10 Ağustos 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

10 Ağustos 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sç_ıiı Şantaja Karşı Kanun ! Dahiliye Vekâleti, gantajcılık ye- parak ötekinden berikinden para sızdırmak istiyen bazı türedileri kanunun peüçetine teslim etmek Üzere harekete — geçmiştir.. Bu bususta — halkın — müutaleası gü merkezdedir: Arif Bey (Beyazıt Tavçuntaşı 82)— Bazı şântajçılar varmış. Arasıra çıkar- dıkdları kâğıt parçalarile iktısadi mü- ezseseleri tehdit ederek para sızdır- mak isterlermiş. Bu meşriyat şanta- j meşrutiyettenberi işiliriz. Fakat artık buna nihayet verilmelidir. Na- muslu müesseseleri — tehdit ederek, guna, buna çatarak tufeyli bir ıeklld: yaşamak istiyenlere hadleri bildiril- melidir. Cümhuriyet idaresi tufeyliliğe — we tufeyiilere yaşama hakkı tanımıyor. Namuslu İnsanların ve mücsseselerin ilanterlerile kazanılan paralarına sakul- mak istiyen yılan tablatlilerin başına kanunun yumruğu inmelidir. * Münir bey (Sultanhamamı 98) — Arasıra çıkan ban gazete ve mec- cek şekilde yazılar yazıyorlarmış. z bu haber doğru ize bunun şehir içinde bir nevi derebeylikten farkı yoktur. Cut Mdarcal saltanat devrin- den yadigâr kalan — derebeylikleri, memleketin her köşesinden #söküp atmışken İstanbul içinde buna müsa- ade edemez. Matbuat hürriyetini tak- dia ederiz —ıı.hyııdııduıııi.ıl ::'ıkit ca Dü culuğa mnse uhıııııdlıırdeııeı a t * * İrfan bey (Unkapanı atlama taşı) — Bazı kimseler ara mra çıkardıkları — gazetelerle namuslu mücsseselere ça- tarak para sızdırmak - isliyorlarmış. Dabiliye vekâleti ve umun matbuat müdürlüğü bu işle yakından alâkadar olduğu için şimdilik birşey söylemeye Bir Motör Batmış Deniz tlcareti müdürlüğüne elen malümata göre; Hasan ş'ıhml Efendinin idaresindeki 30 numaralı gümrük liman motörü, Çeşme - ilerisinde Toprak adası önünde karaya oturmuştur. Bu yüzden —rahne alarak — battığı söylenmektedir. Motörün içindekilerin kurta- rıldıkları tahmin ediliyor. Yol Parası GCetvellerini Vaktinde Hazırlamıyanlar Birçok mahallelere —ait yol /— parası cetvelleri henüz hazırlan- mamıştır. Bu cetvelleri ay niha- petine kadar hazırlamıyan ma- halle mümessillerinin vazifelerine nihayet verilecektir. n Üşüncü Ceza Reisi Bir buçuk . aydanberi izinli bulunan Asliye Üçüncüceza Mah- kemesi Reisi Hikmet Beyin me- zuniyeti bittiği için dünden iti- baren vazifesine başlamıştır. Yeni Türeyen Açıkgözler ! Yüksek Şahsiyetlgri Tanıdığını Söy- liyen Bir Adam Neler Yapıyormuş ? Mekteplerin açılma ve kabul mıştır. Bazı açık gözlerin, ötekini Tarımı şu veya bu mektebe kaydeltirmek bahane- sile dolandıklandıklarını haber alan zabıta memur- ları bu gibi açık gözleri şidde! başlamışlardır. Bu açık gözlerden Beyoğlunda yakalanmıştır. Taksim Hatice H. isminde bir kadının on yaşında Ömer İsminde bir çocuğu vardır. Hatice l Masonluk Buradaki Ecnebi Mason Teşekkülleri Kalkıyor Istanbulda büyük devletlerin müstakil birer masonluk meşriki- azamlığı vardı. Üç sene evvel toplanan beynelmilel — masonlar ko: d Türkiye — masonları bu locaların lağvedilerek Türki- yedeki bütün masonların Türkiye talebi kabul etmişti. Bu sene diğer bütün ecnebi mason teşek- külleri kalkacak ve bunların aza- ları Türkiye masonları meşrikla- zamlığıma dabil olacaklardır. Türkiyede Masonluk (25) Yaşına Girmiş Masonların Türkiye meşrikiazam- hğı (25) yaşına girdiği için dün gece Boai masonluk Tocasında büyük bir ziyafet veril- miş ve yıldönümü kutlulanmıştır. 24 Saatin Hâdiseleri Ortaköyde vapur - iskelesinde bulunan Türk Petrol Şirketi ame- Tesinden Ali isminde birisi, uzun zamandan beri çalışarak biriktir- diği 450 lira kadar bir parayı bekçilere —mahsus kulübelerden birine saklamıştır. Evvelki ösöngliea bi anlar Bdt ai İi dini kırarak içeri girmiş ve Ali Ağanın 450 lirasımı çalarak sa- vntquı. Polis he Üzerine | şirketin gece bekçisi n Ağayı nezaret altına alarak tahkikata *& Sabıkalı kadınlardan Muaz- zex Yenişehirde Madam Marika- nm kurutmak için astığı çamaşır- ları çalarken cürmümeşhutshalinde yakalanmıştır. * Sariyerde Münir Efendi isminde birinin kahvesinde kumar oynatıldığımı haber alan zabıta memurları evvelki akşam ansızın alan Mahmut zamanı yaklaş- berikini, çocuk- tle takip etmeye biri evvelki gün civarında oturan Hanım, oğlunu Tenviriye 'Meselesi Belediye, Haksız Tahsilât Yapılmadığımı Fildirdi Belediyeden şu tezkereyi aldık: *“Muhterem gazetenizin 1 Ağustas 934 tarihli nüshasının Ük sayfasında (bu işe aklımız ermedi, ışık yüzü görmeyen — yerlerden — vergi ahmır mi?) başlıklı yarı muhtacı - taahih görüldüğünden keyfiyetin ayal sütum- da tekzibini rica ederim: Belediye vergi ve resimleri kanu- nu tenvir edilen mahallelerde mevcut emlâkten tenviriye resmi alınmasını âmirdir. Resmin, kanunun — tarifine uygun olarak tahail edilebilmesi için tenvirat Jâmbalarının ne kadar müsa- fedeki emlâki tenvir ettiği vaktile tesbit olunmuştur, Bu muayyen mesa- feler haricinde bulunduğu — malüm olan emlâkten tenviriye resmi alındığı vaki değildir. Mükellefin rızasile dahi olsa kanuna müstenit olumyarak tah- silât yapılamaz ve yapılmamaktadır efendim.,, Mahlül Emlâk İstanbulda, kimsesiz öldükleri için mülkleri evkafa kalması lâzım elen birçok mahlâül emlâk vardır. gimdiyc kadar evkaf idaresi bun- ların hakikt miktarını bilmiyordu. Geçen sene faaliyete geçen hususi bir komisyon Istanbuldaki mahlül- lerin miktarını kısmen — tesbit etmeye muvaffak — olmuştur. Bu komisyon yakında faaliyetini biti- recek ve İstanbulda ne kadar mahlül emlâk bulunduğu meydana çıkacaktır. kahveyi aramışlar, Mustafa, Refik, Şerafettin, Hüseyin ve Yahya isminde beş kumarbazı cürmü- meşhut halinde yakalamışlardır. x Fındıklıda oturan Azime H. ismizde bir. kadının evine giren meçhul kimseler birçok elbise vesaire çalmışlardır. Şüphe üzerine ayni evde oturan Mestrure H. ile Hilmi ve Neşet isminde iki adam yakalanarak takikata başlanmıştır. ——— iyi bir mektebe vermek istiyormış, bunu haber- isminde bir inşaat kalfası Hatice Hamımı bularak birçok yüksek kimselerle müna- sebeti olduğunu ve bu işi kısa bir zamanda yapa- bileceğini söylemiş, ufak tefek masraflar için de Hatice Hanımdan 30 lira almıştır. Aradan zaman geçtiği halde işin yapılmadığını gören Hatice Hanum dolandırıldığını anlamış ve polise müracaat etmiştir. Polis, Mahmudu yakalayarak tahkikata başlamıştır. Deniz Kazaları Bir Çocuk Unkapanı Köp- rüsünden Denize Düştü Unkapamı ciyarında oturan sebzeci Mehmet Efendinin karısı Hatice Hanım evvelki gün sıcak- tan kurtulmak için 7 yaşındaki oğlu Ali ile birliktte Unkapamı köprüsünün üzerine çıkmıştır. Ha- tice Hanım dalgın dalgın denizi nesini kaybederek denize düştü- ğünü görmüş ve feryat etmeye başlamıştır. Hatice Hanımın fer- yadını duyan sandalcılar denizde boğulmak üzere bulunan küçük Aliyi kurtarmışlardır. * Fındıklıda yıkanmak - için denize giren Esat İsminde biri yüzmek bilmediğinden boğulmak üzere iken kurtarılmıştır. Karpuz Şakası Yaparlarken .. Karadeniz vapuruna karpuz yüklemekte olan Hulüsi ve Muh- sin isminde iki arkadaş, bir ara- lhık biribirine karpuz atarak şaka- laşmıya başlamışlardır. Bu sırada Hulüsinin attığı bir karpuz Muh- sinin kasıklarına isabet etmiş ve adamcağız baygın bir halde yere yuvarlanmıştır. Muhsin tedavi ak tına alınmış, Hulüsi yakalanarak tahkikata başlanmıştır. Hayvan Cinsini Istah Baytar müdürlükleri tarafın- dan getirilen cins aygırlar birçok mıntakalara dağıtılmıştır. Ziraat Vekâleti, aygır depolarında bu- lmman bu ay a iril suretile elde edilen tayların tescili icap ettiğini alâkadarlara - bildir- miştir. Bu suretle iyi cins hayvanların miktarları da tespit edilmiş ola- caktır. Rüşvet Muhakeme- sine Devam Edildi Dün asliyö üçüncü ceza mahkeme- #inde geçende başlanılan rüşvet dava- Bina devam edildi. Mahkemede eski Beyoğlu birinel komiseri mucip Beyle tabarri memuru Remzi Efendi rüşvet aldıkları iddiasından, Sabahat, Gülizar, Kıvırcık Maryam Hanımlar da rüşvet vermekten ve sütçü Todori ile güzel gözlü Maryam da rüşvete vasıta ol- maktan suçlu bulunuyorlardı. Mahkeme evvelâ suçluları istiçvap ettikten sonra şahitleri dinledi. Suç- lulardan Sabahat, Gülizar, Kıvırcık Maryam Hanımlar, her hafta güzel gözlü Maryam vamıtasile Mucip Beye otuz beşer İira verdiklerini söylediler. t Eminönü merkez — memuru lazım Bey Nerzuka Hanımın evinde ftaharri memuru Remzi Efendiye iki yüz lira verilirken bizzat cürmü meş- hut yaptığını ve Remzi Efendinin ce- bin evvelce numaraları tespit edi- len dört tane ellişor liraliık kâğıt pa- rayı elile çıkardığımı söyledi. Diğer itlerin rılması için muhakeme :::_ çağıı çi Maarif Vekili Geliyor Orta tedrisat umum! müdürü Ha- san Âli bey ayın 13 ünde Ankaradan gehrimize gelecektir. Orta tedrisat hazırlanmış ve kadrosu tamamen tasdik edilmiştir. Kadro, Hasan Âli beyin şehrimize gelmesini müteakip Ilân edilecektir. Maarif Vekili Abidin bey de ayın onbeşinde gelecektir. Bafrada Bir Zolzele Bafra, 9 — Dün göce sant 21,30da şarktan garbe doğru bir saniye kadar süren —ani ve şiddetli bir zelzele hisaedilmiştir. Hasar yoktur. İsparta Ve İzmir Sargisli İsparta 9 (A.A.) — Ticaret Odan- nin bu seneki beynelmilel İzmir pa- nayırıne İspartanın meşhur hallarile iştiraki kararlaştırılmıştır. erin Aylıkları Ünliversite doçentleri namına bir heyet, yüksek — tedrisat umumi mü- dürü Hâmit beyi ziyaret ederek ma- aşlarının — arttırılması etrafında ko- nuşmuşlardır. Üniversite Kadrosu Aldığımız malümata göre, yüksek tedrisat umumi müdürü Hâmit, talim ve terbiye dalresi reisi İhsan beyler Üniversite kadrosu — üzerinde tetki- kat yapmaktadırlar. Kadroda teşri- nlevvelde bazı değişiklikler olacağı haber verilmektedir. Meb'usların Tetkikleri Şile, 9 — Gümrük ve İnhisarlar Vekili ve meb'usumuz Ali Rana Bey buraya gelerek köylünün derdini dine ledi, geçimi odun ve kömür satımında olan bu havali köylüsünün bir şikâ- yetini pek haklı bularak Zirant Vekâ- letine bir telgraf çekti ve İstanbula hareket etti. Köylü çok sevindi. * Kars, 9 (A.A.) — Mıntakanın sirat ve iktısadi vaziyetile yakından alâka- dar olan ve halkın dertlerini dinliyen meb'uslarımız Muhittin Paşa ve Baha Tali Bey şehrimize gelmişlerdir. — Her sahada mücadelelere l—,- Hasan - Bey. | e. Meselâ dilencilerle müca- dele.. Bonra... Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: