22 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

22 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Bu Haftanın Bilmecesi Bu. Fınldağı - Siz Kırmızı Derilinin Arka- Yapabilir Misiniz ? De Modeldeki her resmin etrafını Ayrı ayrı oyun ve her birini ince bir mukavvanın veyahut kartonun Üzerine yapıştırın. Ayı çocuğun iki resmini de arka arkaya yapışlırın. Öylı yapıştırın ki ne taraftan bakılsa resim olsun. Yalnız kol- | Küçük Hikâye | Kaplanla Timsah Arasında Kalan Adam Bir gün köylünün biri öteki köye gitmek istemiş. Bu iki köyü birleştiren yol dapdaracık bir yolmuş. Ne araba geçebilirm'ş ne at, ne de eşek. Yolun bir yanım- da yüksek bir dağ öteki yanında da büyük bir nehir varmış. işte köylü bu yoldan yavaş yavaş yürümeye başlamış, Bir aralık bir böğürtü İşitmiş. Bir de başını dağ tarafına çevirmiş ne görsün?.. Kocaman bir kaplan bağıra bağıra kendine doğru dağdan aşığı iniyor. Köylünün ak'ı başından gidiyor. Nehre atla- yıp canını kurtarmak İstiyor. Fa- kat tam atılacağı sırada irkilip geri çekiliyor. Nehrin içinde ko- caman bir timsah ağzımı açmış onu bekliyor. Zavallı köylü ne yapa- cağını şaşırıyor, bir halde baygın yere uzamıyor. Artık bittik, mahvol- duk diyor. Kaplan da avımın yere yattığını görünce “ha, işte şimdi yakaladık ,, diyerek bir zıplayışta adamın yanma gelmek - İstiyor. Fakat sevincinden biraz fazlaca zıplamış olacak ki doğru.. nereye düşüyor biliyor musunuz? Timsa- h ağzına... Köylü de böylece Iki düşma- mandan kurtularak yoluna gidiyor. Bu Oyunu Siz De Oynayınız Çembere Top Atmak Bütün oyuncular bir halka olurlar. Ba halkanın ortasnına da bir çember konulur. Bütün oyun- cular halka halinde bu çemberin etrafında dönerlerken oyuncular- dan - biri elindeki küçük topu çembere atar. Atılan topun çem- berin ortasından sıçraması lâzım. Sıçramazsa bu sefer başkası atar. Sıçrayınca top kimin önüne dü- Şerse o çocuk top daha Üç kere zıplamadan topu yakalamalı ve tıpkı ilk çocuğun yaptığı gibi çemberin içine atmıya uğraşmalı- dır. Yakalayamazsa oyundan çe kar, En son kalan yani oyundan gıkmayan kazanmış olur. larile aşağıda beyaz şerit gibi kalan parçayı yapıştırmayın, Bun- ları dışarı doğru bükün ve bir boş makaraya yapıştırın. Şimdi fırıldağa geçelim.. Or- tasından bir topluiğne geçirin. Fırıldağın arkasından iğneye bir de boncuk veyabut mantar tıpa parçası geçirin. İğaeyi Ayı çocu- ğun iki elinin arasına koyun ve ellerini zamkla biribirine yapıştırın. Makaranın boşluğuna bir ince çubuk geçirin. Bu çubuktan tutap koşmağa başlayın. Fırıldağın dön- düğünü göreceksiniz. Geçen Haftaki Bilmeceli Masalın Cevabı Nasıl? Filmeceli masalın ce- vabmı düşündünüz buldunuz mu?. Belki birçoğunuzun da imtihan- lardan düşürmiye vakti olmamış- tır. Onun için ben söyliyeyim.. Küçük Turgut vazonun çalın- dığı odaya gitti, etrafına bakın- dı ve şöyle düşündü. Buraya eğer ocak temizleyici girseydi bir tarafa kurum döklü- leçekti. Eğer un getiren hamal girseydi Üstü başı unlu olduğu için yerler de unlu olacaktı. Hal- buki her taraf tertemizdi. Hiçbir yerde ne kurum vardı. ne de un.. o halde vazoyu saatçi çak mıştır. Dedi. Gidip babasına söy- ledi. Araştırdılar. Sahiden de öy- le idi. Vazoyu saatçi çalmıştı. da bir çocuğa babası “Haydi git de şu kaçan mandayı,, buluver... Dedi. Küçük kırmızı derili, küçük atının Üstüne atladı, uçtu gitti. Bataklık bir yere gelince indi. Mandayı aramağa başladı. Fakat boş kalan küçük atı da yolu tuttu ve kaçtı. Küçük larmızı derili ne yapacağını şaşırdı. Oturduğu köy pek uzaktı. Yürüye yürüye ta oralara kadar nasıl gidecekti? O bunları düşünürken karşıdan dört atlı çocuğun geldiğini gördü. Onlardan biri kırmızı deriliyi atış nın arkasına aldı. Köyüne götüre dü. Resimde onları köye varmış görüyorsunuz. Fakat kırmızı deri« linin atı ile diğer Üç çoculu onlarla beraber gizli gizli gelk yordu. Acaba bunları siz bule« bilir misiniz. Resmi her tarafa gevirin. Yerlerini işaret edip biz6 | yollayın. Bizde — hediyelerinlsi | gönderelim. € 1 — Kedi kardeşler yoklamasına hazırlanıyorlardı. Ça- lışmaktan canları çıkmıştı. Anne- leri bahçeye çıkıp azıcık hava almalarına izin verdi. hesap | 2 — İki erkek kardeş oyna- mak istiyorlardı. Fakat küçük pa- muk “ben'bir gölgeye gidip otu- racağım. Biraz serinlemek istiyo- rum,, dedi. LR A | 3 — Pamuk ayrılınca iki er- İ ? L keğin aklına bir muziplik geldi. Hemen bahçe hortumunu yakala- dılar. “Şu pamuğu bir güzel se- rinletelim,, dediler. Arkasını ve- simden kendiniz çıkarın. Çocuklara Kepek Banyosu İmtihan Zamanında Sinirlenen Çocuklara Nasıl Çocuğa banyo yapmak icap edince temizleyici şey olarak hemen aklımıza sabun ile sıcak su gelir. » Halbuki çocuğun vücudu alev- lendiği, yandığı zaman, veyahut diken diken, pütür pütür olduğu zaman ihtiyacı olan banyo sabun ve sıcak banyosundan daha başka bir banyodur. Diş çıkarma zamanında, İnti- zamsızlıktan midesi ağrıdığı za- man veyahut soğuk aldığı zaman vücuttaki zehirleri cilt çıkarmıya uğraşır ve bu ekseriya çocuğun Banyo Yapılır gece uyanmasına ve gayet sinirli günler geçirmesine sebep olur. Eğer çocuğunuz bu vaz yette ise kepek banyosunu tecrübe ediniz. İki çorba kaşığı kepeği bir torbanın içine doldurunuz. Ve sabunlu süngeri — çocuğun vücuduna sürer gibi bu torbayı sürünüz. Vücudunun yanan yerleri varsa suyun İçine bir kaşık ta karbonat dösud katınır. Gece yatmazdan evvel çocuğa her hangi kuru bir ot veya çiçek suyu ile banyo yapmak ta çok iyidir. Kuru renkli gül yaprakları, hanımeli, lavanta çiçeği gibi şeylerle beraber — karıştırılarak ta banyo yapılabilir. Bu da tıpkı kepek miktarında ve kepek gibi kulla- mlacaktır. ; Bu banyoyu bilhassa imtihan zamanı fazla yorulan ve sinirlenen çocuklara — yatmazdan — evvel yapınız. — Yorgunluklarının — git- tiğini — ve —gayet — sakinleştik- lerini göreceksiniz. Eğer bazı- ları gibi pek ev kadını değilseniz ve böyle kuru ot ve çiçekleriniz yoksa eczahanelerden de temin edebilirsiniz. Kazma Kuyuyu Ke;ıdn; Düşğrsîn. Kedi Kafdeşler Geçenki : n N ç Bilmecemizde Kazananlar Ghaziran gün- — Talihli Okuyu: lemeç'i bilmece- cularımız Ronınl miz - ei Saati | debi- rinci — armöğâük miz — olan — bir konsol eaatını İs- tanbul kaz - orla mektep — talebe- sinden S0l Ne- bahat Arsoy ka- zanmıştır. Talihli okuyucumuzla İstanbulda bulu- nan diker kazı- İ manların — hediyö —— 6 6.9$ tarihli eee —— kerini — pazartesi yimizda' çıkkü bik perşembe — günler mecöyi en Iyi yas Ti öğleden bonra parak birinci mü- idarehane mizden — kâfat — olan yazı almaları — Tâzıme — takımını Gelenbevi dir. — Taşra okü- / Grtamektepten 35 yucularımızın he- — numarali Arif kâe diyeleri posta İle sanmış ve müküld. gönderilir. tını almıştır İstanbul Büyük Reşitpaşa caddesi Haydar Bey apartımanı | 2 inci kat Kemalettin, Elâziz 6 iagi İlkmektep 178 Saadet ün, İstanbul erkek lisesi 1-0 den 808 Nihat Mersin -i gümrüğü mu ikinci kâtibi Esat kim Sunu, 11 inci mektep 5-B den 157 Tirebolu Sakarya ilkmekteb 6 ten Melek Ünal, İstanbul 2 inci 38 Hüsamettin, Yunanistan Gü:a Ruc Androniko sokağı No. 4 te Si Hürmüz. el Paagalti derebaşı sokak No. T7T de Nazire, İstanbul kız lisee siaden 1602 P. Yükeel, İstanbul 44 üncü ilkmektep 350 Necati. Mardin Sakarya mektebi biringi Mürek- | #mıf 22 Neodet Çayağı, Beylerbeyi 27 imci ilkmek» Kal tep 9 Feyzi Yezi UÜzunköprü Mimar Hayrettin mekt T Muallâ Pi oÜ tep Ömer Faruk. | Arkası yarın )|