29 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

29 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

ee saaa aa d a ser AAA LasA AAA Her Hafta Bir Oyuncak: Holândalı Oyuncak Bu Oyunu Siz De Oynayınız Artık yaz geldiği için size açık havada oynanacak oyunlar öğrateceğiz. İşte bir tanesi.. Bu oyunu kaç kişi isterseniz oynaya- bilirsiniz. Yalnız ismini ben bu- lamadım. Ben size oyunu anlata- yım adını siz koyun, Eger koyduğunuz adı bana da yazarsanız çok iyl olur. Evvelâ — oyuncularden birinin gözleri bağlanır. Öteki oyuncular onun etrafında bir halka olurlar. Bu halka üzerinde iki yere te- beşirle birbirinden bir iki metre Atzakta ikl çizgi çiziniz. Bu da bitince gözleri bağlı olan ebe herkesin bildiği bir şarkıyı söyle- meye başlar. Ötekiler de hem etrafta dönerler hem de ebenin söylediği şarkıyı söylerler. Ebe şarkı söylerken birdenbire durur. O durunca ötekiler de oldukları yerde — duracaklar ve şarkı da söylemiyecekler. Iki tebeşir çiz- gisinin ortasında duranlar oyun- dan çıkarlar. Oyun yeniden başlar. Yeniden çigiler çizilir ilâ ve en sona kalanlarda oyunu kazanmış olurlar. Tuhaf bir oyun değil mi hem körebeye hem de iskemle oyununa benziyor. Bakalım ne ad takacaksınız. Bu Cüzdanı Siz De Yapınız d Içinizde pul meraklıları falan eksik değildir. Bayrak filân top- layanlar da çoktur. Eğer siz de onlardan birl iseniz topladığınız şeyleri koymak İçin şu cüzdanı yapınız. Evvelâ bir zarf alın, kalınca olursa daha İyi olur. Zarfın zamklı tarafını mektup yolladığınız — za- man yapıştırdığınız gibi yapıştırın. Resimde kapalı zarfın üzerinde moktalı — çizgilerle —ayrılmış bir parça görüyorsunuz. Siz de zar- fınızın bir tarafında böyle bir yer ayırınız ve orasını kesip çıkarınız. Fakat tabii bir katım iki katını birden keserseniz zarf ikiye bö- lünür. İşe yaramaz. Halbuki yal- nız ortasından bir katını çıkarır- sanız tıpkı sağ taratakl resimde gördüğünüz gibi cüzdandan fark- sız bir şey olur. Artık buna iİsterseniz para, isterseniz pul koyun. Karikatür » F, £ C— Muallim — Ağaca çıktığına emin olmadığım İçin sana ceza veremiyeceğim, Talebe— Öyle ise kopardığım erikleri yiyeylm mi? Eğer Holândah ikizler kita- bini okumuşsanız bu oyuncağı da muhakkak yapın. Bakın nasılı: Bütün modeli ince bir kartonun ve yahut mukavvanin Üstüne zamk la yapıştırın. Kuruyunca her res- min etrafını oyup ayrı ayrı çıka- rın. Kafes'i etekle siyah pantalo- mun aşağılarındaki noktalı çizgi- lerle ayrılmış olan beyaz yerleri arkaya doğru bükün. Başka dört Geçen Bilmecemizi "Doğru |Halledenler 15 haziran tae — Talihll Küçük Tihli bilmecemiş- Okuyucular ikramiyemiz olan bir yazı takımını Beyoğlu İta- yan lisesi 157 Nuri — Tuüncer kazanmıştır. 'Talihli okuyucu- muzla İstanbulda bulunan diğer kar zananların —hedi: yelerini pazartesi perşembe günleri öğleden — sonra bizzat idarehane- mizden almaları Tâzımdır. — Taşra okuyuculari mızın hediyeleri — posta ile gönderilir. İstanbal Cüm- . huriyet ortamek- ten 228 Şadiye, Kırkagaç binbaşı Büleyman — kızı Celâlet,Fatih park caddesi No. 12de Fovziya — İş eri, Tirebolu Dumlu- pınar İlkmektebi sınıf 9 den Aygo Ğ Ünal, Edirnekapı - Kariye Atikalipa- şa maballesi yağ- hane çıkmazı No. l1 M Comalk, Ankara Çankaya Binbaşı B. Zeki oğlu — Muammer, Zincirlikuyu mek- 1546-035 — tarihli sayımızdaki bilme- cenin büyük mü- kâlatı olan bantayı İstanbul — 20 inci İlkmektopten — ve Üçüncü A dan 83 Kümuran Ozan £2-6-935 — tarıhli sayımızın — büyük bilmece — mükâfatı olan masa - saatini de İstanbal — Kız ortamektebinden ve Lineci Adaa 801 Nebahat Arsey ka- tebi 8-A dan 88 zanmış ve hediye- Kümuran Ozan, lerini — almışlardır. 'Tokat Gazlosmanpaşa mektebi 2 inci sınif 50 Erdoğan. Tatanbul — 42 1nci mektep — Metin Pekcan, Erenköy Cadde- Si No. 12 de Perizat Akün, İstanbul Tinci meklep 828 Fuat, Mürekkepli kalem : İstan- SON POSTA Yapıştır köşe bir mukavva veya karton parçası alın, bu arkaya büktüğü- nüz parçaları tıpkı resimde dur- dukları gibi yan yana o mukav- yanın Üstüne yapıştırın.. Sonra yukarda noktalı çizgilerler ayrı- lan parçaları arkaya doğru bi- kün, Kızın resmini kafesli eteğin, erkeğin remini de siyah pantalo- nun arkasına koyun. Erkek çocu- ğun bacaklarının arasından yirmi İkizler Arkadan görünlüş kızın da 50 görünecektir. Şimdi bunlarla bir de oyun oynayabilir- siniz. Elinize bir bilya bunların bacaklarının arasından geçirmeye uğraşın. Yirmiden geç- tiği zaman yirmi elliden geçtiği zaman elli kazanarak sayılarınızı hesap edin. Kimin daha çok sa- yısı olursa o kazanacak. Hem de bilya ayaklarının arasından ge- çerken Holândalıların eğilip si- ze sclâm verdiklerini göreceksiniz. Bu Haftanın Bilmecesi O Da Misafir Çağırmış Amma Hiç Biri Bir gün Jale ile Fikret oynar- larken “ Miyav miyav ,, diye bir ses duydular. Jale hemen 'durdu, * Gördün mü Fikret zavallı bon- cuğa bugüa süt vermeyi unuttuk. Ikimiz de oyuna daldık gittik. Haydi gel şimdi verilim bari, ,, Fikretle Jale, mutfağa gittiler, boncuğun tabağını aldılar. Ona bol bol süt koydular. * Geç kak- dık. Zavallı her halde çok acık- mıştır. Onun için 'çok koyalım ,, dediler. Fakat Jale tabağı yere bıra- bırakmaz, etraftan birçok kır bul 3 Üncü mektep 399 - Fuat, Mardin Dalin muallimi Tahir, Tu- randan Cezmi, Eyüpsultan camii- kebir Kavaklar sokak No 9 da Bekir İzzet, Havza Maarif me- murluğu vasıtasile Taşkaraca vi- ran muallimi Nuri oğlu Nazmi, Kasımpaşa Atik Tersane kapısı Başhane sokak 1 de Mustafa Bay ve Bayanlar. Dolma kurşun kalem: Fe- neryolu Muhtarpaşa çıkmazı Aki- le Özek, İzmit Attar İzzet oğlu Celâl Orhun, İstanbul Kız lisesi * Miyav ,, sesleri daha ğılıııcyı başladı. * Boncuğun bugün misafirleri- de var galiba dediler ,, daha çok süt koydular. Sahiden de öyle lIdi. Boncuğun o gün birçok misa- firi vardı. Fakat Jale ile Fikretin geldiğini görünce hepsi bir köşeye saklanmışlardı. Onlar gidince çık- tılar boncukla beraber sütlerini İçtiler. Saklanan kediler tam beş tane idi, Bunların yerlerini bulup işaret edin bize gösterin biz de size hediyelerinizi yollayalım. | 211 den 766 Handan Fevzi, Sam- sun Bozkurt İlkmektebi sınıf 3 den Bülent Ozan, Fatih Hattat Nazif sokak Selâhattin Ünol. Boya kalemli: Ankara hudut ve sahililer A. M. Tetkik mümey- yizi Seyfi Binget, Istanbul Kız li- sesinden 1602 Yüksel, Samsun Halk Kitapevinde Bekir. Perapalâs caddesi Çatmamek- tep sokak No 18de Hamdi Ye- tiş, Samatya 39 uncu mektep 508 Sabahattin Yıllar. (Sonu var) &%'% ZN Hikâye Horos, Fare, Kedi Bir gün küçük bir fare deli. ğinden ilk defa çıkmış etrafta dolaşıyordu. Fakat çıkmasile be- raber içeri kaçması da bir oldu, Soluk soluğa annesine koştu. — Aman anne şimdiye kadar hiç görmediğim bir şeye rastgel- dim, dışarda, öyle korktum ki, koşarak içeri döndüm. — Ne gördün yavrum. Anlat bakayım. — No olduğunu bilmiyorum. İki uzun sarı bacak Üzerinde yü- rüyen tuhaf bir şey. — Peki başka, — Başında da kırmızı bir şapkası vardı. Büyük büyük göz- leri vardı. Ağzı da sivri idi. — Seni yakalamıya çalıştı mı? — Hayır yüksek bir yere çıktı. “ Kokoriko, kokoriko,, diye ötmeye başladı. Ben de kaçtım, Hem anneciğim onu görmeseydim. pek güzel eğlenecektim. Çünkü biraz evvel güzel bir şey göre müştüm. Onunla oynayacaktım, Hem o galiba bizim akrabamız filân olacak. Çünkü kürkü tıpkı bizimki gibiydi. Rengi kara, be« yazdı. Yeşil yeşil gözleri vardı. Bana yavaş yavaş sokuluyordu. Ben da “oh oyniyacak arkadaş.: buldum,, diye seviniyordum. Tam © sırada o uzün bacaklı şey neyse o karşıma çıktı. — İyi etmiş de Çıkmiş yavrum. — Neden anne. Beni yediğini mi istiyordun. Aşkolsun sana.. — Ööyle değil yavrum seni korkutan şey horosdu.| O sana hiçbir şey yapmaz. O sana yavaş yavaş sokulan şey yok mu? güzel yey. İşte senin asıl düşmanin 0. Ondan kork. Onlara kedi derler. Kedi anladın mı? Bu adı nere de duyarsan oradan kaç... Küçük fare bir türlü Inana-« mıyordu. — Ama, anne okadar güzel şey nasıl fenalık yapabilir. diye sorup duruyordu. Annesi, — Eh yavrum. Büyüdükçe anlarsm, Herkes göründüğü gibi değildir, dedi amma.. Küçük fara © güzel şeyin kendisine fenalık yapabileceğine hâlâ İnanamıyordu Bu Canbazlığı Yapabilir Misiniz? Bu oyunu bir kere kendiniz yapmağa uğraşın, Sonra da ar- kadaşlarınıza yaptırın. Kolay gibi görünür amma gürültüsüne aldan. mayın. Etvelâ sağ elinizin baş pare mağını avçunuzun ortasına doğru bükün ve öteki parmaklarınızı onun Üstüne bükün. Yani avcu- nuzu kapayın. Şimdi avcunuz ka- palı iken yumruğunuzu sağ kok tuğunuzun altındaki çukura ko- yun.. Baş parmağınızı çıkarın. Buraya kadar kolay değil mi ? Zor olan yerine geliyoruz. Şimdi dirseğiniz vücudunuza bitişik iken onu oradan hiç ayırmadan baş parmağınızı lekrar eski yerine koymağa uğraşın. Nasıl yapabil diniz mi ? Biraz zor değil mi ya..