29 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

29 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

29 "Haziran İngiltere, Herkesi Kuşkulandırdı İngilterenin Almanya ile yaptığı Bon deniz anlaşması, yalnız Fraosayı değil, aynı zamanda İtalya ve Sovyet Rusyayı da memnun ötmemiştir. Bu anlaşma, bu devletler tarafından hem Streza'da yapılan anlaşmaya, hem de İngiltere İle Fransanın genel siyasa hakkında müştereken yaptıkları be- yanata aykırı addediliyor. Fransanın memnun — olmayışını icap — ettiren sebeplerin — başında o ezeli Alman korkusu geliyor. İngilterenin, Alman. yaya, kendi donanmasının yüzde otuz, beşi nizbetinde bir donanma yapmak hakkını tanıması, Fransayı kuşkulan- dırıyor. — Çünkü —Fransa — muühtelif denizlerle alâkalıdır. Koundi donanma nisbeti, İngiltereye nazaran yüzde ellidir. Almanya ile arasındaki fark yüzde on beşi geçmiyor. Binaenaleyh kendisi geniş sahalara donanmasını dağıtmak mecburiyetinde bulunuyken Almanyanın Baltık, şimal ve Manş denizlerinde mütemerkiz bir kuvvet tutması, elbette ki Işine gelmiyor. Sovyet Rusyanın görüşü de başka noktadandır. — Ruslar, — İngiltereyi, korkak buluyorlar ve bu düfa, Al- manya ile anlaşmasını, bu körkuya hamlediyorlar. — İddia — ediyorlar hi, İngilterö, havacılık noktasından za- yıftır. Almanya İle şu veya bu şekilde bir andlaşma yapıp İl için hazır« Tanmak mecburlyetindedir. Bu sebeple, bu anlaşma meydana gelmiştir. Yani vaziyet odur ki, İngiltere gimdi, her taraftan İünetlenen bir intrikacı gözile görülüyor kimse #Öözüne İnanmak istemiyor. Almanyada Yahudi M * Berlin 98 ( AA ) — Ekonomi kanlığı bugün çıkardığı bir bildiri Berlinin büyük Yahudi dükkânlarına karşı halkın boykot yapmamasını ve bir. dükkân sahibinin Yahudi olup olmadığının — rel bir komisyon tarafından kestirileceğini — bildirmek- tedir. Uluslar Sarayı Satılıyor Cenevre, 28 (A.A.) — Ulur lar Sosyetesinin on beş seneden- beri içinde bulunduğu şimdiki konağı satılığa çıkarılmıştır. Sos yete yakında —yeni yaptırdığı Ariana sarayına yerleşecektir. Fakat cuma günkü hatıralar kafamda tazelenince bunu okadar tabit görüyorum kil Annem beni bekliyordu. Daha yanına girer girmez: — Nailden mektup var, dedi, Yüzüm buruştu. Annem farkında değil, anlattı: — Yarıştan sonra Beykoza gitmiş. Arkadaşları salıvermemlş- ler. kazayı orada haber almış. Acı acı güldüm. Annem halimden bir şey anla- mıyordu. Yanına oturdum, Ellerini tuttum. Şaşırmıştı: — Ne var Gülseven. Diye yüzüme bakıyor. — Anne, dedim. Artık Nalil bendim nişanlım değil. Geri çekildi. Onun için bu finanılmıyacak bir itiraftı. Benim fikirlerimde, hislerimde ne kadar inatçı olduğumu bildiği için oka- dar candan sevdiğime inandığı Nail hakkındaki bu yeni kararım onu şaşırtmıştı. — Niçin yavrum! Ana sevgisi ve şefkati ne İçlidir. Eunu söylerken gözlerinde igaset Âlemi 4 SBÖN POSTA HARİCİ TELGRAFLAR lngîterede Afaki Bir Anket Habeş Italyan Meselesi Londra, 28 ( A.A ) — “ Daily Tel- graf , a Adisababa'dan yazılıyor: Ha- bep hükümetinin yaptığı bir. bildiriğ İtalyan — sakerlerinin gönderilmesine devam edildiğini ve gelen kuvvetlerin İtalyan — müstemlekelerini muhafaza için lâzımgelen miktarı çok geçtiğini bildirmekte, Habej nin - seferber- liğe dair hiçbir hareket yapmadığını sağlamakta ve eğer şimdi çalışmakta olan hakem komisyonu Roma hükü- metine hak verecek olursa Habeşis- tanın İtalyayı memnun edeceğini ilüâve etmektedir. İmparator Milletler Ceml- yetinin vaziyeti tetkik etmesi İçin nötr ( bitaraf ) gözeller göndermesizi istemiştir. — Bildiriğ, — Habeşistanda esirliğin bulunduğunu inkâr etme- mekle beraber yolunda ve diğer işlerde elde edilen ilerlemeler Özerinde 1srar etmöktedir. * La Haye 20 (A.A.) — Dün Habeş- İtalyan uzlaşma komisyonunun Şeve. ningen otelindeki toplantısından sonra çıkarılan bir bildiriğ, İki İlgili taraf oruntaklarının (murahhas) dinlenmösi için tedbirler ahmacağım yazmaktadır. İtalyan ve Habeş oruntakları ile Paristeki — Habeşlatan orta — elçiliği hukuk müşaviri profesör Gaston Yeze yakında dinleneceklerdir. İtalyada Manevralar Roma, 28(A.A) — Yakında böyük sel kuvvetler manevralar yapacak- Tardır. Japonyanın Çinde Güttüğü Emel Tokya, 28 ( A.A. ) — Gece yarısı Çin askerleri tarafından — çıkarılan kargaşalıklar Özerine Pekinde örft yönetim bilitilmiştir (ilân edilmiştir). kuvvetleri düzeni kurmak içim Tedbirler almaktadırlar. * Moskova, 28 (A, A.) — Şanghaydan * Pravda ,, gazetesine bildirildiğine göre Japonyanın ergisi, asğları Sov- yet Rusyanınkilerle sıkı bir. şekilde ilkili olan Mongolistan Cumhurluğu- mu kuşatmaktadır. Bu sonuca varmak için ponyal .ıglnp teşkilAtlanı ve Sugiuan illerini de alması gerektir, Çin ve Japon kuvvetlerinin çar- pişmasi ile sonuçlanan Kalgan hadie /Ü??' okadar derin 'bir korku ve endişe vardı ki bir an bu sevginin xzevki ile gözlerimi kapadım. Ve sonra ona bu yirmi dört saatlik hâdise- lerin birinci faslını yavaş yavaş anlattım. Annemin bana Inanlı bir em- niyeti vardı. Bilirdi ki kendimin ve ailemizin onörünü kıracak bir karar ve hareket benden çıkmaz. Onun için Mısırlı kadın vak'asını bu kararı vermem için kâfi buldu. Yumuşak elleri saçlarımda do- laşıyor. Ana kız okadar anlaşmışız ki onun benim kalbimden geçenleri düşünerek üzüldüğünü biliyorum. Dedim ki: — Artık o bahsl kapayalım anne. Ben şimdi sana başka bir 'şeyden bahsedeceğim. Ve bu defa yirmi dört saatlik hâdisele- rin ikinci faslını anlattım. Annem beni bu kadar sakin görmemiştir. muhakkak.. Emin Tosun Beyin teklifini âdetâ bir başkasına ait macera gibi anla- tirken hayretle yüzüme bakıyordu. O, biç ihtimal vermezdi ki ben bayatımın böyle yolunu de- bunların - özgürlüğü" İnsanların, Uluslar Üstü Bir Teşkilâta İbtiyaçları Olduğu Anlaşılıyor Londra, 28 (A..A.) — Albert Hall'de dün yapılan toplantıda Lord ÇCecli, * Uluslar Kuru yardım - İngiliz Birliği, tarafından yapılan uluzlar genel oyun uçlarını bildirmiştir. Sorularla bunlara verilen cevapların sayısı şunlardır: #Li — İı[lllın Uluslar Kurumu Üyesi olarak kalmamalıdır? 10.470,489 “evet,, ve 852.775 “hayır,, 2 — Armulusal bir andlaşma ile kara, deniz ve hava kuvvaetlerinin kaldırılmasına eğgin misiniz ( müte- mayil ) ? 9.533,058 “evet, 1.658.786 “hayır,« Özel asığlar için silâh yapı ve satışı yasak edilmeli midir? 10.417,829 “evet, 775.505 “hayır,,. Bir ulusun saldırımına engel olmak için Steki uluslar beraber — çalışmalı midir, (a) — Bu eülel olmıyan ekonomik tedbirlerle mi olmalıdır? 10.027.608 “evet,, 635.074 “hayır,» (B) — Gerekdiği takdirde, süel tedbirlerle mi olmalıdır ? 6.784.368 “evet,, 2.351.081 “hayır,,. Paris 28 (A.A.) — Harp zamanın- da milleti teşkilâtlandırmak, — Icap eden tedbirleri süratle alabilmek ve betlere kanuni bir. temel maksadile tanzim olunan bir kanun rojesi parlamentoya sevkedilmiştir. Fmpyı göre hükümetle uyuşmamış olanların ancak mallarına el konula- bilecek vö harp zamanında 18 yaşını bitirmiş kadın erkek bütün Fransızlar gündelikle çalıştırılabilecektir. #esinin Önceden tasarlanmış olduğu tahmin edilmektedir. Japonya, dört Çin ilinin tle geçi- rilmesinden sonra, eücl kuvvetlerin yardımı ile orta Çinde bir ekonomik yayılma yapmayı düşünmektedir. giştiren bir kararda bu kadar lâkayt olayım. Dinledi, dinledi, Dedim ki: — Emin Tosun Beyi tanıyalı kırk sekiş snat ancak oldu. Ben Belki hislerime kapılırım, ona kendi hesabıma evet dedim. Fa- kat son sözü sana bıraktım anne. Benim bir sevgi yuvası kurmak için yörüdüğüm yol kapandı ar- tık.. Bundan sonra hayatıma ka- rışacak her erkek bence birdir. Bunu düşünerek Emin Tosun Be- yin teklifini geri çevirmedim. Fa- kat annemsin. Beni benden çok düşünürsün. Emin Tosun Bey kat'i cevabı pazartesi günü bek- liyecek. O zamana kadar fikrini ve kararını verirsin değil mi annel Annemin elâ gözleri daldı, Düşünüyordu. Onun, düşündüğünü ben bi liyordum. Benim — heyecana, — intikam duygularına kapılarak aldandığı- mı zannediyordu. Bunda belki baklı Idi. Fakat gururün, kinin sevgiden Üstün olduğunu kim İn- kür eder? Annem dedi ki: — Her şeyden önce aldatıl- mış bir sevgili olmak vaziyetin- den kurtulmak - istiyorum, sonra sevgide kıylnmilııl hayatta ka- zanmak cesaretimi arttıracak ve beni oyalayacak. Emin Tosun B. halkla hükümet arasındaki münase- vermek Lort Robert Sesil Harp Olursa... Kadın, Erkek Bütün Fransızlar Hü- kümetin Emrinde Çalışacaklar Fransız - İngiliz Görüşmeleri Şimdilik İlerleyemiyor Paria, 28 (A.A.) — Gazeteler, dün Edenle Lüval arasında yapılan görüş- melerin ilk konuşmada göz önünde tutulan — meselelerin — kotarılmasına doğru hiçbir ilerileme — sağlamadığını yazmaktadır. Bunların kotarılması için Londra ve Paris arasında uzun danışmalar gerek görünmektedir. zengin bir adam görünüyor. Onu belki de #evmiyeceğim. Fakat sadık bir ev kadını olacağıma İmanım var, Dün benim iİçin geri dönülmesi imkânı olmıyacak ka- dar uzakta kalmıştır. Yarını dü- şünelim. Annemin yere saplanan göz- leri yavaş yavaş kalktı. Görgöze geldik. Halimdeki, sesimdeki tabiilik fona cesşaret vermişti. Çenemden tutup kendine çekti : — Gülseven, dedi. Hiç kimse ve hiçbir. şey senin saadetine engel olamaz, hayatını dilediğin gibi kurabilirsin. Yalız Emin Tosun Beyin — vaziyetini — biraz araştıralım İstersen. Herşeyin dış yüzünü görmek doğru değildir. Bana yarın akşama kadar mü- saade et. Avukatımıza soralım, Onun — tanıdığı çoktur. Doğru değil mi? — Şiüphe yok anne, benim de zaten Pazartesiye kadar mü- saade almamın sebebi budur. Annem benl göğsüne çekti. Ana kız sarılıştık. Bu sicak gö- ğüste ne elemlerim, ne sevinç- lerim vardır. Annemin Iıolmıu. O hâlâ içimde tltır. Babam ısıdıımıı sonra İşleri- mize bakan avukat Sadi Ziya B. P:Iıâr günü akşamı bize yemeğe g l | Gönül İşleri Kar.deşini Kocasından Kıskanan Kadın “ Kız kardeşim ikl sene evvel evlendi. O vakittenberi kocasile birlikte Ankaradadırlar, Bu yazı Istanbulda geçirmelerini Istedik! - Onları buraya çağırdık. Bundan bir ay evvel geldiler ve evimize misafir oldular, İlk haftalar ikl senelik hasretin susamışlığını gi- dermekle geçirdik. Ondan sonra hava — değişti. Kız kardeşim beni kocasından kıskanmiya baş- ladı. Bu yüzden eve bir soğuk- luk düştü. Aramızda birşey yok. Hemşiremin bu şüphesi beni çok üÜzüyor. Çünkü onun bu lüzumsuz kıskançlığını nefsime bir hakaret sayıyorum. Bunun önüne geçmek için ne yapayım? ,, Bedriyo Kıskançlığın — mantığı olmaz. Kiskanç bir kadın en umulmadık hareketlere mana verir. Hem k endi hayatını zehirler, hem et- rafındakilerin. Sizin ilk yapacağınız şey, onun kocasına ki çok resmi bir tavır takınmak, — lâübalilik yapmamak, onunla yalnız kalma- mak ve kardeşinizi şüpheye dü- şürebilecek hallerden çekinmek- tir. Bundan başka bir gün kar- deşinizi bir köşeye çeker, ve bu hareketinden dolayı kırıldığınızı, böyle bir adt harekete tenezzül edeceğinizi zannetmekle hata et- ttiğini söyliyerek onu temin edi- niz. Onun bu teminata ihtiyacı vardır. Zannederim ki bu hakaret lım. onu tatmine kâfi (ıllr - — — rdte— 2! yaşındayım. Son nı.loıdo ssmer ve güzel bir kıza tutuldum. Onun da benimle alâkadar olduğunu seziyorum. Fakat sevgimi kendisine söylemeğe gestaret edemiyorum. Bebek 8. O. İnsan sevince, hareketini tan- zim için ders almağa muhtaç de- ğildir. Sevginizi göstermenin en güzel ve kolay şeklini size tablat öğretir. TEYZE Elinde büyüdüğüm bu adam bize çok iyilik etti. Kırık dökük birkaç parça gelirimizi yoluna koydu. Emin Tosun Bey bahsini annem açtığı zaman yüzünün alacağı rengi merak ediyordum. İnsanlar bildikleri hakkındaki hislerini pek #saklayamazlar. Sadi Ziya Beyin gözleri kır- pışti. Hafif gülümsedi. Fakat bu gülüşte daha ziyade sinsi bir hayret vardı. — Nasıl adamdır. bu Emin Tosun Bey? Annemin bu sorgusu Sadi Ziya Beyi fikirleri ile beraber hislerini de açmıya mecbur etti. — Emin Tosun Bey piyasanın tanınmış zenginlerindendir. Bekâr, huvarda, çapkın bir adamdır. Parayı çok sever we kazanır da. Kazandığı gibl yemesini de bilir. Fakat böyle eskl bir bekârın birdenbire evlenmeyo karar ver- mesini pek tabi! bulmadım. Annem güldü: — Peki bu adam kırk yıl bekâr kalmıya yemin etmedi ya | — Hüyır, © maksatla söyle- medim. Bunun için elbet kendince bir sebep olacak. Sadi Ziya Bey yangözle bana bakarak ilâve etti: ( arkası var )