22 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

22 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Normandinin İlk Seferi Pek Mutantan Oldu Fransız gazeteleri ilk seferini Kârlı bir | yepan hormındja transatlanti ğinin ticaret bu seferinde her türlü masrafını çıkardıktan başka 100,000 liralık birden kâr bırak- tığını söylüyorlar. Fakat ilk rağ- bet boyuna sürüp gidecek mi ve nihayet transatlantiğin masrafını korumak için İlerde hükümetiİn yardımı — İstenmiyecek mi? — Bu suallerin cevapları şimdilik veri- lemez. Normandianın llk — seferinde taşıdığı yolcular (2000) | geçmiş olmasına mukabil ikinci seferin- dekilerin sayısı ancak — (500) olmuştur. » tansanın tanınmış tayyare- cilerinden yüzbaşı Veber her vakit: — Hayatta en korktuğum şey bir yol kazası neti- cesinde ölmektir, en İstediğim şey de son nefesimi tayyarede vermektir, dermiş. Fransız gazeteleri bu zavallının korktuğuna uğradığını haber veri- yorlar: Yüzbaşı Veber otomobil ile bir Fransa seyahati yaparken Istrazburg şehri kenarında bir ağaca çarparak ölmüştür. » Londrıdı otomobillerin bızlı gitmesinden dolayı sık sık vukua gelen acıklı Tönüsi Ray- kııılırın' - Önü alınmak için oto- g1 karşıya | mebillerin şehir dahilinde 55 kilometreden fazla yol almaları yasak — edilmiştir. Bunun aksine hareket edenler şiddetli cezalara uğruyorlar. Ge- çen gün mahkeme huzuruna geti- rilen bir doktorun bu yasağa karşt hareketle itham edilerek cezalandırılması istenmişti. Dok- tor kendisini müdafaa — ederek, çağrıldığı hastanın pek tehlikeli bir vaziyette bulunduğu — cihetle © adamcağızın hazatını kurtarmak Hayat ve için bile bile bu yasağa karşı ha- | reket ettiğini #öylemiş ve bunu da isbat etmiştir. Mahkeme bir adamı kurtarmak maksadile kanuna karşı yapılan tecayüzü mazur görerek doktoru beraet ettirmiştir. Bir Doktorun ) Günlük Samartesi Notlarından (*) Konjonktivit Bugün bir çocuk muayene ettim. Gözlerinde —çapak vardı. ” Bunlar yapışmış göz kapaklarını açtırmı« yor ve ağrı yapıyordu. Üç aydanberi devam eden bu rt- batsızlık bahar nezlesl halinde yer- leşmiş bir konjonktivitti. Binde bir asitborik sülüsyonu ha- zırlıyarak — ılıklaştırıldıktan — eonra bir göz kadehi içinde gözlerini yıkamalarını ve temiz ( isteril) pa- muk İle silmelerini ve akyam sabah sülfat dözenk (onlfat de zinc) yüzde (1) mahlülünden birer damla göz kapakları arasına — damlatmalarını tavsiye ettim. VI Bu netları kesip saklayınız, — yahut bir albüme yapıştınp kollekalyon yapır maz, Bikinti tamanınında ba sotlar bir dekter gibi Imdadınıza yetişebilir. Fatih, Beşiktaş Sariyer kazalarında bina yazılması bittiği için yeni vergiler gibi belediyenin tenviriye, tanzifiye ve tatil ruhsa- tiye resimleri de bu yeni yazılışa göre alınmaya başlamıştır. Yeni tahrirde birçok binaların kıymet- lerl eskisine nisbetle artmıştır. Gayrisaf varidatına, yani getirdiği kiralara göre alınan vergi ve de tablatile artacaktır. bankadan fazla para ve resimler Eskiden almak için veyahut her hangi bir maksatla kıymetleri yüksek gös- terilmiş olan binaların kıymetleri yeni için de bunların resimleri ve vergileri de düşmüştür. Tatil ruhsatiye resmi asgart beş, âzami elli liradır. yüzde on nisbetinde alınmaktadır. yazılışta — indiği aynı nisbette Ve kanununa göre Yani senelik kirası yüz lira olan bir dükkândan ruhsatiye olarak on lira alındığı gibi beş yüz lira- dan yukarı olanlar için de (50) lira alınacaktır. Şimdi yeni tahri- SON POSTA Ruhsatiyeler Niçin Arttı ? re göre bu Üç kazada ruhsatiyeleri ©- başla- yınca bazılarının cuma hnmaya resim — mıktarı geçen nisbetle — artmış ve bazılarınınki de eksilmiş- tir. Bu — yüzden belediyeye bazı müracaatlar ya- pılmaktadır. Bu hususta şehir yeni bir teklif yapıla- cağı baber veri- liyorsa da — bu, bir. yol sayılmıyor. Çün- blir mese'esi seneye meclisine ameli kü mesele kanun telâkki yor. edili- Tenviriye Ve Temizlik Resimleri De Yeni Vazıyette Y ikseldi Tenviriye resimleri de arttı Yaman Bir Dava Birinci ceza mahkemesinde kalabalık bir seyirci yığımı karşı- snada merak ve hayret uyandırıcı bir dolandırıcılık davasına bakı- mıştır. Davacılar (müdde) Fatma, Lut- fiye, Aliye, Hayriye, Münire, Muvah- hit aclarında altı kadın ve Ishak adında bir erkektir. Mahkemede beş kadın davacı harzır bulun- muştur. Suçlu Ise Emine namında 42 yaşında örta boylu ve esmer benizli bir kadındır. Emine, bu davacı kadınları türlü kurnazlıklarla aldatarak ve onların insaniyet duygularını kendi menfaati namına kullanarak bir çok eşyalarını dolandırmaktan suçludur. Reis suçluya konutunu | (ikametgülı) sorduğu zaman aldığı oldu : covt: ş'evklfhııı. — Ondan önce? — Belli olmaz. Vaziyete gö- re değişir. Eminenin en düşkün ob- duğu şey yatak takımlarıdır. Ve bu takımları elde edebilmek için de tatbik ettiği usul hayli ente- rosandır. Anlatılışa göre hâdise- nİn İç yüzü şu şekildedir: Davacılardan Lütfiyenin Aya- sofyadaki evinin ikl odasında Ebe Perihan kiracı bulunmakta iken odalardan birini fazla bulmuş ve Emineyi ikinci odasına kiracı olarak almıştır. Emine, Ebe Perihana kendisini 20 senelik hastabakıcı olarak ta- nıtmıştır. Fakat eşyalarının Bey- kozda bulunduğunu ve üzerinde hüviyetini tespit edecek bir şey olmadığını da söylemeyi unutma- mıştır. Emine bu eve taşımır, ta- şınmaz — faaliyete geçmiştir. llk önce evin asıl sahibi Bayan Lütfiye- ye: “Hastahanede bir lohusa var. Çok fakir. Yatak takımı yok, siz ta- kımınızı bir haftalık emanet olarak verirseniz çok sevaba girersiniz ,, diyerek kırk liralık yatak takımını dolandırmış ve sonra sıra ile diğer davacıların aynen bu meclde dala- veralarla 20, 30, 40, 50 şer lira kıymetindeki yatak takım ve eş- yalarını dolandırmıştır. Nihayet yine ebe Perihanın şüphesi üze- rine merkeze — haber verilerek Emine hakkında tahkikat yaptı- rılmış ve bunun - üzerine foyalar meydana çıkmıştır. Eminı dıvıcılınıı iddialarına: Bir Kadın, Kendisinin _—Sürçunu İleri Sürenlere “Cürüm Şerikimdir,, Diyor — Hiçbir cevap vermeyeceğim deyince, reis ısrar etmiş, o zaman: — Yalnız Bayan Aliyenin de- diği doğrudur; demekle - iktifa etmiştir. Şahit olarak dinlenen ebe Perihan, bütün hâdiseyi baştan sonuna kadar bu şekilde anlatınca reis suçluya sormuştur: — Ne diyeceksin? — Ne diyeceğim. Beraberdik efendim; arkadaşımdır. Benim cü- rüm şerikimdir. Demiştir. Diğer şahit'erin sözlerini ise hiç kabul etmemiştir. Bu muhakeme büyük bir me- rak içinde bir yığın dinleyici kar- şısında bir saat kadar sürmüştür. Vak'alar okadar - birbirine karı- şıktır ki dava — neticelenememiş, başka bir güne kalmıştır, — Vak' aların İstatistiği Son On Beş Günde Kazalar Artmış Bu ayın lik on beş günündeki zabıta vak'aları geçen aya nisbet- le fazla görülmektedir. Bilhassa “kaza,, lar çoğalmış- tır. Bunların önbeş günlük tutanı 67 dir. Bu kazaların onu - otomobil, beşi tramvay, Üçü kamyon, ikisi motosiklet, ikisi yük arabası, iki- Si otobüs, ikisi bisiklet tarafın- dan yapılmıştır. Geri kalanlardan yedisi ağaç- tan düşme olmak suret''e muh'e- HE şekildeki kazalardır. Aynı önbeş günlük müddet içinde cerh vak'aları azalmış, buna mukabil, dayak ve döğüş- mek fazlalaşmıştır. Cerhin miktarı 21, dayağın 37 dir. Failleri tw- tülmüş, hırsızlıkların yekünu 38 dir. Yangınlar da azalmıştr. Bu onbeş günün içinde 17 dir. Bunlardan başka yasak silâh taşıyan 11, sarboş olan 4, de- landırıcılık yapan 3 kişi tutul- muştur. Leğgsaca, $ Celizs Cüçüc, 3 , Hacze Dalr.. İ Yolsuz Zararlar, !'_İ_azı'n ece Ödenecektir ( Baştarafı 1 inci yüzd? ) çırmış veya kaçmış buluduğu a8 laşılırsa. Izahnamede mükellefin vaziye Hnl kurtaracak ve haczi kaldıt! tacak sebeple çok vazıh olaral konulmuştur: A — Vergi mükellef tarafılt! dan ödenirse, B — Mükellefin itirazı uıkıu itiraz komisyonunca kabul edilirsei C — İhtiyati haczin konulms! gını mucip olan verginin İ!rki3 için karar verilir ve bu karı kat'ileştirilirse, — Borcunu - karşılnyacal kadar gayrimenkul ipotek verirst ihtiyatf haciz kaldırılacaktır. Ayrıca mükellefin 10 gün zart fında yapacağı İtirarın her işted önce tetkik edilmesi mecburiyetl konulmaktadır. Haczedilecek malların hacal eniz olanlardan olması şart koşul$ maktadır. Haczedilen mal, haci eaiz olmıyanlardan İse, mükelli derhal itiraz edebilecektir. Alınaş$ cak karar kat'idir. Haczolunafl mallarda üçüncü şahısların hef türlü hukuku gözetilmektedir. Yolsuz olarak tatbik edilmiş olan ihtiyati haciz yüzünden doğâlİ ziyan ve zararlar hazinece ödedt necektir. Bunun için mükellefiğ mahkemeden karar alması lânın: gelmektedir. Finans Bakanlığı, bu ihtiyatl haciz meselesinde yurtdaşları bi zarara uğratmamaları içla yanlış muameleden doğacak zaraf ve ziyanı, sebep olan memurlarg derhal ödetecektir. j Mükellef memlekette İse bef, hariçte ise on yıl müruruzamati müddeti konmuştur. Izahnameye, reddolunacak vergl lerin verginin tahsil senesi (içinde veya sonraki seneler içinde oldu- ğuna göre kat'! hükümler konuk muştu. Finans — Bakanlığı meseleyi hiçbir. yanlışlığa ve haksızlığa meydan vermiyecek — şekilde halletmiş demektir. ği Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi sezaneler şun- urdir: İstanbul tarafı: Şehzadebaşın- da — (lsmall Hakkı), — Aksarayda (EBihem Pertev), — Karagümrükte (Suat), Topkapıda ( Nâzım ), Sa> matyada ( Erolilos), Zeyrekte ( Ha> san Hulüsi), Eyüpte — ( Hikmet), Kumkapıda ( Belkıs ), Balatta ('To- lüdis ), Çenberlitaşta ( Sırmı Rasim ), Yemişte ( Benason ), Bakırköyünde a Terziyan ). Beyoğlu taralı Taksim — Bostanbaşında ( İtimat), Tepebaşında ( Kenyoli), Tarlaba- şında (Tarlabaşı ), Galatada (Ka- poiçi ), Şişlide ( Şişli )) Kasımpaşada (Yenl Turan), Hasköyde ( Yeni Türkiye ), Kadıküy tarafı: Modada ( Alâeddin ), Pazaryolunda ( Rifat Mümtaz )) —Büyükadada — ( Şinasi Rıza ). —— çocuk ııkı. llç yınkeııılllk sekiz kalp sektesinden vefat, 3 inhi- dam, beş müsademe, iki cinayet, 1 kazaen yanma, 1 infilâk, 1 kuyu- ya düşme, bir de kalpazanlık vak'ası olmuştur. Yine bu müddet içinde, denizden de kendi tedbir- sizliklerile boğulmuş iki ceset çıkarılmıştır. Dahili Haberler burada bit- medi devamı 7 inci sayfada, Lar