21 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

21 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

21 Haziran —— — *öi $ eee gera — —e Cin Harlovun Öksürüğü Holivut'taki sarışın yıldızların en güzeli olan Cin Harlov ge- çenlerde kendisini üşütmüş ve öksürüğe tutulmuştur. Fakat ted- bir almadığı için bu ehemmiyet- siz. ökgürük Cin Harlovu bir ay kadar rahatsız etmiş, hattâ bir aralık bronşit tehlikesi geçirmiş- tir. Bu öksürük, — Holivud'un alaycı — yıldızları arasında — bir eğlence mevzuu olmuştur. Şimdi Holivut'ta meşhur yıldızlardan hangisi öksürürse bu alaycı yıl- dızlar “ Cin Harlov'un öksürüğü tuttu diye alay ediyorlar. Sizin anlıyacağınız * Cin Har- lov'un Ööksürüğü',, sözü bir dar- bimesel olmuştur. Yıldız Akını Amerikadan İngiltereye yık diz akını devam ediyor. Esasen İngiliz olan, fakat sinemaya Ame- rikada intisap ederek bütün şöh- retini Holivut'ta kazanan yeni ve güzel yıldızlardan Tallulah Banked mukavelesi bittiği için İngiltereye Meye mecbur olmuştur. Dört seneden beridir ki çekilmiş bulunan Lorala Plant bir hafta Amerikadan Londraya Zekaişti . iştir. Bu eski yıldızın para #ıkımtısı içinde olduğu söyleniyor. Halbuki vaktile milyarlar kazanmıştı. Bun- lardan başka İrving Açer ve Jorj sinemad. evvel Arturda —Holivut'tan — İngilteröye gelmişlerdir. Bunlara — mukabil Holivudun en — dilber yıldızlarından — olup geçen seneler içinde İngiltereye ygeçmiş ve orada birkaç filim çe- virmiş olan Margarit Sullavan'da tekrar Amerikaya dönmeye karar #ermiştir., eski yıldızlardan | vaa ama aa — Muhteşem »ofi Karol Lombar'ın Yeni Fılminin İsmi Budur Jorj Raft ile Karol Lom' — 'm birlikte çevirmiş oldukları “Bu. (0,; filmi -bir haftadan beri Paris sine- malarında gösterilmektedir. Çok güÜzel ve cazip sahnr'eri - ihtiva !ğen bu filim hücu.. 4erecesinde bir rağbete mazhar olmuştur. Karol Lombar iki ay kadar stüdyoya tekrar girecek ve yeni filmine başlayacaktır, * Mulıterşem Sofi ,, ismini taşıyacak olan bu filim için büyük hazırlıklar yapıl- makltadır. | SON POSTA Güzet yıldızlardan Oran Demazi ve Andre “Melek,, filminin bir sahnesinde Bahtiyar yıldızlar kotra ve deniz safasında Madlen Karol “Dünya Harekete Geçti,, Filmini Çevirdi Bir senedenberi — Holivutta çevrilmekte olan “Dünya hare- kete geçti,, isimli filim bin bir müşkül'tan sonra nihayet bitiril- miş nenin en büyük sinema eser : bu filimde dilber yıl- dızlardan Madlen Karol ile maruf erkek yıldız Franşo Ton karşılıklı olarak — baş rolleri temsil etmiş- lerdir. Bu filim için çok masraf yapıl- miş olduğundan parasım çıkara- sını çıkaramıyacağı - endişesi hü- küm sürmektedir. L güzel bir kız, şimdiye kadar dans ettiği Nevyork sahnelerinden ahın- miş sinema stüdyosuna götürük müştür. Çok güzel dans numara- ları yapan bu genç kız bundan sonra operet filimlerinde en mü- him rolleri temsil edecektir. Şim- dilik üç sene müddetli bir muka- velename imzalamıştır. x4 Dilber yıldızlardan Miryam Hopkins“Hepimiz birarada,, isimli bir film çevirecektir. Bu filimi bitirdikten sonra da Avrupada seyahate çıkacaktır. 4 Güzel sesi sayesinde daima el Üstünde tatulan, sessiz filim zamanında meşhur olan Bebe Danyels kabakulak — hastalığına tutulmuştur. * İsveçli yıldız Greta Garbo “Kıraliçe Kristin,, ismindeki meş- hur filimi çevirdikten sonra Holi- wuttan ayrılmak, tekrar memle- keti olan İsveçe gelmek kararım vermiştir. Fakat kumpanya ile imzalamış olduğu mukavelelerinin müddeti henüz bitmediği için kumpanya Garbonun bu seyaha- tine muvafakat etmemiştir. Bunun üzerine Greta Garbo seyahatten vazgeçmiş, fakat sinir hastalığına tutulduğunu, uzun müddet istira- hat etmek mecburiyetinde bulun- duğunu ileri sürerek filim çevi- İ ğini söylemiştir. Rllaı“"l:i' et karşısında kum- panya — mukavelede — değişiklik yapmış ve yeni bir filim çevirdiği önenlerin Yerine Yeni Yıldızlar Doğuyor vut yeni bir yıldız daha kazan- İ mıştır. Jun Hayt isminde genç ve M G. M. kümpangasının yeni gıldızlarından biri çok sevdiği İsveçli Yıldız Greta Garbo Kurnazca Bir Mızıkçılık Yaptı On beş gündenberidir ki Holi- | takdirde üÜcretini yüzde elli nis- betinde arttıracağını bildirmiştir, Garbo bu teklifi kabul ettiği için yakında yeni bir filim çevire- cektir. Fakat bu filimde oynayacak erkek yıldızı kendi seçecektir. * Klodet Kolber ile Gari Kuper arasında bir ihtilâf çıkmış, bu yüzden münakaşalar olmuş ve neticede biribirlerile darılmışlar- dır. Biliyorsunuz ki Klodet Kolber Holivut yıldızlarının en güzelle- rindendit. Gari Kuper bir gün nişanlısile beraber gezerken Klodete tesa- düf etmişler, güzel yıldız Kuperin nişanlısıma sitemli ve kinayeli sözler söylemiştir. Kızcağız bu sözlerden müteessir olarak ağla- maya başlamıştır. Bunun üzerine Gari Kuper de Klodete karşı gücendirici bir müukabelede — bulunmuştur. — İşte bu yüzden — aralarında açılan münakaşa — nelicesinde — Klodet Kolber, bir daha — barışma- mak üzere darılmıştır. Holivut'un dedikodu muhitinde bu hâdise bir bomba gibi patlamıştır. Hattâ Amerikan sinema mecmualarının verdiği haberlere göre, bu hâdi- senin mahkemeye bile intikal etmesi muhtemeldir. *& Paris stüdyolarında yakın- da “Antonya,, isimli meşhur bir Macar romanı filme alınacaktır. Hem İngilizce, hem de fransızca olarak iki kopyeli çevrilecek olan bu filmin artistleri tayin edilmek üzeredir. kikile yanyana ve bapbaşa