15 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

15 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

SON POSTA En Ağır Uykulu Kuş Londra hayvanat bahçesinde, “Papous,, denilen kuşlardan — daha ağır uykulu bir kuş olduğu da anlaşılııştır. Bu kuşun adı “Kur- bağaağrı,, dır. “ Kurbağaağıı ,, sıçanlar ve yılan cinsinden sürü- nen hayvanlarla taayyüş eden bir gece kuşudur. Gündüzleri o kadar bir uy- kuya dalar ki onu uyandırmak, tutunduğu yerden almak ve başka bir yere götürmek kabildir. Keşif gezmeleri yapmış bazı gezginlerin söylediklerine bakı- hrsa; aymi dalda uyuklayan kuş- ların aralarından biri kurşunla vurulduğu halde, öbürleri uyan- mamaktadırlar. Bu kuşun ağzı 6o kadar bi- yüktür ki, onu tetkik eden bir meraklı: “Ağzı, kafasının büyük- lüğü kadar,, demekten kendisi alamamıştır. x Frınındı “Töyleri,, de, eski bir kilisenin gölgesine sı- Reklamı gınmış bir berber genilik dükkânı — vardır. Dükkânın came- kânında şu ilân göze çarpar: Altı aylık saç tuvaleti ve saç boyam- ması. Dükkânının levhasında, ismin altında şu satır. okunmaktadır: * Tesis tarihi 1630,, Bay berber, dükkünının cekl- Hğini, itibarını göstermekle kak- mıyor, ayni zamanda berberlik tarihini değiştiriyor. Meğer “ altı aylık saç tuvaleti ,,, bundan üç atır evvel varmış! * a sene Londrada bir “sağır ve dilsizler olimpiyadı ,, açılacak ve buna yirmi yedi mlillet İştirak edecektir. Bu olimpiyadda, yeryüzünde sağır ve dilsizlerin arsulasal yıldız'arı arasında - fut- bol, tenis maçları, yüzme ve bisiklet yarışları yâpılacaktır. Bir Doktorun Günlük Çamartesi Notlarından (*) Idrar Kaçırmak “Selsülbevl,, Bugün onbir yaşında bir. çocuk muayene ettim. Geceleri idrarını kaçırıyor ve fazla einirli olduğun- dan aonesl şikâyet ediyordu. Bu çocuk eskiden geçirdiği kıza- mik ve sıtlmadan — sonra kansız kalmış, siniri do bundan ileri ge- liyordu. İdrarını kaçırmasmı meselesi de yine bu sinri zâlındandı. Belkemiği altından ( serom physla- ologigue) yapılması lâzımgelkdiğini ve geceleri iki defa çocuğu idrara kaldırmalarını tace meyvalar ve bilhassa şekere batınp günde 1- 2 tane limon yedirmelerini, güneş ve su banyosu — yaptırmı ettim. iyon yapır vi Sikisti samanınızda bu metlar bir | dektor gibi imdadımıza yetişebilir. ı ——— Dünyada Olup Bitenler Belucistandaki Ketta Facia- Karsısında sının Son Plânçosu 50,000 Ölü Ve Yaralı, Veba Halk, Hâlâ Iztırap | Ve Dehşet İçinde Birkaç gün evvel acı ve kan- h tafsilâtını verdiğimiz Belucistan zelzelesi hakkında gelen yeni yeni haberler, hâdisenin her türlü xan ve tahminleri de geride bırak'ığı- nı gösteriyor, Yerin sarsılmasile hemen hemen altı Üstüne gelen bu mıntaka, bugünkü Iranın şi- mali şarkisinde, Hindistan anır- larının yüz kilometre kadar ya- nındadır. Deprenmeden mütecessir - olan sahanın genişliği iki yüz kilometre murabba: kadardır. Bu mıntakanın ortalarına düşen Ketta şehrinde, maruf tabirile taş üÜstünde taş kalmamıştır. Ölü ve yaralıların sayısı, yerli ve Avrupalı olmak üzere kesin (kat'I) bir surette tem- pit edilmiştir. Bu rakkam (50,000) dir. Şim- di, bu tabiat faciasının enkazı üs- tünde bir taraftan baykuşlar ö- terken, öbür taraftan da halk ara- sında veba hastalığı baş göster- miş, kıtlık başlamış, sağ kalıp ta çadırlara çekilenler, öteye beriye sığınabilenler, ellerine geçen her şeyi kemirerek hayatlarını kurtar- maya uğraşıyorlar. Erkekleşmiş Kızın 'Davası Üçüncü ceza mahkemesi önün- de müthiş bir kalabalık. Itişen, kakışan biribiri Üzerine yıkılan bir sürü insan |. Bazıları da biribirlerine soru. yor : — Kız nerede ? — Oğlan nerede ? — Kimin mahkemesi bu ? Mesele malüm: Yine Remziye- Melekzat davası. Remziye korl- dorda bir erkek — arkadaşile konuşuyor. Dalma mütebessim; neşeli. Melekzat gelmiş, fakat görünürlerde yok. Bir yere giz- lendiği söyleniyor. Etrafı bakış- larımla araştırırken İamim çağrıl-« d Döndüm, baktım.. Kırk yaşlarında kadar bir kadın: yorsunuz yine ? — Erkek kıyafetinde gezen kızı. — Ne yapacaksınız ? — Konuşacağım,. — Kaçıncı konuşma bu canım. Yetmedi mi artık! Birşey değil; — Gazeteci Bay, kimi an- Her tarat altüst olmuştur Halk hâlâ feci vaziyetitedir ye yazamazsınız. Çünkü yazılması doğru değildir. Netice Hibarile Melekzat aldatılmış, iğfal edilmiş bir kızdır. Düşünün 19 yaşında , doğru, yanlış herşeyl yazıyorsunuz.| bir kızcağız. Ne tarafa çekseniz Ve halk da her Jâfınıza İnanıyor. — Slz Melekzatın yakın akra- | Yaşı ilerlemiş, balarından olacaksınız sanırım? — Akraba değil, Fakat akra- badan daha yakın. Alle dostuyuz. Melekzatın doğuşundan bügüne kadar bayatını bilirim. — JTamlinizi söylemez misinixz? — Hiç öyle şey mi olur! Ayşe veya Fatma diyiverin. Fakat sora- eağınız birşey varsa anlatırım. — Bu meselenin iç yüzünü anlamak isterdim. — Meselenin iç yüzül Bunu size söyleyebilirim. Fakat garete- gider. Halbuki 8öteki öyle değil! şimdi ayrı yaşayan, ikl çocuklu bir kadın... Tamini — gizleyen bu kadın bu davaya ait bana — daha birçok Izahat verdi. Fakat beni okuyucularım mazur görsünler. O izahatı yazamıyacağım. Başka bir sul açım. — Melekratın hayatına dair bildikleriniz yok mudur? — Yazılmayan tarafımı bırak- madınız ki, maamafih gazetelerde çıkan haberlerin çoğu asılsızdır. evlenmiş, fakat | Melekzat çok yüksek bir ailenin, çok İyi büyütülmüş bir kızıdır. Yalnız işte nedense diğer kar- deşlerine benzemedi. Erkek gibi gezmek sevdasına düştü. Bütün kabahatı bu! Her ilk macera du- yulür derler. İşte onun da bu ilk işi böyle dile düştü. Tecrü- beszlik. Fakat dediğim gibi bu İşte Melekzat tamamen kaba- hatsızdır. Bu esnada gizli olarak cere- yan eden muhakeme bitmiş ve davacılar çıkmışlardı. Bayzn Rem- ziye şen kahkahalar atarak mer- divenleri dörder, dörder iİndi, uzaklaştı. Benimle koruşan bayan ise * Melekzat haydi! ,, diyerek bağırdı. Bana da: — Allahısmarladık, diyerek arkalarındar yürüdüler. Ve Kıtlık.. Artıyor Hava Tehlikesi Yardımlar Ankara, 15 (Hususi) — Bu gün yurdun muhtelif yerlerinde hava mitingleri yapılacaktır. Mis tinglerde hava tehlikesini anla« tan söylevler verilecektir. Konya, Trabzon, Balıkesir, Uşak, Kars, Polu ve sair illerde Bye yazılmak için halk aracında adeta bir yarış baş göstermiştir. Tekirdağda Tekirdağ, 15 (Hususl) — Bus rada az zamanda hava tehlik-»sini bilen —Üyelerin sayısı artmıştır. Toplanan para 5 bin lirayı buk: muştur. Bursada Bursa, 14 (A.A.) Türk uçaklarına yardım, hararetle dee vam ediyor. Bugün 2145 İiralık yüken 1680 Uralık ta verit kays dedilmiştir. İstanbulda y Hava tehlikesini bilen üye ol mak için İstaenbul hava kurumuna düm reassürans Refi Celâl 25, Salt Rıza, Aziz Nami 22 şer, | Atıf 25, Malik Kevkep, Bükücü, | Ihaan, Lâtif, Nosim Eskinazi, Bas | yan Sara Eskinazi yirmişer lira taahhüt etmişlerdir. Ayrıca 75 kişi de senevi 311 liza taahhüt ederek yardımcı üye | olmuşlardır. Marmara — mıntakası — ayarlar | müfettişliği. memurlarından 11i kişi de senevi 63 lira taahhüt ederek yardımcı Üye olmuşlardır. Türk Çimennto ve Su Şirketl tarafından 1000, Anadolu Çimen- tolari Şirketi tarafından da 1250 | Hira verilmiştir. Çin- Japon Istilâsı Pekin, 14 (ALA.) — 1700 kişilik yeni japon — kuvvetleri, Kuzeyçin'de bulunan Japon gar- onuna katılmak Üzere bugün gudantora'ya ve — Tangku'ya gelmişlerdir. * Buradaki Japon askerlerinin sayısı şimdi 2400'e çıkmış bulun- maktadır. Askersizleştirilmiş bölgeye gi- ren 13 trenden sekizi Kuzey Çin'e tmek üzere — Şanhaykinan'da almışlardır. x Tokyo, 14 (A.A. ) — Nankin hükümeti ordusu —ile General Yuhsueşung kuvvetleri — Hopey İlini bu ayın” 25 inde boşaltmış bulunacaklardır. * Pekin, 14 (ALA.) — Röyler | ajansı aytarı ( muhabiri ) - Çin'e Japon İsteklerini bildiren ataşes militer B. Takahaşi İle görcüş | müştür. A Ataşemiliter, Japon kuvvetler | rinin Kupeykud'dan geçliklerini ve şimdi bu şarın 30 mil kuzer yinde (cenubunda) bulunan Mi yun'a yaklaştıklarını söylemiştir. Nöbetçi Eczaneler Iıı:::m nöbetçi eczaneler çun- Tstanbul taralı: Şehzadebaşıa- da (Hamdi), Aksarayda ( Ziy& Nuri ), Edirnekapıda ( Arif), Şehre* mininde (A. Hamdi', Samaiyada (Rıdvan ), Küçükpazarda ( Küçük- pazar ), Eyüpte ( Hikmet ), Lâle'ide ( Sutlkı), Fenerde ( Emilyadi ), Sir- kecide —( Eşref Neşet), — Yemişte (Benason), Bakırköyünde ( Mer- kes ). Beyoğlu tarafı Taksim Bot- tanbaşında ( İlimat), Tepebaşında ( Kenyoli ), Tarlabaşında (Tarlabaşıh Galatada ( Kapıiçi ), Sişlide ( Şiçk). Kasımpaşada ( Merkez), Hasköydt (Halk). Kadıköy tarafı: Modadâ (Faik İskender), — Pazaryolundu (Namk İsmet ), Büyükadada ( Halk ).