31 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

31 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa Askeri terfi listesinin son kısmı Yüksek tasdikten geçen askert terfi| — Beşimci sınıfa terfi eden altıncı sınıf de- Hstesinin baş tarafını dün vermiştik. Bu- gün de listenin sor kusmını neşrediyoruz: Binbaşılığa terfi eden levazım yürbaşıları Keyameddir. Üsküdar, Hasan Bağdad, Ce- lâleddin İstanbul, Nuri Bakır, Nedim Rrzit- can, Hadi Gelibola, Demir Bakü, Arif İsken- derun, Hazım Bursa, Hamdi Harput, Musta- fu Nasliç, FPuad Konya, Edip Erzurum, Şem- söddin İstanbul, Kemal Köprülü, Nazmi Ya- fa, Saml Erzurum, Şeref Hrsincan, Fevzi Akzaray. Yüzbaşılığa terfi eden levazım üstteğmenleri Cavid Errzincan, Reşad Kayalar, Rıza Bur- sa, Fazlı, Kâğızman, Ahmed Oltu, Remzi İstanbul, Fahri Üsküdar, Hüseyin Şibinka- rahisar, Fethi Drağman, Celâl —Refahiye, Mustafa Hortum, Galip Kastamonu, Serai Yenipazar, Cavid Kıbru, Hüsnü Üsküdar, Roşid İstanbul. Üsteğmenliğe terfi eden levazım teğmenleri Necmeddin Edirne, Muhterem İsztanbul, Bekir Kayseri, Mithat İstanbul, Cahid İs - tanbul, Pazıl Üsküdar, İhsan Klâzığ, Novrat Denizli, Ethem İstenbul, Talât — Balıkesir, Basri İstanbul, Bürhaneddin İslanbul, Mit - hüt Orhaneli, Ali İstanbul, Nuri Malatya, Balâhaddin Edirne, Kemaleddin Zile, Subhi Gelibolu, Hayreddin İstanbul, Satâhaddin Üzküdar, Müjdat İstanbul, Süleyman An - teb, Nihad İstanbul, Necati — İstanbul, Nu - reddin İstanbul, Hadi Tokad, İbrahim Te- kirdağ. Birinci sınıfa terfi eden askeri adli hâkimler İhsan Menemen, Şemseddin İstanbul. İkinci sınıfa terfi eden üçüncü adil hâkimler Yusut Tikveş, Şükrü Erzurum, FPuk Er - zurunm, Hikmet Tophane, Hasan Şehremini, Ali Hanya, Müstafa Rrzurum. Üçümcü sınıfa terfi eden dördüncü şımıf adli bükimler Kenanİstanbul, Fahri Ankara. Dördüncü sınıfa terfi eden askeri adli hâkimler Celâleddin Üzsküdar, Akif Tekirdağ, İhsan EBrrurum. Beşinci sınıfa terfi eden altıncı sınıf askeri adli hâkimler Kadri Manaslır,Hallm Selânik, Altıncı sınıfa terfi eden yedinci sınıf askeri adli hakim Yerldun İzmir. Birinci sınıfa terfi eden ikinci sınıf muamelât memurları Necati Sivrihlsar, Nazım Manastır, Werld Bakırköy, Nazif Kilis, Bahaeddin Edirne, Kadri Hacıkadın, Asım İşkodra, Nimet Di- yarbakır, Zati Edirne, Alâeddin Edirne, Hu - iüsi Kavak, Kaöri Bigadiç. İkinel sınıfa terfi eden üçüneü sınıf Ethem Manastır, Cemal İstanbul, Cev - det İstanbul, Abdülvahii İstanbul, Mustafa İstanbul, Cemal Kastamonu, İhsan Seniçe, Riza İstanbul, Hidayet İstanbul, Zekâi İstan- bul, Rüştü İstanbul, Cemal İstanbul, Neemi Manastir, Hakkı İstanbul, Hüsnü San'a, Salm İstanbul, Rmin Yanya, Mazhar C. M. paşa, Asım Bağdad, Ali Er - zincan, Halit İstanbul, Ethem Harput. Beşinci sanıfa terfi eden allıncı sınıf muamelât memuru Rifat Batum, Şevket Malatya, Haydar Ba- tüm, Şevkt Malkara, Mustafa Şile. Dördüncü sımfa terfi eden beşinci mirel tustası: Ahmed İstanbul. Z ğ Ş F E E Beşinci sınıfa terfi eden altıncı sınıf ma- Beşinci sunla terli eden allıncı sınıf etüv memurları: Haşan Nazilli, Hüsameddin İz - tanbul, Harun Rize, İkinci sınıfa terfi eden üçüncü sınıf Riya- seticumluur. handosu öğretmeni: İhsan İs- tanbul Üçüncü sınıfa terfi eden dördüncü sımıf Riyaseticumhur bandosu öğretmeni: Ahmed İstanbul. Dördüncü şınıfa terfi eden beşinci Riyaseticumhur bandosu öğretmeni: İslanbul. Beşinci sınıfa terfi eden altıncı sınıf Riyase- ticumhur bandosu öğretmenleri: Vasfi İstan bul, Al! İstanbul. Üçüncü sınıfa terfi eden ordu bandosu öğ- retmeni: Hüsnü Selânik. Beşinci sınıfa terfi eden altımcı sınıf ordu nü Üsküp, Cemaleddin Çankırı. Altıncı sınıfa terfi eden erdu bandosu öğ- retmenleri: Şükrü Çengelköy, Niyazi Ulu - borlu. sıraf Mişon sınıf Dördüncüden beşinciye : Hüseyin Bursa Beşinciye terfi eden: Abdülâziz Diyarbakır, Üçüncü sınıfa terfi eden dördüncü sınıf hesab memurları: Şevket Elâzığ, Esaf Kon- ya, Tevfik Konya, Tahsin İstanbul, Sırı Burdur, Cemit Şam, Sadullah İstanbul,| İşte, ben de onu merak ediyordum. Çü Akif Ankara, Cemal Erzurum, Hazım İzmir, Süleyman İsparta, Hakkı Manisa, Kâzım İçel, Tevfik Manastır, İlhami Oirld, Suphi Maraş, Fehmi Buldan, Abdurrahman Diyarbakır, Fehmi İsparta, Zeki Erzincan, Hakkı Bitila, Mustafa Kirmastı, Falk Erzincan, Lütti İs - tanbul, İsmali Sariyer, Mustafa Burdur. Bördüncü sınıfa terfi eden beşinci sımf Reşad Maraş, Nedim Erzurum, Riza Trablıscurp, İzmall Edirne, Hüseyin Debre, İbrahim Ekrem Yorzgad, Tevfik Malatya, Nuri İzpar- ta, Fevzi Batum, Rıza Kerkük, Nafiz Kü - Hakkı Erzincan, All Hazput, Nur! 'Tahir Manastır, BSidki — Sandıklı, Zeki SON POSTA Eski Türk detektifleri (Baştarafı 8 inci sayjada) Bir gün üsera kamp çavuşu elinde bir liste ile geldi. İsmimi ve diğer 8-9 arka - daşın adını okudu. Toplandık. Kendi ken- dimize: — Galiba, gene divanıharbe gidiyo - ruz, diyorduk! 3 Çavuş, hepimizi, kapalı bir kamyana bindirtti. Yola koyulduk, epeyce gitlik. Nihayet, bir binanın avlusunda aşağı in- dik. Burası, askeri hapishane imiş! O gün, Hacı Ali idam edileceğinden, bi- zi müşahid olarak getirmişler! İçeri girdik. Hücrelerin birinde, Hacı Ali oturmuş, nargile içiyordu. Bizi gö - rünce soğukkanlılıkla: — Hoş geldiniz, dedi. Boş bulunarak Hacı Alinin bu sözüne: — Geçmiş olsun, diye mukabela etmi- yeyim mi? Arab: — Ne geçmiş olsunu yahu, cevabını verdi. İdam hükmünü yedik. Öbür dün- yayı boyluyoruz, işte! Bu sırada İngiliz çavuşu saatine bak - tı, yanımıza gelen diğer memurlarla gö- Tüştü. Hacı Aliyi, iki basamak merdiveni olan dar bir yere çıkardılar. Tavanda bir hal- ka vardı. Bu halkaya bir ip taktılar, ipin bir ucunu da Hacı Alinin boğazına ge - çirdiler. Çavuş sordu: — Bir söyliyeceğin var mı? Arab: — Kalan paramla mezarıma taş yaptı- rınız, cevabını verdi! Artık, mahkümun son arzusu da öğ- renilmiş yalnız hükmün icrası kalmıştı. kü, mahkümun boynuna ip geçirilmişti. Fakat ayakları yerde idi! Yanımdaki ar- kadaşlara: — Acaba, şu Arab, ayakları yere değ- diği halde nasıl asılacak, diyordum. Fakat az sonra onu da öğrendim: Cel- lâdbaşı, arkamızdaki kapının yanında dimdik duran hapishane çavuşuna: — Horrayt, kumandasını verdi! Çavuş elile bir düğmeye bastı. Hacı Alinin ayvağının altındaki dö Me tahtaları, birdenbire, sağa sola doğru açılıp boşluğa indiler! Katil Arab, bir kaç saniye sonra bo - Bazındaki iple boşlukta sallanan kirli bir paçavradan farklı değildi! — Canı cehenneme, dedim. Sabih Alaçam Poliste : Düönkü otomobil tramvay ve araba kazaları Modada tramyayın son durak - yerinde durduğu halde frenleri iyi sıkışmamış olan 39 numaralı tramvay arabası, birdenbire ha- reket etmiş ve oradaki tampona çarpmıştır. Sarsıntı neticesinde araba içindeki müşta - rin isimlerini muhtevi İisteyi evvelki gün neşretmiştik. Bugün de Hstenin mütebalci kısmını neşre devam ediyoruz. Maaşı 26 liradan 30 llraya çıkanlar Zile ortaokul Osman Nuri, Akhisar orta okul Ferruhsar, Büleymaniye ortaokul Bmi- ne, Gulatasaray lsesi İsmall Hakkı, Bafra ör- taokul E- Müzeyyen, Kastamonu — ortaokul Nadide, Emirgân oriaokul Emine, Cumhu - riyet ortaokul Emine, Buca ortaokul M. Emin, Buca öortaokul Hıfzı, Ankara erkek İlsesi Be- nal, Edirne erkek lisesi İsmall Hakkı, Ezkişe- hir lisesi Hakkı, Edirne kız Öğ, ©. Zühre, zfa ortaokul Leylâ Develi ortaokul Şadan, Kırklareli örtaokul Turgud, İzmir Kız Öğ. O. Ahmed, Tokad ortaokul İsmall Hakkı, Ünye ortaokul Ahmed, Gümüşane ortaokul Lüt - fullah, Elbistan ortaokul Solâhaddin, Hay - dar paşa llsasl Muhtat, Trebzon erkek Öğ. O. Balm, Burdur ortackul Pahriye, Çapa orta- okul Müeddep, Kadıköy 3 üncü örtaokul Ce- maleddin, Ankara 1 inci ortaokul Nuri, Kon- ya örtaokul Abdurrahman, Ünye ortaokul Yasef, Süleymanlye ortaokul Aliye, İstanbul erkek lsesi Kemal Kayseri erkek lisesi Ke- mal, Balıkesir erkek lisesi Ayşe, Haydarpaşa erkek Hsesi Naxsih, İsparta ortaokul Muam « mer, Kandilli kız lisesi N. Halld, Niğde orta- okul M. Lütfü, Biga ortaokul Kemal, Bakır- köy ortaokul Aliye, Çorum ortaokul Hallı, İzmir Karataş ortaokul Fikri, İzmit orta - okul Didar, Kırklareli ortaokul Bald, Konya Ortaokul Rebla, Merzin ortaokul Sabri, Rize ertaokul M. 'Tevfik, Ankara erkek lisesi Mu- kaddes, Malatya lisesi Hakkı, Trabaon İisesi Nihad, İzmir kız lisesi Fikriye, Bursa kız Öğ. ©. Belma, Kayseri Hsesi M. Muhtar, Adana ortaokul Zülfikar, Akhisar ortackul Rukiye, Amasya ortaokul İ Nihad, Ankara 1 incl or- taokul Vacide, Ankara ortaokul Nezihe, An- kara 2 İnci ortaokul Adalet, Bakırköy orta- okul N. Hadi, Bartın örtaoknl) Rahmi, Bilecik ortaokul Leman, Bucs ortaokul Nigür, Bur - dur ortackul Okyay, Çataler ortaokul Mah- müre, Çapa ortaokul Haltde, Kdremld orta- okul Fatma, Hoybeliada ortaokul M. Ragıp, İnönüne ortaokul Meliha, İnönü — ortaokul |Sekibe, İnönü ortaokul Seniha, Kadiköy linci Jortaokul Şahap, Kalıraman ortaokul İbra - |bim, Kazaman ortâokul Edibe, Morzifon or- taokul Müşerref, Kastamonu orlaokul Fitnat, |Kastamonu ortaokul Hüriyet, Kırklaeli or - taokul Şerafeddin, Kırşehir ortaokul Mezi- yet, Kırşehir ortackul Haydar, Kumkapı or- taokul Fatma, Konya ortaokul Emin, Maraş ortaokul Şemseddin, Nuzilli artaokal Mahir, Niğde ortaokul H Fikret, Ordu ortaokul Kemal, Samsun ortaokul Leman, Sinop or- taokul Dilaver, Sinop ortaokul H. Avni, Bü- leymaniye orlaokul Nuriye, Tarsus ortaokul Salih, Trabzon kız ortaokul Hakkı, Urfa orta ocul Ratip, Urfa ortaokul Arif, Ünye ortao- kul İbrahtm, Üsküdar birinci ortaokul Meli- ba, Üsküdar 2 ci ortaokul Meryem, Adana kız lisesi Aliye, Ankara kız lisesi Emine, An- Kaza kız lisesi Zahide, Ankara erkek Jisesi Fevziye, Ankara erkek lisesi Şükrü, Ankara erkek Hsest Turan, Ankata erkek Hisesi Mesut, Ankara erkek lisesi M. Vivi, Afyon erkek llse- si Sabahaddin, Antalya lisesi 8. Refik, An- talya lisesi Sirri, Balıkesir lisesi Melike, Bursa lisesi Cemil, Bursa lisesi M. Nezih, Denizli Nsesi İsmet, Diyarbakir İisesi Süheyi, Orta okullarda terji eden Wuh' Orta okullarda terfi eden öğretmenler Ağustos 31 Diyarbakır lisesi Beyfi, Diyarbakır lisesi A, Dinç, Erenköy K. lisesi İclâl, Erzurüm llsesi Nadi, Eskişehir lişesi Reşad, Eskişehir lisesi Hayri, Gazlanteb İlsesi Hüseyin, Gaztantek Sivas lisest Nüzim, Sivas lisesi Zati, Trabzon Hsest Ş. Vehbi, Yozgad erkek Öğ. O. Aliye, Malatyi ©. Leman, Edirne kiz Öğ. O. A erkek Öğ. O, M. Ali, Bursa kız Öğ. O, Maaşı 22 liradan 25 liraya çıkanlar İnönü ortaoku! Kevser, Bursa kız Öğ. Baha, Beykoz ortaokul Emine, Silifke orta okul A. Muhtar, Mardin ortaokul İbrahim Cibali ortaokul N. Belkis, Bartın — ortaokul Afyon Hsesi N, Berlre, Aydın ortaokul İstanbul kız ortaokul Patma, kul Adnan, Büurzdur ortaokuül Nuri, Buca Blird ortaokul Abdülvahab, Ünye örtaokul Hayriye, Üzküdar ikinci ortaokul Melâhat 'Taksim ortaokul Z. Aydin, İzmir kız lisesi ortaokul Ziya . Maaşı 20 liradan 22 Hiraya çıkanlar Mersin ortaokul Hasan, Çorum ortaokul Şükrü, Sivas ortaokul Nedim, Milâs örtaokul Ferid, Erzurum ortaoktl Öğ. ©. İhsan, İzmli kaz lisesi Fakihe, Kadiköy 2 inci O. O, Vah « det, Erenköy kız ilsesi Sehor, Galntasarat Hisest Lütfü, Pertevniyal llsasi mes'ud Cemil, İnegöl ortaokul Esad, Tarans ortaokul Seyfi, Devoell ortaokul Riza, Ayvalık orsaokul Sidi- ka, Beyoğlu ortaokul F. Destine, Kayseri - sesi ortaokul Güride, Kadıköy 2 tnet ©. O. Sabahat, Erzlocan O. O. Peryin, Diyarbakır isesi H, İhsan, Elâzığ ortaokul Adalet, Maaşı 17,X liradan 20 liraya çıkanlar Aksaray ortaokul Fertd, Akşehir ortaokul Fitnat, Niğde ortaokuül Nefise, Erenköy kız lsesi Dündar, Galatasaray lisesi A. Sabri, Galatasaray lisesi Eşref, Biga ortaokul Kev. Ber, Sinob ortaokul Neş'et, Adana ortaokul Müeyyet, Bergama ortaokul M. Cahld, Öde- miş ortaokul Fatma, Kırklareli ortaokul Sa- lâhaddin, Adana kız itsesi Münevver, Akhi- sar ortaokul Salm, Tekirdağ ortaokul Kemal Çazıkırı ortaokul Ziya, Ankarm kız lisesi Ha- tice, Ankara 2 nci orbaokul Fethiye, Bursa Ortaokul Nezihe, Ordu ortaokul Ayten, Trab- zon K. O, Sevinç, Adana erkek |. Nurf, Bam-' sun isesi Fikret, Bursa Öğ. O. Fatma, Kaf Dağının arkası (Baş tarafı 7 inci sayfada) Asıl şoseyi bırakıp sağa, tarlalar için- — Hele bir göreceksin efendi.. öyle jo-| den geçen yola saptık.. Ne kadar* gittik., se (*) lerimiz var ki: Nah buradan yu-| Kamyonun tekerlekleri kaç defa devir katsizliği neticesi hâdiseye sebeb olan vatmaz | murtayı bırak, kendi kendine yuvarlanıp | yaptı, bilmiyorum. Carrrktl., Yahya yakalanarak tahkikata başlanmış - yahran'da duruptu!. — Aman aman!!.. tır. oturan Orban, Aksaraydan Yedikuleye git - mekte olan 36 numaralı tramrvaydan atlar « — Yollar, hududdan lübaren aslalt di- w* Haydarda Bıçakçı Alâeddin sokağında | ye duymuştum. — Doğrudur.. — Nerede? Demeğe vakit kalmadan bataklığa sap lanmıştık... Allahım! Neydi bu benim talihsizli . ğim?. Koca seyahatte bir gün olsun «ohla beşinci Mustafa İstanbul, Hakkı İzmir, Refik Bl- iwas, Faik Erzincan, Osman Erzurum, Ali , İlanmıştır. Yaralı Cerrahpaşa — hastanesine e dan başlar.. ken düşmüş ve muhtelif yerlerinden yara » — Yoh, buruda değildir. Daha sonra - diyemiyecektim?.. — Behey ukala herif!. Ne vardı, canım Bir bayırdan ovaya doğru indik.. Hu- | şoseyi bırakıp ta bu bilmediğiniz batak- * Şoför Alinin idaresindekt 2546 numa -| . (4 köyü olan Bazirgân, yolun sağ ta -|lığa sapacak!. rahı otomobil le vatman Süleyman tarafın- |A U A A A Gümrük binası da| — Benim ne kabahatim var.. o söyledi. AAi e DA SERRTRikI öğretmenler Namık İhsaniye, Cemal Üsküdar. Dördüncü sınıfa terfi eden beşinci DOYÇE ORİENT BANK Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiye şubeleri: Galata - İstanbul - İzmir Deposu: İst. Tütün Gümrüğü şımıf öğretmenler Hüsameddin Galata, Nazmi Bakırköy. Dördüncü sımıf etomebil makinistliğine . terfi eden beşinci sımaf otamobil makinisti Arif Küçükmustafapaşa. Beşinci sınıf otomobil makinistliğine terfi eden altıncı xınıf etomobil. makinistleri Mustafa Safranbolu, Lütfi Karaman. Dördüncü yaınıf kamacılığına — terfi eden beşinci sınıf kamacı: Emin İzmir, Beşinel smıf kamacılığa terfi eden altnci oüinü Suniadre Almöli Tetülrü- d& Hoer tMrif Ramba tt &* xi arasında Beyoğlunda Tokatliyan oteli ö - nünde bir çarpışma olmuş, her ikisi de e- hemmiyetli surette hasara uğramışlardır. * Bürücü Yaşar tarafından idare edilen M40 numaralı yük arabası ile goförü firar eden 2076 numaralı otomobil arasında Bey- ollunda Hamalbaşı caddesinde bir çarpışma olmuştur. Bu çarpışma heticesinde hayvan- tadır. hacir ağacına çıkan üç kişi yaralandı Ortaköyde Denizbanka ald kömür deposu sahilinde demirli bulunan «Yüzbaşı Murad- bey» adlı kömür gemisinin — taylalarından serdümen Mustafa ile Hayrullah ve Meh - mod ismindeki üç kişi depodaki incir ağacına gçıkmışlardır. Bir aralık her üçü de ineirin bir dalı Özerinde toplandıklarından dal bire denbire kırılmış, ve hepsl birden yere düşe- rek vücüdlerinin muhtelif yerlerinden — ya- orada olduğu için, o tarafa gidecektik. — Hele bak ne diyor!.. Asıl söyliyen Fakat önümüzde görülen yol, köye git -| sensin! Bu düşünce ile ilerlerken, ana yoldan ay- rılmış, tam benim düşündüğüm gibi, köye a»mmmurmuıyouıku;ı. far ayaklarından yaralanmış, ataba tama - | laşmıştık.. Şoförler, mndü_ıkıir.i biraz da- men parça parça olmuştur. Şofür aranmak- ha ballandırmak için dediler ki: — Yollarımız © kadar çoktur ki: Me « düşüp selâ şu küçük gümrük köyüne gitmek için iki jose yapılmıştır!.. Bir şu gördü - ğümüz, bir de doğru giden.. Arkadaşına da tasdik ettirmek maksa- dile: — Öyle değil mi Ali Asgar?., — Öyledir!.. Görünüyor ya.. — Biz hangisinden gidelim?, — Kestirmeden gidelim. — Bozuk değildir a?. — Yöh! Yahşidi.. — Yalan söyleme! Eşeğin oğlu! — Ağzını bozma! Köpeğin torunut. tiniz. Şimdi bü berzahtan nasıl kurtu- lacağız, siz onu söyleyin!! * Ukalâların, meğer Trabzona ilk gelip gidişleriymiş... Tarlalar arasından geçen bu yolu onlar da benim gibi ilk defa 'gör- müşler.. caka lâzım ya.. — Sapar mısın, sapalım mı?. Derken işte böyle çamura saplanıp kah dik.. Üst tarafı malüm: Kazmalar, kü » rekler. Tarlanım çamurlarile bulanmak, kamyonun yağlarile bulaşmak.. netigp: İki saat didinmekten sonra halâs!. Am <« ma, ne üst, ne baş.. Kızılcık mürabbası yemiş mahnlle çocukları gibi bulaşık bir surat; köpek hücumuna uğramış gibi pa- TkE