29 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

29 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Dünya' Hadiseleri | ı Almanyada Kazanç Azlığı Bugün vukatların vaziyeti fena çalışan avukatların sayısı 18.800 — kadardır. Iş azlığı vo reka- bet, bu hukuk adamlarının kazancını son derece baltalamıştır. O suretle ki bunların yüzde kırk ikisi geçen sene ancak 1.600 lira — karzanabilmişlerdir. Diğer kısım ise orta bir hesapla senede 720 lira kazanmışlardır. Bu avukatların, İşçiler gibi Ihti- yarlık yardım sandıkları ve me- murlar gibi tekaüdiyeleri bulun- madığı için, kazançlarının kifa- yetsizliği. meydandadır. Birçok Alman avukatı, bu yüzden mes- leklerini terketmeye — başlamış- lardır. Almanyada x Mılıılludı. dünyanın hiç bir tarafında mevcut olmıyan arip bir sendika TERELA Şırdîr. B:ı ::ıdlkı sendikosı | amumt — kadınlar arasında kurulmuştur. Başlarında Marya Gonzaler — adında yirmi dokuz yaşında bir kadın vardır. Meksika hükümetince resmen ta- nınmış olan bu şendika, son ra- manda, azasının İstişmar odilmesi münsebetile çetin bir mücadeleye girişmiştir. Sendikanın başlıca emeli azam hakkında ihtiyarlık sigortası hakkının kabul edilmesi lmiş. Eğer isteği kabul edilmi- yecek olursa, Meksika umumi sen dikasına yazılı olan üyeler elbirl- | ğgile grev yapacaklarmış! (Nevyork Taymisten) * Dnıyıım en zengin parmak izi kolleksiyonu, — birçol sahalarda — rekor Zengin Bir | çabibi olan Ames pormat (#" | rikadadır. Ameri- ollekslyonu| ka federal adliye bürosuna son hafta içinde verilmiş olan fiş ile bu sayı ( $00.000 )I bulmuştur. Bu fiş, W. Churchil Asimli firarl bir caniye alt bulu- nuyormuş. Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) “Nostalji,, Daussıla Z Bir gün: Beni bir basta evine götürdüler. Yatakta kırkbeş yaşlarında bir ka- dimi muayene ettim. Bünyesinde uzvi bir hastalık bul- madım. İştahaızlıktan yemek yame- diğini, iki senedenberi Anadolunun iç gehirlerden geldiği bu güzel İstanbulun denize bakan köşesinde iç sıkıntılarından bir türlü kurtula- madığım, — muhitindekilerin bütün bakımlarına ve güleryüzlerine rağ- men günden güne kuvvetsizleştiği- ni, kalp — çarpımlısından — uyku uyuyamadığını ve çocuk gibi ağla. dığıni anlaktı. Şikiyetlerini dinledim. Kendisine Hlâç vermiyeceğimi, derhal tebdili- haya ve memlekete birkaç ey için gitmesini tavsiye ettim. Bu hasta. man sinirleri zayıflamıştı ve daüs- #ıladan — nostalji muztaripti. — Bir Ay sonra mektupla bana yerinden teşekklir ediyordu. V) Ba metları kesip saklayımı, yahl bir albüme yapışlınp kolleksiyon yapır miz. Sikinti semanınızda bu netlar bir dektor gibi tmdadımıza yetişebilir. Cuma Hazırlanırken Düşüp Brüksel, 25 (Haziran) — Gün- lerden beri — dedikodusu sürüp giden muhakeme bitti, neticesl: Plerr Nathan için 20, metresi Malou Gerin - için 15 yıl baple cezasıdır. Fakat İsterseniz size bu neticeye varılmak için- geçiri- len safhayı da anlatayım: * Celsenin açılmasından önce Malou Gerin salona getirildiği zaman lik Işi avukatlarına eğilerek: — Şu insanlar ne kadar nan- kördürler, demek oldu. Genç kadın iyi huy sahibi olduğunu söylemeleri için birçok tanik, ( şahit ) çağırtmıştı, fakat vaktile onun bir gülümsemesini colp için arkasından koşanlardan hiçbiri şimdi gelip görünmek İstemiyor- lardı. Davete icabet eden topu topu dört kişiden ibaretti, Malou Gerin'de celse açılmadan Öönce bunu öğrenmişti, dert yanıyordu. * Hk dinlenen tanık Mösyö Denesux İsminde yaşlı bir adam oldu ve: — Ben Matmazel Gerini ço- cukluktan tanırım, aklı başında, uysal iyi bir kızdı Fakat bir gün bir otomobil kazasında yaralan- dıktan sonra değişti, gayrıtabit bir kız oldu, ben onun yaptığı Yukarda Matmazel Gerin, aşağıda Plerr Nathan bütün delilikleri, bu otomobil kazasının başında bıraktığı sar- sıntınin bir sonu sanırım. İkinci Tanık yine yaşlı bir adamdı, tamamen aynmı düşünce- de bulundu, buna mukabil Üçün- cü Tanık bir tayyare zabiti idi, ortaya büsbütün aykırı - bir dü- şünce attı: — Matmazsl Gerin benim gi- bi teyyareci olan bir arkadaşım- la nişanlıydı, fakat otomobil ka- zasına oğradıktan sonra yüzü be- reli ka'ınca arkadaşım evlenmek- ,ten vazgeçti, Matmazel Gerin'in bir genç metresi oluşu, huyunu değiştirişi bundan sonradır,- ken- dis.ini gayrı mes'ul samrım. * Buna mukabil Pler Nathan'ın Brüksel Muhakemesinde Son Celse Müddeiumumi SözSöylemeye Bayıldı Avukatların muhtelif vaziyetleri iyi huylu olduğunu söylemeleri için çağırılan tanıdıklarının çoğu, ihtimal — allesinin zenğin oluşu dolayısile, hep ğelmişlerdi, ve hepsi da onun çocukken, genç- ken kendi halinde, tabit olduğunu, fakat Malaunun tesirl altına dü- şünce değiştiğini söylediler, * Sıra iİddilaya ve müdafaaya gelmişti. Fakat hoyet kısa bir dinlenme için İçeriye çekildiği sırada, müddelumumilnin Üzerine | birdenbire fenalık geldi, yere düşüp — bayıldı, herkes — zan- mediyordu ki, — celsenin deva- mı ertesi güne — bırakılacak, Fakat böyle olmadi, muhakeme- pin son kışımlarında merak saikası ile hazır bulunmuş bir müddel- umuml muarini vardı, iddia ma- kamına o geçti, vakla dosyayı tamamen bilmiyordu, fakat mam- tıği ve muhakemesi kuvvetli ol- duğu için bu eksiği hissettirmedi: — Mesele basittir, diye söze başladı, Pierr Nathan suçunu itiraf etmiştir. Onunla maşgul olacak de- gilim, bence davada en mühim şahsiyet Malou Gerin'dir, çünkü katilin Parise gitmesi için lâzım- gelen parayı o vermiş, İnsan ol- dürmesi için İcap eden klorformu o bulmuş, öldürülecek kadını o göstermiştir. ,, Müddelumum? yardımcısı, bu iddia üzerinde iyi bir muhakeme yaptıktan sonra her iki suçlu | için de aynı cezayı istedi. x Malou Gerin'in müdafaasını Fransanın en büyük avukatların- dan Metr Hanri Tores'i tabil pa- rasız olarak — kabul — etmiş, ve bunun için — Fransa'dan kalkıp Belçikaya — gelmişti, — müdafaası gayet kuvvetli ve © nisbette de basit oldu. — Malou Gerin — mücevher çalmış, mücevher çaldırtmış, sat- mış, sattırmış, bütün bunları ka- bul ediyorum, fakat burada sizin muhâkemenize sunulan suç bu değildir. Malou Gerin yüksek adaleti- zin önüne, bir kadını öldüren adamın suç ortağı olmak cürmile getirilmiştir. Halbuki biliyorsunuz: Cinayet Pierr Mathan'ın öldür- düğü kadını koluna takıpta otele götürdüğü ve odaya soktuğu da- kikada başlamıştır. o dakika da ise Malou Gerin orada değildi, Müddiumum! cinayete vasıta olan kloroformu Malou Gerin hazırlamış- tır, dedi. Doğrudur, fakat bilirsiniz ki klorofrm, öldüren değil, bayıltan bir ilâçtır. ,, Henri Tores'in bu müdafaa- sından sonra Plerr Nathan'ın ve- killeri söz aldılar, gayrımesul ol- ması lâzım geleceğini söylediler. Fakat — jüri heyeti bu görüş şeklini kabul etmedi, yalız ortada mutlaka öldürme kastl görmediği için erkek 20, kadın 15 yıl hapis cezası ile kurtuldular. Türk Hava Kurumu BÜYÜK PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 19.cu Tertip 3.cü Keşide ti Temmuzdadır. Büyük İkramiye: 50 ü 0 0 0 Liradır. Ayrıca : 20.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000 ) liralık mükâfat vardır.. ,, M — BELSOGUKLUĞU v FRENGİ'ye ı k içli iyi 21 senedenberi bu hastalıkların tedavisile ' =:==_ı:. Kü'şâ'iı"xfâı': ettiği (NEOPROTEKTİN) ilâcıdır. Yakında piyasaya çıkarılacaktır. Kari Mektubları Toprak İstedik, Fakat Verilmedi Kütahya münbit topraklarile bir ova içine yerleşmiş güzel bir rhlrdlı. Halktan birkaçı bundan ir müddet evvel Vilâyete ve Bolediyeoya — müracaat yaptılar, Müracaatin esası şudur: Ovanın birçok yerleri boş ve çayırdan ibarettir. Toprak tahminen beş altı bin dönüm tutar ve İçinde sabahtan akşamlara kadar sığır- lar otlar. Hepsi hepsi 800 - 1000 tane tutan bu sığırların. her bie rine 67 dönüm çayır düşüyor. Müracaatçılar Vilâyete yaptıkları başvurmada bu toprakların boş kalmasının — doğru olmadığı» nı, İşletilirse hem memlekete hem de halka faydast dokunaca- , binaenaleyh bu araziden bir manı — İstediklerini bildirdiler, lstidalarına bir cevap çıkmadı. Mayista ikinci bir istida verildi, dstida bolediyeye havale edildi, Belediye de zannedersem bung imkân olmadığını bildirdi. Bom boş ve bakımsız duran bu toprakların fakir çiftçiye vek rilmesi, ba suretle işletilip fayda temin edilmesi, köylünün ve halk kın çalışmasının artırılması müm kün değilmidir?. Iç işleri bakanımızın nazarını çekeriz. Kütakya LaLahüseyinpaşa mahallosl gami civarı No, 4 çoban Mustafa İstanbulun Su Derdi Istanbulda su boldur derler, * Yalan değil, su boldur. Fakat buna rağmen bütün Istanbul su- suzluktan kırılır. Çeşmelerden sicim gibi bile su akmaz. İstanbus fun suyu bol olduğu halde susuz: luktan kırılmak ne demektir size anlatayım: Bozdoğan — kemerlerinde son bir haftadanberi sular — taşıyor. Alabildiğine dışarı dökülüp gidi- yor. Bu bolluktan değil midir?, Diğer taraftan Çırçır, Mıhçılar, Hacı Hasan, Güllü bahçe, Molla Zeyrek çeşmelerinde yine bir hafe tadanberi bir dirhem su yok, Bu da kıtlıktan değil midir?. Nazarıdikkati celbederiz, All Özdem Adana Hankurbu — mahallesinden Mehmet Ali oğlu arabacı Süleymana; Bir istida ile Adliyeye müra« caat ediniz ve hakkınızı arayınız. Yalnız bundan evvel doktora müracaat ederek rapor almanız lâzımdır. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi eczaneler şun- dikkat İstanbul tarafır Şehzadabaşın- da (Üniversite), Yenikapıda ( Sa- mnm), Halızpaşada — (M. Fuat), Şehremininde ( A. Hamdi ), Samat- yada — (Teofilos), — Unkapanıada ( Yorgi ), Eyüpte ( Hikmet), Beya- zıtta, (Cemil), Balatla ( Hüsamet- tin), Oağaloğlunda ( Übeyi), Ye- mişte ( Benason), Bakırköyünde ÇEMM). Beyoğlu tarafii Yaksim Bostanbaşında (İtimat), Tepoba- şında — ( Konyoli), Tarlabaşında (Tarlabaşı ), Galatada ( Kapıiçi ), Şişlide ( Şişli ), Kasımpaşada (Merkez ), Hasköyde (Halk), Ka- diköy tarafı: İTakele — caddesinde ( Sotiryadis ), — Yeldeğirmeninde (Üçler), Büyükudada (Şinasi Rıza).