25 Ocak 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

25 Ocak 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Makiyajla yüz çizgileri Bunun var a. Yüz ilerini, ya, klâsik güzel nilen muntazam kusursuz güzele kün derecesinde Jaştırmak. b. Yah hususiye iki şekli jinal bir güzel yarat. mak İşte türlü güzelleşme ü - zerinde iki örnek. her biri ayrı bir tipe aid. (1) numaralı sira bu iki tipin tabil ha- Yidir. (2) nci sıra ayni yüzlerin orijinal tarz Manto modelleri gi ) cil İzli! Zelal Sağda: Yakayı ve etekleri çerçeveliyen enli bir kürk band bu kalın yünlü tay- yörü hem şıklaştırmış, hem mevsime dâ- ha uygun hale koymuştur. Ortada: Ön eteği, dik yakası, kol ağız- arı astrakar şık bir truakar. Solda: Arkası plili, düz etekli, iri cebli bir sokak elbisesi. Kalın mantolardan koşlanmıyan genç kız veya kadınlara iyi kış günlerinde kullanabilecekleri en pra- tik bir takım Cocuk elbiseleri nasıl değiştirilir ? 2 da güzelleşmesini gösteriyor. (8) üncüler gene ayni yüzlerin klâsik güzele en yaklaştırılmış şekilleridir. İki boyanış şeklinin farkı nerede? A. Güzel bir yüzdür. Yalnız klâsik gü- zele nazaran fr -la kısa ve çok yuvarlak. Alın biraz dar. Yanaklar fazla yer almış,| çizgileri silik gösteriyor. | Bu tipte bir kadın ağzını küçük bo - yar, kaşlarını düz alırsa yüzünün geniş- liği, kısalığı daha fazla göze çarpar. Ori- jinal bir hal alır. (4-2) Ayni kadın ağzını, gözlerini boya ile uzatır, gözile kaşının arasını açarsa Ya paklarının tombulluğu azalır. Kulakla - rını açar, saçlarını ensesinin !ki yanla - rından gösterirse yüzü beyzileşir. Kiâsik güzellikde yüzü bu şekildedir. (A4) * B. Birincinin tamamile zıddı: Dar, w- zun bir yüz, burun uzun. Kaşla gözün arasını açar, ağzı, ve gözleri irileştirir, saçları uzatırsanız bu yüzün hususiyet - leri büsbütün göze çarpar. Orijinal o » lur, (8-2) Bilâkis gözleri pek zayıf boyar, kaşları düz alır, ağza ufacık kalb şekli verir, saç- ları kısa keser, buna bir de kâkül ederseniz yüz yuvarlaklaşır, burnun u - runluğu kaybolur. Klâsik güzele yakla- şır. (B3) Yüz boyası artık bir san'at haline gel miştir. Bir zamanlar olduğu gibi lâalet - tayin boyaları alıp yüzü ve dudakları ge- tişi güzel boyamak bir süs olmaktan çık- miştir. Her kadın da kendi yüzüne yakışacak boyanma tarzını öğrenmelidir. Yukarıda: Yünlü pantalon - luz. Ortada (solda) — Omuz- gülü rob. Ortada len, önü Japon İmparataru, askeri ve bahri ümera ile yaptığı toplantıda. Japon İmparatorluk konferansı 34 «larak toplanmıştır. Bu toplantı son 70 sene içinde yapılan toplantıların üçüncüsüdür. Yukarıda son Peşte konferan münasebetlle verilen gala müsamerelerinden birinde soldan (ibaren Avusturya ez, Macar Maarif Nayırı Homan ve İtaly. Hariciye Nazırı Kont Olano'yu dans ederlerken görüyorsunuz. Genç Misir Kralı Faruğur evlenmesi bü tün Misirda fevkalâde merxsimle kutlulan İ (sağda) - geniş roba, kloş etek, mıştır. Soldaki resimde genç Mısır ordusu « beyaz kırma. nan bu münasebetle yapılan büyük geçid resmini, yukarıda d? genç Kralla Kraliçe - nin izdivaçları #mfaasebetile yapılan ka - bartma madalyoruarını görüyorsunuz. Aşağıda (sağda) yakası kol - ları kırmalı kloş rob. Aşağıda (solda Ja zie, Hepsi 5.10 yaşlarındaki ço - cuklar içindir. ılı pantalon - şömli - Sovyet Meclisi toplandı. Yu! simde Demiryolları o Korse (olda? Mikovan ve meciisim ilk içlmammdan larken görüyorsunuz. İspanyada Teruel'de sapasağlam kalan biricik bina: San Balvador'un Mudejal kulesi, 45 yaşını kutlulayan mâruf Alman Na- mr Göering'in gençlik resmi, 1915 de Richt Hofen filosunun kumandanı İken.