27 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

27 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

Kadıköyde — Muhakkak Bir Define Vaı- Yazan ; Hatice Hufıp -- Onu bu gece uyutmayan şey muhakkak ki'bu müthiş sıcaktı. Balodan erken çıkmış ve bir komşu ile evvelâ kapıya kadar ; gelip bir saattenberi yatağa yat- mış olmasına rağmen bu gece onun gözüne uyku girmiyordu. Balkon kapısinı, oda kapısını ardına kadar açtığı halde, içerde bir parça hava yoktu. Ve bu, küçük Kâmranı bunaltıyordu. Gündüz. müthiş bir güneş kasıp kavururken ve Moda çayı- rındaki bütün binalar Marmara tarafındaki yüzlerinin pencerele- rini ve pancurlarını güneşe sıar sıkı örterken o, zarif bir deniz pijamasının içinde “Balina,, motö- rünün tepesinde, sabahtan dörde kadar deniz yarışlarını seyretmiş ve tabli vücudu bütün güneşin hararetini emmişti. Şimdi üstüne yalnız İnce mus- linden bir gecelik giydiği ve keten bir çarşaftan başka da bir örtü Ççekmediği halde — bütün vücudu cayır, cayır yanyor ve tskara - Üstünde canlı bir ba- hk gibi yatağın içinde çırpınıyor, vücudunu oradan oraya atıyordu. Bütün vücudü saçlarının dibine kadar ter içerisinde idi. Yarışları seyrederken heyecan- dan harap olmasına ve bu akşam Kalamış Deniz Kulübünün yarış- çılar. şerefine verdiği baloda da oldukça —yorulmuş bulunmasına rağmen gözüne uyku girmiyordu. Ve işte bunun için yataktan doğ- ruldu. Ayaklarını karyoladan dı- şarı uzattı. Vantilâtörü prize takmak ve odada biraz hava yaratmak İste- yordu. Başı okadar şiddetli ağrı- yordu ki., Ellerile gakaklarını sıkarken saatlerce deniiin üzerin de ve güneşin altında niçin ve kimin için kaldığını düşündü. Osman Feyzi Için... denizde okadar saat kalmıştı.. Esasen Osman Feyzi için değilmiydi ki bütün bu son günler Vâmığın yüzüne gülüyor ve onun motörle gezmek için yaptığı davetleri hiç reddetmeden kabul ediyordu. Osman Feyzi Için... Kalamış deniz çocukları — kulübünün en mahir — kotracısı Osman Feyzi İçin... Onu, denizde görebilmek için.. Osman Feyziye hayran olan yalnız kendisi değildi. O, iki senedir Üstüste kazandığı yarışlar ile Moda, Kalamış, Fener değil, bütün Istanbul — kızlarının: ilâhı oluvermişti. Bütün İstanbul #spor meraklılarının da görbebeği.. Onun bu sene beynelmilel müsabakalara — İştirak — edeceği #öyleniyordu, Kâmran hep şakaklarını elleri e sıkıştırırken bugünü düşünü- yordu. Bügün © kotrasında yine ne harikulâde olmuştu. Sabahtan- beri hiç esmeyen rüzgür sanki onun ortaya çıkmasını bekliyor muş gibi onların yarışına sıra gelince ufuktan koşarak gelmişti ve mut! bir köle gibi beyaz yelkenleri hemen şişirivermişti. Kotra ile yanlarından geçerken Kâmran onuün dar kalçalı, geniş omuzlu vücudünü görmüştü. Üzerin deki gömleğin yakası açık ve kol- ları sıvalı İdi. Çok kıllı bir göğeli ve çok kıllı kolları vardı. Fakat ne adaleli, ne mevzun, ne erkek bir vucudu vardı onun... Osman Feyzinin saçları gayet kısa — kesilmişik — Bu — saçları galiba rüzgârla gözünün önüle düşmsin diye böyle kısa kestirl- yordu. Her halde bir zamanlar boksa da heves etmiş olacaktı. Çünkü burnunda tuhaf bir biçim- sizlik vardı. Kâmran üdeta iştiyakla ona bakmıştı. Bir kurt gözü gibl par- lak gözlü yüzüne ve kurt dişleri gibi sivri sivri ve bembeyaz dişli kocaman ağzına... Fakat öyle büyük bir Iştiyakla ona bakmıştı ki Ali Vamık da bunu sezmişti galiba ve birden- bire motörü işletmiş ve denizi dolduran sandalların, motörlerin arasından uzaklaşmak - İstemişti. Ali Vamık onu kıskanıyordu... Fakat bu, Küâmranın umurunda değildi. Annesi Ali Vâmığı kızdırdığını farketse herhalde «sinirlenirdi. Çünkü Kadri Beyin karısının bir tek arzusu vardı: Evlâtlarını zengin kız ve erkeklerle evlen- dirmek. Oğullarının. en büyüğü Ömer henüz evli değildi. Ve annesile - birlikte zengin bir kız aramakta idi. Fakat onun küçüğü Fatin anasının bütün ümitlerini mahvetmişti. Ve mühendislik diplomasını alır alı temiz, namuslu fakat pa- rasız bir soydan genç bir kız ala- rak Anadoluya gitmişti, Şimdi orada çalışıyor. Köprü, tünel, demiryolu inşa eden bir müteah- hidin yanında idi. ? Kâmranın büyüğü olan Han- dan da acalip çıkmıştı. Annesinin zengin İzdivaç projelerini altüst eden bir kararla Avrupaya arke- oloji ve tarih tahsiline gitmişti. Onun bu gidişine mâni olmak lstiyen annesile babası ona tahsil parasl — vermemişlerdi. Fakat -o maarif vekâletinin yolladığı tale- belerden olmak için İştirak ettiği bir müsabakayı kazanmıştı. Üç senedir Berlinde bulunuyordu. Şimdi annesinin bütün ümldi Kâmranda idi. —All — Vamık çok dürüstü, çok namuslu İdi ve bilhassa Kâmrana fena tutkundu. Bundan başka da onun İstanbu- lun sayılı zengin allelerinden biri- nin çocuğu olması kızının refahını istiyen bir anne için bulunmaz bir meziyetti. Halbuki küçük Kâmran anne- sinin bütün arzularına ve Ali Va- mıgın temiz ve terbiyeli aşkına ve hayranlığına rağmen kendisinde Ali Vamığa karşı bir. meyil hls- #setmiyordu. Bilâkis, kalbinde böyle meyli, o daha birinci defa olarak ko- nuştuğu Osman Feyziye karşı bu- luyordu. Osman Feyzi bu akşam baloda olduğu halde onun Ingiliz komşularına takılıp eve gelmesine sebep olan şu menhus baş ağrısı da gitgide artıyordu. * Of bu gece nefes almak İm- kânı yoktu galiba: Biraz rüzgür şöyle denizden doğru gelen ve yosun kokusu getiren bir rüzgür olsa idi. Sular- dan gelen hafif, memli rütubetli bir rüzgâr... Bakışları, açık balkon kapr larından dışarıya bir akvamarin gibl şetfaf ve mavi aşıklı göğe baktı. Bu gece inanılmayacak kadar güzel ve inanılmayacak Kadar parlak bir mehtap vardı. Ve bu uşığın altında deniz hiç kırışıksız ve tıpkı. gümüşten bir ayna gibi uzanıyordu. Evet bu gece deniz Seba Melikesi Belkâsın ziyaretine hazır- lanmış bir Hazretl Süleyman sa- rayının döşemeleri gibi pırıl pırıl yanıyordu ve vantilâtörü prize takmak için yerinden kalkan genç kız bü manzaraya daya- namadı ve adeta İipnotize olmuş gibi çıplak ayaklarila balkona doğru yürüdü. Balkonun mermerleri -sabah- tanberi güneşin hararetini emmişti. Şimdi altında külhan yanan ha- mam taşları gibi sıcacıktı; hattâ kollarını dayadığı çu parmaklık- lar adeta derisini yakıyordu. Gözlerini kısarak ta sonsuz- luklara uzanmışa benzeyen denize bakarken bu sıcak hava içinde gevşemiş sinirlerine gitgide reha- vet geldi. Ve yine onu düşündü, bu gece onunla oynadığı ilk dansı... Eli, onun avuçları nasırlı kocoman ellerinin içinde kaybolmuştu ve kocaman kolu belini tamamile kavramıştı. Kulaklarında hâlâ onunla ilk oynadığı rumbanın ahengi oynu- yordu. Ne güzel bir rumba Idi bu.. ( Arkası var) Kıyafetinde Gezen Bir Hırsız Çorum, (Özel) — Bu, resmi görüpte bir kadın — sanmayınız, yanılırsınız. Bu, resmin sahibi bir erkektir. Adına Çorumlu Clmene- ğin oğlu Ali derler. Ele avuca sığmaz cıva gibi bir heriftir. Ci- meneğin Aliyi Çorum zabıtası iki yıldanberi aramaktadır. Bu yaman adam hem kaçak, hem de 50-60 vukuatı olan hırsız, serseri ve kül- hanbeyinin biridir. Son günlerde Alinin kadın kıyafetl ile gezdiğini haber alan Çorum po'isi evvelki gün Aliyi gördüğünüz kılıkta ya- kalamış ve hakyerine vermiştir. Kardeşini Boz Eşekle Tırampa Eden Adam.. ( Baştaralı 1 inci yüzde ) gecenin ilerlemiş santinde sokağa fırlamıştır. Yüzükçü Hüseyin soranlara; — Ben, bu kadını kardeşi Eseden boz bir eşekle tırampa ettim. Size ne oluyor?. demiş fakat kadın köyünde evli olduğu için bir araba tutularak hayır seven İnsanlar tarafından Yozgat- taki köyüne gönderilmiştir. SEKSİÜLİN Mi Sakealla l Bu kelimeyi iyi belleyiniz! onu kullanmak sayesinde uzviyetinizle- MÜHİM ideğişmeler baş gösterecek tir STE L G6 LHİ GA istekle çarpan bir kâlp Hasılı Bu gün sizde bulunmayan her şeyi..... SEKSÜLİN de bulacaksınız! KUTUSU 200 Ko BEŞİR KEMAL - MAHMUT CEVAT EOZANESİ SİRKECİ N, Yağlı Gureş Müsa- bakamız ( Baştarafı 1 inci yözde ) Arifi, Manisalı Refiği, Dinarlı Mehmedi yendim. Çoban Mehmet, Cemali mağlüp müsabaka harici sayıldıklarından onlarla karşılaşmaklığıma imkân olmadı. O tarihten sonra baş pehli- vanlık müsabakası tertip edilme- diği için şurada, burada hiç bir kıymeti olmiyan müsabakalara haklı olarak girmedim.. Benim bu müsabakalarda seyirci kal- maklığım bin türlü —manalarla karşılandı. Gazetanizin pek ciddi olarak tertip ettiği bu müsaba- mlara koşmayı bir varife olarak kabul ettim. Bu iş de sonuna kadar güreşmek ve muvaffak olmak en büyük arzumdur. Başa Bulgaryalı güreşecek olan Mülâyimin gaze- tenizde söylediği beyanalını na- | zarı dikkate almak lâzımdır. Kene | disi Amerikada iken baş pehli- edemediği için vanlık müsabakası yapıldığını ve bundan dolayı bu müsabakadan mahrum olduğunu her fırsatta ileri sürmektedir. Ben bundan bir mana çıkaramıyorum. Halep orada ise arşın buradadır. Pek yakında karşı karşıya yapacağımız müsabakalar kimin ensesinin kalıa olduğunu — kolaylıkla — meydana çıkaracaktır. ,, Kara Ali bize verdiği bu ma- lümattan sonra pazar günü yapa- cağı müsabakalara kadar Gözte- pede İstirahate gideceğini eöy- lemiştir. Kara Ali bugün tam (34) yaşındadır. Galatasaray Avrupa Tür: nesıne h3 Galatasarayın — Üç kiymetli oyuncusu; Münevver, İbrahim, Danyal Galatasaray birinci futbol takımı Ağusto- sun llk haftası yirmi gün sürecek bir Avrupa turnesine çıkacaktır. Yugoslavya, Peşte ve ağlebiihtimal Viyanada yapacağı bu seyahatte yedi maç oynanacaktır. Gal: ray takımı bu seya- hat için lüzemu kadar hazırlan- maktadır. Seyahate çıkacak takı- min küvvetli olması için Beşik taştan bazı oyuncuların da ka- fileye iştiraki ihtimali vardır. Atlet İrfan Inglitereden Geldi Memleketimizin en — kıymetli atletlerinden İngilterenin Kembriç Üniversitesin de ua tahall — yapan - n Galata saraylı gülle atıcısı Irfan, — Rasih, bugün Londra- sene Zıgrı;;do Balkan oyunla- rında gülle at- ma Üçüncülü- ğgünü —kazan- mıştı. Oksfort — Kembriç atletizm maçında gülle atma birincisi ve yeni rekor yapan İrfan şehrimiz- de yapılacak altıncı Balkan oyun- larında gülle, disk ve çekiç at- ma müsabakalarına iştirak ede- cektir. lafan Boks Maçları Galatasaray boka şubesi tara- fından mevsimin ikinci boks maç- lari bü ükşâm Gülatalaray salo- nunda yapılacaktır.. Bizde tarihi oldukça eski olan Çıkıyor boks zaman zaman parlamış ise de pek harls - ellerin tecavüzüne uğrıyan bu şube bir. türlü lâyık olduğu ehemmiyet ve alâka üze- rinde mevklini muhafaza edeme- miştir. Halbukl Galatasaray kulübü tarafından tamamen — amatörce tertip edilen bu son maçlar ümit edilmeyen bir kalabalık ve o nisbette — ciddi bir alâka ile karşılandı. Bu akşam 8,30 da başlayacak boks maçları senelerdenberi gör- mediğimiz büyük bir hareket olacaktır. Kânl ile Kiryako, Ea- verle Nuri, Fahri ile Levi arasın: da başlı başına büyük bir eheme miyet doğuracak olan — maçlar şöyle sudan yapılacak bir karşı» Bi Klark Fahri laşma değildir. Panayot ile Fran: ko, Klark ile Niko, Leon ile Haralambo arasındak! müsabaka- ların da aycı ayrı birer ehemmi- yeti vardır. Bu akşam yapılacak boks maçları kim ne derse desin Istanbulun en heyecanlı bir spcr hareketidir. Ring — hakemliğini memleketin maruf boksörü küçük Kemal yapacaktır. 1936 Olimpiyadı Tehlikede Nevyork, 26 (A.A.) — Nev- yörk Herald gazetes'ne göre, bir- leşik Amerika atlet amatörleri birliği başkanı B. Mahoney, Al- manyanın dinl meseleler yüzünden atletlere karşı ayrı muüamele yaplığı — anlışılırsa — Amerikanın 1936 olimpiyatlarına girmiyeceğini ıöy cıılıllr Güğrüre üü nnnt Tepebaşı öt zledişeei Şıh!r'hqıînu Belediye bahçeninde 25 Perşembe: 26 Cuma 71 Cumatesi, 28 Pazar günü akşamları sant 21 de İ Öperet 3 Perde Bebek, İstanbul, Şişliye tramvay vardır