29 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

29 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

20 Haziran -— Telrika Nor: 30 Hatıra Sahibi: Emel Rıza YALNIZ GENÇ KIZLAR iÇİN! — Ne olur, kalkıp şuna - bir ders versene?.. Nelis bir heykel gibi vücudile sana çalım satmak isteyen; kim bilir belki de mağrur bakışle kendisini senden yüksek gören şu erkeğe, ne kadar âciz ve korkak olduğunu göstersene... Diyordu. Şeytanın bu sözleri, hislerimi tazyik ederken; o, daha hbâlâ dizlerini aşamıyan sığlarda gezl- niyor; etrafında halkalanan su- larda, müheykel vücudünün akis- keri titriyordu. Artık, o meçbul sesin, hislerim Özerinde yaptığı tesire daha fazla dayanamadım. Birdenbire yerim- den pervasızca yürümeye başla- dım. Sıcak kumları geçtim. Bir lâhza bile fasıla vermeden buz gibi denize girdim. Metin bir yörüyüşle ilerledim. Sular, diz boyumu aşar aşmaz, bilâtereddüt kendimi - o yeşil gölgelerle tit- reyen - denize sahverdim. Vücudümü her taraftan saran soğuk suların tatlı heyecanı ile titreye titreye İlerledim, ilerledim, ilerledim. Tâââ, nefesim kesilin- ceye kadar ilerledim. Ve artık, bunalacak hale geldiğim zaman, başımı çıkarıp silkerek etrafa göz gezdirdim. Gözüme İlk ilişen, halamla Gülter oldu. Gülter, elini uzatmış, hulama beni gösteriyor: — İşte, hanımefendil.. Işte... Diye — bağırıyordu. — Ayakta, tahta parmaklıklara dayanan ha- lam, endişeli mazarlarla bana bakıyordu. O adama gelince; daha hülâ kenarda çırpınıyor, gözlerile benl süzüyordu, çalım satma sırası bana gelmişti. Onun erkeklik gururunu kırmak ve onun aczini yüzüne vurmak, şu anda bana sonsuz bir zevk veriyordu. Halain, kalın sesi titreyo titreyer — Emel!.. Kızım, pek birden- bire girdin. Üşüyeceksin. Diye sesleniyordu. Halamın derin bir şefkat ve siyanetle — söylediği bu sözler, bana tam istediğim fırsat bah- — Hala!.. Deniz o kadar ne- fia ki.. Bu ılık suda Üşümek için Insan pek miskin olmalı. Diye cevap verdim. Fakat doğrusunu söyliyeyim ki, bu söz- leri söylerken tiril tiril titremekte idim. — Sakın uzaklara gitme ha kınıml.. — Merak etme hala.. Adalara kadar gider, dönerim, Alaylı bir kabkaha bastım. Tekrar denize daldım. O adama İstediğim tokatı wurabildiğim için kalben * büyük bir hâz duyuyordum. Ayaı za- manda, denirin hayat veren sula- man, sinirlerime büyük bir sükün werdiğini hissediyordum. Vaziyeti, — eaüstimal — etmek Yatemedim, yirmi dakika ka- dar yüzdükten sonra, — vücu- cumun —her tarafından — ateş fışkıron sabire indim. O, kumlar üzerinc uzanmış yalıyordu. Tıb- kıda yere devrilmiş penbe mer- merden Lir heykele benziyordu. Zihnen kendisile meşgul odu- ğgumu ona sezdirmeden, büyük bir gürur ile yanından geçtim. Locama girdim. Çarçabuk giyine dim. Halamın yanma gittim. Halam, daha hâlâ endişe için- deyi: — Allah vere hastalanmasay- dın Emelk. Hiç karpuz kabuğu suya düşmeden denize girilirmi | kızım! Baksana! daha plâjda kim- seler yok. Gülter söze karışmış'ı: — Zavallı Press Ali Bey.. kir türlü girmiye cesaret edemedi. Birden irkildim: — Prens Ali Bey, kim?, Dedim. Gülterle halam başla- rile kumluğu gösterdiler: — İşte, orada yatan, Dediler. Doğrusu merak ettim: — Ne prensi imiş bu?..) Halam İzahat verdi; — Miısırlilardan. — Göztepede oturur. Güzel atları vardır. Annesi, iki senedir evlandirmek için kız arıyor. Fakat bir türlü beğene- miyor. Zavallı kadın" pek dertli. Galiba prone bir- Rus karısını seviyormuş. — Onu kocasından boşatıp almak istiyormuş. — Aman halacığım yemek yiyelim. Karnım zil çalıyor. — Yiyelim yal. Seni acıktırdı. Bizi de hava.| Hava ve deniz., tabiatin bu Iki büyük lütfu, burada emsalsiz bir cömertlikle birleşmişt. Ba- gamızın — Üstündeki yeşil çam- lar, hissedilmeyecek kadar bafif bir rüzgürla hışırdıyor; tatlı bir reçine kokusu ciğerlerime ferah veriyor. * Yemekte halam, mütemadiyen bozuk düzen giden işlerinden bahsediyordu. Bu sözlere okadar dalmışım ki; Prens Alinin çıkıp gittiğini görmemiştim. — Doğrusu o plâjı trkederken; ©o mağrur prensin — arkasından parlak bir kahkaha koyuvermeyi çok isterdim. »4& Temmur- Bu sabah halama Üniversiteye devam etmek istediğimi söyledim. Bu fikrimi, şiddetle reddetti. Halamın bütün noktalnazarı, bir tek mesele üzerinde toplanr yor. Oda evlenmek. Bu eski kadın, kadınların ça- lışmasını bir türlü kafasına sığde ramıyor. — Benim ve babanın sağlı- ğgında mutlak bir başgöz olmalısın Demekte ısrar ediyor. Şurada doğrusunu — söylemek Tâzungelirse, onun kühne mantık- ları yavaş yavaş benim kafamda da yer ediyor. Mamafih, henüz kararımı ver- medim. Düşünmek için halamdan bir iki gün zaman istedim. Eğer ona uygun bir cevap verirsem, gözüne kestirebildiği ild genci uzaktan bana tanıtacak. — 7 Tommuz — Bugün babamdan mektup gek di. Halama, karışık işleri hakkında uzun uzadıya direktif veriyor ve deniz ,haşiye olarak ta: (Emelin izdivacı hakkında bir şeyler düşünebildiniz. mi?. Bu mesele pek uzamasa İyi olur.) Diyor. Halam, bu fırsatı kaçırmadı. Kati cevap almak için beni tek- rar zorladı. ve namzetleri hak- kında İzahat vermiye buşladı. (Arkası var) x Dr. A. KUTiEL SON POSTA — Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü talebesi ihtiyacı için aşağıda beş grupda müfredatı ve hizalarında tahmin olunuan bedelleri yazılı eşya levanım her gurapda gösterildiği üzere kapalı zarf usulü ve aler! eksiltme suretile satın alınacaktır. Parasız şartname almak ve nümunesini görmek isteyenlerin hergün Yüksek Ziraat Enstitüsü Muhasebesine müracaatları ve eksiltmeye gireceklerin 12 Temmuz 935 C m günü gurupların Gstünde gösterilen anatlere kadar guruplardaki izahata göre yapacakları t lerini Rektörlük makamına veya İdare ve ihale Komisyonuna vermeleri ilân olunur. < Cuma günü Saat 10 da Aleni Eksiltme. Adedi Beberinin fiatı L . Cinsi Çorba tabağı 300 Yemek tabağı 500 Kaşık düzüne 17 Çati - « 17T Bıçak v 17 Çay fincanı msa tabak. 50 Çay kaşığı 150 Ekmek tabağı :0 , Su bardağı 500 Sürahi 100 Demir kepçe 50 Tuzluk 50 'Tel nihale 30 Tükürük bokkası BU Bakır karavan 100 1128 00 Cuma günü Erkek talebe elbisesi, Kız talebe elbisesi. Erkek ,, — paltosu Kız. ,, — mantosu Saat ii de Kapalı zarf ılo Eksiltme 402-412 18 40- 45 18 so 120-130 13 35 10- 15 18 00 Cuma günü Saat 15 de Aleni Eksiltme. Erkek talebe iskarpini, 370-380 4 60 Kız pi 40- 45 8 40 (Beyaz keten lılurpııı) 2 00 (Kız ve erkek talebe için. ) ; Cuma günü Saat 16 da aleni Eksiltme. Yün battaniye. M 50 Beyaz lâbratuvar gömleği, 3 00 Sarı w .. â— f0 Kışlık spor tulumu 6 50 Yazlık beyaz spor fanilâsı. 45 ” " » pantalonu. 50 Yüz bavlusu 35 Cuma günü Saat 17 de Aleni Eksiltme. Pamuk şilte 25 12 25 Yorgan pamuk 75 6 50 İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan : Emniyet Sandığı namıma birinci derecede ipotekli olup Yeminli üç ehli vukuf tarafın- dan tamamına 2706 lira kıymet takdir edilen Tapu kaydine göret Tophanede Deyn senedine göre: Kabataşta Mollaçelebi mahalle- sinde Mezarlık Hat sokağında eski 2 yeni 4, 6 No: la man bahçe bir hane açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 5/8/935 tarihinı müsadif Pazartesi günü saat 14ten 16 ya kadar dairede birinci art- tırması İcra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenbenin W 75 ini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksl geçer. takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 4 15 gün müddetle temdit edilerek 20/8/935 tarihine müsadil aet kd ati oi Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza daliremizde yapılacak P ÜND griğ G ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin ee he * 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No. ı kanun ahkâmına tev- fikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya İştirâk etmek iste- yenlerin kaymeti muhammenenin *» 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankamın teminat mektubunu hümil bulunmaları lânmdır. Hakları Tapu sicilli He sabit olmıyan İpotekli alacaklar da diğer alâkadârânın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile falz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün rzarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rusumu ve Vakıf lcaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malümat ak mak isteyenler 22-7- 935 tarihinden itibaren herkesin görebil- mesi için dairede açık bulundurulacak Aarttırma şartnamesi ile 934/3853 No. lı dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesa- Iki görebilecekleri ilân olunur. “3629,, Mide ağrıları DA LA AT Mide yanmaları PD B yürek. çarpıntıları SUDOL GOK G hemen ELE Karaköy Topçular eaddesi No. 33 TAKVİM