31 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

31 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Ali Ali Fedal Ef. mahheme huzuruna ilk çıktığı gün Dün öğleden sonra ağırceza Mahkemesinde —Anadolu ajansı daktilolarından Madmazel Suzanı öldürdüğü ithamile tevkif edilen Ve İdamı istenilen Ajans telsiz Memuru Ali Fedal Efendinin mu- hakemesine devam edildi. Muha- teme başlamadan evvel koridor- meraklı — dinleyicilerle dok muştu. Sant 15 te kapılar açıldığı zaman muhakeme salonu bu ka- labalığın ancak onda birini ak- mıştı. Suçlu jandarmanının önün- de salona girdi. Yerine oturdu ve gözlerini sabit bir noktaya dikti. Avukatı Etem Ruhi Bey bir Saat devam eden müdafaasını yaptı. Evvelâ hâdiseyi hülâsa eden vekil dedi ki: «— Iddia makamı müvekkili- Mmin idamını istemiştir. Ortada bir hayat mevzuubahistir. Müvekilimin idamı isteniyor. Mahkemenizi bir &z uzunca taciz edeceğim. Müda- faamda üç esasa dayanacağım: 1 — Katil biz değiliz, 2 ka- V Fedainîn Muhakemesi HK ada eeei Asılması İstenen Suçlu- nun Müdafaası Yapıldı_ tilde tasavvur ve teammüt yoktur. 3 katil biz isek hâdise de tehav- | DDeniz vÜür vardır. . . Matmazel Suzanla — tanışan Llsesl yalnız Ali Fedai Bey değildi. Deniz Lisesine girmek isteyenlerin Matmazel Suzan ölmemiş olsaydı, belki ajanstan biribirlerini öldü- recekler bile çıkabilirdi. Bu dava- da biletçi Niyazi, vatınan Osman ve moto kaptanı İlyas efendile- rin şehadetlerine dayanılmıştır. Vatman Osman, köprü üstünde otomobil lâsliği patlar gibi biî şey oldu. Döndüm baktım. Ali Fedai efendi — kaçıyordu. Gitti Anadolu ajansına girdi. Biletçi Niyazi, efendi ben onu 150 metre gördüm uzaktan ve arkasından diyorlar. Kaptan İlyas efendi de » köprü üstünde birisi pürtehevvür bana çarptı. — Ali Fedai olacak ifadesini veriyor. — Bu ifadeler arasında tezat vardır. ' Müdafaa bir hayli uzun sürdü | ve mahkemece kararın tefhimi beş ağustosa bırakıldı. -- Cehalet Yüzünden Doğan Facia ( Baştarafı 1inci sayfada ) le, zamanında gözünün önünde denize atarım, o zaman denizin Üstü balıkla dolduğunu görürsün. Etem ve Salâhattin Ef. ler ÂAli Ef, nin bu sözlerini alaylı bir Bülüşle karşılamışlardır. Arkadaşlarının bu hareketin- den çanı sıkılan Ali Efendi: “— İsterseniz şimdi de tecrüibe edebilirsiniz. demiş. Dinamitin paslanmış bir halde bulunmasın- dan bunun patlamıyacağını — zam neden Etem Ef. elindeki sigara ile fitili ateşlemiş ve dükkânın birkaç metre sağ tarafına ve yere koymuştur. Bunların hareketini | Ef. | seyretmekte olun Mustafa isminde biri de dinamit fitilinin siratle yanmakta olduğunu gö: rünce bir facianm vuku bulacağını hissederek söndürmek için koş- muş fakat bu sırada dinamit bü- Yük bir gürültü ile patlamıştır. Mustafa Efendi muhtelif yer- lerinden ağır surette — yaralanınış ve ifade veremeden hastaneye kaldırılmıştır. Manav Ali Efendi- nin sol elinin beş parmağı kop- muştur. Bunlardan başka Manav Ali Efendinin yanında bulunan Cemal isminde bir çocuk ellerin: den, Fahri isminde diğer bir ço- cuk boynundan, Ekrem isminde bir genç elinden, dinamiti ateş- leyen Etem de sağ elinden hafif Süre'te yaralanmışlardır. Yaralılar- de ; Ali ve Mustafa Efendiler Cerrahpaşa hastanesine kaldırıl- mışlardır. — Ali Efendiye kolun- dan ameliyat yapılmış ise de hayatı tehlikede değildir. Fa- kat Mustafa Efendinin hayatı tehlikededir. Hâdiseden çok mü- tcessir olan Ali Efendi şunları söylemiştir : — Arkadaşlarımın fena şakası bü facıaya sebebiyet verdi. Ben dinamitin ateşlendiğini görmedim. Görseydim mani olurdum. Her yakit kalabalık olan bu caddede tesadüf olarak o dakikada pek az kimse vardı, yoksa facıa da- ha büyük olacaktı, demiştir. Ali Efendin! * yanındaki diğer dük- kânda da balık avlamağa mahsus bir başka dinamit bulunmuştur. Yeni Neşriyat : GeneaSLöNELEN vescABELTELEK N EERENYLAEEYEyER ARESAEERATEETNANA AÂşkın : — Aşık olduğumu artık ken- dim de hissetmeğe başladım.. —?????7? — Günden güne zayıflayo- rum dal., Hangi Mektebe Gireceksiniz ? « ortamektep mezunu olmaları — gerttir. Bu meyanda husust tahsil görenler, imtihana tabi" tutulurlar. Taliplerin 16 ilâ 19 yaşlarında olmaları, tamüs- sıhha bulunmaları, lâzımdır. Müracaat yeri Heybeliadadaki Deniz harp mek- tebi ve lisesi müdürlüğüdür. İsteyet- ler Kasımpaşada Deniz matbaasında satılmakta olan mufassal şartanme- lerden bir tane tedarik edebilirler. Gedikli Küçük Zabit Mektebi Mektebe ilk mektep mezunları alınır. Taliplerin 16 ile 22 yaş arasında olmaları, tar'a, Idrar gevşekliği, uyka halinde gezer gibi hastalıklardan salim bulunmaları şarttır. Mektebe girmek istiyen talebe şu evrakı - tamamlamış olacaklardır.. Mektep müdüriyetine hitaben pullu istida, folografı musad- dak nüfus tezkereleri, aşı kâğıdı, mektep tasdikname veya şehadetna- mesi, hüsnühal ilmühaberi, askeri sıhhiye heyetinden alınmış muayene raporu, askeri hastaneler bulunmıyan yerlerde bu işi lli hekim görebilir. Müracaat yorl, Zeytinburnundaki Gedikli Küçük Zabit mektebi müdür- lüğüdür. Mektepte senede iki defa, mayıs ve oe'ıinknıl aylarında İmti- han'ar açılır taliplerin bu imtihanlarda mavaffak olmaları lâzumdır. Marsilyaya Talebe Gönderiliyor Şehrimiz Ticaret ve Sanayi Odası bu sene Marsilyaya talebe gönder. ar vermiştir. Günderilecek 1 ağustos çarşamba günü * 9,5 ta imtihan edi- meye karı talebeler yani yarın BAAİ leceklerdir. Ceovaplarımız Selçukbatanda Adil Beye: Ça ettiğiniz Küçük Sıhhıye 4 Hayvaniye ıı:k:ı.bi askeridir ve î:lıheı: ııkıılgıdlr. Size tavsiye ede- ceğimiz buna benzer bir mektep te Küçük Sıhhat mektebidir. - Bu mek- tebin kayıt ve Kkabul ş-:aitini yakında neşredeceğiz. Orman Fen Mektebi iki Tasımdır. Biri Yüksek Orman ektebi, biri d& Orta Orman Mekte- :diı. Bunlarden babgisini istiyorsu- mz? Yüksek kısmın kayıt muamele- ;ı. henüz başlanmamıştır. Orta kın- Buren Mevruubabi Holivut — Holivur'un T ağustos nüshası “Bir buğday başak verdi,, ve “Bataklı damın kızı,, isimli Türk filim- lerinin mevzularile birçok sahnelerini ve Türk yıldızı Cah:de Hanımın renkli güzel bi iştir. Çiçek Merakllarına Adaları Gürelleştirme cemiyetin- deni 3 ağustos cuma günü saat on sekizde Büyükadada yapılacak çiçek gavaşı esnasında ayrıca bir buket müsabakası da yavılacak ve kazanan- lara madalyalar verilecektir. Çiçek sevgi ve merakını — artlıracak bu müsabakaya bütün İstanbul çiçekçile- rinin iştiraki bacsaten rica olunur. mın kayıtları 15 ağustostan 15 eylüle kadardır. Beşiktaşta Murat ve Abdullah Bey- lere: demiki aekeri mekteplere müra- uı?-ıniniı ye mademki böyle bir ldınız, SİZE tavsiyemiz şudur: kadar dişinizi sıkınız. Bütün Bir yebe, mız. — Mefküreci aüi ŞN gn ae giyetlere katlanarak birer ha biriniz ayni mektepte, seteri ı;ııdı okuyunuz. — Gelecek derece ile ikinizde birine girer, ideali- i yrsunuz Fakat bu seneyi Tet hı:c:. çalışma - içinde geçiriniz. İnsanın muvaffak olamayacağı hiçbir gey yoktur. gene tam askeri (it Efendiler, Beni De Asınız ! ( Baştarafı 1 inci sayfada ) la olarak yanına hasta bakıcı bir kadm gönderildi, fakat o, hiç kimseyi dinlemiyordu. Az sonra Divan üç kişi için daha idam hükmü verdi. Birinci hükmün infaz edildiği, diğerleri- nin de edilmek üzere olduğu şayi olunca milli Sosyalistler umumi bir telefon Merkezinden Mösyö (Dolfüs)ü bularak tethiş hareketi- ne devam ettiği takdirde muka- beleye geçebileceklerini — bildir- diler. M. Dolfüs vaziyetin vehame- tini tamamen anlamıştı, fakat iki ateş arasında kalmış gibiydi. Bir taraftan ltalya hükümeti milli sosyalistlere karşı şiddetle hareket etmesini istiyordu. Aksi kalde maddi muavenetini kese- cekti, buna inzimam eden, kato- lik papasların talepleri de vardı. Diğer taraftan da İtalya ile kato- lik papasların talepleri dinlenilerek milli sosyalistlere karşı harekete geçildiği takdirde bunların ihtilâl çıkaracakları ve dahili bir harbin başlayacagı muhakkaktır. Bu düşünce dolayısile M. Dol- füs daha ölmeden evvel mah- wolmuş bir adam vaziyetinde bu- lunuyordu. Dolfüs anlaşılıyor ki — ikinci tehlikeyi göze almayı tercih etti. Ve bu tercihi de ihtilâlin bir an evvel patlamasına sebep oldu. İhtilâl Niçin Muvaffak Olamadı 7 Londra, 31 temmuz (Hususi)— Divanıharp — tarafından — yapılan tahkikatın ilk kısımı gösteriyor ki ihtilâlin ilk safhada tam bir mu- vaffakiyete erişmemesinin sebebi, M Dolfüs'ün Nazırlar Meclisinin içtimanı sabahki celsede kısa keserek öğleden sonraya talik etmiş olmasıdır. Halbuki asiler bütün nazırları başvekâlet daire- sinde — zannediyorlardı. Hepsini birden esşir edeceklerini tahmin ediyorlardı. Ba takdirde memle- ket hükümetsiz kalacaklı ve Nazi fırkası otomatik bir surette hü- kümetin yerine geçecekti. Buna mukabil Dolfüs Nuzırlar Meclisi içtimamı öğleden sonraya talik edince başvekâlet dairesinde yalnız üç kişi kalmıştı. Hükümetin muhasara haricinde bulunan azası kısa bir şaşkmlık devresi geçir- mişlerse de kendilerini çabuk toplamışlar ve tedip hareketine başlamışlardır. — *« Bu İş Bitmemiştir Londra, 31 temmuz (Hususi)— Londra gazeteleri Milli sosyalist- lerin ehemmiyetli bir miktara baliğ olmalarına ve içlerinde birçokla- rının para tesirile değil, samimi- yetle hareket etmekte bulunma- larına bakarak ihtilâlin şimdi bas sılsa bile alttan alta devam ede- ceğine ihtimal vermektedirler. * İstanbul 4üncü İcra Memurluğundan: Kasımpaşada Seyitaliçelebi mahallesinde dutdibi sokağında 84, 86 No, lhı hanede sakin iken elyevm ikametgâhı meçhul olan Pakize ve Zehra H. larla Ömer Azmi Beye. 15/7/928 Tarihinde 2143 Hesap No. lı Emniyet borç senedi mucibince 13/3/934 tarihine kadar 158 lira 39 kuruşa balig olan ve bu tarihten itibaren 18/6/933 tarihine kadar * 9 faiz ve *6 6 kumüsyon ve faiz kumüsyon masarif yekünu Üzerin- den $ 2,5 muamele vergisi ve 18/6/933 tarihinden sonra *b 9 falz ve *6 3 kumüsyon ve faiz kumüsyon masarif yekünu üzerinden © 2,5 muamele vergisi hesap ve ahzedilecek olan borcunuzu öde- mediğinizden ipotek gösterdiğiniz Kasımpaşa Seyitaliçelebi mahalk lesinde Dutdibi sokağında eski 276 yeni 84,86 No. h maabahçe bir ahşap hanenin paraya çevrilmesi talebile adresinize gönderilen ödeme emrine mübaşirin verdiği tasdikli meşruhattan ikametgâh- nızım meçhuliyeti anlaşılmıştır. İlân tarihinden itibaren 20 gün zarfında işbu borcun istenen faiz ve kumüsyon ve muamele vergisi ve masarifi sairesile borcun tamamı veya bir kısmına itirazınız var ise bizzat veya bir vekili kanunt göndererek dermeyan etmeniz ve işbu müddetin mürurun: dan sonra on gün içinde de burcun tediyesine bir sureti tesviye göstermediğiniz takdirde ilân tarihi mebde olmak üzere 30 gün sonra icral takibe başlanarak mezkür gayrimenkulün satılacağına dair olan ödeme emri ile senet sureti tebliğ makamıma kaim olmak üzere keyfiyet 934/1745 dosya numarasile tarafınıza ilânen tebliğ olunur. *4288,, —H ——— M.ı"ıflis İsmail Hasan Beyin Alacaklıları Sıra Cetvelidir: Na Alacaklı lemi İatediği para K. o'unduğu — K. olanan - Reddedilem pöra pera para 1 Saksonya Hükümet Bankam — 800 dolar 6 800 dolar 00 ? Filatora vekili Nazmi Nuri B. 2511/25 dolar — 6 2311/25 D. * 3 Ernst Gavpe 2310 Mark 6 2310 Mark 00 4 Ernist Gavpeden cirolu ŞükrüB. 420 Mark 6 420 Mark 00 $ Avukat Ferit Duvut B. 1l0lira 6 110 lira 00 6 Soriyano Hanael Ef. $034/75 lira — 6 5034/75 lira —— 00 7 ). G. Farben İndüstri 11168İ.Frank 6© — 11168İ.Frank — 00 vekili İsmail Hakkı B. 8 Mariyo Zaneti Ef. 2173 lira — & 2173 Hira 00 9 Rüsumat idaresi 1442 lra — O 00 —— 1442Affa tabl olduğundan 10 Salmona Ef 2000 lira — 6 2000 lira 00 11 Mazar B. 1340/03 lira — 6 1350/93 lira —— 00 192 Müveddet H. 344 lira O 00 34 lira çalındığı anlaşılmadığındar 13 Taul Borito vekili Samoll Papo Ef. 499/7/10 İ. lira 6 429 71N0LL. 00 14 Hamdi Bey 360 Türa 6 360 lira adiyen İdare azası İdare azam Fecit Davut Marko Nauın İstanbul İkinci Ifiâs memurluğundan: Mahmutpaşada Trikotajcı Müflis İsmail Hasan Efendi borçlarına ait tete kikat bitmiş ve tanzim kılınan sıra defteri yukarıda gösterilmiştir. Müflis alacaklılarına Kongordato teklif etmektedir. Bu cihotin müzakeresl ve alacakhların —ikinci toplanması için 20/Ağustos/pazartesi günü saat 10 da alacaklıların dalremize gelmeleri ilân olunur. (1536)