28 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

28 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

Junyanın en mukemmesi tırçalarıdır. Dişleri fenni bir surette temizler, gayet sert ve yumuşak nevileri vardır. Şimdiye kadar bu kadar mükemmel diş fırçası piyasada görülmemiştir. Resmine ve markasına dikkat edmxı Hasan deposu, İstanbul ve Beyoğlu. Pehlevı Hazretlerinin ünkü Tetkikleri Deniz Lısesıle >sile Harp Akademisini Alâka İle Gezdiler ( Baştarafı Tinci sayfada ) denizaltı gemimize geçtiler. Gemi kumandanı ve zabitanı tarafından selâmlandılar. Fahrettin ve Ali Sait Paşalar ve gemi kumandanı Şah Hazretlerine gemiyi gezdir- diler. Tekrar motöre döndüler. Bu sırada gemimiz dalış ve çıkış tecrübeleri yaptı. Şehinşah Hz. bu tecrübeleri büyük bir dikkatle takip ediyorlardı. Tecrübelerden sonra yat yavaş yavaş Adayı - alkışlar arasında - terketti. Ve Şehinşah Hz. saat (13 ) te Dolmabahçe sarayına dönmüş bulunuyorlardı. Harp Akademisinde Sakarya matörü Dolmabahçe- ye döndükten sonra Şehinşah Hz. yemeklerini yemiş, bir müddet “stirahat edilmiş ve saat 3 te busuti otomobillere binilerek Yıl- dızdaki Harp akademisi ziyaret edilmiştir. Bu münasebetle Beşik- taştan — Yıldıza kadar — uzanan yolun iki tarafında kesif bir Müahterem misafirimiz Harp halk toplanmış ve misafirimizi alkışlıyordu. Büyük misafir Harp akademisi kumandanlık dairesinin önünde bir askeri kıta tarafından selâmlanmışlardır. Şehinşah Hz. kumandanlık dairesinde bir müd- det istirahat ettikten sonra aka- demi dershanelerini dol aşmışlardır Şehinşah Hz. akademida gör- dükleri intizam ve mükemmeli yetten dolayı müteaddit defalar takdirlerini izhar buyurmuşlardır. Akademide bazı harp mesele- leri münakaşa edilmiştir. Şehinşah Hz. bu meseleleri büyük bir dik- kat ve alâka ile takip buyurmur lardır. Hediye Albüm ve kolleksiyon İran Şehinşahı Hz. ne takdim edilmek üzere belediye bir albüm hazırlamaktadır. Bu albümde şeh- rimize ait birçok güzel fotografi- ler ve saire bulunacaktır. Ayrıca Şehinşah Hz. nin ziyaretleri hat rası olmak Üzere matbuat müdür- lüğü mümessilliği, tarafından kew- dilerine, ziyaretlerinin bir hatr ram olmak Üzere gazetelerden nll'euıp bir kolleksiyon takdim Şehinşah H, deniz talebesini teftiş ediyorlar bugün Üniversiteyi ziyaret etmesi beklenmektedir. Büyük misafiri- mizin daha bazı mektepleri, bu | meyanda Galatasaray İisesini de gezmesi muhtemeldir. Diğer — taraftan ve İtfajiye müdürlüğünün de gezi- Mezbahanın Akademisinden ayrılırlarken leceği haber verilmektedir. Fener Alayı Şehrimizde misafir bulunan Şehinşah Hz. şerefine cuma gece- si belediye tarafından denizde Muazzam bir fener alayı tertip edilecektir. Fener alayı için ha- !— e 5 merakibi — bahriye — Kavaklara kadar gidip dönecekler, Dolma- bahçe sarayı önünde nümayişler yapacaklardır. Resmi kabul yapılmıyacak Büyük misafirimiz İran Şehin- şahiı Rıza Pehlevi Hazretlerinin İstanbulu şereflendirmelerini gü- zel bir vesile sayan İstanbul be- lediyesi, bu akşam için Dolma- bahçe sarayında Âlâhazreti hü- | mayun şereflerine bir kabul ves- mi tertip etmişti, Fakat Şehin- şah hazretleri ile Gazi Hazret- leri evvelki gün İstanbulu teşrif lerinde o gece için daha evvel aralarında tanzim ettikleri prog- ramda başka meşguliyet tesbit etmiş ve sarayı teşrifleri gayri- mümkün — bulunduğu anlaşılmış olduğundan resmi kabul kalmıştır. Bursada Hazırlıklar Gemlik, (Hususi) — Gazi Haz- retlerinin İran Şehinşahı Hazret- lerile birlikte Bursayı şereflen- direcekleri haberi Gemlikte se- vinç uyandırmıştır. Belediye kal- dırımları tamir ettirmekte ve her tarafta istikbal için büyük ha- zırlıklar - vardır. “Ey Hazreti Şahı Pehlevi, Be çeşman ma Bisyar safa averdi,, Tarzında levbalar hazırlanmış- Gazi Hz. ve büyük misafirimiz dünkü tetkikleri esnasında zırlıklarda bulunmak Üüzere dün bir komisyon toplanmış ve ilk toplantısını yapmıştır. Fener ala- yına denizdeki bütün vesaiti nak- liye iştirak edecektir. — Birçok renkli havai fişekler hazırlanmak- tadır. Deniz alayına iştirak edecek tır. Halk sevgili Gazimize ve büyük misafirine — hararetli bir istikbal hazırlamaktadır. . A. KUTİEL Karaköy Topçular caddesi No. 33 | ( Baştarahı 14 öncü sayfada ) Mihrâp gibi bir yerde, yük- sekte ak sakallı biri vardı. Bunun sağında ve solunda ellerinde ka- lemlerile bekleşen adamlar sevap ve gönah yazmıya memur melâ- ikeler gibi kurulmuşlardı. —E. Cafer, dedim kendi kendime, kendin ettin, kendin buldun... Şimdi gidip Meşhedi Hasanın kahvesinde galyanını çe- kip keyfine bakaydın günaha mı girerdin... Nümayiş senin neyine gerek.. Ver bakalım şimdi sorgu ve sualin cevabını. Ayıkla haddin varsa pilâvın taşımı! O yüksektte oturan ak sakallı * herhalde bu eemaatin imamı olsa gerek -ravza okuyan bir molla gibi fakat bana ederek söze başladı: — “Cenabı Hâc Şeyh Cafer.. Derhal; — Beli? dedim. Yam başımda çekti, sustum. bitap biri kolumu Ve baktım ki aksakallı ihtiyar | bana bir şey sormıyor.. Geniş bir nefes aldım, içimden “ madem ki sorgu sual yok dilediğin gibi söyle,, dedim. O devam ediyordu: * ... Millet vekilleri aziz mı“enlnııın arzusunu nazarı ıh—- &d G . —a Sıyası Bir Numayış bırı almışlardır. Ümitvarız ki bu teşebbüsat ve mesaimiz hüsnü neticeye iktiran edecektir. Hukuku milletin alemdarı olan zatıâlinizden milleti temin ve sükünete davet buyurmanızı rica ediyoruz!,, O susunca saflarından kalkan ve mihrabın önüne gelen birçok başkaları - Hüda bilirya - hiçbi- birinden bir harf anlıyamadığım bir sürü lâflar ettiler, bağırdılar, | çağırdılar, el çırptılar... Bir aralık iş sarpa sarıyor diye bir haylı da korktum. Ne ise gürültü, patırdı büyü- medi.. ve beni tekrar dışarı çe kardılar, Fakat ne görsem beğenirsiniz.. Demin ben mecliste iken, 6 büyü salona kadar gelip ortalığı inleten (Yaşasın Şeyh Caferl) nidalarile bağrışan vatandaşlar- dan ortada eser kalmamış... Şimdi ben hangi milleti sükü- nete davet edecektim? Meydanda kimseler yok! 'Demek ki bütün gürültü bizim | terliğin başında — patlıyacakmış. Nümayiş.. derken bizim terliğin teki gitti. şimdi kodunsa bul bakalım.... Hey Cafer nümayiş senin neyine gerekti... Cemaziy ülevvel 1334 t TEİŞ h,/yıo/' | A ,.;ğ,,ualm İnnesik ü _..M ü .. y .. Rektörlüğünden: Ankara: Yuksek Ziraat Enstitüsü Yüksek Ziraat Enstitüsü talebesi için aşağıda yazılı 2 kalem ayakkabı münakasai aleniye ile ihale olunacaktır. Taliplerin şartna- meyi görmek üzere hergün Eustitü Muhasebesine ve *47,5 teminat- larile beraber 9 Temmuz 934 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 11,5 da Enstitü ihale ve idare komisyonuna müracaatları. “3298,, Adet 350 — 360 40 — 45 Esyanın cinsi Erkek İskarpini Kadın » istanbul Sıhhi Müesseseler Satınalma Komisyonu Reisliğinden : 87,000 adet günlük yumurta Heybeliada Sanatoryomuna 1934 mali senesi için lüzumu olan 87,000 adet günlük yumurta olbaptaki şartbamesi — veçbile ve 1T Temmuz 934 Salı günü saat 14 te kapalı zarf usulile ihale edilmek Üzere münakasaya konmuştur. İsteklilerin müracaatları. “3339,,