28 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

28 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

GeERE A AA -00e Altı AydaBir Kere Güzel- lik Muayenesi Yapılıyor Helivutan en meşhur tenisçi yıldızlarından Doreti Vilson ve Mirgam Hopkins Lilyan Harvey Amerika- da Bir Türlü Barınamadı İmzaladığı Mukavele Feshedildiği İçin -Yakında Avrupaya Dönecek Babası Alman, annesi İngiliz | olan sarışın ve çok sevilen yıldız Lilyan Harvey iki sene evvel Amerikaya gitmiş, Holivutta gü- zel bir villa tutmuş, Iııııılıdığı mukavele mucibince de filim çe- virmeye — başlamıştı. Bu mukua- yele mucibince güzel Lilyan Ame- | rikada beş kalacak, bu | müddet zarfında da birçok filime ler çevrirecekti. Filhakika lilyan birkaç filim çevirdi ve hepsi beyenildi, çok rağbet ve takdir kazandı. Fakat bu sarışın yıldı- zım imzaladığı mukavele, diğer yıldızlara imza ettirilen mukave- lelerden farklı bir maddeyi ihti- va ediyordu. Bu maddeye göre, çevirdiği — flimlerin — Almanyada gösterilmesi yasak edilecek olursa mukavele hükümsüz kala- cak ve ayrıca Lilyan kumpan- yaya tazminat — vermeye — de mecbur olacaktı. Çünkü bu ge- vimli yıldızın filimleri Almanyada pek fazla takdir kazandığı - için kumpanya böyle bir hüküm koy- mayı lüzumlu bulmuştu. Filhakika yapılan bir hesap neticesinde Lilyan'ın Almanyadaki sinema seyircileri arasında yüzde seksen derecesinde yüksek bir seyirci kütlesine sahip olduğu anlaşıl- | mışlır. On beş gün kadar evvel Alman sansör idaresi yeni filimleri İ sene Meçhal bir yıldızın bacakları | ness , | siyasetine aykırı bulmuş ve bunun Bacak güzelliğin- de ön sırada g- — * y — —e AEr aa tetkik ederken bu cici kızın en son çevirmiş «ldluğu “Mş; Weak- isimli — filmini Hitlercilik Almanyada gösterilmesini yasak etmiştir. Bunun üzerine Lilyanın emam u Meşhur — ve parlak bir yı!'dız olmak için umumi manasında güzellik kâfi gelmiyor. Hattâ yalnız ses güzelliği bile bir yıldıza şöhret ve para temin edemiyor. bütün başka şekildedir. ve tecrübelerden anlaşılmıştır ki bir yıldızda ilk aranan şey bacak ve vücut düzgünlüğüdür. Vücudün bütün uzuvları arasında tam bir ahenk ve tenasüp bulunmak lâ- zımdır. Bilhassa bacaklar herşey- den evvel tetkik mevzuu maktadır. Kendisine büyük roller mek istenilen bir yıldızın bacak- larının, pürüzsüz denilecek kadar düzgün ve mütenasip olması o- veril- şarttır. Çünkü yapılan tecrübe ve | tetkikler, bacakların seyirciler üzerinde Ççok müessir — olduğu neticesini doğurmuştur. Bacakları güzel olmıyan bir yıldız seyirciler tarafından çabak unutulmaktadır. Sinema kumpanyalarından biri- nin güzellik mütehassısına göre, kadınların güzelliğini temin eden en büyük varlık bacakların ve baldırların — tenasübüdür. Yüzü çok güzel olan bir kadın, eğer bacak güzelliğine malik değilse ertistlik kabiliyetini hâiz olamaz. | yit Pat — Patersonun Bacakları da çok düzgün ve çok güzeldir l yi gnn olduğu Foks - filim çalışmakta kuapanyadi feshetmiş istemişlir; Fakat kumpanya; Bir Cemile olmak üzere tazminat talebinden derhal tazminat mukaveleyi ve ayrıca Yıldızlarda aranan güzellik büs- | Bugüne kadar yapılan - tetkik | bu mütehassısa göre en çir- 'Bir. Yıldız Şöhretini Muhafaza İçin | Güzel Kalmak Mecburiyetindedir kin bir kadın bugün makyaj saye- sinde en güzel kadınlar seviye- sine yükselebilir. Fakat bacak tenasüp ve güzelliği kolay kolay ' elde edilemez. Diğer taraftan yıldızlar daima güzel kalmak mecburiyetindedir. Esasen — mukavelenamelerin - bir maddesini — yıldızların — güzelliği muhafaza etmek mecburiyetine dair olan hüküm teşkil eder. Bu sebeple bütün yıldızlar altı ayda bir kere, mütehassıs bir heyet huzurunda güzellik muayenesin- den geçer. Güzelliklerini, vücut- lerinin tenasüplerini kaybeden yıl- dızların mukaveleri hemen - iptal edilir. İşte sinema yıldızlarını en çok korkutan bu maddedir. Çün- kü en meşhur bir yıldız bile günün birinde, güzelliğini kaybettiği id- diasile beyaz perdeden uzaklaşlırı- lır, Bu yözden Holivutıta kumpan: yalar Aaleyhine güzellik davası a ıldızlara tesadüf edilmekte- dir. Hatta bundan üç sene evvel cici yıldızlardan Barbara Kent bir dava açmış, kendi aleyhine | güzelliğini kaybettiğine dair bü- küm veren bir jüri heyetini mah- kemeye — vermişti. Bu davanın muhakemesi o zaman büyük bir alâka ile takip.edilmiş, neticede Barbara Kent hak kazanmıştır. Ayrıca hakem beyeti reisinin suiniyeti sabit olduğundan Barba- raya bir Miktar tarminat vermiye de mahküm olmuştur. | bilâhare vazgeçmiştir. Elyevm Holivutta bulunan güzel | Lilyan tekrar Avrupaya dönmek | için hazırlanmaktadır. Zavallı kız, | hayaline eremeden başına gelen | bu felâketten çok — mütceessirdir.