21 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

21 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

krseaaeeecasaAcAmA BAA AAA SAA SA AAA R A BAA AA SAA AM A SAA Ş AA LA KA B AAA AAA SA AAA AA GA — Teşekkür ederim, efendim. Arkadaşımla bahse tutuştuk, ben sizi dolaba koyup beş kuruşunuzu alabilirim, dedim, ©, alamazsın, dedi.. Bahsi ben kazandım. Oyun Ve Oyunc.;ık Yakan Top Bu oyunu oynamak için ço- cuklar ikiye —aynılırlar. Evvelâ çayır veya bahçede yekdiğerin- den kâfi derecede uzakta mu- rabba şeklinde dört taş koymak lâzımdır. Ve taşlar birinci ikinci diye — numaralıdır. İkiye ayrılan gruplardan — birisi birinci taşın dibinde — dururlar. İki grup ise dört taşın arasında dura- caktır. Birinci grupdan herhangi bir oyuncu topu atar ve iki nu- maralı taşa koşar ikinci grupta- kiler ise topu tutmiya çalışırlar. Eğer topu birinci grupun oyum cusu taşa vurmadan tutup ona nişan alabilirlerse o oyuncu yanar yani oyundan çıkar. Aksi takdir- de ikinci oyuncu ayni şeyi tekrar eder böylelikle yapılan her devir Sayı sayılır. On beş hangi €vvel yaparsa oyunu kazanır. Arkadaşınızı nasıl Aldatabilirsiniz ? Bir gün arkadaşlar toplanmış oturuyorduk. Muhtlif oyunlardan oynadık bilmeceler söyledik niha- yet herkeste sermaye tükendi. Param pencereden düşmez mi, Kapı da kapalı. Birden aklıma geldi. Çocuklar dedim ben elimi sürmeden şu oda kapısını açarım, ve arkasındaki 25 kuruşluğu alı- rım, Tabii hepsi yine saçmaladın diye güldüler. Açın bakın dedim €ğer onu yerinde bulursanız bana ne isterseniz yapın. Bunun üze- rine kapıyı açtılar ben de hemen koşup 25 liği aldım. Sözümü yeri- ne getirdim elimi kapiya sürme- miştim. Siz de ayni şeyi tecrübe edin bakalın bu kadar — eğlenceli olacak mı? | | SK e Hikâye Romayı Kurtaran Kazlar Roma muhasara edilmişti. Şi- malden gelen mütbiş bir ordu şehri sarmıştı. Düşman askerleri uzun boylu, mavi gözlü, sarı saçlı iri yarı adamlardı. Bunlara Gok- ler derlerdi. Şehir sokaklarında korkunç muharebeler başladı, Roma as- kerleri mütemadiyen geri geri çekilmiye başladılar. Goller yal- nız kuüvvetli değil, aynı zamanda cesurdular. Gür seslerle Romalı- ların özerine saldırıyor, cephele- rini yarıyorlardı. Romallar — son — istihkâmları olan Kapitol'a çeki'miye mecbur oldular. Burada selâmetteydiler. Çünkü bu istihkâma girebilmek için Kapitol'un muazzam duvarla- rını yıkmak lâzımdı. Fakat zavallı Romalılar bu yüksek duvarların üzerinden Gollerin, evlerini yağ- ma ettiklerin - seyrediyorlardı. Romalılar açlıktan azap çek- miye başladılar. Birçok defalar Juno mabedinde yaşıyan mukad- des kazları kesip yemeyi bile düşündüler. Fakat bu kazlar Ro- malılar için mukaddesti. Bunları kesmek büyük bir günahtı. Bir gece cesur, Manl'us ismin- de Romalı bir fakir, Jano mabe- dinin yanında uyuyordu. Birden- bire korkunç bir ses duyarak uykusundan uyandı, tüfeğini ya- kaladı, yerinden fırladı. Manlius “bü sesi tanıdı. Bu ses mükaddes kazların sesiydi. Bunları kim uyandırmşıtı, niçin bağırıyorlardı? Sesler gittikçe çoğaldı, bir feryat halini aldı. Kuşların acı sesleri, gecenin sükünetini yırlı- yordu. Manliuş kalenin duvarlarına koştu, aşağı baktı, Bir Golle kar- şı karşıya geldi. Göllerin kuman- danı, bir neferi gece yarısı kaya- lara tırmanarak istihkâmm önüne çıkartmıştı. Nefer tam duvardan içeriye atlıyacağı dakikada Man- lius'le karşı karşıya geldi. Man- Hus Gol neferini görünce hemen beline bir tekme vurarak dağdan aşağı yuvarladı. Kazların feryadı mütemadiyen yükseliyordu, istihkâmdaki bütün Romalılar gürültüden uyandılar; silâhlarını alıp hemen koştular. Manlius'ün istihkâmı — muhafaza için, kayaların arkasına gizlenen Gollere ateş ettiğini gördüler. Hepsi birden silâha davrandılar, birkaç dakika püskürttüler. Bu suretle kazlar son istihkâmım alınmasına, ve Goöllerin — mağlübiyetine — sebep oldular. Resimli htkâye: Hir gün Zowa ve Boyaz Ok Yemlade İki Hintli çocuk gezmiye giztilar. Büyüz bir fırlınaya tur tatuldular. Bayaz Ok, yağmurdam koraamak için bu karşık! mağa- vaya gidelim, dedi. Kırmızı Zowa Burası selümet ama, ben çok İşüyerum, dedi Erkek kardeşi, öyle iee bir ateş yakalım, dedi. Beyaz Ck etraftaki çah gırpıyı teplada ataşi yaktı, man — derili Derili Biraz sonra ateş yandı, kar- çocaklar — itinmaya başladılar. Bu sırada köpekleri Gultee) büyük bir telüşln koşarak Mmağaranın içide girdi. Çocukların gördüler, içinde — düşmanı * Beyaz ok, köpek hernalde bir şeyler görmülştür, dedi. Zowa kaydi. gidelim, — baka'ım, Çocuklar köpeğin izinl takip ede- rek yürüdüler, karlar — Üzetinde bitkin bir balde yatan bir adam ee recer eee r AA AAA KA AAA AAA Bu Haftqnırı Bilmecesi — | Bir gün ormanlarda yaşayan | hayvanlar birleştiler, yeşil orman- da bir eğlence tertip ettiler. Umum hayvanları bu eğlenceye davet ettiler. Son dakikada serçe ile sincap gelemiyecekleri habe- rini gönderdiler. Geçen Haftaki Bilmece- mizi Doğru Halledenler 3) Mayis tarihli nüshamızdaki bil- mecenin — halledil- miş şeklini ve bu bilmeceye işlirak edenlerden hediye alacakların isimle- rinİ aşağıya yazı- yoruz . Taşra okuyucu- larımızın bediyele- ri posta ile adrer- lerine — gönderilir. İstanbuldaki oku- yucularımızın — da ——— pazartesi pergembe günleri öğleden sonra bizat idaremize gelerek hedi- yelerini almalarını rica ederiz. Kitap çantası kazanan talili: Istanbul Orman mektebi talebesine den Razi Osman Bey, Birer kutu oyuncak alackları Kayseri kolardu baş eczacısı Hâşim Bey oğlu H. Necdet, Konya Kürkçü mahallesinde Kutuhasan Behçet sokak 11 Hacer İlban, İstanbul 44 üncü İk- mektep dördüncü sınıftan 490 Fikret Çetin, İstanbul Cağaloğlu Neş'e apar« tımanında Ayşe Cemali H. ve Beyler. Birer şişe kolonya afacakları Çemberlitaş Turan apartımanında Osmun, Kadıköy 11 inci İlkmektep 254 Yusuf, Kumkapı - Boğosyan İlkmektep talebesinden — ikinci sımf Şirakyan Bes» yatahi, İstanbul — 12 inci Tikmektep talebesinden Kemal B. ve Hanımlar. Birer kutu büyük sulu boya || Bunları Hep Size Hediye alacakları Cihangir 29 uncu mektepten Türkân | Mansur, Konya sarrat Vehhi Bey oğlu | Macerası doi tahtanın Üzerin sardı. Baztavı mağaraya çektiter. Fakat bu iki |muhtelif güzel hediyeler verilecektir. Beyaz ok, zavallı ayağımı kirs | miş dedi. Zowa bu karık ayağı bir Tahıtaları .yan yana getirerek bir sedyo ha- surladı. Atlarını sedyeyo koşup, seaseasassa aA AAA AA Nerede ? kurnaz, öteki hayvanlardan evvel gelip ağaçların arasına gizlendiler, eğlenceyi buradan — seyrettiler. Sincapla serçe resimde ağaçların arasında gizlidir. Bulabilir misiniz? Bu bilmeceyi doğru halledenlere Kemal, Adanada Tryahom mücadele hastahanesi başdoktoru Hasan Bey ço- cuğu Emel, Ankara Sanayi caddesinde İbrahim Bey oğlu Mehmet Tayyâr Bey ve Hanımlar, Birer lüstik top alacakları İstanbul kız lisesi birinci sınıftan Handan Fevzi, Bayazıt Camcıalı sokak 13 numarada Emine Fevzi, Kasımpuyşa Yakupağa sokağı (65) numarada Ömer Hamdi, Şişli Küçükbahçe sokak Selim- zade apartıman 910 Nihal Davut, Kı- ziltoprak İlkmektep üçünecü sımıf tale- besinden Ayşe Hanım ve Beylar. Birer albüm alacaklar. Cerrahpaşa Hasekikadın s#okağı 6 numarada Fikret Danyal, Tarsus Ha yat eczanesinde Hasan, Selimiye Da- yahatun sokak 60 numarada Halük, Bilecik İlkmektep talebesinden 26 nü- maralı İlhan, Konya memleket hasta- hanesinde kimyager, Fevzi Bey oğlu Rıza beyler. (Arkası vıd__ Sizin İçin Çok Cici Hediyeler Hazırladık Bilmecelerimizi — halledenler — için birçok yeni ve sizin çok hoşunuza gidecek hediyeler hazırladık. Yan takımı, futbol tapu, kolooya, çikola- ta, çök güzel resim boyaları... Daha neler de neler. Edeceğiz Fırtına geçt kıen sorza hav tayı bu sedye İle çadı taa gölür- düler, Aşlret rels — çocuslara, s'z bu adamın hay ti ku tardımız, dedi. Karlar Üzerind.. kalsaydı, Gecekt'. Kurter. ığınız Lu hı(:'ı'ı mukahil, ben de sizm hayatlarır ni Gpeeti vüyes, laceye ! ğ Piyip çecekalniz. —