27 Mart 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

27 Mart 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

27 Mart SON POSTA Sayfa 13 *“ Son Posta , nın ıracera romanı:69 .v'— | İfşa eden idam olunur!,, Harb sanayi casusları arasındaki mücadele Vielopolska âdeta hiddete yakın bir sertlikle: “ Mösyö, hayatımız İrlanda hükümetine bu kadar lâzım mıdır ? ,, dedi. Bu sırıda babası da gözlerini tekrar kızının yüzüne bakmıya başlamıştı açmış ve Fakat asıl benim — senelerdenberi b-mrl;ıdığn'n diğer projelerim yanında iç mesabesindedir, doğrusunu ister - #eniz muhterem doktor cenabları!.. O Mmakineye gelince... O makine asıl za- Vallı kardeşim Jorjiodan kalma (di!, Birdenbire titremlekten kendimi ala- Tadım: — Kardeşiniz mi, Mösyö Mişel? Sizin bir kardeşiniz de mi var? Litvanyalı henim heyecanla soxrhı- ğum bu sual karşısında sanki tepeden tırnağa kadar ürperir gibi oldu. Deh- fetle ürkmüş gibiydi. İri gözlerini şaş- | kın şaşkın hepimizin üzerinde gezdir- di. Kısılmış kemikli parmaklarile ma- tayı şiddetle sıkıyordu. Sanra buaşını Rayri ihtiyart arkasına çevirip sanki o- danın içinde bizden başkası olup olma- dığına emin olmak istermiş gibi baktı. 'Tekrar döndü. Gayet alçak bir sesle: © da mühendisti!. Sonra büsbütün işitilmiyecek gibi ya- | vış bir sesle: — Elektrik mühendisiydi.. dedi. A- &! bu cihazlarla meşgul olan oydu. — Siz asıl Litvanyalı mısınız, Mös- yö Mişel?.. — Evet... — Kızınız, annesinin Lehli olduğunu töyledi de!.. — Evet, doğrudur.. Vielopolska be- | nim ikinci karımdan dünyaya gelen kı- | zımdır.. annesi hakikaten Lehli bir ka- | dındı. Zavallı Jorjio Vielopolskanın am- | cası olur. — Affedersiniz, Mösyö Mişel.. dedim. Üvey kardeşiniz Mösyö Jorjio ile be- raber siz iki mühendis kardeşler n'çin | Litvanyada çalışmıyorsunuz da bura- larda uğraşıp duruyorsunuz. Litvanya bugün istiklâlini kazanmış bir devlet- tir. — Ah!. Muhterem doktor cenabları.. dedi. Bu babamızın kabahatidir. Bizim babamız Rus ordusunda hizmet ediyor- du. Süvari miralayı idi. Bizi askeri mekteblerde okuttu, yetiştirdi. Fakat, | ne dersiniz ki Litvanyanın istiklâli için | çalışanlara düşmandı. Bunun üzerinc, Onu Rus ihtilâli patladığı zaman öldür- düler. Biz de kaçmağa mecbur olduk.. çok, çok sefalet çektik, muhterem dok- tor,cenabları. Fakat zavallı kardeşii tvanyalı birdenbire sözünü kesti. Korkunç bir halde etrafına bakındı: — Kardeşinizin başma bir felâket mi geldi, Möstö Mişel?,.. - Evet dedi. Sonra birdenbire söy- ine pişman olmuş gibi: — Ah, dedi. Muhterem doktor cenab- ları!. Bundan bahsetmiyelim. — Fakat, Mösyö Mişel, biz! pek bü - | yük bir meraka düşürdünüz. Yoksa | kardeşinizin felâketinden de bahset- | mekten her hangi bir sebeble korkuyor | Musunuz?.. ı Litvanyahı'titredi: ledi — Oh, muhterem doktor cenahları! Bilmezsiniz!. — Evet. korkuyorum... | Çok korkunç!.. Çok korkunç bu dünva! Avrupa çok değişti, muhterem doktor cenabları, çok değişti!... Her taraf, her 'er casus dolu, katil dolu, ne bileyim! ne yapacağını, ne söyliyeceğini | $aşırıyor, korkuyor. Korkmaz mı? — Fakat, bizden korkmanıza. hayret ederim, Mösyö Mişel.. — Oool.. Sizden mi? Asla, muhterem doktor cenabları, asla.. çok feci şeyler gördük de.. — Bilâkis bu kadar feci şeyler gör- dükten sonra yaşamak için daha cesur almanız lâzım gelir zannederim, Mös- | Yyö Mişel. Kardeşinizi anlatıyordunuz? — Evet.. sonra zavallı Jorjio Alman-| Yanın hizmetine girdi ve büyük işler| Yaptı. Çok zengin oldu.. fakat ah şu ku- | Mar.. onun merakı da işte buydu. Deli | Çocuk, bütün dünyada meşhur olabilir- di, Belki bütün dünyayı yeniden değiş- tirebilirdi.. ve en sonra, âkıbetini, feci | İkıbetini buldu. Çok müdhiş bır âkı- | bet!. Muhterem doktor cenabları, pek | Müdhiş., V Vielopolska telâşla ayağa kalkmıştı. | | — Evet, dedi, üvey kardeşim.. Jorjlo..|Bu adamım şişman Berta topları küşifinin üvey kardeşi olduğunu öğrcamiştik. Sakat babasını heyecanlandıran ve ©0- keşiflerini satın alacağımız bir adam nu bu . kadar azab veren bir muhavere- hakkında etraflıca malümat sahibi ol- ye mecbur ettiğim!z için âdeta bize kız- mış gibi, yüzümüze dik dik bukarak yürüdü. İskemlesinde başmı arkasına | bitab bir halde dayamış ve gözlerini yummuş olan Litvanyalının arkasına geçti, omuzlarını sıkmağa, oğuşturmağa başladı. Ben Vielopolskaya ingilizce: — Affedersiniz, Madmazel Vielo- polska!.. dedim. Babanız Irlanda hükü- | metince de pek dikkate şayan görüle- cek bazı izahat veriyor.. Vielapolska âdeta hiddete yakın bir sertlikle: — Mösyö, dedi, hayatımız - Trlanda bükümetine bu kadar lâzım mıdır? — Zannederim; gerek satın af mız cihazın kâşifi ve gerek daha bi çok! mamız tabil bir şeydir, Matlmâzel Vi- elopolska, Bu sözü Madmazel Vielapolskaya ben de biraz sesimi yükselterek söyle- miştim, Zira bu garib kızın konuşma- mız sırasında (Jorjio) ismi geçtiğine dikkat ettiğini ve muhavereye devama mani olmak istediğini hisseder gibi ol- muştum. Bu esnada Litvanyalı gözlerini tek- rar açıp kızının yüzüne baktı. Litvanyalının ifşa ettiği sözlerden, garib ve esrarengiz hallerinden, bu a- Idamm gerek Şişman Berta topları ve gerek elektron silâhlarının meçhul kâ- Iı_l!hı!r. üvey kardeşi olduğunu ilk defa o’?rcnmiş bulunuyorduk. — Arkası var — Dünyayı alâkadar eden üç yeni ve garib hâdise (Baştarafı 9 uncu sayjada Tezin sahibi daktor profesör Hattings- görmeğe koyulmuştur. Kadının bir ay|tir. Bu profesöre göre insenların yüzde sonra iktisabı sıhhat eylemesi herkesin kırkınım beyni ya dejenere ya tümörlü nazarı dikkatini celbetmiştir. Doktorlar | imiş, Bunlar ancak bu «yedek beyin» sa- tedkikata koyulmuşlar, kafa tasının rad- | yoğgrafisi yapılmış ve filhakika beyninin sağ tarafının tamamile boş olduğu tesbit edilmiştir. Madam E. Thomas elli yâsındadır. Bü- yük bir aile pansiyonunu mükemmel bir surette idare etmektedir. Çarşıya bizzat gider, alışverişini kendi yapar. Hesabia- rını da bizzat tutar, Yapılan en son radyografide söl tara! beyninin Sikletinin azaldığı bile görül- | gıkarılan | yarım beyni bir şişe içine koymuş olduğu | müştür. Madam kendisirden halde odasında muhafaza etmekte ve bu- nu samimi ahbablarına göstermektedir. Vaşington akademisi nrofesörlerinden birt madam E. Thomas'ın geç ş oldu- ğu bu harikulâde ameliyat dolayısile bir| tez hazırlamıştır. Akademiye verilen bu teze göre insanda iki aded beyin varmış. Biri tabif beyin, diğeri ise ceviz cesame- tinde bir beyin. Ceviz cesamıetinde bulu- nan bu beyin «asıl beyina in altında bu- lunmaktadır. Buna eyedek» beyin denilmeli imiş. Bu teze göre bu yedek beynin vazifesi; ha« sara uğrıyan beyin kısımlarımın işlerini telâfi imiş. Satış deposu: ı..mılıaıa, 5 aa yesinde yaşıyorlarmış. Uludağ mektupları (Baş tarafı 7 nci sayjada) Otobüsten sonra trene bindik. Güzel ve aylı bir gecede Ankaradan Çayrılmıştık, ondan daha güzel ve bol gü- neşli bir günde ona kavuştuk. Hepimiz Habeşler gibiydik. Müdürü- müz Esat Altan'ın yüzünde çocuklarını eskisinden daha sağlam ve neş'eli gören bir babanın candan sevinci okunuyordu. IS O NI) Hafiflik - Rahatlık * SÜT MAKINALARI Dünyanın en büyük fabrikası mamulâtından MiELE SÜT MAKİNALARI çok hassas ve çok dayanıklıdır M ( EL-E süt makinaları nın bütün aksamı paslanmaz Miele Süt Makinaları diğer makinalardan daha sağlam ve daha ucuzdur. | No. Ju Poker traş Çyeilz, Satış ilânı Üsküdar lera Memurluğundan: Hatice Hadiye tarafından Vakı? Paralar İdaresinden 24166 ikraz numarasile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup burcun ödenmeme- sinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına yeminli üç ehlivuku! ta- rafından 1485 lira kıymet takdir edirmiş olan Boğaziçinde Kanlıcada Hisar cad- desinde eski 84 yeni 40 numaralı sağ tarafı Sıdıka, sol tarafı Nedimenin mül- rez arsaları, arkası deniz, önü Hisar caddesi ile çevrili ahşab bir hanenin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: Zemin kat: Sokakdan taş merdiveniç imtlen bahçedeki bir medhalden girilen bu katta: Bir sahanlık, birbirine geçilen iki oda, zemini çimento döşeli, sabit tezgâh ve maltız ocaklı, güsülhaneli bir mutfak, aralıkda musluklu bir helâ odalardan birinin önünde ve deniz cihetinde zemini tahta bir taras ve üzerinde gimento, bir kısım rılltım vardır. Birinci kat: Bir sofa üzerinde üç oda, bir helâdır. Umumi evsafı: Hane ahşabdır. İçinde elektrik tesisatı, altında bir . bodrume ve bir kayıkhanesi ve bahçede bir sarnıcı ve incir ve erik ve dut ağaçları mev- cuddur. Mesahası: Umum sahası 168,5 metre murabbaı olup bunun 49 metre murab- bar bina geri kalanı bahçedir. Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün tamamı açık »>'tır- maya konmuş olup 3/5/938 tarihine rastlıyan Safı günü saat 14 den 16 ya ka- dar Üsküdarda — İhsaniyedeki — dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Ari- tırma bedeli muhammen kıymetin $6 78 ini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddetle temdid edilerek 18/5/938 tari- hine rastlıyan Çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar gene dâiremizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada da arttırma bedeli muhammen kıymetin $e 75 in; bulmazsa boörç, 2280 numaralı kanun hükümlerine göre beş müsavi taksitte ödenmek üzere tecil edi lecektir. Satış peşindir. Taliblerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıymetin *6- 7,5 u nisbitinde pey ökçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mek- tubunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye aid ten viriye, tanzifiye ve dellâliye resimleri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir, 20 senelik taviz bedeli müşteriye alddir. 2004 mumaralı icra ve iflâs kanununun 126 ıncı maddesinin 4 üncü fıkrasınca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alaca klılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarımı ve hususile faiz ve masrafa da'r olan iddiala- rını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bils dirmeleri icab eder, Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bede- lnin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almk istiyenle rin 4/4/938 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulundurulacak olan arttırma şartnamesile 937/5456 numaralı doyasına müracaatları ilân olu- NEOKALMINA NE Grip, Baş ve Diş Ağrıları, Nevralji, Artritizm, Romatizma Satış ilânı Üsküdar İcra Memurluğundan : Emine Münire tarafından Vakıf Paralar İdaresinden 25462 ikraz numarasile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun Ö- denmemesinden dolayı saulmasına karar verilen ve tamamına ethlivukuf tara- fından 2400 lira kıymet takdir edilmiş olan Boğaziçinde Kanlıcada Ebe soka- ğında eski, yeni 19/1 numaralı sağ tarafı Mehmed efendi uhdesinde ibka edilen müfrez bahçe, sol tarafı ve arkası dere Hendeği ve Ebe sokağı önü Yenimahal- le caddesile çevrili ahşabı bir hanenin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: Zemin kat: Cebhedeki medhalden giri lince zemini çimento şaplı bir antrenin sağında zemini çini döşeli mermer musluklu ve solunda zemini tahta döşeli ve büyükçe birer oda, sağdaki odanın yanında ve bahçe tarafında zemini çimento şaplı maltız ocaklı bir mutfak, (mutfağın odaya ve bahçeye birer kapisı vardır.) Soldaki odanın yanında mermer taşlı ve musluklu bir helâ. Birinci kat: Merdiven başında camekâinla bölünmüş'bir sofa Özerinde sokak tarafında biri büyücek ikisi orta ve bahçe tarafında da biri orta ikısi ufak cem'an altı oda ve alaturka bir helâdan ibarettir. Çatı katı: Tavanı basık ve kaplıdır. Sokak tarafına penceresi vardır. Umumti evsafı: Binanın zemin katı kâr gir birinci ve çatı katı ve dahili aksamı ahşabdır ve kısmen yağlı boyalıdır. Bah çede tulumbalı bir kuyusu ve mütcadedld meyvalı ve meyvasız ağaçlar ve limonluğu vardır. Elektrik tesisatı mevcuddur. Mesahası: Hey'eti umumiyesi 45044 metre murabbar: olup 70 metre murabbar bina bakiyesi bahçedir. Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası ya zılı gayrimenkulün tamamı açık arttır- maya konmuş olup 3/5/938 tarihine rastlıyan Salı günü saat 14 den 16 ya ka- dar Üsküdarda — İhsaniyedeki — dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Art- tırma bedeli muhammen kıymetin ©6 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttıranın Üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü haki kalmak üÜzere arttırma on beş gün müddetle temdid edilerek 18/5/938 tari. hine rastlıyan Çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar gene dairemizde ikinci açık urttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın Ü- zerine ihale edilecektir. Satış peşindir. Taliplerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıymetin © 7,5 u nisbetinde pey akçesi vermeleri veya millf bir bankanın teminat mek - tubunu ibraz etmeleri lizımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye alid tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resimleri ve vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir, 20 senelik taviz bedeli müşteriye sittir. 2004 numaralı fcra ve iflâs kanımunun 126 ncı maddesinin 4 üncü fıkrasınca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirme- leri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak isfiyenlerin 4/4/938 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bukundurulacak olan arttırma- şartnamesile 937/5061 numaralı dosyasına müracaatları ilân ölu- nür, — (1655)