade bina vardır. Bu binalar küçük evlerdir ve dört mühtelif büyüklükte yapılmıştır. (60, SÜ, 100 ve 120 bu fırsaftan azami | ayırmış olan bu sergi üç kisim- | | metre ziyade | mevkü olan ve meslekten olsun | ae — — <e — Evinizin bahçesinde — veya müsait bir odasında hergün yumurta almak için her halde Canlı bir YUMURTA MAKİiNESi Tedarik ediniz Çittliğimizde 'Dürkiye ıklimine alıştırılmış, sonede (200 ) den fazla yumurta yapan halis kan damızlık legorn yumurtalarından civciv çıkarınız. ERENKÖY - BEREKE TAVUK ÇIFTLIĞI Inhisarlar U. Müdürlüğünden: Ahududu “Ağaç Çileği,, alınıyor Bahçe sahiplerine: İnhisarlar İdaresince, İdarenin Kabataş anbarinda teslim edil- mek üzere beher kilosu “27,, Yirmi yedi kuruştan Ağaç Çileği satın alınacaktır. Bedeli anbarda - yapılacak tartı Üzerine derhal tesviye edilir. "3326,, KTi Yeni ölçüler kanununa uygun “250,, kiloya kadar tartar yorli malı *6,, altı adet baskül satın alınacaktır. Taliplerin pazarlığa iştirak edebilmek üzere “ »4 7,5 ,, teminatlarile beraber “*25/6/934,, Pazartesi günü saat “15,, te Cibalide Alım Satim komisyonuna" müracaatları. "32094,, Karaköy köprüsünde kiralık gişeler: Karaköy köprüsünün Galata rıhtımı cihetinde sol tarafta gişe : Karaköy — köprüsünün Yukarda yazılı gişeler pazarlıkla Üzere Levazim olanlar şeraiti anlamak Eminönü Teminat 90 Lira sağ tarafta gişe: Teminat 90 Lira kiraya verilecektir. Talip müdürlüğüne, pazarlığa cihetinde girmek için de hizalarında yazılı teminat makbuz veya mektubu ile 21/6/934 Perşembe günü saat On beşe kadar Daimi Encümene müracaat etmelidirler. “3321,, » , Emin nü Kaymakamlığından : Birini Isırmasından dolayı tahtı müşahedeye alınan yavrulu köpek sahibine iade edileceğinden her kimin ise bir hafta zarfinda temizlik memurluğuna müracaat etmesi aksi takdirde Himayei hayvanat müesssesesine gönderileceği ilân olunur. “3353,, ğ D ——— —a —— murabbar ) -bu muhtelif ölçüdeki binaların tıkıhlü_ (34) ayrı şekil meydana getirmiş bu- lunuyor. le bu mahalde herkes kendi zevk ve ihtiyacına uygun olan tarzı bulmakta zorluk çekmeyecektir. Bütün bu evler cenuba müteveccihlir ve hepsinin önünde küçük bir bahçecik vardır. Bu evler sergi sonunda halka satılacaktır. Bu şehir kısmına bağlı olarak iki ayrı şube daha serginin kıymetini artırıyor. Bu şubelerden biri " dahili tezyinat,, diğeri de asri bahçeciliktir. # 7 Gün — Bu haftalık mecmuanın 67nci sayısı, büyük misafirimiz Şebin- şah Rıza Pehlevi Hz. nin reakli nefis resimlerile çıkmıştır. Bu sayıda bilhassa kurdeş İrana ve onun sek reisine wit birçok yazılar vardır. Şimdiye kadar hüçbir yerde intişar etmemiş İran re- simlerile çıkan bu sayıda, ayrıca man- yatizmayı anlatan bir yazı ile roman, bikâye, röportaj vesaire vardır. Tavsi- ye ederiz. Günahkârın kitabı — Bu nam alımda Yunus Nüzhat Bey kit'a halin- de yazdığı şiirlerini toplu olarak neş- retmiştir. İzmitte basılan — bu everim sntış flati 15 kuruştur. Tavsiye - ederiz.