27 Mart 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

27 Mart 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

M Sıy;'ı Son Posta'nın tarihi tefrikamı : 62 SON POSTA ÜÇ BOZ ATLI Yazan: Ziya Şakir Hatay Bahadır kısık bir sesle: “ Meselâ Lama Timuru öldürmek için bize de zekir verir. Anlaşılıyor ki, biz bu büyük düşmanla başka türlü başa çıkamıyacağız!,, dedi. Adil Şah: “ Evet, diye cevab verdi. Bu çok güzel bir fikir... ,, Uzun sakallı adam; bu apaçık sözler unda, evvelâ şaşırmış gibi bir hal , Sonra, gülümsemiye başladı: Ne gibi bir yardım istiyorsunuz? Gayet kısa, gayet ehemmiyetsiz sadece Kâşgar yolunu gösteriniz. Başka, hiçbir şey Istemiyoruz. * Kâşgar yolunu mu? Evet. — Demek ki, bettiniz., — Bunda şübhe mi ediyorsunuz?.. — Madem ki açık konuşuyoruz: o halde ben de doğrusunu iyeyim. Evet, biz sizden şübhe etmiştik. — Ne gibi şübhe? — Bizim Lama May - San'ın, birçoök şmariları vardır. Onların tarafından | gönderilmiş olmanızdan şübhe ettik. — Ne münasebet, azizim? Bizim işi- miz başka... Büsbütün başka. — Evet.. buna şimdi biz de kanaat ge- tiyoruz. Hattâ, darılmazsanız, şunu 1 ilâve edeyim. Siz, bir yerden kaçmış | sanlara benziyorsunuz. *dil Şah ile Hatay Bahadiır, birbir- ae baktılar. Adil Şah, söze atıldı: — Neden anladınız?... — Evvelâ, halinizden ve !aşxd:ğınnı kılıçlarla hançerlerinizin şeklinden ve utlarınızın cinsinden belli.. siz, birer (Noyan) sınız. Sizin. gibl noyanlar, başları sıkılmadıkca, ceğersiz atlara | binmezler. Sonra, eğer yerine, atlarını- za bağladığınız kadın çarşafları. E, bun- iar kaçak olduğunuza birer delit teşkil etmez mi? Fakat bunların hiçbiri, bizi alâkadar etmez. Görüyorsunuz ya, biz burada, bütün dünya ile alâkamızı kes- mişiz. Zaman olur ki, aylarca kendimiz- tÜen başka insan yüzü görmeyiz. Hatay Bahadır, dayanamadı: — Dostum!.. Sözlerinizin hiçbir nok- tasına itiraz etmiyeceğim. Yalnız, me- rak bu ya, siz de şunu itiraf edin ki; ge- Yek muhterem Lama May - San haz- retleri, her ikiniz de, mabudların hoş- nudluklarını celbetmek için bu dağla- rın başını bekliyen adamlara benzemi- yorsunuz. Uzun sakallı adam, acı acı gülümse- di: — Kim bilir.. belki...... Diye, kısa bir cevab verdi. Artık çe- kilip, gidecekti. Fakat Hatay Bahadır, öteki elini de onun amzuna dayıyarak: — Birbirimize sırlarımızı açsak, ayni Gerde mübtelâ insanlar gibi, birbiri- mizle anlaşsak fena mı olur, acaba?.. Gedi. * Uzun sakallı birkaç saniye süküttan sonra: — Hele şimdi, karnınızı doyurun. Biraz da istirahat edin. Sonra, uzun u- zadıya görüşürüz, diye cevab verdi. DERDİNİ SÖYLEMİYEN DERMAN BULAMAZ hakikaten yolunuzu — Azi Gerler. — Neye? — Tam on sekiz gece, dağlarda taş- lar ve topraklar üzerinde, kaburga ke- miklerin sızlaya sızlaya yattıktan son- ra, böyle yumuşak bir döşeğe kavuş- mmya, — A.. bunda hakkın var. Halbuki ben, başka türlü düşünüyordum. — Ne düşünüyordun? — Talih ve kaderin, bizi muhterem Lama May - San hazretlerinin önüne sevketmesini, büyük bir saadet telâk- ki ediyorum. — Niçin? e— Abbasş Mirza, Lama May-Sanın hakkında malümat verirken, ağzından bir söz kaçırdı. Farkında değil misin? —- Bir çok şeyler, söyledi. Bilmem ki, hangisi?. | — Canım; May - Sanın, sihirlerinden, kerametlerinden, mucizelerinden- bah- setlikten sonra, «bu adam, ayni zaman- im noyan, işte saadet, buna İçıkamıyacağız. tehassısıdır. Otlardan ve köklerden bir takım tozlar çıkarır. Bunlar, bin bir derde devadır. Buraya gelen ziyaret- cilerin hastalarına bu tozlardan verir. Hastalıklarını geçirir. Onun için, kı di müridleri arasında büyük bir şöh - rete maliktir.» demedi mi? — Dedi. Fakat bundan, bize ne? Hasta olmak şu tarafa dursun; ikimiz |de, çelik gibiyiz. — Eh; bu adamın bu maharetinden başka türlü istifade edemez miyiz?.. — Nasıl?. — Mahareti sayesinde hastalarına şifa veren bu adam; eğer isterse, bize de başka türlü hizmet edebilir. Adil Şah, yatağının içinde doğruldu. Büyük bir merak He sordu: — Nasıl? — Mieselâ Timuru öldürmek için bi- ze de bir zehir verir. Anlaşılryor ki biz, | bu büyük düşmanla, başka türlü başa İ | | Bir kaç dakika, süküt ile geçti. Hatay Bahadırın sözlerini zihninde muhakeme | eden Adil Şah, cevab verdi: — Fena bir fikir değil Fakat, acaba bu işi yapar mı? — Eğer hakikati kendisine söylersek yapar. Sen, Abbas Mirzanın söyle- klerine dikkat etmedin mi? Bu adam (Tibet)de (Büyük Lama) dan müdhiş bir darbe yiyerek Hindistana firar et- miştir. Orada da (Raca)lar kendisine rahat vermemişlerdir. Onun için ken- disi hükümdarlara karşı derin bir kin beslemektedir. Adil Şah kalktı; yatağının içinde o - turdu. Hatay Bahadırın sözlerini bü - yük bir dikkatle dinliyordu. — Aşkolsun, Hatay Bahadır. Abbas Mirzanın sözlerini hakikaten çok dik- katle dinlemişsin. Ve hakikaten iyi dü- şünüyorsun. Eğer bu adamı kandırır da, elinden böyle bir zehir alabilirsek.. — Mesele, zehir meselesi değil san; bir cinayet irtikâbını — göze aldıktan sonra, zehir kıtlığına — kıran girmedi ya? Fakat bu zehir öyle bir şey olmalı ki; bunu hiç kimse hisset- memeli. En küçük bir şüphe vermeme- İ ' — Arkası var — in- İstanbul Dördüncü İcra Memurhağundan: | Yorgi Apostalidisin avukat İzzete olan bar- cundan dolayı paraya çevrilmesine karar ve- rilen ve tamamına (25676) lira kıymetindo takdir edilen Beyoğlunda Hüseyin ağa ma- hallesinin Duvarcı sokağında eeki 40, 49 mü- kerrer yeni 5T, 50 numaralı Sultan Beyamd vakfından iki tarafı Afet hanı ve bir tarafı Eftik ile Şehbazyan Nezaret efendi menzili ve tarafı rabil tariklam ile mahdud 144 zirağ 12 parmak arsa üÜzerine yapılmış apartıma- nan nısıf hissesi açık artırmaya vazedilmiş- tir. Mezkür gayri menkulüm vaziyet raporu- ma göre: Zemin kat: 82 numaralı apartıman kapı- sına 3 basamak mermet merdivenle çıkılır, Kapı demirdir. Bu katta: Karosiman döşeli 1 #ntre ve 3 basamak mermer merdivenle çı - kılan camekân kaplı zemini kezalik karosi - man 1 taşlık üzerine 2 dalre vardır. 2 mumaralı apartımanda bir korldor ve bir sofa üzerinde 4 oda, #emini karosiman mut- fak ve 1 alafranga helâ mevcud olup 17 lira kira getirmektledir. $ numarada: 1 koridor ve 1 sofa üzerinde 3 oda ve diğer dairedekinin ayni helâ ve mutfak vardır. Ayda 16 lira kira getirmek- tedir. 1 Mmel katta: İki daire vardır. 4 numarada camekân bölme ile ikiye ayrılmış 1 salon Ü- gerinde 3 oda ayni mutfak ve helâ vardır. Ayda 19 lira kira getirmektedir. 5 numarada: Ayn! bir salon üzerinde 4 o- da aynl mutfak ve helâ mevcud olup 21 H- Tâ kira getirmektedir. 2 mel kat, 3 üncü kat, 4 üncü kat 1 inecl katın ayni olup her birinde ayrıca birer de antre vardır. 2 ncl kattaki 6 numara da 20 ltra kira ge- tirmektedir, T numara da 20 lira kira, 3 üncü katta 8 numara da 10 lira kira, 0 numara da 21 lira kira; 4 Üncü katta 10 numara da 18 li- ra kira, 11 numara da 21 Hira kira getirmek- tedirler. IRADYO| Bugünkü program İSTANBUL W » Mart . 1938 « Pazar Öğle neşriyatı: 12.30: Plâkla Türk musikisi. 1250: Hava- dis. 13.05: Plâkla Türk musikisi, 13.30: Muh- telif plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 1830: Plâkla dans musikisi. 19.15: Konfe- rans: Prof. BSalih Murad (Radyo dersleri). 20: Müzeyyen ve arkadaşları tarafınddan Türk musikisl ve h şar . 204Ö raporu, 2048: Ömer Rıza tarafımndan «rabca söylev. 21: Cemal Kâmil ve arkadaşları ta- rafından Türk musikisi ve halk şarkıları, (sa- At Gyarı). 2145: Orkestra. 2215: Ajans ha- berleri. 2230: Plâkla sololar, opera ve oper parçaları. 2250; Son baberler ve ertesi gü- nün programı, ANKARA 21 - Mart . 1938 - Pazar Öğle neşriyatı: 1220: Muhtelif plâk neşrtyatı. 1280: Plâk: Türk musikisi ve halk şarkıları. 13.15: Dahi- H ve harici haberler. Akşam neşriyatı: 18.30: Plükln dana musikisi. 10.18; Türk müusikisi ve halk şarkıları (Makbule Çakar ve arkadaşları). 20: Saat Âyarı ve arıboa neşriyat. 20.15: Türk musikisi ve halk şar- kıları (Salâhnddin ve arkadaşları). 21: Ede- bi konuşma: Behçet Kemal Çağlar. 21.15: Stüdyo salon orkestrası, 22; Ajans haberleri, 2215: Yarınki program. H Hava asereasasarmn nn derecesi ve binanın tarsı fnşası le bugünkü | hali ve getirdiği kira ve halihazır emlâk a- | 5 inci kat: Taras katı olup 2 - ci dalreyi|lim ve satım piyasası nazara almarak mez- muhtevidir. 12 numarada 1 sefa, 3 oda d!-|kür gayri menkulün tamamına: (25876) yir- gerleri gibi mutfak ve helâ ve 1 dolap var- | mi beş bin altı yüz yetmiş lti lira kıymet dır, 14 lima kira gelirmektedir. 13 numarada bir sofa Güzerine 3 oda ve ayni helâ ve mutfak vardır. 15 lira kira ge- | tirmektedir. Bu katta iki tondan fazla su a- Jan demir su deposu ve zemini çimento du- var korkuluklu iki taraflı taras vardır. Bu| katın ahşap kaplaması vardır. Boğruma inerken bir kapıcı odası vardır. Bu katta karostman antre üzerine dükkân - dan tadilen yapılmış bir dalre movcud olup ahşab bölmelerle yapılmış bir sofa 3 oda, alafranga helâ ve sofada ocak vardır. Bu datrenin sokak tarafı demir yaprak kepenklidir, ayda 6 lira kira getirmektedir. Bu katta 1 - numaralı düirede 1 koridor, 3 oda, 1 alafranga helâ, ufak diğer 1 oda ve bir Mmutfak vardır. Bu kat sokak tarafında semin seviyesindedir. Bu dalre de ayda 10 lra kira getirmektedir. Ası bodrum: 1 korldor, 13 odunluk, 1 helü, 1 sabit kasan, tekneli çamaşırlık ve bir mo- tör dairesi mevcud olup zeminleri çimento döşelidir. Umuml evsafı: Apartımanın ismi: (Cennet Apartımanı) dır. 2 - ci kata kadar merdiven mermer ve bu kattan sönra ve bodrum merdi | #enleri mozayiktir. Aynalı çeşme sokağında 1 2 c) kattan itibaren 5 - el kata kadar bal- | kon ve € katta şahniş ve İncekaş sokağı ceb- besinde dört katta üstü kapalı birer balkon ve ayrıca altı katta ayrıca birer balkon var- dır. Zemin kat pencereleri demir parmaklık olup bir kısım duvar ve tavanlarda kalemkâr nakış vardır. Bina tam kâgir ve potreldir. B- lektrir ve terkos tesisatı vardır. Lakdi Urmei, D takdir edilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak eden müşterilerin kiymeti muhammenin «© de 78 nisbetinde pey akçes! veya milli bir ban- kanın teminat mektubunu havi olmaları icab eder. Müterakim vergi, tanzifat; tenviriye ve vakıf borçları borcluya, 20 senelik vakıf tavi- gatı müşleriye alddir. Arttırma gşartnamesi 4/4 /38 tarihine tesadüf eden pazartesi günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. 1 - ci artırması 25/4/38 tarihine müsadim pa- zartesi günü dalremizde saat 14 den 10 ya kadar fera edilecek. 1 - ci artlırmada bedel, kıymeti muhammenenin * de 75 Ini bulma- dığı takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde son artlranın taahhüdü baki kalmak üzere art- tırma 15 gün daha temdid edilerek 10/5/38 tarihine müzadif salı günü saat 14 den 10 ya kadar dalrede yapılacak 2 - el arttırma ne- ticesinde en çok arttıranın östünde bırakıla- caktır. 2004 numaralı era ve iflâs kanununun 126 ncı maddesine tevfikan hakları tapu si- eilleri ile sabit olmuyan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irtifak bakkı sahib- lerinin bu haklarını ve hususlle falz ve ma- sarife dalr olan iddialarımı ilân tarihinden itibaren 20 gün garfında evrakı müzbitele. rile birlikte dalremize büdirmeleri lâzımdır. Aks! takdirde hakları tapu sicilleri lle sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi tenviriye ve tanz'fiyeden (baret olan belediye rüsumu ve vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olu - nur. Daha fazla malümat almak isteyenlerin 85/2919 numaralı dosyada mevcud evrak ve mahallen haciz ve takdiri kiymet raporunu ilân otunur. (104m 25 08 Harbiye, Galatasarayı Güneş, Alsancağı yendi Harbiyeliler muvaffakiyetli bir oyun gösterdilzi İzmirdeki maç büyük bir samimiyet havası içinde bit! | Dünkü Harbiye » Galatasaray ma Millt küme maçını oynamak Özere İstan- bula gelen Harbiye takımı dün OCalatasaray De yaptığı maçda büyük bir muvatfakiyet göstermiş ve hasmını lük devrede bir, ikine! İdevrede de Iki gol yaparak 8 - O mağlüp et- miştir. Oalatasarayın son samanlardaki oyun sistemi gözümüze batan bir şekil aldığı için dünkü nüshamızda bu noktaya bilhassa te- mas etmiş, hattâ Harbiye takımı için zo - ran oyunu bozacağını bile kaydetmiştik. Bacld, Salim, Eşfak, Haşim ve Danyal gİ- bi bizinci takım kadrosunun teker teker en kuvvetli oyuncularını sakatlığı dolayisile bu maçda oynatamıyan Galatasaray, çıkardığı bu takımla büyük bir talihsizliğe uğramış, hele oyunun İlk devresinde dört mühim fır- sat kaçırarak bu mağlübiyete katlanmağa mecbur kalmıştır. Harbiye takımımın Uk devreyi bir sifir ga- Hb bitirmiş olması, iktnci devrenin — yedinci dakikasına kadar Iki golü de çantaya koy - ması Galatasarayın kazanma ümidlerini büs bütün ortadan kaldırmıştır. Kör değneğini bellemiş gibi al gözüm, ver gözüm diye kale önünde en rahat şekilde bi- tı hilâfsıs birkaç santim mesafeden bir çok gol kaçırmakta birbirlerile yarış eder - cesine rekabet etmiştir. Buna mukabil Har« biye takımı uzun pas tarzındaki oyunlle dört beş akında üç göl yapmak Çfırsatını - bulmuş- |tur . Oyunun ik devresinde Harbiye kalesine kadar güzel inişler yapan OCalatasaraylılar birbiri üzerine fırsat kaçırdıkları bir sırada soldan yaptıkları bir hücumda ortaladıkla - rı topun ineceği yeri isabetle hesab edeme - diler; Oalatasaray kalecisi havadan bir gol yedi. Hiç beklenmiyen bu sayı oyunun ba « yasını bozmak üÜzere iken hükimiyeti gene elde eden Galatasaray vaktin darlığından bu devrede beraberliği temin edemedi, İkinel devrede daha hızli bir oyun tuttu. ran Harbiyenin biri sağdan, biri de merket- değ İlk dakikalarda iki göl kazanması Ga - latasarayı mümkün olduğu kadar — sarsinış, ve bundan sonra Harbiye değil gol yemek, birkaç sayı daha atabilecek kadar — oyuna hâkim olmuştu. Merkez muavin Adnanın sakatlanarak o- yundan çıkışı tek bir sayi peşinde koşan Ca lataszarayı açılan bu boşluk — dolayısile bilr. parça daha müdafaaya yardıma mecbur et- miş ve maç Harbiyenin gittikçe düzelen, Ga- latasarayın ise tahmin edilmiyecek — kadar bozulan bir öyünile bitmiştir. Galatasaray: Emin - Reştd, 'Turan - Mus tafa, Adnan, Buavi - Necdet, Büleyman, Bü- lend, Musa, Balâhaddin. Harbiye: Fethi - Şükrü, Babri - Celâi, Muhterem, Haşim - Mücahid, Zeki, Habib, İzmet, Şerif. Hakem: Nuri Bosut (İstanbulspor). Güneş - Alsancak maçı İzmir 26 (Hususl) — Güneş - Alsancak maç: büyük bir samimiyet havası içinde âde fta merasim oyunlarını hatırlatan çekingen- likle geçdi. Her iki taraf da birbirini incit - memiş olmak için azami dikkat ediyor, maç futbol oyünundan ziyade amikal bir konuş- ma yapılıyor testrini veriyordu. Stadyom en- (der rastlanan kalabalıkla dolmuştu. — Polis memarları tribünlerde halkın arasında yer almış, her ihtimale kar$ı tedbirler alınmış - tı. Hakem İzmirden Fsad. Colleri Güneşten Salâhattin, Rasih, İzmirden Cemil yap . tılar. Oyunun flk devresi İzmirin mahsus hâ - kimiyetinde geçti. Güneş bu sırada dalma bir nüdiseye İntizar ediyormuş gibi çekin - gen. Güneş müdafaasında güzel — oynıyan Reşad, Faruk Alsancak hücumlarını ustaca hareketlerle bertaraf ediyorlardı. Devrenin 32 inci dakikasında İzmir kalecisi Hilmi e- lihle çarpışarak yüzünden ağır yaralandı, bayıldı, oyundan çıktı. Bu harekette Meli - hin kasdi yoktu. İzmir takımı kalan 58 da- kikayı kalecisiz on kişi oynadı. İlk devre gol süz geçti. İkinci devrenin ikinel dakikasında Salâ - mattin vele vurusla Cünesin Hi salfini G4 Ye birbirine pas veren Calntasaray hücum | çından hezecanlı bir intıb: fincü dakikada Rasih 25 yardadan enfes bi Şütle ikineci gölünü yaptı. Bundan sonra da oynuyun Alsancak sıklaşan hücum rile Güneş kalesine tehlike geçirtti. Parul Güneş kalesine topla giren Alsancak acığın hatalı durdurdu. Alsancak — penaltıdan bi gol attı. Neticede Güneş bire ikiyle — galll geldi. İki oyuncu hakkında disiplin heyetinin kararı İstanbul - Bükreş maçı için oynumak üze- re davet edilen Beşiktaşlı Hakkı ile Şerefiz bu davote icabet etmemeleri üzerine Putbol ajanlığı tarafından Federasyona şikâyet o - dilmişti. Futbol Federasyonu bu oyuncula - rın evrakını tedkik etmek Üzere İstanbal di- siplin hey'etine havale etmişti. Distplin hey. eti bu oyuncuların evrakımı tedkik ettikten sonra kendilerini de dinlemiştir. Distplis bey'eti bu oyunculardan Hakkının bir, Şere- fn üç ay müsabaka yapmamalarına karart vermiştir. Karar Spor Kurumu yüksek — Disiplin Hey'etine bildirilecek ve kat'iyet kesbedin - ceye kadar oyuncular maçlara iştirak ede | bileceklerdir. | . 'Fener - Harbiye maçı yapılmıyo Buğün Harbiye ile maç yapması lâzım ge- len Fenetbahçe evvelce haber verdiğimiz gi- bi bugünkü maç Taksim stadında ilân edil -| diği için sahaya çıkmıyacaktır. Maçın hakemi Ahmed Âdem bugün takımı da szahada bekliyecek, Fenerb maça gelmediği takdirde Harbiye takımı remoni yaparak maçı hükmen kasanmış o lacaktır, Barutgücü alanındaki maçlar 1 — Barutgücü - Akınspor A. takımları; saat 15,30 da. 2 — Barutgücü - Akınspor B. takımlı Baat 13,30 da. v 3 — Barutgücü - Beşiktaş Şeref 2 inci B takımları skat 12 de. Bakır ve Yeşiköy Rum Genç takımlı saat 10 da karşılaşacaklardır. Dünya yarım ağır siklet boks şampiyonu Berlin 26 (AA.) — Alman boksörü He üser, Belçikalı Roth'i yedinci ravntta naka' etmek suretile dünya yarım ağır siklet piyonu Ünvanını kazanmıştır. İngiltere Kral kupası dömi final Dün İngiltere Kral kupası maçlaı dömi finali oynanmıştır. Bu müsabakaları geçen senenin finalisti olan Prestön, 2 - I| Astan Villa'yı mağlüp etmiştir. Geçen senenin kupa gallbi Sunderiand Haderafild takımına 8 - 1 mağlüp olmuştur. | Nöbetci || Eczaneler Bu göce möbetdi olan ecxaneler yunlar- dır: , İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Ziya Nuri). Alemdarda: (E- sad). Beyazıdda: (Asador). Samatyada: (Rıdvan). Eminönünde:; (Aminasya), E- yübde: (Arif Beşir). Fenerde: (Vitall). Behremininde: (Nâzım). Şehzadebaşın- da; (Ünirersite. Karagümrükte: (Ke- mal). Küçükpazarda: (Hulüsl. köyünde: (Merkez). Beyoğlu cihetindekiler; İsliklâl caddesinde: (Kanzuk). Dairede: (Güneş). 'Topçularda: (Sporidis), Tuk- gimde: (Nizameddin). Tarlabaşında; (Ni had), Şişlide: (Halk), Beşiktaşta: (Sü- leyman Receb). Boğaziçi, Kadıköy ve Adalardakiler: Üszküdarda: (İskelebaşı). Sarıyerde: (0s- man). Kadıköyünde; (Baâdet - Osman Hulüst). Büyükadada: (Halk). Heybeli- de: (Balk),