20 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

20 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Aşk ve Macera Romanı -40 - — Tabit... Belki evrakı İstan- hula ben götürürüm. — Size böyle bir menni ederim dostum. — Şerefinize. Şerefinize. — İster misiniz ? O da ne? Kokain. Kokain mi?.. hayır.. kür ederim kullanmamı. — Ne mutla size... — Ne 07.. Siz de mi bunun aleybindesiniz. — Bir şeyin mübtelâsından daha farla o şeyin muzır ve fena olduğunu kim takdir edebilir ? Bir şeye alışmak... Şimdi elimde olsa bir günde ondan vazgeçer- dim. Çünkü ben artık serbesi bir adam değilim.. Akhmın zenbereği, ayarı hep onun elinde, — Zannediyorüm Albertini sizi son defa olarak İrakta gör- müştüm. O zaman renginiz bu kadar solgun değildi. Hattâ çok sıh- hatli ve adeta kırmızı yüzlü bir adamdınır. — Evet.. fakat ondan tam beş sene geçti, beş sene... Ve ben tam Üç senedenberi... Birdenbire durdu içini çekti: — Sahi unutuyorum - dedi... Kuzum Berlinde kokain kolaylık- la elde edilebiliyor mu?., İhtiyacınız mı var? Eğer ih- tiyacınız varsa ben bulabilirim. — Oh teşekkür ederim. Şimdi ihtiyacım yok. Yani iki üç... hat- ta beş.. o0n gün ihtiyacım - yok. Yanımda kâfi miktarda var.. — Bitmeden iki gün evvel ba- na haber veriniz. — Size minnettar olurum. — Bir şey değil... Arada bir dostların fena ibtilâlarına da biz- met etmeli... Maamafih — azizim... Size tavsıye ederim vaç geçmiye gayret ediniz. — Vaz geçmek... Ah Bob bu- nu ben istemiyor muyum.. bu be- nim en zaif tarafım değil mi? Kendime hâkim olamamak, o olmadıkça tıpkı — yaşayamamak, düşünememek... görmemek.. gö- rememek. Önündek kadehten son bir yudum daha içti: — Bob eger benim bu İipti- idi. Eger ben bu talih te- teşek- lâm olmasa belâyi kullanmasa idim inan ba- | na Fanni ölmezdi, Fanni bu iptilâya kurban ygitti. * Meyhaneci ying, yanlarına yak- laşmıştı: — Efendiler, dedi, çeyrek geçti. Arkadaşına dikkatle bakan Bob meyhaneciye sert ve kat'i bir sesle: — Bardağımı içip gideceğim. Dedi. Sonra meyhaneci ho- murdana homurdana — masadan uzaklaşırken bardağının muühte- vasının yarısını Albertininin bar- dağına boşalttı ve: — Haydi içelim, dedi, — Şerefinize Bob. — Şerefinize dostum. Albertini bu defa da bardağı boşaltmıştı. Birden elini yeleğinin 18 götürtü. Bu cepten çıkardığı saat Üçü sonuna kadar | | Yazan Suat Suzan ince bir kâğıdı açtı. Elinin üstüne koyduğu bir miktar tozu enfiye çeker gibi burnuna çe Bir | müddet gözlerini kapadı. Ona garip bir ısrarla bakan Bob — Yine mi kokain, dedi, dostum bunun Fanninin ölümüne nasıl sebebiyet verdiğini bir türlü anlıyamadım. Albertini ağır, ağır gözlerini açtı, şimdi lakırdı söylemek için ağzını açarken çenesini tutami- yormuş gibi kısmen sağa sola oynatıyor ve adeta geviş getirir gibi bir şeyler yapıyordu. Bu feuı 7ehırııı !esınndckı müte rrddı Ele/drık Saatleri Hakkında Şirket Saatlerin Fiatlerine Dair İzahat Veriyor Elektrik Şirketi — Müdüriyetinden ça mektubu aldık : “Efendim, Muteber garetenizin 16 tommuz tarihli nüshasında elektrik saatlerine dair çikan yazıyı okuduk. Banı noktaların — tashihlae lüzum görüyoruz; bunların başlıcaları şun- lardır: Saatlerin kiralarını girket kendisi tespit etmez; bunlar hükümetle mu- tabık kahnazak tayin edilir. | kokainim | kokainim olmayınca, ben görmek, Cirzhazların mütemadi tamir böde- lint de ihtiva eden aylık kiralar son günlerde indirilmiştir. Hör halde Şirket tamamen dürüst | hareket etmektedir. Sanayideki buhran dolayısi SON POSTA Bu Başı Ne Yapalı 20-7-934 adam çukura batınış — gözleri, yemyeşil yüzü, sağa sola garip garip gidip gelen çenesile ne kadar iğrenç ve nme derecede gülünçtü. — Albertini — arkadaşına cevap verdi: — Çünkü — benim yoktu. Ve yanımda yanımda anlamak kımıldamak hassaların- dan tamamile sıyrılmış bir vazi- | yette idim. Kendimde değildim. Vücudum —anlaşılmaz — gevgeklik içerisinde Idi başım bomboştu elini alnından geçirdi: — Size yemin ederim Bob kabahat Fanny'nindir. O, benim- le fena bir taktik kullanıyordu. ( Arkan var ) e— Toepebaşı Tiyatrosu artistleri tarafından belediye — bahçesinde saat 91,80 ADALAR REVÜSÜ ı Ekrem Reşit Cemal Reşib atlerin ehir Tiyatroı yebaşında Yazan Besteliyon: finti birkaç sene zarfında epeyoe düşmüş ise do yirmi seneden- beri olan saatlerin — zikrettiğiniz fiatten pek daha fazlaya malolduğu muhak- kaktır. Maliyet fiatinin bu yüksekliği ve mütemadi tamir masrafı, size nlsbe- ten fazla görünen kira bedellerinin maşruiyetini ispat eder. Binsenaleyh er meselesi, ha kiki hadlerine irca edilince, yazıla- rınızda gösterilön vehameti kaybeder. Bu tashihimizin en kısa bir za- manda gazötenize dercini rica eder, saygılarımızı yenileriz, efendim.., 1 — Şartnamesi mucibince (14) kalem muhtelif levazımı kırta- siye (4/7/934) Çarşamba: saat (15) 2 — Şartnamesi mucibince (5) kelem muhtelif kâğıt (23/7/934) Pazarlesi: saat (15) Taliplerin nümune ve şartnameleri gördükten sonra pazarlığa iştirak için yukarıda gösterilen gün ve saatlerde (*17,5) teminat- larile beraber çaatları. (3406) —— Cibalide Levazım ve mübayaat komisyonuna müra- — Aklk2 ' Yaksek Zıraat Enstıtusu . y Rektörlüğün den: Yüksek Ziraat Enstitüsünün kalöriferlerli binalarile sobalı bina- larının beş aylık teshini kapalı zarf usulile münakasaya konulmuş- tur. Talip olanlar şartaamesini görmek için Enstitü muhasebesine ve münakasaya iştirak için de “» 7,5 teminatlarile, ihale günü olan 4 Ağustos 934 tarihine müsadif (.uıırîeıı günü saat 15te Enstitü idare ve ıhıle koıııııyoıuııı ııınrıuıllırı 3892 Şirket tarafında sütın — alınmış | | lerden | YTeofil | leri Galatasaray — ilsesile — diğer mektepler hocalarından ve izei- mürekkep 150 — kişilik bir seyyah kafilesi dün akşam Gotye — vapurile — Muar- silyaya hareket — etmişlerlerdir. Seyyah kafilesini rıhtımda aile- ve dostlarından mürekkep geee eee <A — —e bir. kalabalık uğurlamışlardır. Kafile Marsilyadan Parlso gi decek ve diğer bazı Pransız #? hirleri de dolaşılacaktır. Soyah& bir ay kadar sürecektir. Resimlerde kalileye — iştiral muallim Hanım ve Beylerle izci leri görüyorsunuz. idlağik | Yine Gayrimü ibadiller. ( Baştarafı ! incd sayfada ) mübadiller Cemiyetinden bir tez- kere aldık. Bunda, Ali Azmi Beylu sözlerine cevap olarak deniliyor ki: “Para tevziatı hakkında heyoti ida- rece — ittihaz karar — bu bapta Büyük Milet — Meclisinden — çikmrak tasdiki âlüye iktirün eden 1817 No.lu kanuna — müstenittir. —İşbu kanunda gayrimübadillere vukubulacak tevziatınm müsait şerait ve nispet/ dahilinde rası şarihtir. Bu binaendir ki bu kararın ittihaz ği — oelsede ktazır bulanan Ali Azmi Bey dahi işti- Tük etmiş ve karar illifakla — verilerek zaptı da imza etmiştir. Euna mogayir olan gazetedeki beyanatlı esaesizdir., Biz bu tezkere Üzerine tekrar Ali Azmi Beyi bulduk kendisin- den ne diyeceğini sorduk . ve şu cevabı aldık : — Ben bu fikri kendi aklım- dan çıkarmadım. On bin Jiraya kadar istihkak sahiplerine yüzde iki buçuk, yüz bin liradan yu- karısına yüzde yarım bevziat ya- pılması hakkında Maliye Vekâleti tarafından ileri sürülen teklifi, gayrimübiller — kütlesinin büyük bir ekseriyetinin arzularına mu- vafık — buldum. e içe edildi ! l tovzlat yıpılıııısı hususundakl imzamı inkâr edecek — değilim Fakat kanımsuz bir yekilde tev” ziat yapılmasını da ileri sürmnlf değilim. Ben Maliye Vekâletinit teklifini muvafık bulduğumu söy” lemiştim ki tabil Vekâlet bu tek* fi kanıni mevzuata — daha - iyi tevfik etmek cihetini düşünmüf” tür. Şu halde Maliye Vekâleti bu şekilde düşündükten sonra artlik benim için kanani mevzuatı dü* şünmeye sebep yoktur. Ortadâ tekzip edilecek bir cihet nerer dedir ? Bunu anlıyamadım.,, Bize gelince; nihayet yazıla çizile — gayrimübadillere — tevrkt başladı. - Haydi tayırlın, diyelime Maamafih şunu da ıüylıııkl— kendimizi alamayız ki eğer Ma'* ye Vekâletinin yüzde iki buçtE tevzlat esası hakkındaki düşüd” | cesine uyulsaydı bugün (100) lirt alacağı olan bir gayrimübadil€ (4) kuruş (30) para yerine dahtt çok hisse düşecek ve bu suretle küçük #alacak sahiplerinin - ki gayrimüübadiller yekünunun yüz” de doksanını bunlar teşkil ediyor” vüılerı ınıecılm istanbul Ziraat Bankasından: Sıra Semti Na. 1174 1175 1176 IT7 117B 1179 1180 1181 1182 1183 Eyüp İstanbul Mahmutpaşa Küçükpazar Beyoğlu Fener Büyükada Yalı Burgarada Kasım Çavuş Korucu Mahmet çelebi Kürkçü Hanı Hoca Hayrettin Kamerhatun Gülcami Karanfil Maden Burgaz Yukarda yazılı gayriımenkullerden 1179 sıra numaralısının Mahallesi Sokağı Balıkçı bakkal Ayvansaray Kürkçü Hanı Ayazma kapısı Eleni Fener Zeytilik ve Ebe Pervane Türk Yılmaz Çarşı ve Yalı yüzd nakten veya gayrimübadil bonosile ödenmek ürere mülkiyetleri sa Müzayedeye iştirak edeceklerin mezkür günde saat on dört buç Sensi haliye vergislle belediye reşimleri müşteriye alttir. Şartanaz Cinsi Oda Kügir fiırın ve oda dükkün m İki dükkân , hane Nim kügir sabunlhane Arsa metresi 38 Kuyulu 212 Arsa ., 38897 Kıg!r gazino 12 2/4 3/8 Hissesi 29/32 33/120 Tamamı 2960/5T6G0 174 Tamamı 4796 Emlâk No. sı 15 38 2 179-181 8 Hisseye göre mu- bammen kıymeti 200 T. L 1800 413 900 5000 2072 29 524 800 400 ıT/A 49 15 mükerrer 9 yedi buçuk pey akçesile ihale bedelleri nakten ve diğerlerininldi a çıkarılimış olup ihaleleri 21/7/934 Cumartesi günü saat on beştedi!. ı kadar pey akçelerini yatirmaları lüzmmdiır. Bankamız kapısına anlmıştır. (3444)