16 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

16 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

F ” G l k üddündküi ci — &$ T-i 176935 —— SPOR BAYRAMI TAFSİLÂTI SENENİN EN GÜZEL MAÇI Fenerbahçe, Slavya Günlerini Hatırlatan Çok Güzel Bir Oyunla “Servet,, Takımını |-Büyük Bir Farkla Yendi! Fenerbahçe : 5 — Servet: 2 Fenerbahçenin Gollerini Fikret, Şaban, Naci, Ali Rıza Yaptılar! ( Muhabirimiz maçın tafsilâtını sahadan telefonla bildiriyor : | Şimdi, büyük maç başlayor. Saha | Naci sı tıklım tıklım. Kapıdan boyun 14 akın akın halk giriyor. Tribi lerin en önünde İsviçre konsolosha nesi erkânı ve tertemiz giyinmiş, kibar tavurla Teviçreli aileler otu- ruyor. İki takım çıktı. içre takımında kaleci, orta Muavin, sağ muavin, sol açıkları Edi, sol içleri Taks, merkez müha- cim Banella, sağ iç Kilhol.k Hep beynelmilel, yedi kişi beynelmilel! Fenerbahçenin mühacim — hattı bambaşka. bir şekilde, şöyle çıktı: Bedü Fanl Yaşar Reşat Esat Cevat Fikret 'Naci Ali Riza Şaban Niyazi Takımlar alkışlar arasında çıktı- lar. İsviçre takımı fevkalâde Ytemiz giyinmiş, reislerinin elinde, kendi klüplerinin renklerinden yapılmış bir :ig'ek büketile sahaya çıktılar. İsviçreliler hâlkı — selâmladıktan hâ- sonra, kapı tarafındaki kalede - id - manlarını yapmağa başladılar. Beş dakika sonra, hakem Şazi 'Tezcan sahaya geldi, düdüğü çal - dı, kura-atıldı, İsviçreliler — Papasın Bahçesi tarafma geldiler ve oyun başlayor.. Fenerbahçeliler, kapı ta- ralındalar. Oyun başlayor. Top Ali - Rizanın ayağında, bir tarafında Şaban, öbür tarafında Naci, hakemin düdüğünü bekliyor. Oyun başladı. Top müdafaada Cevad'a verildi, Cevat Esad'a ver. di; İleriye akın, Şaban ilerledi. Fakat İstiçreliler akını dağıttılar ve top or- 'ıy.'lç—ğ“m» “Yop tekrar ıım':ı.p ta- kat müdafiler kurtardılar. — Top, İs- viçyenin sağ içinde, Reşat kurtardı, Fadıd'a verdi. Top Fikret'te. Sol açıktan Fikret ilerliyor. Top Ali Rr- yada, Nacide, kapalı tribüinün önün- den ilerliyen topla Fikret ilerliyor ve korner oluyor.: Fakat hakem avut saydı, avut atıldı. İsviçre takımı: hücumlarını soldan, en çok beynelmilel oyuncusu olan ta. raftan yapmağa çalısıyor. Bir akm oldu ve Fadıl yetişerek kesti. Şabanın karşısında sarıca, kabak kafalr bir oyuncu var. Şaban onu geçti, top Esatta, Esat Niyaziye ver di ve Niyazi kaleye akın ederken top avut oldu. Top ortalardan Fener - kalesine inmek üzere iken Yaşar topu kur - tatdı. Rüzgâr Fenerbahçenin aley - hine ama demin — tekalit maçında esen rüzgir kalmadı. - Fenerbahçe hücümlerini daha çok sağdan yapı - yor ve sağ oyuncular boyuna İlerli- yor. Servet muavini müşkül vazi « yette. Biraz sonra top İsviçre muhacim- larında.. Merkez — mübacimi — geçti ama, Fazıl yetişerek kurtardı. Esât Ali Rizaya, Ali Riza Şaba » na, ha gayret, ha gayret, derken gol oldu ama Nacinin ofsayt olması yü- ründen sayılmadı. Halk kızgın vazi- yette, bütün canile alkışladığı gol sayılmadığı için mütcessir. Top yine Servet kalesinin önünde dolaşıyor. Fener'liler bugün canla başla oynuyorlar. Bu esnada onların bir akını: Enter- nasyona! olmıyan sağ açıkları müthiş bir şut çekti ve bu müthiş şut Fener kalesini sıyırarak geçti. Fener büyük bir tehlike atlattı. Oyun o kadar gü- 2el ki, muhakkak senenin en şayanı maçı yapılıyor. Bu esnada İsviçre ta- kımımdan birisi sakatlandı, yerine baska oyuncu girdi. Oyun bütün şiddetile devam edi- yor.'İsviçre kalesine giden akın mü- dafileri tarafından kesildi. Muavinle- ri ve müdafileri ustalıklı kesişler ya- pıyorlar. Beynelmilel İsviçre muhacimlerini Fenerbahçe kalesi önünde kısa pas- Tarla ilerliyorlar. Bu akını kestik ama, Isviçre yeniden akına başladı. Fener- bahçe kalesi önünde boyuna tehlike- Hi vaziyetler yaratılıyor. Mütemadi - yen kışa paslarla behemehal bir gol yapmak arzusunda oldukları görülü- yor. F Öbür'taraftan, Fenerbahçe de boş durmuyor. Ayni kuvvetli vaziyette topu ilerletmeğe çalışıyorlar. Merkez muavinleri topu boyuna keserek llli muhacimlerini besliyip duruyor. Bu esnada bir akınımız ve Ali Rı- #a Naciye güzel bir pas verdi, fakat | Şimdi top, İsviçre ışık vaziyette, bumu göole çe- viremedi, korner oldu ve İsviçreliler kurtardılar. Top kaleden kaleye gidip geliyor ve seri, güzel - bir oyun. Bu esnada Niyazi kaleye indi, Şaban, Ali Rıza, arkalarındaki Esat'la beraber munta- zam, kömbine bir ilerleyiş yapıyorlar, fakat netice vermiyor. Oyunun 17 inci dakikası, halkta heyecan pek çok. İsviçreliler, ârası sessiz, makine gibi paslaşıp — duru yorlar. Rüzgâr aleyhimizde ve müdalileri de rüzgârla beraber akınları boyuna kesiyor. Akınlar, şütler ve topun boyuna kaleyi sıyırarak avuta kaçması heye- canı en yüksek haddine çıkarıyor. Niyazi bir akında topu Naciye ver- di. Fakat orta muavin çok mükem - mel bir kurtarışla topu uzaklaştırdı. muhacimlerinde, Esad kurtarmağa uğraşıyor ve kur - tarıyor, ileri atıyor, Fikret alıyor, Naciye veriyor, fakat İsviçrenin bey- nelmilel müdafii gene kurtarıyor. Tsviçreliler aleyhine bir favi, Fik- Tet atıyor, mükemmel bir şüt, fakat kaleci kurtarıyor ve balk “vah! vah!” diye hayıflanıyor. Top ortalarda, yeni bir favi, orta- Çaki toparlağın içinden atrlan favlü Isviçreli müdafi kurtardı. Fakat bu esnada İsviçreliler aleyhine bir penal- tı veriliyor, Fikret atıyor, fakat kaçı- rıyor! Fenerbahçe beş dakikada İki göl fırsatt kaçırdı. A akın ediyorus. 'Tam bu senada top PFikretin ayağına geçti. Fikret di, kale önünde kimse yok, Fikret ilerledi ve mükemmel bir şütla ilk göolü yaptı, karşısımda- ki müdafli geçerek ve kaleciyi şa - şırtarak fevkalâde bir şutla yirmi be şinci dakikada ilk- golü-İsviçre “ağ- larına taktı. Taviçreliler çok güzel — oynayor ama, Fenerbahçe harikülâde oyna - yor. Belli ki, bu golü hemen - telâfi etmek istiyorlar, Dört beynelmilel oyuncu akın ediyorlar, korner olu - yöer ve Bedii güzel bir kurtarışla tehlikeli bir vaziyeçi atlattı. tekrar korner oldu, tekrar kurtuldu, yine körner oldu. Arka arkaya üç korner - oluyor ve üçü de kurtuluyor. Fenerbahçe antre- nörü, heyecandan bayılmış gibi, bir kale arkasında maçı seyrediyor. İsviçreliler Fikretin tehlikeli oyun. cu olduğunu anlamış - olacaklar ki, hep onu tutmağa başladılar. Fakat bugün Fenerbahçe cidden yüksek bir oyun gösteriyor. İ Beş dakika sonra Naci ile Fikret kombine bir iniş yapıyorlar ve bu ini- şi Şaban da paslarile takviye ediyor #ma netice vermiyor. Oyun başlıyalı yarım - saat oldu. laviçreliler daha güzel oynamağa baş- ladılar, Bilhassa sol açıkları Edi mü- temadiyen tehlikeli vaziyetler yaratı- yor. Fikret, bir akında çok kuvvetli bir şüt çekti, fakat İsviçre kalecisinin göğsüne geldi ve kurtuldu. Bu exzna- da İsviçreli müdafilerden biri yaralar dı, sahada antrenör kendisini tedavi çiti, ayağa kalktı ve oyuna devam et- I'-ıknlile;, bugünkü kuvvetli 6 - Arşısnda ü ;::ı.ı_ v yarım sahayı güç geçi- Bu esnada ği başında sakatla. nan oyuncu - iyileşti, tekı yi iyileyi rar sahaya 'Top İsviçrelilerin sağ tarafından Fener kalesine iniyor. Dehşetli bir teh Hke, Fazılr geçtiler. Çok tehlikeli bir hücumla kaleye indiler. Fakat Bedii yere yatarak yaman bir şütü kurtardı, tehlikeyi defetti. İsviçreliler Fener kalesi önünden ayrılmıyorlar, tekrar bize korner ol- du. Çekildi. 'Tam kalenin üzerinde, kaleci körnere atıyor. Korner çekili- yor ve Bedü iki elile yakalayıp kur- tarıyor. Bu esnada İsviçreli bir oyuncu ile bir oyuncumuz çarpıştı, İsviçreliler aleyhine favl verildi, bu favl netice - sinde bir akın yaptık, Fikret aldı, or- taya attı, Ali Rıza topu süreyim der- ken otta muavinleri kurtardı. İsviçreliler gene akın yapıyor. Fa- kat Esad gayet güzel oymryarak bir çok kurtarışlar yapıyor. Bu esnada İsviçre oyuncularının- çok kuvvetli bir şütünü Bedii havaya s1playarak kale köşesinde kurtardı. Bundan- sonra bizim bir- akınımız, tehlikeli bir akınımız oldu. Ve birinci devre Fenerbahçenin 1 - O galibiye- tile neticelendi. Ikinci haftaym başladı. Fener oyuncuları sahaya çıktılar, İsviçreliler alkışlar arasında sahada yerlerini aldılar. Oyuna Isviçreliler başladı. Top Fener kalesine iniyor. Servetin şütünü Bedil tuttu, topu Ali | Rızaya attı. Fener timinde değişiklik var. Reşad çıkarılmış, yerine Netip girmişti. Top ortada, Fener akmcıla- rı kaleye doğru ilerliyor. Fikret topü avta yaptı. Yalnız tribün değil, civardaki' bü- tün evler, ağaçlar insanlarla dolu! Top ceza sahasında. Biraz sonra top Şabanın ayağında şüt, fakat ka- lecinin müdahalesi ile kurtuldu. Top iki taraf sahası arasında gi« dip geliyor. Rüzgâr durdu. Hücumlar ortalarda eriyor. —Fe- ner, soldan İsviçre - kalesini “tehdit ediyor. Servetin hücumunu, Fenerliler taç yaparak durduruyorlar. Yaşarın bu - İunmaması, Fener müdafasını zayıf düşürdü. Ve bu Fenere bir gole mal oldu: Berabere, Oyun Fener kalesine doğru ilerli - yor. İsviçreliler kısa paslarla hücum ediyorlar. Şütü kalecimiz kurtardı. İsviçreliler ağır basmağa başladılar, Fazılın ayağile iletleyen top İsviçre müdafii tarafından geri çevrildi. Fakat bir anda mukabil hüçümu « kalecinin ri arasından ağlara tak» tı. Fener, iki bir galip vaziyette! Oyun devam ediyor. Niyazi topu ortaladı. Topu İsviçreliler kaptılar. Lebip kurtardı. Niyazi: yetişemedi. Sağ taraftan avt oldu. Fenerin her akınını'halk çılgmeca alkışlryor. Top Esadda. Niyazi ortala- dr. Ali "Rızanım şütü- kâlenin 'Üstün » den geçti. Naci favl -yaptı. Top tek» rar İsviçre kalesi önünde. Kaleci ya- kaladı. Her iki taraf azami gayret sarfediyorlar. Oyuncularımız-açıldılar. Esad 'kü- çük boyile topu kurtarıyor. İsviçre yarı sahasında'top mekik — dokuyor. Hücum kızıştı. Bir gol daha. Bu go- Ki Naci attı. Vaziyet 3 « 1 Fener lehinde. İsviçreliler. sıkışık vaziyetten kur- tulmağa çalışryorlar. Sokaktaki insanlar stadın duvarla- rına trmanıyorlar. Fener bu oyunu- nu devam ettirirse, İsviçreliler için panik muhakkaktır t Fenerliler, yedi beynelmile! oyun : cusu olan Servet takımını, son dere- ce müşkül bir mevkie- soktular, Heyecan son hızını buldü. vet kalesine girdi. Vaziyet: Fener 4 — BServet 1, Top Fenerin hâkimiyeti altında. Derken bir gol daha: S$-L1 İsviçreliler perişan 'bir hale girdi - ler. 'Top İsviçre kalesi önünde. Ni- yazinin şütünü kaleci: kurtardı. Orta Avrupanın bu meşhur takımı Fenerin ulak cüsseli oyuncuları,kar- şısında bozguna uğradı. Herkes çoş- kun. Halk Fenerin antrenörü lehine bağırıyor, Top İsviçre kalesinden ayrılmıyor. İsviçreliler kendilerini topluyor gibi. Soldan bir akın - yaptılar ve Fenere gol oluyor. Fener S — Seryet 2 1 Top İsviçrelilerin ayağında. — Fazıl kesiyor. Top tekrar Servet oyuncula- rına geçiyor. Servetin sağdan hücumunı » Hiler kestiler. İOyı.mın umıg:'ı': dâkika var. Servet oyuncuları son gayretlerini yapıyorlar. Hücumlar te- vali ediyor. “Top Fenere,geçti. Ali Rızanın vuruşu - kalecinin göğsünde durdu. İsviçreliler cenahtan — hücum yapıyor. Bizimkiler topu uzaklaştır - dılar. Oyunun sonu yaklaşıyor. Netice henüz $-2. İki taraf ta son gayretletini sarfe: diyor. Tam beş dakika kaldı. Fener oyun- guları bütün-varlığile çalışıyor, —.. Bayrak çekme merasimi ve geçit resml KOLAY FUTBOL Yazant M. Bunyan Çevirent Sadun G. Savcı AĞi K — Şüphesiz, ancak- topu meharetle - kontrol - edebilmesi şartiyle. Topu kontrola lâziım- gelen meharet olmadıkça sürat faydasızdır. Diğer taraftan, to- pu kullanmaktaki - meharetiniz, ne olursa olsun, ağır davranma- nıza da müsaade yoktur. Harekette süratli'olmanız lâ- zımdır. Çabuk harçket eden o- yuncu evvelâ — yetişir ve - topu alır, Giyim Fena giyinmiş birçok oyun- culara rasladığım için, futbolcü- lerin kılığı üzerine bazı öğütler- de bulunmak gerektir sanırım.. İlk tavsiyem, iyi cins eşya al- maktır, çünkü ucuz spor kılığı sonunda çabuk eskimek yüzün- den daima pahalıya gelir. Aşağıdaki eşya her halde lâ- zımdır. Kundura, çorap, kısa panta- lon, jerse forma veya gömlek, dizlikler. Dizlikler çok önemli- dir. Bir yün süveter de tavsiye- ye değer,. Kemer, — lüzumsuzdur. Başa giyilecek şeve gelince, bu, ancak kaleci için faydalıdır. Çorap: Yün çorap, pamuk ço- raptan daha iyidir. Çünkü ayak- larr sıcak tutar ve daha rahattır. Not: Lâstik/diz bağı - hiçbir. suretle - kullanılmamalıdır. Sık- saeem eee — Halk sahayı — terketmeğe bar u Fenerbahçe buzün ferkalâde oyunile alkışlar topladı. Tribünlerde binlerce halk birbirini tebrik ediyor. Son bir akın. Fikret bir şüt atıyor. Top kalecinin avucunda, bütün' halk sahaya taşıyor. oyuncuları”omuzları - na alıyor. Herkes biribvini tebrik edi- yor $ — — İ ÜF eei '* Bunyanın en sön resmi madan iyi bağlanmış bayağı bir bandaj, kanın dönmesine engel olmadan çorapları tütar. Kısa pantalon — Geniş kesil- miş olmalı ve sıkmamalıdır,zira çok dar bir kısa pantalon hare- ketlerinizi bozabilir. Pantalonu- nuzu çok kalın kumaştan seç- meyiniz. Zira yaş havalarda oy- narsanız, çok, çok ağır olur. Pantalonun kemeri lâstik olma- lıdır; hiçbir suretle üstten tak- ma kemer kullanmayınız. Forma, gömlek — Büunlar da vücudunuzu sıkmamalıdır. Birkaç sene evvel, hemen bü- tün oyuncular jerse forma kul- lanırdı, halbuki şimdi: birçokla- rımım gömlek giydiğini görüyo- ruz . Gömlekler, jerse formalardan çok daha geniş ve çok daha ra- hattır.. Futbol forması denilen x_ iyi cins pamuktan olmalı- 'Bununla beraber, çok soğuk | ve çıkıntı yapmaz (Arkası var ) olduğu zaman yün forma veya gömlek giymek iyidir; atıcak nomal bir sıcaklıkta futbol oy * namak için yün, fazla sıcak ge- bir. Dizlikler — Bütün futbolcu « lar, hatta kaleciler, dizlik tak malıdırlar. Birçok futbolcular, kalem kemiklerine bir tekme yemek yüzünden vaktinden ev- vel futbol hayatlarını sona ©f* dirmişlertir. Antrene manda da dizlik takmak lâzımdır. Çeşit çeşit, bilhassa kauçuk, fötr, beZ ve- saireden dizlikler vardır. Kendim hasırla kuvvetlendirik miş.bez dizlikleri -tavsiye ede- rim, Kauçuk veya - fötr dizlikler havalelidir ve fazla olarak - bar caklara sıcaklık verir ve deriY! tahriş eder, Halbuki üstü bezli hasır dizlikler tahriş etmeZ- Bunlar çorabın içine iyi yerleşir