27 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

27 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

MAHKEMELERDE GÖDÜKLEİMİZ Hasmını Taşla Vura Vura Öldüren Adam Üsküdarda Cemal adında bir İşçi kapı komşusu Rızanın — ölü- müne sebep olmuş. Rızanın ablası Remziye Cemalden davacıl. Suç- lunüon — cezelanmasile — beraber (5000) lira manevl zarar istiyor.. Duruşmaları ikinci Cezada baş-” ladı. Reis Remziyeye: — Rızanın senden başka kim- sesi yokmu? Diye soru ( sual ) açtı. Remziye önce: — Kimsesi yok! Dedi. — Karısı, çocuğu? — Karısı vardı ayrıldılar. Kızı yar, - — Kaç yaşında? — Yirmi yaşlarında., Genel Savaman söz aldı: — Ölen bir kimsenin hakkını arayacak — olanlar ancak onun mirasçıları olabilir. Rızanın karısı ve çocuğu —bu'lunduğuna göre ablası Remziye mirasçı olamaz. Ve tabii dava da açamaz. Duruş- madan çıkarılmasını isterim. Mahkeme heyeti düşündü ve bu talebi kabul ederek Remziyeye: — Remziye, sen ölenin kar- deşisin amma, ona senden daha yakın olanlar var. Onun İçin davacı olamayacaksın. Şimdi din- leyiciler — ar geç, İstersen dinlel. Duruşma âmme namına — baş- ladı. Şahit olarak içeriye Hayriye adında bir kadın çağırıldı. Bu kadının anlatışıma — nazaran Cemal Rızayı adeta boğarcasına öldürmüştür. İlk kavga ehemmiyetsiz bir eşya parçası yüzünden çıkmış ve Cemal, Rızayı kapısının önünde akalayarak altına almış, kocaman ğit taşla muhtelif yerlerine vur- mıya başlamıştır. Etraftan yetişenler Cemalin altından Rızayı kurtarmışlar, zaten zayıf ve kuvvetsiz. bulunan Rıza, baygın bir hale gelmiştir. Aradan yarım saat geçmeden Cemal tekrar Rizayı yakalayarak üstüne saldırmış ve sırtı üstüne binerek yine bir taşla kafasının şurasına burasına Indirirken Rızanın yüzü gözü kanlar içinde kalmış ve ölgün bir sesle ancak: — Yapma Cemal, zaten has- tayım.. Beni öldöreceksin ! diye- bilmiş. Fakat Cemal daha xziyade hiddetlenerek : — Geber I. Zaten seni öldür- meden — bırakmıyacağım, — diye dövmesine devam etmiştir. Şahit kadın gözlerile gördüğü bu vak'ayı acıklı bir dille anlatır iken önce davacı ve sonra da dinleyici yerine geçen Rızanın ablası Remziye bu acıya daya- namamiş, mahkeme salonu İçinde gözyaşlarını tutamıyarak hüngür hüngür ağlamıştır. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi gunlardırı İstanbul tarafı; Şehzadebaşlada (email Hakkı ), Yenikapıda ( Sa- rum ), Hafızpaşada — (M. Fuat), Şehremininde (A. Hamdi), Sa- matyada ( Rıdvan ), Cibalide ( Ne- cati Ahmet ), Eyüpte ( Hikmet ). Beyazıtta ( Cemil), Balatta ( Hü- samettin ), Cağaloğlunda ( Hbeyt ), Yemişte ( Bensason), Bakırköyünde ( Merkez ), Beyoğlu tarafı; Taksim Bostanbasında ( İtimat ), Tepeba- gada ( Kenyoli ), — Tarlabaş.nda ( Tarlabaşı ), Galatada ( Kapıiçi ) Şişlide — ( Şişli), — Kasımpaşada ( Merkez )) Hasköyde ( Halk ), Kadıköy tarafı; lskele caddesinde ( Sotryadis ), Yeldeğirmeninde ( Üçler ), — Büyükadada Rıza ). #czaneler tiştiriliyor Alanya ( Özel) — Antalyada yeliştirdiği ve İyi metice aldığı kahve, kinin, karabiber fidanla- rınn kasabamırda da yetişip ye- tişmiyeceğini tetkik eden Sıcak iklimler — nebatları — mütahassısı bir — tecrübe ekimi — yapmiş- tu — Fidanlar büyümüştür. Al- nan netice mütahassısın umdu- gundan üÜstündür. Bu netice mü- tehassısı çok sevindirmiştir. ve bu ( Sınıi ü sevinçlo bir şölen vermiştir. Gazipaşa nahiyesinde yapılan tömbeki ekimi de iyi neticeler vermiştir. Inhisar İdaresi 7 bin kilo tömbeki satın almıştır. Tömbeki ziraatinin genişletti- rilmesi kararlaştırılmış, köylüye ekim ve hazırlama işlerini öğret- mek Üzere bir de mütahassıs gör derilmiştir. Ormanlarda da amanejman ameliyosine başlanılmıştır. Bir baş- mühendisle muhtelif orman mü- hendislerinden mürekkep bir fen heyeti gelmiş, çalışmalara başla- mıştır. - Amanejmanı — yapılacak ormanlar, Eriklice, Tesbihli, Kara: belen, Söğüt, Maha, Karatepe ve Tenisli ormanlarıdır. Bu ormam lardan göçmen evleri için kereste hazırlanacaktır. Antepto Bir Köpek Üç Kişiyi Isırdı Gazlantep (Özel) — — Ku: duz olduğu sanılan bir köpek çarşıda 3 kişl 1sırmıştır. Köpek öldürülmüş, cesedi muayene edil- mek Üzere belediye baytarlığına teslim edilmiştir. Antep Halkevinde Çalışmalar Gaziaetep (Özel) — Halkevi çalışmaları önemli bir ilerileyiş göstermektedir. Evin güzel san'at- Ter” şubesi şimdiye kadar (iki resim sergisi, bir de dalmi Yerli Mallar sergisi vücude getirmiştir. Temsil bölümü şimdiye kadar 30 dan fazla temsil vermiş, halk dershanesi şubesi Ingilizce, Fran- sızca ve hesap dersleri kursları açmış, vatandaşlar bundan çok İstifade etmişlerdir. Halkevinde şimdiye kadar 36 umumi! halk toplantısı yapılımış. 120 den fazla konferans, 34 konser verilmiştir. BUTÜN ÜULKEYİ A HERGCU ı.ı POLAŞAMAZSİNİZ Muşta Hava Kurumuna Yardım ; f SON POSTA Temmuı 27 Alanyada Kahve, Karabiber | 775 Ve KınınYe-l İ Alanyada tecrübe tarlalarında çalışan iki köylü kadın Karabıga Ekin Yangını Biga, ( Özel ) — Karabiğada ölü Mehmedin çiftliğinde bir yan- gin çıkmış, her birl onüçer de- metten yapılmış ikl yüzden artık buğday kümeleri yanıp kül ol« muştur. Yangın, o cıvardakl tarlalardan kopardıkları mısırları kızartmak için küçük çocuklar tarafından yakılan ateşin buğday anızlarına geçip alev almasından çıkmıştır. Yangın çıkar çıkmaz bu çocuklar hemen kaçıp gözden kaybolduk- ları için hangi çocuğun buna se- bep olduğu anlaşılamamıştır. Karamanda Hatuniye Medresesi Karaman ( Özel ) — Hatüniye medresesi Karamanın en güzel eserlerinden biridir, makiş san'atı İtibarile pek ileride olan bu yapı Karaman ları tarafından ya, tırılmıştır. =ııdcn asırlar ;.: miş olmasına rağmen eser bütün güzelliğini muhafaza etmektedir. Resimde Hatüniye medresesinin fevkalâde san'atkârane İşlenmiş olan kapısı görülmektedir. Muş (Özel) — Hava Kuru- muna yardımlar devam etmekte- dir. Tüccar Fettah ve Ali Zülfi kardeşler Kuruma 120 lira teber- vu etmişlerdir. |Bir Bayır Yüzünden Sekiz Köylü Birbirile Dövüştüler Kızıleahamam, (Özel) — Ka- xzamızın Yıldırım Elviren köyünden Karabıçak oğlu Şevki ve Şükrü ve Şakir oğlu Ahmet ve Çankırı- mın Bastak köyünden Gâvur oğlu Ali, Aşağı Kapı köyünden Kara Ahmet oğlu #satılmış ve Koca Murat ile, Ramazan oğullarından Salâhattin oğlu Mustafa ve Yu- sufun aralarında Akköy bayırı meselesinden dolayı bir kavga çıkmış ve neticede Mustafa sol ve Yusuf sağ bacaklarından ve bir tanesi de ağzından yaralan- mıştır. Zabıta vak'aya el koymuş, hepsini derdest ederek, mecruh- ları Ankaraya göndermiştir. Kızılcahamamda Atatürk Günü Kızılcahamam (Özel) — Ata-» türkün Kızılcahamamı ilk ziyaret ettikleri gün Atatürk günü olarak kabul edilmişti. Bu yıl Kızılcaha- mamlılar bu günü büyük göste- rilerle kutlulamışlardır. O gün için büyük eğlentiler tertip edil- miş, pehlivan güreşleri, akropatik hünerler yapılmıştır. Kızılcahamamda Bir Cinayetin Gizli Failleri Yakalandılar Kızılcahamam, (Özel) — Bun« dan bir müddet evvel kazamıza bağlı yukarı Karaviren köyünden Bilâl isminde bir köylü, bir gece ormanda, kafası taşla ezilmek su- retile öldürülmüştü. Bu cinayeti yapanların Yıldı rimdere köyünden Köse oğulla- rından Ibrahim oğlu Mevlüt ve Sadıh oğlu Ömer olduğu anlaşık mış ve ikisi de yakalanmışlardır. Biga Gençlerinin Gezintileri Biga, (Özel) — Biga öğret- menler birliği, yanına Biga temsil heyetile şehir bandosunu alarak bir gezintiye çıkmıştır. Bu genç- ler, Ezine, Bayramiç ve Ayvacığı dolaşarak — temsiller verecekler, sporcularla maç yapacaklar, bir haftada merkeze döneceklerdir. Elde edilen hasılat uçak kurumu- na verilecektir. Müreftede Kiremit Fabrikaları Mürefte (Özel) — Müreftede tuğla ve kiremit yapılması işine yeni baştan başlamıştır. Birçok yeni imalâthaneler taesis edilmiştir. Trakyada — yapılacak — göçmen evlerinln kiremitleri bu imalâtha- nelerde yaptırılmaktadır. — li II S I_')B Illl Ti oA delı Artık Bırakalım Orta halli aileler, kızlarını evlendirecekleri zaman damattan eşya ve para namına ne kopariır- larsa kâr sayıyor ve birçok şeyler İstemekten sıkılmıyorlar. Zaten evlenmek yükünü Üüze- rine alan erkek, daha İşe başlas madan İhtilâs ettirici bir metalip Histesl ile karşılaşınca Ürküyor ve kaçıyor. Bu suretle ana baba kızlarına karşı büyük bir günah İşlemiş oluyorlar. İşte size bir misal daha: * Ankaradan V. M. rumuzile bir genç yazıyor: *Bundan birkaç gün evvel evlenmiyo teşebbüs ettim, kızla görüşüp konuştum. Allesinin mu- vafakatini aldım. Ben ayda yüz lira kadar kazancı olan bir küçük san'atkârım. Ben kız tarafına muayyen bir para vermeği ve bütün masarifin onlar tarafından görülmesini teklif ettim. Bunuu Üzerine bana — şöyle bir liste verdiler : 6 Altın bilezik, 1 Güzel taşlı yüzük, 1 Gelin elbise takımı Il Yazlık pardesü, t iskarpin, uvalot takımı, Ayntı 600 Hira nakit pare, Ben bu parayı vermem dedim. Listeyi kıza gösterdim, haber! olmadığını söyledi. Şimdi ne ya- payım, nasil hareket edeyim, ,, İşte çok tamsın pişmiş aşa su katması buna derler, Bu alleye para vermeyi teklif ödünlü “ALBüSveğİNİZİ ale, vular dan da muayyen bir şey İstemez- siniz. Ne verirlerse Trazı olur- sunuz. Ev kuran, beraber yaşayacak olan sizlersiniz. Kızla anlaştıktan sonra allenin İstediklerine ehem- miyet vermez, geçer gidersiniz. * Tavyşanlıda Ferik: Kızı siz kendiniz için mi alı- yorsunuz, aileniz için mi? Aileniz muvafakat etmeyebilir. Siz - kızı seviyorsanız ve onu başlı başınızı geçindirebileceğinize kani iseniz tereddüt bile etmeden evleniniz. TEYZE Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Teşevvüşü akli Sinemaya çok meraklı filimler tari- hini ezberleyen ve altı senedenberi sinema filimlerini feda edemeyen bir mektepli kızın. muayene — ve konsültasyonuna davet edildim. “Rasputin,, filmindeki kıraliçe to- Tünü taklik ediyor. Bağınp, şarkı söylüyor ve emirler veriyordu, Anne ve babası çok nazlı büyüt- tükleri ve her arsusunu yerine getirdikleri bu genç kızları slinema filimlerinin ve artistlerinin tesiri altında Asabını bozacak kadar mü- saadekâr — davranmışlar — ve — bir asabiye buhranından #sonra hasta- Janan genç kiz (akli bozukluk manya) husule gelmişti Alı ay mahtelif tedavilor vo aylık su ban- yoları, ilüçler yapıldı. En #on deniz banyolarından çok fayda — gördü. Hasta şimdi muhatabını tanıyor ve sakin yaşıyor.! () Ba notları kösip saklayınız, yahut bir a'büme yapıştırıp kölleksiyon yapı- miz, Sıkınti zabsanınızda bu motler kir dokter gibi imdadınıza yetişabilir. & —— -— ——— ——— Cumartesi|