31 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

31 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Aşağıdaki dünya g Size, mti satırlar, lerinden alınn elif hâdiseleri « birsurette ifade edecektir. Oku- | ğ manızı tavsiye ederiz: Alman Matbuatı Ve İtalya “11 Giornale d'ltalia,, den: “Alman matbuatı, bugünlerde Ktalyanın siyasetini tenkit ile Şark misakı hakkında gösterilen tema- Yülden dolayı İtalya devletini iki Yüzlülükle itham ediyorlar. “Biz bu mesele hakkında uzun Uzadıya — neşriyatta — bulunduk. Hakikati söylemek lâzım gelirse, bizim siyasetimizde bir değişiklik olmamıştır. Bununla beraber Şark Misakı prensiplerinde bazı tadilât vukubulduğunu * söyledik. — Bu Prensipleri doğru bulduk ve tasvip ettik.,, İtalyada Askerlik «“Rayşport,, isimli Alman gaze- tesinden: «İtalyada 18 yaşından itibaren bütün gençler için mecburi olan askeri talim ve terbiye şimdi tevsi — edilmiştir. Gençlerin 21 Yaşlarında — hizmeti — askeriyeye davetlerinden evvel tâbi - olmak mecburiyetinde bulundukları se- nelik talim ve terbiye kurslarının adedi ikiden üçe iblâğ edilmiştir. Bu üç kursu muvaffakiyetle ik- Mmal edenler hakiki hizmeti aske- riyeye girdikleri zaman derhal oabaşı rütbesini alacaklardır.» M. Bartu'nun Siyaseti “Kurjer Varszaoski, ismindeki Leh gazetesinden: “Bugünkü Fransız diplomasisi- nin temkin ve sükün içinde de- vam ve sebat ile evvelden etraf- heca düşünülüp tasarlanmış bir halde gösterilen faaliyet, meyva- arımı vermektedir. Binaenaleyh #u zamanda Bartu'ya hüsnüniyet Ve samimiyetle elini uzatmıyanlar zuhur eden bir fırsatın takdirsiz- likle kaçırılmış olmasından neda- net duyacaklardır.,, İsveçin Milli Müdafaası “Taymis, gazetesinden: “İsveç Umumi Erkânı Harbi- ye Reisi Jeneral Nygren, Milli Müdafaa bütçesinin arttırılmasını talep etmiştir. « Erkânı Harbiye Reisi Ordu Meclisine gönderdiği bir mek- _'llpka. kara müdafaasının inkişafı için tavsiyelerde bulunmuş ve bu üsus için İâzımgelen masrafın önümüzdeki iki üç senenin büt- çelerine taksim edilmesini muvafık Bördüğünü bildirmiştir. “Ayni zamanda hava müdafaa kamitesinin tavsiyeleri — Üzorine, hava kuvvetlerinin derhal arttırıl- Masını, ihtiyat kuvvetlerin tezyi- dini ve iktısadi bir tedbir olarak silâh altıma alınmıyan 1931 efra- dinin askeri talim ve terbiye görmesini istemiştir, ,, —— 100 Kişi z Tevkif Edildi ! Viyana, 31 (A.A.) — Kiçba- helden gelen bir habere göre, Mitlli Sosyalistlerden yüz kişi kadar tevkif edilmiş, eski Be- lediye Reisinin otelinde de bir bomba deposu keşfolunmuştur. (Bu güla bi kuduğunuz Avus- lerden - başka a aldık.) Arif Mahküm Oldu Büyükderede Bristol otelinde Mehlika Hanımı öldüren Arif Ef. dün 15 sene hapse mahküm ol- Muştür. Bu cezanın beş senesi aifedildiği için Arif on sene hapis Yütacaktır. Hitleri Vere say muahe- denl beni har- be tebar edek İ cek. Framst : Al- manya beni harbe zorle- yor, ye yorlar. Bozöyük (Hususi) — Bozalan | köyünde 320 doğumlu Ali oğlu Hüsnü tarlasında uyurken öldü- rülmüştür. Hüsnünün ayni köyden 324 doğumlu Halil ile 323 doğumlu Yusuf — tarafından — öldürüldüğü anlaşılmıştır. Katiller biraz sonra yakalan- mışlar ve suçlarını itiraf etmişler- Saat Kiralari 712,5 Kuruş Oldu Ankara, 30 — Nafia Vekâleti elektrik, su ve havagazi saatleri hakkındaki tetkikatını ikmal et- | miş, tesbit ettiği yeni formül ala- kadar şirketlere — tebliğ — olum- muştur. Bu formüle nazaran - saatler | için abonelerden her ay en çok [ 12 buçuk kira alınacak, her senede 40 kuruş bakım ve mua: yene ücreti tahsil edilecektir. On sene sonra bü '“'ı'f abonelerin — olacaktır. Sfıüuı satın alan aboneler de şırlıcl'e sene de 40 kuruş bakım ve tamir ücreti vereceklerdir. Eylül Bakaloryaları Lise ve ortamekteplere Mı.ırif Vekâletinden gelen bir tamime nazaran — eylül bakaloryalarına 1 eylülden 20 eylüle kadar devam edilecek, imtihanlarda ders hoca- ları da bulunacak, her imtihan arasında iki gün fasıla bırakıla- caktır. İmtihan suallerinden fen bil- isi, edebiyat ve türkçe sualleri =ırif Vekâletinden ıündenlect'ık ve bu derslerin imtihanları tahriri olacaktır. Mısır Sefiri Mezunen memleketinde bulunan Mııı:ıSafiri Abdülmelik Bey dün şehrimize gelmiştir. Ç İSTER ismindeki uu ——— Muselink Bun- ların ikisi de benl endişe- düşürü - İNAN 1İS yapmak için can çekişiyor. Bir muharrir arkadaş, kızım öylüyorum, gelinim sen anla, a yazdığı açık bir mektubu şöy! ıSı taşıdığınız bayrak, seven ulu bir. milletin bayrağıdır. kendinizi sahnei âlemden artık çekiniz, hanımefendil., Akay İdaresinin, yetmiş yaşını çoktan aşmış yandan | pat pat çarklı bir vapuru vardır. İdare nedense bu | ihtiyar gemiyi tekaüde çıkarmıya kıyamıyor, bu vapur. hâlâ “ çabalama kaptan, e gidemem, diye diye Akay idaresinin Anadolu seferlerini İ8STER INAN İSTER İNANMAl Tagilterer Sar | gumda| aşular ben yada — tehdit ediyorlar, Japoaya: Ben Aayayı İdara etmek isle- rim. |oğı dir. Bu itirafa nazaran Yusuf kendisi askerde iken Hüsnünün karısını iğfal ederek aile namu- suna tecavüz etmiş olması ihti- mallerinden mnğberdir ve dört senedenberi intikam almak için fırsat kollamaktadır. Hüsnünün tarlada yalnız yatmakta olması bu fırsatı kendisine vermiş, Halille birlikte tarlaya gitmiş, uyuyan Sıcâar Sakaryada Balıklara Da Tesir Etti, Aydında Da Bir Kadın Öldü Dün havanın sıcaklık vaziyeti diğer günlere nisbetle biraz hafif geçmiştir. Dün en çok 28,5 ve en az da 19,5 derece — hararet | kaydedilmiştir. * Adapazarı, (Hususi) — Sıcak- lar çok şiddetlenmiş, Sakarya nehrindeki — balıklar — bayılarak suların ceryanile denize akmıya başlamışlardı. — Halk - sepetlerle balık toplıyordu. Fakat dün bir- denbire hava kararmış, şiddetli yağmurlar başlamış ve havalar serinlemiştir. Yağmurlar — yaz mahsulü için faydalı olmuştur. * mlik ( Hususi) — Devam edeseçiddetli( sıcaklar iki günden beri yağan yağmurlarla kesilmiş- tir. Yağmurların geç kalan mısır- lara, meyvalara, — zeytinlere va kavunlara çok faydası olmuştur. Aydın (Hususi) — Denizliden Aydına — gelen 25 — yaşında Mehmet kızi İmmü Ak- mezar — mevkinden — geçerken sıcakların tesirile — düşmüş — öl- müştür. Maamafih sıcaklık 42 de- receden 31 dereceye kadar düş- ER Neveser P vda Pupanı Rusyat Sen Jeporyayı 1 dare edersin, Rusyayı de- ' | lay yanmadığını Türkiye: Dor- tum bütün bu işlere sen ne dersin? Zanne- dersen — kas bik — benim başıma pat- Çinı layacak! — | Hüsnünün kafasına sopa ile vura- rak öldürmüştür. Hüsnü öldürül- dükten sonra elleri arkasına bağ- lanarak ormana götürülmüş, ora- da Üzerine çah çırpı konulmuş ve gaz dökülerek yakılmıştır. Ancak katiller uzun zaman bek- ledikleri halde cesedin kolay ko- | görmüşler ve savuşmuşlardır. İzmir Alaşehir Tenezzühü Alaşehir ( Husust ) — İzmir Kasaba ve temdidi demiryolu devlete geçtikten sonra nakliye fiatlarında yüzde (50) tenzilât ya- pılmıştir. Bu tenzilât otomobille- rin işine sekte vermektedir. Her cuma günü İzmirden Alaşehire yapılan tenezzühler büyük bir rağbet — kazanmıştır. Alaşehire gidip gelme yalnız yüz kuruştur. İzmir ve havalisi halkı bu tenezzühlerden çok istifade etmektedir. Bu sayede az bir para ile Alaşehirin tarihi eser- lerini, Sarıkız. maden — suyunu, banyolarını ve Hüseyinoluğu mesi- resini görmektedir. Bilhassa İzmir de çalışan Alaşehirliler hısım ve akrabalarını görmek için cuma günlerini boş geçirmemekte ve İzmirin bir mahallesine gidiyor- muüş gibi sabah gelip akşam Üzeri avdet etmektedirler. Bir Otomobil Kazası Bozkurt sigorta şirketi umum müdürü Abdi Vehbi Bey idare ettiği — otomobille — Beşiktaştan geçerken mütekait Hilmi Beyin 8 yaşındaki oğlu Turhana çarp- mış, ağır sürette yaralamıştır. İNANMA! | abilinden bu — || bitiriyor : | terakkiyi, yeniliği Onun hürmetine, | | etmez, | serinlemez Öldürdükleri Adamı Yakmak İstiyen iki Şerir Tutuldu | gitmedi, 20 senedenberi İzmirden | Sözün Kısası İstanbulda “ Sarnıç » Suyu .. A E 20 senedenberi muntazaman aldanmakta olduğumu ilk defa olarak dün anladın. Hem de ne aldanış! Senede, ayda bire inhisar etse canım yanmıyacak, haftada biri geçtiği çok vakidir. Zekâmın ve görüşümün kuvvetine delâlet amma, — züğürtü teselli kabilinden de olsa, yalnız değilim demek istiyorum. İstanbulda kaç aile varsa, yüzde doksan dokuzu- nun bu kusurda benimle müşte- rek olduklarında hiç şüphe yok! * Bana bu aldanışı, arkadaşlar- dan birile yaptığınız küçük bir | gezinti gösterdi. Tabit iyi hava aldık, keşke serinledik olaydık, olaydık. muharrirlerinden - birinin saadet pardesi — isminde —bir — piyesi vardır, gördünüz mü? Bilmem. Bir adamın gözü görmez, kulağı işitmez, görmiyerek ve işitmiye-* rek mes'ut ve bahtiyar yaşar, Yalnız bu zatin başına bir dok- tor musallat olmuş, ailesi efra- dından gizli olarak ameliyat yap- mıştır, şimdi gözü sargıdadır. 40 gün sonra açılacak görüp gör- mediğini anlıyacaktır. Hasta tav- biraz almaz amma, keşke Fransız | siyeyi harfi harfine tatbik ediyor, ve anlıyor ki ameliyat muvaffak olmuştur, gözü görmektedir. Fa- kat karşısında, feci bir sahne vardır, bütün ailesi efradı tara- | fından aldatılmaktadır. Ve o za- man körlüğe — saadet — perdesi diyor. * Dedim ya! Bu gezinti hoşuma sıhha- tine kani olarak içtiğim memba suyunun yerine gidince gördüm ki iplik gibi ince akmaktadır. Doğrusunu Allah bilir ya, altına bütün gün kap tutulsa iki fıçıyı dolduramıyacağı muhakkak. Şu halde hergün evimizin önünden geçen araba dolusu fıçıları dol- duran musluk nerede? Adam: — Aksarayın sarnıçlarına ba- kınız, diyor. içtiğim — suyu biraz kokulu buldum, şimdi yenisini aramakla meşgulüm, alın size yazın bü — sıcak — günlerinde bir dert daha! * Sudan bahsederken İzmit be- lediyesinin teşebbüsüne nasıl te- mas etmiyeyim : 9 Eylül sergisi münasebetile İzmirimizin ve kap- münasebetile de Bursa- mızin — teşebbüslerinden — sonra şehrinin bir hususiyetini — ilân vasıtasile duyurmıya çalışan (3) üncü — belediye — İzmit — oldu. Biraz daha gayret ederse Gazi suyunu — İstanbullulara — tamıtaca- gından şüphe etmemeli. Kendi hesabıma benim memba suyu diye içtiğim sarnıç mamulâtının fiatını yüzde (15) kırmaya mu- vaffak oldu, teşekkür borcumdur. Çete Tenkili Şaki Misto Çetesi De İmha Olundu Mardin, (Hususi) — Uzun se- nelerdenberi Mardin, Diyarıbekir ve havalisinde eşkıyalık yaparak asayişi ihlâl eden meşhur şaki “Misto Ali,, oğulları, Savür — jan- darma kumandanlığının sıki bir takibi neticesinde tenkil edilmip lerdir. Şakiler jandarmalarımız tara- fından Coelllan dağlarında sıkış- tırılmış, kısa bir. müsademeden sonra teslim olmuşlardır. Bunlar- dan biri ölmüştür. — * hcaları