29 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

29 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

| Halkın Sesi Memlekette Ucuzlatıl- masını İstediğiniz Başka Neler Var? Küçük Kınacıyan han avukat Sait Tovfikı — En çok ucuzlatılmaya muhtaç olan şey, eğlance yerleridir. Biz kana- atkür bir milletir. Haftada bir gün bile eğlencöyi çok görürüz. Fakat buna bep de, kendi İsteksizliğimiz değil, lence yerlerinin pahalılığıdır. Büyük- Avaya gitsenizde göyle bir gazinoya Otursanız — bir. düble — birayı en aşağı 85 kuruştan — İçersiniz. Bira dedimde, aklıma geldi. Biz Türkler keyif için kahveyi çok içeriz. Halbuki kahve dışardan geliyor. Kendi mem- leketimizde mahsulü olan arpadan çıkaracağımız birayı bu keyf için pek âlâ kullanabiliriz. Biranın Almanyada Htresi 5 kuruştur. Halbuki bizde 22,5 kuruşa buluyor. Aradaki dört mlsall Ankara caddesinde No, 147 de İhsan; Şekerin ucuzlatılmasından sonra ekmeğin pahaya çıkarılmamı doğrusu bizi sukutuhayale uğrattı. Çok geyle- rin ucuzlatılmasını bekliyorduk. Fakat artık çok şeylerin pahalıla eliyirz. Bugün l e aldığımız yiyeceklerin başın- da sebze gelir. Bahçelerde 7,5 kuruşa fi küçük satıcıla ilar. Domtes İstanbula 10 kuruşa gelir, 25 » satılır. Bir kere sebzü işi kökünden bozuktur. Ete gölince, onun hall de yürekler acısı.. buğazımız bile ihtikârdan, B nin kayıtsızlığından et yüzü g ler, Tutulduktan sonra bile önlerin- deki tuzak İçin konulmuş peyniri yiyemez'er, x Geodikpaşa, Kumkapı yokuşu Sarısalkım sokak No 2 de Mithat; — Ucuzlatılmasını latödiğim — şey- leri sayayım. Elektrik, içecek u, öv kiraları, zebze, et, tramvay, vapur.. fakat bun'ar kolay kolay ucuz!atıla cağa (benzemiyor. Bir kere hayalı kökünden ucuzlatmak lâzımdır. Yiye- sek ve içeceklerimizin dört, beş ele düşmesine meydan vermemelidir. Be- izdiyeler "hayatı ucuzlatma büro, ları açmalıdır. Ne bileyim, mut'ak olan bir gey varsa, o da memleketimizde hayat pahalılığı olan İstanbulda böyle bir hayat mücadelesine ben İüzum görüyorum. larsa Çıkarılacaklar 3 yıldanberi muvaffakıyeti gö- tülemiyon İlkmektep muallimleri meslekten çıkarılacaktır. Kültür İmzibat komisyonu bugün top- lanacak ve 3 yıldanberi muvaf- fakiyeti — görülemiyen ilkmektep muallimlerini tesbit edecektir. Hasan B. — Arkadaş, yere niçin yu- varlandın Ne? — oldu? Mühim Bir Memleket İşi Sıkı Kontrola Rağmen Sürmeyan, Fe- na Barsakları Nasil Gönderebilmiştir? Ekonomi Bakanlığının Sürmeyan adlı bir barsak ihracatcısı aleyhi- ne kanuni takibat yaptığını dün yazdık. Hâdisenin şekli dikkate değer mahiyettedir. Onun için derinleştiriyoruz. Sürmeyan Karaağaç mezba- hasında ardiyesi olan bir barsak- çıdır. Her ne kadar belediyenin barsak müteahhidi Fleman adlı birisi ise de mezbahada daha dört barsakçı vardır, Bunlardan biri de Sürmeyandır. İhraç edilecek barsaklar için belediyenin Iyi olduğuna dalr ve ihraç müsaadesi vardır, Çürük barsaklar imha edilmektedir. An- cak mezbahaya taşradan da bar- sak gelmektedir. Taşradan gelen bersaklardan da — burada bir bir sıhhat şahadetnamesi İstenil- mekte, bu şahadetname görül- dükten sonra barsaklar burada Mmusyene edilip İşlenmeklte — ve iİhracına müsaade edilmektedir. Bu kadar takibata rağmen nasıl olupta Sürmeyanın çürük barsak gözderdiği ve nasıl olupta ihraç müsaadeasi aldığı bir türlü anla. şılamamaktadır. Sürmeyanın ihraç etmek Üzere | hazırladığı ikinci bir parti barsak burada — alıkonulmuştur, — bunlar muayene edilecek ve çürük ise imha olunacaktır. ' Mezbaha Kantarı Bozuk Belediyenin mexbaha için ge- tiritiği otomatik kantarın bozuk olduğu ve işletilemiyeceği anla- şılmiş, müleahhidi hakkında ta- kibata başlaamıştır. Belediyenin mezbahada kilo başına Ücret alma kararı kantar kullanamıyacağı için tatbik edile- miyeceklir. ] Valde Hanında Bir Vuruşma , Usta Çırağını, Çırak Us- tasını Yaraladı Evvolki gece, Çakmakçılarda Valde hanında bir cinayet ok muştur. Handa oturan çuvalcı Haşimin bir çırağı vardır. Aziz lamin- deki bu çırak geçen gün, Haşimle kavga etmiş, onun yanından ay- rılmıştır. Haşim buna kızmış ve Azize tekrar yanına gelmesi için ricada bulunmuştur. Aziz de bu teklifi kabul etmemiştir. Buna büsbütün kızan Haşim, eline geçirdiği bir bıçakla Azizi sırtının muhtelif yerlerinden ağır surette yaralamış, Aziz de can acısile Haşimi bacağından vur- muştur, Vak'aya müdahale eden polis, her ikisini de toedavi altına aldırmıştır. Şile Yolu Cinaye- tinin Suçluları Dün Ağır Cezada Beraet Ettiler Üzsküdar « Şile yolu üzerinde seyyar satıcı Sabetay ve Akifi öldürmek ve paralarını almaktan suçlu olarak aylardanberi muha- kemeleri yapılan Şilenin Hicix köyünden Çerkes Ali, arkadaşı Şefik, Şakir, Ruşdü, Seferin du- ruşmaları bitmiş, hakyeri suçlarımı sabit görmemiş, beraetlerine ka- rar vermiştir. Ali ile Şakir mev-« kufen muhakeme - edildiklerinden derhal serbest bırakılmışlardır. Bir Dilenciye Ceza Çarşı, pazarda dilencilik yap- maktan suçlu Hüseyin oğlu Hüs- nü Sultanahmet Birinci Sulh Coxa mahkemesi tarafından lstanbul Belediyesinde 10 gün müddetle çalıştırılma — cezasına — mahküm edilmiştir. Buğdayda Düşüklük Memleket İçinde De Fîaîrm[F azlasile İndiği Haberleri Geliyor Ticaret ve zahire borsasında ki durgunluk geçmiş, ve fiatlar- da bâriz bir düşüklük de başp- lamıştır. Dün borsaya 177 ton buğday, 45 ton da un gelmiştir. Sert buğday beş kuruş 10 para- dan yumuşak buğday da 6 kuruş 10 para ile 6 kuraş otuz para arasından satılmıştır. Bu buğday- lar 4 ğün evvel 7 kuruş 35 paradan — satılan buğdaylar ev- safındadır. — Bu hala — göre Lâğam Suyile Sulanan Sebzeler Bazı bostancıların, bostanla» rındaki sebzeleri lâğam sularile suladıkları sabittir. Sıhhat mü- dürlüğü ve belediye, şimdi, bu gibi bostancıları tesbit etmekte- dirler. Bunların bostanları kapas tılacaktır. Kendileri de, mevcut nizamata uygun olarak Adliyeyo verilecektir. ğ Meselâ Etfal hastanesi civa- rındaki lâğamları, bazı bostancılar delerek su çâlmaktadırlar. Fakat Karaköy gibi lâğamları açıkta akan mıntakalarda, bostancıların su çalmalarına nasıl mani oluna- bileceği düşünülüyor. Biz, bu hususta Belediyenin fikrini sorduk ve şu cevabı aldık: — No yapalım, Bütçe meselesi. tahsisatımız yok. aynı cinsten, aynı menşeli ekstra ekstra mal üzerinde bir kuruş beş para düşüklük var demektir. Dün Borsada 480 kuruşla 780 kuruş arasında 310 çuval un sa- tılmıştır. Bu satışın 245 çuval, 480 kuruşla 690 kuruş arasında yapılmıştır. Şu nisbet bilhassa ekmek narhı özerinde gözönünde bulundurulmalıdır. Buğday Fiatları Denizlide Dü ştü Denizli, — Bir aralık birden. bire yükselen buğday fiatları düşmüştür. Şimdi beş - beş buçuk arasında satılmaktadır. Viyana Ticaret Sakreteri Iktisat vekâleti Viyanada ihdas edilen Türk ofisi ticaret sekreter- liğine Türk ofisi turizm rapor- törü Bay M. Azizi tayin etmiştir. Bay Aziz, Viyana üniversitesini ve yüksek iktisat ve siyana poli tik mektebini bitirmiş, uzun sene- ler Avusturya ticareti hariciye ofisinde çalışmış, ticaret ve sanayı âlemini ve muhitini İyi tanır göre gülü gençlerimizdendir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Yolcu — #ıhhi,, otomobili söktü. Hasan B.l. bir “imdadı l ». Okadar bızlı gidiyor ki korkudan kaçan kaçana, düşen düşene ! Hasan B. — Desene bu otomobilinin — yoluna allah imdat eyleye | Gönün Tarihi | Satırla Bir Araba Kazası Çatalcalı Rıza isminde bir sü- rücü, arabasile dün, Beşiktaşta Şenlikdede — mahallesinden geç- mekte iken birdenbire hayvauları Ürkmüş bir türlü zaptedememiş ve nihayet Fatma İsminde bir ka- dına çarparak — yaralamıştır. Ara- bacı Rıza da yakalanmıştır. * * * Arnavut Şükrünün Cezası Nakzedildi Birçok hırsızlıklar yapan ve B" h tecavüzlerden çekinmiyen - — vut namile maruf Şükrünün ou dört sene altı aylık habpis cozası nakzedilmiştir. * » . Bir Tefeci Yakalandı Polis dün müddeiumumilliğe tefecilik yapan Istifan adlı birisi- Bİ vermiştir. Iddia edildiğine göre Istifan kıymetli yüzük ve küpe- lerle başka zinet eşyalarını rehin almak suretile ve yüksek faizlerle para dagıtmakta İmiş, * *« * Bir Çocuk Tahtaperdeden Düştü Fenerde Salmatomruk mahal- lesinde Ibrahim oğlu beş yaşın- da Nedim bahçede tahtaperde üzerinde oynamakta iken düş- müş kasığından yaralanmıştır. * * * Yağmurlar Ve Karpuzlar Son yağmurlar Trakyadaki ka- vun ve karpuzlara pek ziyadae faydalı olmuştur. Bu yüzden bu seneki mahsulün bin vagonu ge- çeceği, o nisbette kavun ve kar- puzun' bu yıl çok çabük - ucuzlı- yacağı tahmin ediliyor. * » * Üç Yeni Vapur Önlümüzdeki kış mevsimi için de vapurculuk — şirketi, — ayrılan 600 bin liralık tahsisatla 3 yeni yapur alacaktır. Bu yeni gemile- rin Filurya plâjlarına işletileceği tahmin edilmektedir. * * Çocuk Sinemaları Önümüzdeki kış mevsiminde şebrin muhtelif semtlerinde — ço- cuklara mahsus sinamalar açılmak tasavvuru vardır. * * * Plâj Tarifeleri Yaz münasebetile - belediye plâj tarifelerini tetkik etmektedir. Bazı plâjlar pahalı olduğu için tarifeleri tasdik edilmemiştir. Be- lediye bu tarifeleri halkın istila» desi için âzami şekilde indirecektir, imdadısıbhi tesadüf —edenlere