30 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

30 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Yeni çeorilen “Büyük rez SON POSTA » filminden güzel tertip edilmiş Bir sahne Hatıra Defterlerinin Ye- rini Filimler Alıyor Bu Gidişle Fotoğraf K;)lleksiyonları- nın Da Tarihe Karışması Muhtemel Sinema, pek haklı olarak her yere. kornuna : soküyor;> Bütün medeni dünyada ve fakat bilhassa Amerikada, sinema her sahada kendini göstermiş, en ehemmiyetli bir ihtiyaç — halinde yokluğunu hissettirmek vaziyetine girmiştir. Mekteplerde tedrisat kısmen öğ- retici — filimlerle yapıldığı gibi terbiyevi filimlerden de hapisha- nelerde mahkümları slâh etmek hususunda istifade ediliyor. Has- tanelerde tedavi işlerinde bütün eğlenceli filimlerden - yapılan isti- fade çok büyüktür. Hülâsa, k lüleri tenvir etmek hususunda, alık mücadelelerinde ve daha ok sahalarda filimlerden geniş mikyasta Taydalar temin okmuyor. Fakat son zamanlarda sinema filimleri hatıra defteri olarak ta kullanılmıya başlanmıştır. Ameri- kada ortaya atılan bu yeni moda kısa bir zaman içinde yüz binlerce taraftar bulmuştur. Bizdeki seyyar fotografçılar gibi orada da ger- ginci sinema operatörleri türemiş- tir. Bunlar arzu eden kimselerin fotoğraf yerine sinemalarını alı- yorlar, bu suretle hatıra defte- rinden — çok daha belagatlı ve | yüzden, şüphesiz fotograftan daha canlı | hareketli — birer vücüde geliyor. Meselâ Amerikada bir nikâh ve düğün merasiminin artık fo- tografı çekilmiyor. Evlenen çiftler kiliseye — veya evlerine sinema operatörlerini çağrıyorlar, nikâh veya düğün rasimelerinin bütün safhaları olduğu gibi filme alını- Bu filimler evlere konulan ikyasta sinema makine- seyredilmek sureti- Te de-ayrıca bir eğlence: mevzuu oluyor. Meselâ, bir gezinti yapmak istiyor, çoluk çocuğunuzla bir kır safasına veya bir plâj eğ- ve koleksiyon canınız lencesine — çıkıyor ve bunün da canlı bir hatırasını tesbit etmek istiyorsunuz. Artık İş kolaylaş- mıştır. Hemen bir sinema opera- törü çağrıyorsunuz ve ©o günkü | muhtelif — safhalarını filme çektiriyorsunuz. Sonra evi- nizdeki küçük sinema salonunda gezintinizin bu filmi istediğiniz zaman seyre- diyorsunuz Bugün Amerikada bu yeni Aya.( Müsabakası Paramunt stüdyosunda geçen- | lerde bütün kadın yıldızların ve kadın figüranların iştirakile bir ayak müsabakası yapılmıştır. Çok eğlenceli geçen bu müsabakada girin yıldızlardan Joan Marş en küçük ayak birinciliğini kazan- mıştır. Bu müsabakayı tertip eden meşhur bir kunduracı Joan Marşa on sene müddetle her sene beş çift ıkıırpın hediye ıdeceklır Beyaz Perdenin Yeni Ve Son Eski Yıldızlara İtibar Yeni Yıldızların Haberleri Gösterilmesi Cşnını Sıkıyor —— — Holivutta son üç ay içinde | sessiz flm zamanında meşhur olan yıldızlardan birkaçı tekrar sinemaya — intisap — etmişlerdir. Bunlar vaktile çok kuvvetli artist | idiler, Yalnız şarkı ve musiki ci- hetinden — cahil — bulunuyorlardı. Fakat musiki öğrenmek güç bir şey olmadığına göre bu gibi yık dızlardan bir kısmı musiki ted- risatı yapan mekteplere devam etmek suüretile bu noksanlarını telâfi etmektedirler. Hatta eski yıldızlardan birçoğu bugün Üstat derecesinde — musikişinas olmuş- lardır. Sesli filmden sonra sönlüüp te son günlerde tekrar parlayan yıldızlardan biri de Rüt Klayfort- tur. Bu eski yıldız, uzun bir ça- lışma neticesinde çok güzel bir | şarkıcı olmuş ve bu sayede de W | sinemaya yeniden intisap etmiştir. Rüt Klayfort yeni çevrilmekte olan “Elmer ve Elzi,, isminde bir sevda filminde baş rolü temsil etmek Üzere bir mukavele imza- lamıştır. Bu filmde yeni yıldızlar- dan cici Frans Füller'in de mü- him bir rolü vardır. Haber verelim ki eski yıldız- ların tekrar sinema hayatına atı- maları yeni yıldızların canlarını sıkmaya başlamıştır. Bunlar bu yürzden kendilerinin pabuçları dama moda haylı alıp yürümüştür. He- | men bütün zenginlerin birer sinema evlerinde salonlarda o silelerin hususi ha- yatlarına ait filimler gösteriliyor, komşular ve diğer aile dostları da bavet edilerek bu filimleri onla- rın da görmeleri temin ediliyer. İşte bu yeni modanın tesirile- dir ki artık hatıra defteri tatmak usulü ve hele fotoğraf kolleksi- yonu yapmak tarihe karışmak üzeredir. Şunu da söyleyelim ki kâğıt fabrikacıları ile fotoğrafçılar bu daha şimdiden hayli zarara girmişlerdir. Çünkü hatıra defteri satışı oldukça azaldığı gibi fotoğrafçılara karşı rağbet gösterilmemeye başlanmıştır. Bu- nun - tesiriledir ki bir kısım fo- toğrafçılar işi hususi sinemacılığa | dökmüşlerdir. Diğer taraftan amatör sine- macılık ta oldukça genişlemiştir. Amerikada ve kısmen de Fran- sada birçok amatör arlist türe- miştir. Bunlar kendi aralarında bazan çok güzel filimler tertip ediyorlar. Sonra bunları kendi hususi sinema salonlatında larına gösteriyorlar. İşte bu amatör işi sinemacılık ta hakiki sinemacılığa karşı menfi bir tesir göstermeye başladığı içindir ki- sinema kumpanyaları yeni yeni tedbirler almak vaziye- tinde kalmışlardır. dost- salonu vardır. Bu | beyaz perdede Dangyel Parola “Şen Dnl,, fümind atılacakları endişesindedirler. * Bugünün en güzel yıldızlaş rından dilber Mae Vest'in babası Mister Betling Vest, Dört sene> denberi görmediği kızının hasretini gidermek için Holivuta gelmiştir. Mae Vest babasının kendi aya- ğgına kadar gelmesinden çok hişe lenmiş ve bir köşk satın alarak babasına hediye etmiştir. X4 Sinema yıldızları arasında en çok dil bilen şu, yıllardanberl seyrettiğimiz ere kek yıldız Adolf Menju dır. Aşe len Fransız olan ve küçük - yaştd Amerikaya gidip orada büyüyeg Menju bugün beş lisanı, tıpkı an& dili gibi konuşmaktadır. Menjü Fransızcadan — başka, — İngilizce, Almanca, İspanyolca ve İtalyança! bilmektedir. Bu eski yıldız. önü: müzdeki mevsim içinde bu beş lisandan beş filim çevirmek Üzere bir konturat imzalamışlardır. * Sinema yıldızlarından Karl Brisson vaktile sinemaya intisap etmeden ovvel maruf bir boksör: dü. Birçok müsabakalar yapmış ve hilhassa boksörlük hayatımp son senelerinde hayli muvaffakie yetler kazanmıştır. Bugün de a)- | sinemada muvaffakiyetler temin etmektedir. * Buglün Holivudun birinej sınıf komedi yıldızlarından ol Meri Boland küçükken, yani albı yaşında iken bir tiyatroda b facia piyesinde rol almıştı. Marifetli Bir Yıldız Evelin Venabl'in Bilme« diği İş Yoktur Holivudun yeni yıldızlarından Şlıol ve şirin bir kız olan Evelin 'enabl binbir marifetli bir yık dızdır. Bilmediği ve becereme: iş yoktur. Evvelâ mükemmel ev kızıdır. Yemek pişirmesini, temizlik yapmasını çok iyi bilir. Sonra iyi bir bestekârdır. Çok el dans havaları bestelemiştir. üzel Evelin beygire binmek hususunda bütün kadın yıldızların üstündedir. Ona “Çapkın süvari,, derler. Bu cici kız kotra yarışla- | rında da daima birinciliği kazanır ve ayni zamanda iyi bir yüzücüdür, | Hattâ bir aralık vapur kaptan- lığına bile merak ederek bir sene kadar bir gemide kaptan yamak- lğı ve dümencilik — yapmıştır. Tabildir ki her yıldız gibi Evelin de otomobil kullanmasını bilir. Cambazın Kızı Lida Roberti Hotrivut yıldızla» rinin — elüstünde — tutulanlarından biridir. Babası meşhur bir cam- bazdı ve meslek iktızası muhtelif memleketleri dolaşmak mecburi- yetinde Idi. Kızını çok seven babası bunu yanından ayıramamış, her gittiği yere götürmüştür. Bu yöüzden de — kızcağız — tahsilini muhtelif mekteplerde yapmıştır. Bir hesap neticesi anlaşılmıştır ki Lida tamam altmış mektepte okumuştur.