22 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

22 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Fener - Beşiktaş Maçı | Bugün Iki Takımdan Hangisinin Kazanacağı Kestirilemez Bugün Beşiktaş Şeref stadında mevsimin en hararetli maçların- dan biri de Fenerbahçe ile Be- şiktaş arasında yapılacaktır. 935 şild maçının iki en kuv- vetli takımı finale gidebilmek İçin bir hayli çekişecekler, bu maçtan galip çıkan takım da hemen he- men kolaylıkla Vefa ve Beykozu yenerek İstanbul şilt birlncisi ola- cak demektik. İstanbul lik maç- larından sonra yaptıkları birçok hususi maçlarla kuvvetlerini ta- mamile muhafaza eden Fener- bahçe ile Beşiktoş arasındaki bu büyük maçın bir zevkle geçe- ceğine biç şüphe etmemelidir. Ecnebi takımlara karşı yüksek meticeler alan iki takımın karşı- karşıya kalmaları onların yekdi- gerlerine karşı olan bakiki kıy- metlerini meydana koyacak, bu suretle İstanbulun şu sıralarda en kuvvetli takımının hangisi olduğu da kolayca anlaşılacaktır. Servet maçında beş gol çıka- ran Fenerbahçenin Istanbulda, Beşiktaşa karşı —yapacağı bir maçta, böyle bir netice e!de et- mesi kolay değildir. Geçen hafta Ankaraya yaptığı seyahatte fazla sayı yapmak sureti'e İyi netice alan Beşiktaş ta Fenerbahçenin karşı- sında pek sert hareket edemez, Şu hesaba göre iki takımın da kazan- Yarınki Galatasarayla Pera Ve Kurtuluş Karşılaşıyorlar Kulüpleri Yarın Tak- sim stadyomun da Galatası- ray, Pora, Kur- tuluş atletleri arasında atle- tik müsabaka- lar yapılacaktır Şehrimizia ta- ninmiş atletle rinin işlrak e deceği bu mü sabakalar mev simin üçüncü müsabakası ola y , ynstrüde'koşa- rak sayı acak vak olan Semih Beşiktaşın başlıca hücumcuları; Hakkı, Şeref, Eşref ilh. ma veya bence gol atma kabili- yeti vardır. Ve bu kabiliyet yük- sektir. Manmafih, benim kanan- time göre bu bir buçuk saatlik mücadele esnasında tahammülü en fazla olan tarafdır ki ağır basacak; Fenerbahçe Beşiktaş maçında bil- hassa tahammül İş görecektir. Fenerbahçenin müdafaası hü- cum hattı kadar iş görebilecek ve o nisbetta zora tahammül ede- cek bir vaziyette değildir. Fakat | Istanbulda futbolü en çabuk - oy- nayan Fenerbahçe hücum hattı lü- zumu kadar iİşleyebi'mek imkânını bulursa bu işten galip çıkabilir. Beşiktaşın kuvvetli ve yapılı olan müdafaası, Fener hücum hatlının mütemadi tazyiklerinden kurtulup ta kendi hücum hattını rahat oynatabilmek çaresini bu- lursa zayıf bir müdafaaya istinat eden Fenerin Üstüste yapılacak | akınlardan kurtulması da güç bir bir iş olacaktır. Iki takımın da tam kadrolarile yapacakları bu maç İstanbul gilt — şampiyonluğu: nun en çetin bir oyunu olacaktır. | Fenerbahçe bu maçta şu şek- | li alabi ir: Bedil; Fazıl, Yaşar, Cavat, Ali Rıza, Esat, Niyazi, Naci, Namık, Şaban, Fikret ; Beşiktaş ise; Mehmet Ali, Nuri, Adnan, Fe zi, Hüsnü, Fa- ruk, Hayati, Hakkı, Muzalfer, Şeref, Eşref; — »4 ÂAtletizm derecede ehemmiyetlidir. Meva'm zarfında yalnız Bursada müsabaka yapmış olan Semih, bu yarışlarda 100 metre koşacak bu süretle formu hakkında bize kat'iye yakın bir fikir vermiş olacaktır.. Bize güzel — dereceler Ümit ettiğimiz Üç kulübün yapa- cağı müsabakalardaki program şu şeki'de kabul edilmiştir. Dakika Saniye 10. 00 10 10 10. 25 10. 50 , 10 h. 30 ız. 00 verebileceğini Yüksek Dak Uzun 100 800 3000 200 400 1500 4x 100 Cirit Sırık Esefli Bir Hâdise Macar Güreşçileri Şarımıza Gelmiyorlar Aylardanberi şehrimize gele- ceklerini heyecanla beklediğimiz Macarların Segeti Toldi güreş ku- 1âbü mutabık kalındığı Üzere tam İstanbula hereket edeceği larihte Türk güreş federasyonuna çektiği bir telgrafla takımdaki güreşçiler içinde aekerlikleri olan müsabık- lara izin alınamadığı için takımın gelemiyeceğini bi dirmişler. İdman cemiyetleri eşya piyango komitesi tarafından tertip edilen Türk - Macar güreş müs bakaları piyangoda ikramiye kazanamıya- caklara bir cemile olmak ve on- lara bedava bir güreş müs ttrmek üÜzere şehrimize çağı- rdu. Eşya piyango komitesi bunu yapabilmek için güreş fede- rasyonundan usulü dairesinde mü- sazda almış ve bu işe o suretle teşebbüs e'mişti. Bir hafta evvel biletleri Peşteye yol'a- rlar da İstenbula gelecek güreşçilerin resimlerini yol'amak sureti'e Luraya suretikat'.yede ge'e- ceklerini bilcirmiş er ir. Son dakie kada sekerl k gibi bir bahane ile gelmek istemeyişleri #por mahafi- linde pek fena bir tesir bırakmıştır. Macarlara karşı ciddi bir. ha- zırlık devresi geçiren güreşçileri- mizin bu temastan mahrum kal- maları güreş hareketler miz için büyük bir kay ptırl. Güreş federseyonanun bu harce köti protesto etmesi çok muh- temelcir. Balkan Kupası Etrafında Bir İhtitlâf Çıkacak Gibi Sofya, 22 (Husı si) — Burada, evveli gü | beşinci Balkan kupası Yugosav a ile takımla nn için Romanya milli karşılaşması neticesinde 2-5 yenilen Romenlir, yağmurdan oyun sahasının göle çevrildiğini ve yağmur — dinıla diye oyuna hava kararırken baş- ladığını ileri sürerek mağ'übiyet- lerini tanımak — istememişlerdir. Yugoslav'ar ise aksi kanaattedir- ler. Bu sebeple Balkan spor federasyonu, bu mesele hakkında, dün gece yarıtından sonra saat bire kadar içtima ettiği balde bir karar verememiştir. “Kamben2,, gazetesinin yazdı- gına bakılırsa Romanya - Yugos- lavya maçı yeniden oynanacaktır, Yunanlıları yenen Bulgar millt takımı, Romenleri de (4-5) alt ettiği için Balkan kupasını kaza- narak Balkan şampiyonu olacağı anlaşılıyor. #OGOOVUDOTDU Dw L e VV YAY YEYEYEE. cT 0YADAAADUYONA Bir Atletin Cevabı Mehmet Ali, Kendisine Sorgu Soranlara Diyor Ki Bundan Sonra, Sporu, Bana Zarar Vermiyecek Şekilde Yapacağım Son günlerde gazetelerde ol sun, spor mecmualarında olsun adeta bir moda ha'ini almış olan bir meseleye, doğrudan doğruya şahsımı alâkadar etmesi hasebile temas etmek istiyorum. Geçenlerde yapılan Iİstanbul atletizm bayramındanberi, sık sık ortaya atilan ve tazelenen ve söy- lediğim gibi bir “ günün meselesi,, şekline sokulan “Semih ve Meh- met Ali gene koşmıyanlar mı?,, Ve yahut “niçin koşmuyorlar?,, letif- ham cümlelerine bir çok kereler tesadüf ettim, Bilmem, ya sene- lerdenberi ehemmiyetli, ehemmi- yetsiz, büyük, küçük her koşuda bizi görmeğe alışmış olanlar da, yoksuzlugumuzun tevlit ettiği bir merak; ve yahut ta bunda başka ve burada tahlil etmek İsteme- diğim fırsat kollayıcı bir düşünce salki oluyor. Maamafih hiç te mec- bur olmadığımız halde ve bir de- faya mahsus olmak üzere alâka- darlara aşağıdaki izahatı vermek istedim. Ancak, benim — bu yazıyı yazmamda başlıca âmil; * Top » mecmuasının son — nüshasında çı- kan bir resim ve bir yazıdan da bahsetmek isterim. 17 Haziran 1935 — günlemeçli | bu nüshada “ Semih'le, Mehmet Ali Ruslara karşı da koşmıyacak- lar mı?,, Sorgusu altında ve bana ait olmıyan bir resme İzafeten “iki atleti bir kardeş pozunda görüyoruz; Mehmet Ali Semihi kucaklıyor,, yazı arını okudum, Top mecmuasile birlikte diğer gazetelerin de sorduğu bu kabil svallere cevap vermezden evvel bu ufak yanlışlığı düzeltmek arru- sundayım. Yukarıda söylediğim gibi resim benl göstermiyor. Geçen sene Taksim stadında Yunan şampi- yonu Lambrou'ya karşı koşup kazandığı yarıştan sonra Semihi tebrik eden atlet ben değil, fakat uzun atlama şampiyonumuz Tev- fiktir. Şimdi geliyorum 13 ve 14 Tem- muzda şehrimizde müsabaka ya- pacak olan Ruslara karşı koşup koşmuıyacağım meselesine; ve ya- hutta yirmi gün evvel Yunanlılara karşı koşmamış olmanın sebep- lerine: Şurasını açıkça söyliyeyim ki Yunanlılara karşı koşmadım ve Ruslara karşı da koşmıyacağım: Zira 27 Mayısta başlamış olan ve benim girdiğim Hukuk Fa- kültesi son sınıf imtihanları 13 Temmuza — kadar sürecektir. Bu İitibarla bu müddet zarfında cid- di bir müsabakaya hazırlanmama maddoten imkân yoktur. Bundan başka Temmuz nihayetinde baş- layıp bir ay devam edecek as- kerlik kampına da iştirake mec- Atlet Mehmet Ali bur olduğumdan Eylül içinde yapılacak Balkan — oyunlarında dahi ulusal takımda yer alama- mam çok muhtemeldir. Şimdi artık öyle zannediyo rum ki şu yazmış olduğum sa" tırlardan sonra bana veyahut ta kendi — kendilerine — gazetelerde mecmualarda sual soran merak- hların dün, bugün, ve yarın içit meraklarını tatmin etmiş oldum. Uzun — senelerdenberi madde- ve ten manen birçok zararlarını gör müş olmama rağmen hiçbir veç- hile menfaat beklemeden — ve görmeden, hattâ bu sporu idare eden makamlar tarafından - bir vaad ve ısrarla iştirak ettirildi- ğim koşu soyahatlerinden dönüş" te çalıştığım yerlerde olsun tahsil hayatımda — olsun karşılaştığımı haksızlıkların telâfisini bile elde edemeden ya; olduğum atle- tizmi, mllu’ı;:.'ıdiıı de bundani sonra bana en zarar vermiyecek şekilde ve en uygun gelen xa manlarda yapayım. Mehmet Ali Denizciler Bayramı 1 Temmuzda yapılacak denlı” ciler bayramının hazırlıkları biti- rilmek Üzeredir. Bu arada tesbit edilen programa göre tören ta* mamlandıktan sonra saat 15,30 da deniz kulüpleri tarafından deni? ticaret mektebi önünde bir denil yarışı yapılacaktır. Yarışta birinci gelen kulübe bir kupa verilecektir. CUMARTESİ — Hazır 4 22 HAZİRAN 935 48 Arabi » !ılılnleuıl 1354 *