15 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

15 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa F n Halkın Sesi Yazın Nelerinden Şikâyetçisiniz ? Üskuüdarda, Divitçiler camll imamı Kemani Neş'e üiz fukaralar için — şikâyetin Mmevsimi mi olur azizim? nasıl her mevsimde sa, bizde aksine, her mevsimde ayrı der de gireriz. Şimdi pârası olanlar beton apartımanlarda tabhtakurusunun adını bile duymazlar, Ve blz, Armavut kaldırımlarında — toza — gömülürken, enlar, — otomobillerine — gümülerek Trabyada deniz havası almaya gider- ler. Biz sandala binmek için nafaka- mızdan 3 kuruş arttırmaya çabalarız. Onlar -Marmarada uçan motörlerin güvertesinde buzlu şampanya İçerler. Hulâsa azizim, bi: yazın da şikâ- yetimiz, yazdan değil metelikelzlik- tendir! » Şehir tyatrosu san'atkörla- rından Muammer Ruşan Karacat: Önsrümüzde — bir defa da biz dinlenelim, yan gelelim dedik, Eren- köyünün göbeğinde bir köşkün bir köşeciğine sığındık. İşitiyorum ki, utma ile uğraşan bir kurum varmış. Ba kurumun niyeti de bittabi sıtma illetini ortalıktan yöketmekmiş. Bunun için de, işe #İvri klerin köküne kibrit suyu dökmekten başlamak İlâzim — geli- yormuş. Biz de, bu habere güvendik ; — Eh, dedik, iş yok, —güç yok, Üstelik sivrisinek de yok. Şöyle yan gelir, dörtbaşı onarılmış — bir uyku çekeriz! Ne gezer azizim, uyku uyumak göyle dursun sivrisinekleri öldürmek lçin sağa sola el sallıyahım derken, sabahlara kadar biribirimizi tokatladık! * Uluköy, Kuru lu hane Esat! — Şu Iasanlar tuhaf mahlüklardır arizim. Kış gelir, soğuktan, yaz gelir sokak 3 No, kışa tereih ms. Bu itibarla siz sualinizi, her mevsimde, edinscek dört yaratan bedbinlere sorun ! Bir Kaçakçılık İhbarı Alâkadarlar Faaliyete Geçtiler Ayni zamanda yabancı bir devletin Istanbul fahri konsolos- Tuğunu derühte etmiş olan bir gemi acentası ve ticarethanenin döviz ve kazanç vergisi kaçakçı- hğı yaptığı hakkında alâkadar makamlara ihbarlar vaki olmuştur. Ihbara göre kaçakçılık her iki safhada da çok mühim yekünlara baliğ olmaktadır. Kambiyo ve Müaliye idaresi ayrı ayrı cephelerden tahkikata başlamışlardır. Kaçakçılık hentiz resmen tespit edilmiş değildir. Komşu — Hasan B !.. hlar her işte bizden ileridirler. Şu Avrupa- Çalışmaları 29 uncu Liste 1 — Tamir etmek - Onarmak Tamir - Onarım Örnekler; 1 — İstanbulda hemen bü- tün eski eserlerin omarıma ihtiyacı var. - 2 — Kırlan kalp onarılmar. £ — Tamim - Genelge Örmek; İç Bakanlığının - göçmenler hakkındaki son genelgesini oku- dunuz mu ? 8 — Timsal - Sembol Örnek: Atatürk Türk kurtuluşunun bütün davalarının sembolüdür. 4 — Ekseriyet - Çoğunluk Ekalliyet - Azınlık parlâmento in Önürgesini reddetti. - 2 — Uluslar sosyate- sinde azınlıklar meselesi her vakit ortaya konur, bir türlü kotarılmarz, B — Takrir - Dilerge Örnek: Kültür. Bakanlığı — bütçesi hakkında üç dilerge verilmiştir. Not; Gazetemize gönderilecek yazı- Tarda bu kelimelerin Osmanlıcaları- zan kullanılmamasını rlca ederiz. Bir Yaralama , Vak'ası.. Kirli İddialara Vesile Oluyor Mehmetpaşa karakolu yanında 16 Numarada kunduracı Mehmet oğlu Vedatla Bayızıtta, Makasçı- larda 17 numarada oturan Muhid- din Adliyeye verilmişlerdir. Çünkü Muhiddin —Vedatı yaralamıştır. Mütekabil Iddialara göre Muhid- din Vedatla cinsi münasebette bulunuyormuş. Bu defa, ayni şeyi Vedat yapmak İstemiş. Muhiddin de kızarak yaralamış. Suçlu bu- gün sorguya çekilecektir. Küçük Hırsızlar Yemiş Civarını Soyuyorlarmış Ötedenberi — Yemiş iskelesi elvarındaki dükkân kilitleri kire- larak dükkânlar — soyuluyormuş. Suçlu olarak 13 yaşında seyyar satıcı Yusuf, arkadaşı 14 yaşında küfeci Hasan, 13 yaşında Meh- met Emin tutulmuşlar. Dün mah- keme karşısına çıkarıldılar. Yaş- Jarı küçük görüldü. Tespit edil- mek ve fârik ve mümeyyiz olup olmadıkları — anlaşılmak — üzere Tıbbıadliye gönderildiler. La Turguie Kapandı Şehrimizdea iki. senedenberi Fransızca çıkan “La Turgule,, gazetesi dünden İtibaren intişarı- na son vermiştir. Dahil?! Haberlerimiz Bura- da Bitmedi. 15 Inci sayfa- mızda Devam Ediyor ! Hukuk Fakültesinde 88 Talebe Yazılı İmtihanlardan İkmale Kalmıştır. Talebe Yekünu 376 dır —— — Hukuk — Fakültesinde — yazılı Imtihanlar bitmiştir. Ve netice- de birinci sınıftan (144), ikinci sınıftan — (120), Üçüncü sınıftan (112) olmak özere ( 376 ) taleba muvaffak olmuştur. Eylâl imtihanıma İkmale kalan- lar İse birinci sınıftan (35), ikinci sınıftan (27), üçüncü sımıftan (26) olmak üzere (88) talebedir. Sözlü imtihanlara 20 Haziran- dan itibaren başlanacaktır. Imtihanlar cumartesi — günleri saat 8 de, diğer günler ise 9 da- dır. Ikmale kalan seksen sekiz tale- benin isimlerini aşağıya yazıyoruz: Birinci sınıftan: Ekmelüddin, Sabiha, Tahsin, Necati, Şahin, Kemal, Behcet, Malike, İbrahim, Cemli, Sadık, Elizabet, Ismall, Şevkat, Adnan, Zafir, ... Aklı Çok İşliyen Bir Hırsız Dün Mahkemede Tevkif Edildi Polis dün — müddeiumumiliğe Bekir adlı bir suçlu — vermiştir. İddia edildiğine göre Bekir bir mağazadan bir top kumaş çal- mıştır. Müddeiumumilik Bekiri Sultanahmet sulh birinci ceza hâ- kimi önüne çıkardı. Hâkim Reşit, Bekirl görünce: — Yine mi? Hani bir yapmıyacaktın? Bekir bu ihtarı şöyle karşladı: — Biliyorsunuzki ben veremim. Ben hırsızlık yapmadım. Doktorlar bana zorla hırsızlık yaptırdılar. Mü- sade edin de an'atayım. Hastanoye gittim. Hastane benden seksen kuruşluk - filmle bir iki şişe ilâç istedi. Cebimde beş param yok- tu. Verem adam çalışamazdı. Çarşıdan geçiyordum. Şeytan be- ni dürttü: Şu dükkâna gir de bir top kumaş aşır, dedi. Ben de girdim. Bir top kumaş çaldım. Nasip de- miş, yakalandım. Ben zaten unu ekmek parası yapacak de- gildim ki.. Hâkim Reşit bu itiraf kar- gşısında: — Oğlum sen geçen defa da geldin. Veremim dedin acıdım. Senin muhakemeni gayri mevkuf olarak yapmıya karar — verdim. Bu defa artık seni sahveremem. Çünkü şeytan bir daha aldatır da yine bir top kumaş daha aşırır- sın.. Dedi ve tevkif — kararıtı verdi. daha Kemalettin, Covdet, — Orbhan, Recai, — Kâmil, — Naki, — Ab- dullah, Serai, Nebahat, Reşat, Raşel, Fazıl, Sadettin, Kâzım, Kasım, Burhan, Dikranos, Nazmi, Rasih. Ikinci sınıftan: Cemile, Mebe met, Hakkı, Atıf, Fuat, Kema- lettin, Recep, Ömer, Saim, Fehmi, Refik, Muammer, Hikmet, Muhsin, Semahat, Sıdıka, Mukbil, Nihat, Necdet, Rüstem, Mustafa, Hamdi, Sabahattin, Zeki, Süren, Basri, Burhanettin. Üçüncl sınıftan: Melek, Ümmü- han, Hatice, Melâhat, Sandet, Emine, Salme, Lâmia, Mübeccel, Nurettin, Sadık, Enis, Niyazi, Hü- seyin, Kemal, Selim, Zekeriya, Seyfettin, Mustafa, Şükrü, Yusuf, Vecihi, Edip, Halit, Salâhaddin,Zeki. Diş Çeken Bir Berber Bir Delikanlının Dişini Kütür Kütür Çekmiş Dün Müddeiumumlüğe Mehmet oğlu Ömer adlı bir delikanlı müracaat ederek Kasımpaşada berberlik yapan Emin aleyhine bir dava açmıştır. Iddiasına göre davanin mevzuu şudur : Ömerin azı dişlerinden birlsi Aağrıyormuş. Berber Emine gitmiş. O da kerpeteni eline aldığı gibi dişini kütür. kütür — koparmış. Ömer eve dönünce müthiş ağrılar içinde kıvranmıya başlamış. Bun- dan da, her nasılsa, çene ke- miğinin kırıldığını ve kangren başladığını anlamış. Bunun tes- bitini ve berberin cezalandırı- masını — İstemektedir. Müddelumumllik davacıyı Ta- bibladillere muayene ettirmiş ve tahkikata başlamıştır. İstanbul Müddelumumlliği İstanbul cümhuriyet müddel- umumiliğine eski adliye müfettişi Bay Feridin tayim olunacağı ya- zılmaktadır. Istanbul — müddelumumiliğine tayini ihtimali olan eski müsteşar Ferit olmayıp halen adliye mü- fettişi bulunan Ferit olduğu ve eski müsteşar Feridin de temiz azalıklarından birisine tayin olu- nacağı haber verilmektedir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: ». İki üç kişi bir küçük otomobile biniyor, dünyanın öbür ucuna kadar gidiyorlar. seyahat yapanlar, gidenler var mı? «« Bizde hiç böyle otomobille büyük düönyanın GÖbür ucuna Hazirda 18 e— — — İ Günün Tarihi | Bir İki Satırla Mısır'da Yaprak Tütün Mısıra hükümeti yaprak tütün * gümrüğünü arttırmıştır. Bu artışın Mısır olan tütün ihracatımız üze- rine tesir yapacağı sanılmaktadır. * * * Berlin Ticaret Mümesslilmiz Berlin Ticaret Mümeesili Avni Edirnedeki ihracat tccarları ile temas etmek Üzere dün Edirneye gitmiştir. Bugün gelecek ve artıli Istanbulda kalacak, Istanbul ihras cat tüccarları ile de temaslar yaptıktan sonra Berline dönes cektir. * * * Şehrimize Gelen Seyyahlar Prenses Marya vapuru ile dün şehrimize (150) soyyah gelmiştir. Bunlar bugün de şehrl gezecekler ve yarın akşam gideceklerdir. * * 4 Arsıulusal Posta Kartları Postahane yeni ve faydalt bir usul ihdas etmiştir: İsteyen- lere 40 kuruş mukabilinde bir kendini tanıtma kartı vermektee dir. Bu kart armulusaldır. Kartı gösterenler gerek Türk postahae nelerinde, gerek Avrupa ve diğer kıt'alardaki yabancı postahanet lerde hüviyetlerini İspat etmiğ olmaktadırlar. Bu kartlar havale, kaymetli moktup, paket ve saire alışlarında — büyük — kolaylıklar temin etmektedir. * * * Tuz Fiatları Bugünden iniyoff 'Tuz fiatları bugünden itibaratfi Tuzlalarda 6 kuruştan 3 kuruşü inmektedir. Bugünden lllbııî nerede olursa olsun tüz . esi Hattan 3 kuruş eksiğine satıla- caktır. Sofra tuzları da 12 kuruşt tan 9 kuruşa inmektedir. K KSN Kibrit Flatleri inebilir Mi ? Finans Bakanlığı kibrit fiate ları Üzerinde — tatkikat ynplırmın tetkikat yapan mütehassıs kibri flatlarının yeni baştan on paraâ indirilebileceğine — dair — rapot yermiştir. Fakat — mütehassıs — yaptı; hesapları Şirkete bildirmemiştli Şirket bu omn para indirişim imkânsız olduğunu ileri sürmüş ve İtirazımı — yapabilmek — için Müfettişin istinat ettiği hesaplari görmek istediğini bildirmiştir. * * * Ortağını Yaraladı Dün Tahtakalode bir cinayet olmuş, Selim adlı biri ortak işlet? tikleri bir büfe yüzünden arka« daşı Bulgar tabasından Dimitriyi dört yerinden tabanca İle yarala* mıştır. Katil tutulmuştur. Yarali Cerrahpaşa hastanesine kaldırıl» Hasan B. — Var, komşu. Bizde ba- zaj bir taksiye binenler dünyanın öbür ucuna değil, öteki dünyaya kadar giderler.