22 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

22 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

Hatıra Sehibi: * GENÇ “SON POSTA Emel Rıza — 22 - 6 - 985 KIZLAR İÇİN! — Ne yapayım, Sait Bey. Kstanbula gitmeye birkaç cihetten Mecburum. Birincisi, halamı çok özledim. İkincisi, zavallı babacı- ğim hakikaten çok yalnız — kalı- Yor. Annşm öleli tam dokuz sene oldu. İşte bu yanındaki Madam Margrit ismindeki Fransız kadını da olmasa biçare adamın hali harap — olacak, Böyle olmakla beraber, babamın bu bayatını fabit bulmuyorum. Her hangi bir tebeple Madam Margiritin bu vazifeden çekilmesinden korkuyo- Tum. Onun için İstanbula gidip halamla konuşarak babamı tekrar #evlendirmek istiyorum. — Hiç fena fikir değil. yak hız, İstanbula gitmek mecburiye- tinizi birkaç cihetten İüzumlu görmüştüsüz. Henüz iki- sebep taydınız. Başka sebep yok mu?. — Var. — Ohalde durunuz., üçün- tüyü de ben söyleyim, — Lütfen. — Mutlaka, evleneceksiniz. Bir kahkaha bastım. — Ilâhi Ssit bey.. Çok yaşa- Yin, Böyle bir gey aklınıza nere- den geldi?. Fakat çok yanıldınız. Üçüncü sebebi ben size söyliye- Yim, — Lütfen! — Azizim, İstanbula — böyle tıdcn gitmekten maksadımın Üçüncü sebebi, tahsilimi tamamen kH'.inııok. Hiç olmazsa bir sene İmivarsiteya devam ettikten sonra j an vermek ve bir. diploma Umak fikrindeyim, D —E, tabsiliniz kâfi değil mi?. Pederiniz, bu mes'ut yuva mek- tebini sizin tahsiliniz için en son tayin etmiş. Halbukl bunu siz de Muvaffakiyetle, hem büyük blr Muvaffakiyetle iİkmal ettiniz. Şu halde artık yapacağınız şey, tam bir (evlenme mühendisi) gibi o Mesut yuvayı kurmak; içine gi- kemali #saadetle oturmak; her halde pek talili bir adam tlması lâzımgelen zevcinize, bah- tiyar dakikalar yaşatmak.. — Ve gsonra, bir kuluçka Makinesi gibi civciv sıra'amak.. — E, kimbilir.. Belki.. — Hayır, Sait Beyl. Çok Aldanıyorsunuz. Ben bu mektebe, Yalnız babamın arzusunu yerine Yetirmek İçin girdim ve devam *ttim. Birkaç gündür görüyorsunuz Yaş babam, çok garip bir adam- dir, Orijinal şeylere bayılır. En —ylllı zevki, kimsenin yapmadığı #eyleri yapmak; kimsede bulun- Mıyan şeylere malik — olmaktır. Meselâ, beni bu mektebe devam Mtrmekle, Türkler içinde, böyle r mektep mezununun ilk defa Olarak kendi kazı olmasını arzu Mti Onun fikrine göre, ben çar- fabuk nazarıdikkati celbedeceğim; mümtaziyet kespeyliyeceğim; Sonra da her taraftan hücum Sden parlak taleplerden en cazip tenklisini kabul ederek — büyük servet ve haşmete İstinat 8den muhteşem bir izdivaç haya- gireceğim. — Eh, bunlar fena m Emel Hanımefendi?.. — Belki fena değil, Sait Bey.. Fakat her halde “çok garip. Benim ""Gğîn Allah, insanların her ar- istenilen şekilde vermiyor. Hattâ bazan, —bütün urzu ve ümitleri altüst te — ediveriyor. Onun için, ben babamın - biraz köhneleşmiş — kafalara — mahsus olan » zihniyeti ile düşünmüyorum. Düşüncelerime, daha maddi, da- ha bariz, daha hesaplı bir şekil vermek istiyorum, Babam, bu mektebe girmemi İstedi. Babam olduğu için emrine itaat ettim. Girdim. Şimdi beni, belki de ev- lendirmeye kalkacak. Tabit, bunu da yapacağım. Fakat soruyorum size: Klme varacağım?... Sait Bey, dik dik yüzüme baktı. Gözlerinde ahmakça bir donukluk vardı. Birkaç — saniye süren bu bakıştan sonra, cam gibi katı ve hissiz bir sesle : — Bilmem 1... Diye mırıldandı... Doğrusu, onun bu tarzdaki mat, İncelikten ve zarafetten uzak cevabına öf- kelendim. Hattâ buna; açıktan açığa bir kabalık manası verdim, Mamafih, tavrumu hiç bozmadan sözüme devam ettim. — Hadi farzedelim ki kafama uygun birini buldum vardım. Fa- kat görüyorum ki evlilik hayatı da bazı Arızalara uğrayabiliyor, meselâ' araya bir ölüm giriyor. Jasan hayatta yalnız kalıveriyor. Bakınız babama!." Halbuki ölen babam olsaydı da, hayatta annem yalnız kalsaydı.. Ö zaman zavallı kadının hali, ölümden beter ola- caktı. Eski devirde, büyük baba- mın sağlığında, — mürebbiyelerle ve hususi muallimelerle yetişmiş bir kadın olduğu halde, xüğürt bir komisyoncunun yanında dak- tiloluk bile yapamıyacaktı. Hiç Şüphesiz ki bir taraftan ölüm acısımı çekerken, diğer taraftan da hayatın maddi buhran ve ıztırapları içinde bocalayıp dura- caktı. İşte, ben bunu nazarıdikkate alıyorum. İyi terbiye görmüş ve babasına kkrşı muhabbetkâr bir evlât — sıfatile babamın — bütün arzularını yerine gefirmekle be- raber bir de Üniversite diploması almak istiyorum. Eh, hayat buuul. Bilinmez ki.. Belki günün birinde lâzım olur. — Cidden — şayamtebriksiniz, Emel Hanımefendi. — Sadece bu kadar m?.. Benim için söyleyecek başka bir sözünüz yok mu?.. Az kalsın; onun yüzüne böylece bağıracaktım. Fakat bağırama- dım, Kaşlarım ve göz kapaklarım titreyerek yalnız yüzüne baktım. O, zannedersem, bu kelimelerin beni tatmin etmediğini hissetti. Gözlerinl ufuklarda gezdirdi. Tıp- kı filmihayvanat) dersi imtihanın- da iyi cevap veren bir talebeyi taltif etmek İstiyen bir mümeyyiz ciddiyeti ile: — Yalnız tebrike değil, ayni zamanda takdire de şayansınız. Dedi. Bu sözler, sanki kalbimi çim- dikledi. Her kelimesi, yağsz bir araba tekerleği gibi gıcırdaya gicirdaya, kafamın — içinden şu sözler geçti: — Eksik olma Sait Bey... Bu fikirlerimden dolayı beni tebrik ve takdir etmekle sanki bana bü- ük bir kıymet verdin. Doğrusu, abalığın bu kadarı da hazmolur- maz. muüallim Annal kulak- ların çınlasın. (Arkan var) -— Ihhidam Eden Nişantaşında — bir — inhidam oldu. Dün kısaca kaydettiğimiz bu vaka şöyle olmuştur. Çöken ev, “Kâğıthane cadde- #i,, üzerindedir. Tamamile kârgir- dir. Saffet isminde bir kadına ait bulunmaktadır. İnhidam, öğle Üzeri olmuş ve evde kimsenin bulunmadığı bir zamana tesadüf etmiştir. Evin arka ve 801 kısmı kâmilen. diğer taraflar da k smen yıkılmıştır. Yıkılan evia bitişiğinde de bir apartıman yapılmaktadır. ve bu- nun İçin mimar Sarafyan tarafın- dan hâfriyat İcra ettirilmektedir. Çökme hadisesini mütecakip, zabıta tahkikata el koymuş, vazi- yeti olduğu gibi tespit etmiş, ay- rıca Belediye dairasinden mühendis getirtilerek fenni cihetler gözden geçirilmiştir. Yandaki mimar Sa- rafyan tarafından yaptırılan in- şaat ve hafriyatın bu inhidamda bir tesiri olup olmadığı araştırıl- maktıdır. Biga icra Memurluğundan: İstanbulda Sabriye 169 lira B0 kuruş ve masraf borçu İstanbulda oturzn duğancı köylü Emirbanın babası hacı Emirhan oğlu Abdurrahman Üzerine kayıtlı olan duğancı köy tapunun T. sani 322 T. ve B No. kayatlı şarkı hacı Şuayp garbı yol şimali wa- hibi senet cenubu yol İle mahdut bağ yeri meyklinde Üç dönüm iki evlek tarla 6 No. köyde sağı yol solu ve arkası sabibi semet önü yol ile mah- dut ikiyüz arşın hane arsası 7 No, kayıtlı sağı Şuayp — solu — sahibi senet arkası aahibi senet önlü yol ile mah'ut İkiyüz arşın arsa 10 No. kayıtlı köyde şarkı Şemsettin garbı Azmak şimali Mahmut kartsı eenubu Bayraktar Hosan ile mahdut on dönüm tarla 11 kayıtlı Azmak arka- ada & dönüm şarkı Mahmut garbı hacı gazi han şimali Yakup ve Talip ve cenubu Azmak ile mahdut - tarla 13 no, koca mezarlık mevklinde iki dönüm şurkı Mehmet garbi Mehmet gimali Demirhan cenubu Ragit ile mahdut tarla 14 mo, Harmanlık mev- klünde şarkı Mehmet garbı yol şima'i sabuncu Mehmet cenubu Mehdi oğlu Ali ile mahdut 3 dönüm tarla 15 no. sağ ve so'u yol Önü sahibi senet İle mahdut bir kat taş va kerpiçle ya- pilmiş hârap sivasız Üstü kiremitli maa müştamilât bir köy banesi olup S no. tarla 15 lira 6 ve 7 no. tarla- lar onardan 20 olup ceman 35 lira kıymetinde olan bu tarlaların bir tar- la halinde olduğu 10 no, tarla 50 lira 1 no. tarla 30 Tira 18T 15 Nira 14 ne, tarla 20 liza 15 no. kayıtlı hane 40 lira kıymetinde olup işbu gayrı menkul. lerdeki borçlu emirhanın hisselerinin satılmasına karar verildiğinden tari- hi ilândan itibaren bir ay arttırmaya konularak 18-7-985 pergenbe günü saat 14 te Biya İlcra — dairesinde sabılacaktır. Artırma şartnamesi her- ——— < Müflis İzrall Çiçyaşivili Alacaklıları Sıra Defteri Talep olunan 250 S.No. Alacaklı 1 İraklı vekili Avukat Alkivyadls İlya Göral Büyük Abud Ef, Han No.15 $. Biçi Küçük Abud Ef, Han 7/8 Roben Yakobişivili Boyacı han No, 8-9 Yankel Yakoboğlu Şişeci han 23 No, Hayim Yakobişivlli Yusufyan han No. $ İlyı Hanonoşivili Yerebatan No, 14 Hümü vekili Avu- kat Osman Fevzi Jan Abdülkerim Fın- dıklıyan han No. 42 Hayim Rejinaşivili Yazıcı sokak Zarif Apırtıman 1 No, Avram — Elvaşivili Fındıklıyan han 10/11 İsak Çiçyaşivili Sai- diye han No, 3 Jozef —Negrin gşerik! Taş han Filatoramako Ano- 3576,69 nim şirketi vekili Ekrem İlhami Vahan Masırlıyan ve- kili Avukat Ekrem Tihami Avukat Osmaa Fevzi Domenika Vençanti Kefeli Tevfik han No. 13 İzldor Pereti Kefeli Tevfik han No. 9 Marsel Pereti Ke- foli Tevfik han No. 9 Viktor vekili Avu- kat Yusuf Kenan Recai Taksim Le- martin caddesi Ab. rahamyan — apartı- manı No, 1 Behzad Özmnan Ata bay han No. 14 Nihad İsmet Gala- ta Tapta haa Bivan ve şürekâsı vekili Alkivyadis Dikran vekili Avu- kat Alkivyadis Gen- custaoğlu Vartanyan vekili #vukat Alkivyadis Gencustağolu Anastas vekili avu- kat Alkivyadis Gene- ustaoğlu Fin Koton vekili Dan- 3962,43 yel Behar Şarl Lakroa, Galata 7115,80 Aralan han Avukat Ferid Eskie — 880,50 marzi Galata Yakut han Beyker Şirketi vekili — 516,80 avukat Yaşua Safiye İbrahim vekili 210 avukat Ekremlihami 148,50 139,85 we 1465 925,69 200 $23,60 708,40 1626,24 295,50 280 221,50 Alfret Hamburger — 265340 — 618,60 vekili Ferid Davut Bivas veklli Alkiv- yadis 23450,62 20421,79 Kabul olunan — Sırası - olunan Red Müjâhazat 148,50 708,40 1626,24 34970,50 İtalyan Li- reti mukabili 8743,60 İtalyan Lı- retl mukabili 85 İngiliz lirası mu- kabili 115 İngiliz liram mukabili 264/13/2 İngiliz H rası mukabili 295,50 290 221,50 8063,40 £115,80 880, Fazla tülep edildi. ginden red 343/9/S İngiliz Lirhüi mukabilini 144/5/9 İngiliz Urası mukabili 50 $16,860 125 85 — fazla talep ginden 6 2084,80 vesalk olmadığındas edildi. 21,96 — 21,96 1 3028,83 İflâa İdare azaları Istanbul İkinci İllâs Memurluğundan: İstanbulda Mahmutpaşada Büyük çorapçı han 4 No, da Çorap fabri- kası sahibi İzrael Çiçyaşiviliye ait ve yukarıda aynön neşredilen alacaklı- lar sıra defteri tanzim ve daireye tevdi edilmiştir. Alacakları kısmen veya tamamen kabul edilen alacaklıların ikinci toplanıma için tayin olunan 12/ 'Temuz/935 Cuma günü sabah #suat on birde Adliyede ikinci iflâr dalresine gelmeleri lözumu İlân olunur. (12560) Tİstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünden: gümrüklere 12 lira asli aylıklı ikinci sanıf kâtipler aynı miktar aylıklı daktilo bilen kâtipler alınması için 27/6/935 Perşembe günü saat 12,30 da bir müsabaka İmtihani açılacaktır. Müsabakaya girmek İsteyenlerin memurlar yasasının 4 üncü maddesindeki şartları haiz olmaları ve en aşağı orta okulu bitirmiş bulunmaları lâzımdır. hmtihana gireceklerin nüfus hüviyet cüzdanı, mektep şahadetnamesi, askerlik vesikası, aşı kâğıdı, sıhhat raporu, hüsnühal ve kâğıdı ve evvelce bir vazifede çalışmışlarsa oradan aldıkları bon servislerle yukarıda yazılı Perşembe gününden evvel Istanbul gümrükleri Başmüdürlüğüne dilekçeleri'e müracaat et- meleri icap eder. — İstenilen kabul edilemiyeceklerdir. vesikaları imtihana “3497,, getirmiyenler —— —— — ha temdit ve 1$ el gün aym saatte €n farla artırana satılacaktır. Satıştan mütevellit masraf dollâliye müşteriye elttir. İcra ve İflâs K. 126 inci med- devinin nazara alınması ve teminat Küzum olursa İsteneceği ve taliplerin * yedi buçuk depo akçesi vermeleri Hün olumuz,