2 Eylül 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

2 Eylül 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Hayatın ciddi taraflarını ihmal etmemesi İâzım gelen bir tip Balattan — Rıza Vaner soörüyor: — Muvaffak o - Tacak mıyım? Hesablı hareket edeyim, — ihtiyatlı davranayım der « ken enerjiyi zâfa uğratmamak lâ - zımdır. Kadın ve gevgi —maceralari hayatın diğer ciddj taraflarını ihmale satkı | termek gibi davaları yoktur. olmamalıdır. * Derli toplu bir tip Kayseriden M. ni tanzim eder ve menfaatlerini — ih- mal etmez. Arka- daşlarına kolay - hıkla bağlanmaz, teşviklere ön ayak olmaz, — hesabına gelen işlere uyar, derli toplu davranır. * Boğazını seven bir tip Ofhan imzalı o- B kuyucumuz — ka - ç takterini soruyor: İşlerinde ace - le vardır. Olduğu gibi görünür ve konuşur. Konu - şurken asabi el i- şaretleri yapar, münakaşayı ko - laylıkla mücadele vaziyetine getirebilir, meşakkate taham- mül gösterir, rahatına pek düşkün de - ğildir. Boğazını sever, * Tesadüflere bağlanmaması beklenen bir tip Bigadan M. Mut tu istikbalini, mes'ud olup ol - Mmıyacağını soru - yor: Hayatımıza te- sadüfen — karışan hâdiselerin, leh - te vereceği neti o eelere göre şanslı- ölçmek — ve istikbali yaratıcı olmak, tesadüf - lere bağlanmaktan daha çok doğrudur. * Kanaatkâr bir tip Cahid Öztürk te karakterini — soru- yor: Muayyen — ina- nışları, bağlılıkla- Ti vardır. Arkadaş- larının — taşkınlık- larına, şakalarına tahammül göste- rir. Menfaatleri kendisi üzerine toplıyacak hareketleri pek yoktur, daha ziyade kanaatkârlığa temayül eder, Ye- Mmeğe, içmeğe ve rahatına taallük eder geylerde pek kusur bulucu değildir. * Herşeyi olurundan bekliyen bir tip İstanbuldan Ali Rıza soruyor: — İstikbalim ne- dir? Fona tesadüf - lerle — karşılaşma- mak kaydile halle- rini müsbet plân - lara bağlıyanlar, istikballerini ya - ratmış olurlar. Her şeyi olurundan beklemek fena bir istikamete yürümek olur ki, derhal bu - nu değiştirmek lâzımdır. (Adam sende...) denilecek zaman da vardır. Bunu bütün !—rn'ı müddetince bir prensip olarak ka- © geram B y e. G C YA AŞ | | zel olmak mümkündür. Böyle olunca da | sevilmek bir hak olur. Bir kısım arkadaş- SON POSTA | Poliste Dünkü otomobil ve motosiklet kazaları Şoför Hasanın idaresindeki 1759 numara- h otomobil, Galata köprüsünden — geçerken Efraziye isminde bir kıza çarparak vücu - dünün muhtelif yerlerinden yaralamıştır. Yaralı Senjorj hastanesinde tedavi altına a- irmmiş, şoför yakalanmıştır. * Galatada Necatibey caddesinden geç lluşkullerı tahammül ıîmosını bilir bir tip İzmirden Osman karakterini — soru- K mekte olan Baruh, pr Feridin idaresin - Amell — işlerde deki 2980 numarali otomobilin altında ka - daha çok muvaf - larak bacağından yaralanmıştır. Yaralı te - davi altına alınmış, goför yakalanmıştır. * Şoför Abdullahıin İdaresindeki 3688 nü- baralı otomobil ile, Raşld tarafından kul - lanılan 361 namaralı motosiklet — arasında Fatihde Haydar caddesinde bir çarpışma ol- muş, Raşid başından yaralanmış, otormobil ve motosiklet hasara uğramıştır. Bir koltukcu sustalı çakı ile arkadaşını yaraladı Çükürçeşmede koltukçuluk yapan Arna fak olur. Müşkül - lere tahammül et. mesini bilir. Zorla kazandığı için dik- katle sarfeder. Gu- rur, kendisini gös- * ÂAz ihmalci bir bp Ankaradan Na- sibe de karakteri- Hİ söTuUyor: Ev ve el işlerine gösterilecek — alâ- ka ile tertib ve tanzim — usullerini takviye etmek mümkündür. İh - mal bir çok mu - vaffakiyet- lerin düşmanı olabiltr. nde tedavi alınmış, suçlu yakalana- rak tahkikata başlanmıştır. Bir amele elektrik direğinden düşüp yaralandı Çubukluda Neflsendikat deposunda ölek- trikçi Bilado, tamirat için çıkmış olduğu e - lektrik direğinden düşerek başından ağırca yaralanmış ve Nümune hastanesinde tedavi altına alınmıştır. Bir kadın bir erkeğin kafasını yardı * Eminönünde Mehmedcami sokağında o - ” Ş x turan İbrahim, dün başından kanlar akarak lnlnroddn bir İl[l zabıtaya müraraat etmiş, ayni evde oturan Haydarın karısı Fatmanın kendisini bilâse- beb başına taş atarak yaraladığını iddin et- miştir. Putma yakalanmış, tahkikata başlan- mıştır. S65 lira çalan bir yankesici yakalandı Sarıyerde oturan Yusuf isminde bir şahıs zabıtaya müracnatla tanımadığı bir şahaın, cebindeki 565 lrasını yankesleilik — suret çaldığını tddia etmiştir. Yapılan tahkikat ne ticesinde hırsaızın sabıkalılardan — Arnavud Mustafa olduğu anlaşılarak yakalanmış, pa- ralar istirdad edilmiştir. Mustafa müddelu - mumlliğe teslim edilmiştir. Peynirden zehirlenenler de oturan Fahri ile karısı Ni - gâr bundan birkaç gün evvel Bayazıdda bir bakkaldan aldıkları peyniri yiyerek zehir - lenmişler, Gureba bastanesinde tedavi alına Tuncer tmzüsile soruluyor: — Sevecek ve sevilecek miyim? Sevmesini bi « lenler, sevilecek « lerdir. Yalnız, sev- giyi — birdenbire meydana vurma- mak lâzımdır. Te- reddüd heyecan- larını yaşatmak sevginin devamlı ve ktv- vetli olmasına yardım eder. * Muvaffakiyet ihtimalinden uzak sımmışlardır olmıyan bir tip Toplantılar: Kadıköyün- den Kemal Koçak soruyor: — Muvaffak o - İstanbul avcılarına İstanbul Avcılar vo Atıcılık Birliğinden: Trakya civarındaki — Çukurbosna çifiliği mer'aları bıldircin avı için Birliğimiz tara - Tacak meyem? fından kiralanmıştır. Bu mer'alarda avlan - Yapacağı işleri mak isteyen âzamızın, her gün saa$ 12-14 a- | yapmazdan — ve rasında Birlik merkezine uğrıyarak kartla - | yaptıktan — sonra rını almalarını rica ederiz. todkik ve tahlile tâbi tutmak şarti - müvaffakiyet çoğaltmış olabilir. le ihtimallerini * Zeki bir genç kız Bandırmadan Ayten fotoğrafınım der- cini istemiyerek soruyor: — Kocam ve arkadaşlarım tarajından sevilecek miyim? Tabil güzelliklerin yavanlıklarını ze- kâ ve ahlâk ile gidermek ve daha çok gü- ıırı tarafından sevilmiyorsa, bunu çeke- gezlikte; kocası tarafından sevilmi - yecekse bunu da kendisine aid kusurlar- da aramalıdır. Her iki hale göre: Menfi sebebleri a - raştırıp üzerinde işlemeli ve müsbet ha- le getirdikten sonra da sevilmekten müs- tağni kalmalıdır. İşte 0 zaman «naz eh - line niyaz» edenler kendiliğinden mey - dana gelmiş olacaktır. a İçli bir genç kız Bakırköyden Mükerrem - fotografının dercini istemiyerek karakterini soruyor: Alıngan ve içlidir. Sevimliliğini arttı- racak güzellik tedbirlerini ihmal etmez. Sevgisinde vefa ve - samimiyet vardır. Yuvasına düşkünlük gösterir. İzzetine- fis ve haysiyet meselelerinde kıskanç ve hassas davranır. Gurur, kibir ve aramet gibi şeylere pek rağbet etmez. Son Posta Fotograf tahlili kuponu İsln "e »e Adres DİKKAT Fotograf tahlili için bu kuponlardan F ntomlinin pöRrFlEeTiİİMArY! parttır Ziraat: Buğdaylarda Eylâl 2 sürme hastalığı (Baştarafı 8 inci sayfadı) (dün selektörden geçirdiği) tohumluğunu çuvalile birlikte göztaşına daldırarak he- men saate bakıyor, beş dakika tamam ©- Tunca çıkarıyordu. Suyu süzülünce (ilâ - cın hızını almak için) bir defa da kiroce dırıp çıkarıyor ve sonra tarlaya yolla- iyordu. Böylece 0 mevsim temizlenme- dik ve ilâçlanmadık, tek tane ekilmedi. Eski Türk detektifleri (Baş tarafı 9 uncu sayfada) tin nasıl yapıldığını, bülbül gibi, itiraf etti: — Ankarada idim. Amcam mektub gömdük! Paraları ne yaptınız? Paylaştık! Daha var mı soracağınız? yorum bu iskeletten. Beni, buradan çıkarım, asın, asın! Katile, amcasını gösterdim: — Merak etme, dedim, bir değil, iki sehpa hazırlıyacağız! — Sabih Alıçııı Sanayi umum müdürü dün.... Ankaraya gitti Bir müddettenberi şehrimizde muh telif sanayi hareketleri üzerinde ted - kikler ve temaslar yapmakda olan İk - tısad Vekületi sanayi umum - müdürü Bay Reşad, dün akşam Ankaraya hare- ket etmiştir. Sanayi umum müdürü, şehrimizde ve bundan evvel İzmirde yaptığı tedkiklerin neticesini bir ra - İktısad Vekiline arzedecektir. — gorla İkh TAKVIM. — Kork 1, Kayseriye geldim. Kandırdı beni... | namı beraber öldürdük, cesedini de bu- | O yıl buna sebeb olanların aldıkları ha: yır düa hâlâ kulaklarımızda çınlar. Şurasını da ilüve edeyim ki bu usulün haricinde, yani mahlülün kararı belirsiz. ıslama müddeti kararsız olan ilâçlama - lardan fayda kadar zarar da umulur, Sö zü daha çok uzatmaktansa yalnız bu nok: tayı hatırlatmakla iktifa ediyorum. Tarımman Tarihten sayfalar (Baştarafı 8 inci sayfada) her emri yapan, maksad uğurunda en çok sevdiklerini bile fedadan çekinmiyen oön bin kişi topladı. 'Teoman bir ordu ile oğlunun üstünr geliyordu. Mete hiç tereddüd etmeden on bin at hsının başına geçti. Bir kasırga hızile ileri atıldı. O dağlar ve © vadiler o za- mana kadar büyle bir ordunun eşini hiç görmemişlerdi. Teomanın ordusu bu hücum ve müd- hiş ok yağmuru altında yere serildi. İh- tiyar hükümdar öldürüldü. Mete küçük kardeşile üvey annesini de ortadan kal- dirdi. Kendi maksadını beğenmiyen ve benimsemiyen beyleri öldürttü, Kuvvetli bir ipmaratorluk kurdu. SELÂNİK BANKASI 'Tesis tarihi : 1! e« İdare Merkezi : İSTANBUL (GALATA) Türkiyedeki Şabeleri: İSTÂNBUL (Galata ve Yenicami) MERSİN, ADANA Bürosu Yunanistandaki Şabeleri: SELÂNİK - ATİNA e Her nevi banka muameleleri Kiralık kasalar servisi