18 Haziran 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

18 Haziran 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 14

L Modern Kadının Çok Dikkatli Olması Lâzım Gelen Şeyler Şişmanlatmıyan Bir Yemek Listesi Neşrediyoruz Genç ve güzel bir kadın bö le kalmak için her şeyden evvel içinde sahici bir arzu duymalı - dır. Bir çok bayanlar kilo alma mak şartile orta yaşlılıkta kör pe bir piliç gibi kalabiliyorlarsa bunu her şeyden evvel derileri- nin güzelliğine, pürüzsüzlüğüne ve olur olmaz şeylere tasalan « mayışlarına medyundurlar, — * Otuz yaşına Gelenler Otuz yaşma gelenler,hattâ bi- p raz daha gençler bile kendilerini iyiden iyi bir tetkikten geçirme- lidirler.Bilhassa kilonuza ehem- miyet vererek ne fazla ağır ne de fazla hafif olmadığınıza bakma lısınız. Şayet netice sizi mem - nuün edecek şekilde çıkmazsa kendi kendinize vücudunuz hak- kında tedbi almak için karar ver |Bi melisiniz. Bu tetkik neticesinde kilonuz, şişmanlığınızı gösterdi diye der hal sıkı perhize ve ağır idman « lara kalkışmak yanlıştır. Sene « lerin topladığı yağı on gündea eritmeğe kalkışmak akıllılık da ğildir. Fazla kilonun şişmanlat mayan yemeklerle - giderilmesi kabil olduğuna göre ilk yapıla- cak iş bunlara itina etmektir. Bundan sonra sabah ve ak « şam sade ve basit idmanlardan istifade etmek lâzımdır. Yalnız perhizle zaiflamak kabil olsa bi le, kalçalarda, kollarda ve ba « caklardaki fazlalıkları vücudün tenasübünü temin edecek şekil de gidermek mümkün olmaz. Size aşağıda verdiğimiz per « hizi takip ederken salatanızda madeni yağ kullanınız, Ayni za- manda muhakkak surette ye - meklerden sonra kahve yahut başka sıcak bir içki kullanıyor- sanız bunu da tedricen büsbü - tün terketmelisiniz. idmanlar . İdmanlara gelince bunları “Tan,, sütunlarında şimdiye ka dar bir çok defalar okumuş ola- caksınız, Bu idmanların sadece, açılma, yayılma ve vücudü ger- me idmanları olduğuna dikkat etmjş olacaksınız. Bu meyanda hepimizin evlerinde bir yahut bir kaç tane kedi bulunduğunu ha - tırlatmak isterim. Dikkat etmiş seniz kediler uzun bir istirahat- ten sonra, gerinir, yayılırlar. İn- sanların da bu hareketlere vücu du son derece mühtaçtır, Yine dikkat etmişseniz kediler bu ha reketleri yaparken hiç acele et- mezler. Ağır ağır fakat hareketi sonuna kadar temdidi de ihmal etmezler, Sizler de idmanlarınız da, jimnastiklerinizin ayni pren sibi kullanmalısınız . Sade ve basit olmakla bera - ber çok faydalı olan idmanları yazmadan evvel bugün sadece şişmanlatmayan yemeklerden size bir haftalık bir liste tertip edelim. Başka bir gün idmanla rı da yazarız: Haftalık Yemek Listesi Pazartesi Kahvaltı: Yarım bardak por- takal yahut her hangi bir mey- va suyu, kızarmış iki dilim ince tereyağlı ekmek. Pişmiş bir yu murta. Öğle yemeği: Zamanma göre AY Modern kadın vücudü va. Peynir, Marul; iki parça bö- rek. Limonata , Akşam yemeği: çorba 2 ke- mik kuzu külbastısı. Biraz seb- ze, Jele bir tatlı. (yemişten ol- ması şarttır). Salı Kahvaltı: Yine bir Bardak Meyva suyu. 6 adet bisküvi. Öğle yemeği: Dilim dilim ke- silmiş bol domates. Marul. Ar- zu edilen her hangi cinsten olur sa olsun peynir. İki sandoviç. Buzlu çay. Akşam yemeği: Taze meyva. Biftek (limon sıkmak şarttır). Bir hafif pilav. Erik hoşafı. Çarşamba Kahvaltı: Kızarmış ekmek. Meyf:: mescelâ taze incir. Öğle yemeği: Piliç yahut ha- fif bir ömlet. Hafif pasta, Buzlu çay. Akşam yemeği: Kuzu kızart- ması salçalı. Fasuliye.Salata.Ye mişli dondurma, Perşembe Kahvaltı: Bir soğuk süt. Ye- miş, Öğle yemeği: Bol salata ma- yonezli. Buzlu çikolâta, Melba bisküvisi, Akşam yemeği: Domates su - yu (bir bardak) soğuk kuzu. Enginar, Yemiş. Cuma Kahvaltı: Yemiş suyu. Bir yumurta. Kızarmış ekmek. Öğle yemeği: Muhtelif sebze türlüsü (yağı az olmak şarttır). Kayısı kompostosu. Buzlu çay, Akşam yemeği: Soğuk çorba. bir şeftali yahut başka bir mey- P YÇ Balık, (limon bol sıkılmalıdır). TAN KIRMIZI ELLER Tabiaten kırmızı olan elleri beyazlandırmak için bit çare var mıdır? Gliserinli mualece- ler ve kolonya friksiyonları şim- diye kadar natamam sonuçlar vermiştir. Ancak, makul bir hıfzıssıhha, ellerin kırmızılığını giderebilir. Başlıca çareler şunlardır: 1 — Elleri sıcak su ile yıka- mak, soğuk su kullanmamak, 2 — Deri eldiven yerine kışın yün, yazın ipek eldiven kullanı- lacak, 3 — Alkol kanfre yon yapılacak, Bu da şayanı tavsiye değildir. Yaldızı yapıştırmağa yarıyan formül şudur: 15 gr. geom demnar, 14 gr. göm lak an cailles, 100 cmc. al- | * kol 95 derece. 18.6-0: — rParis’fe B dasıE üyük Çiçekler Mode ile friksi- biraz patates. Külde pişmiş do- mates. (arzu olunursa biber de | ekilebilir) Kremasız pasta. | Cumartesi Kahvaltı: Külde pişmiş ye - miş. Yoksa: Kızarmış ekmek. Öğle yemeği: Sebze salatası, mayonezli. Bol yemiş. Peynir. Akşam yemeği: Çorba. File- minyon. Sebze, Taze fasulye. Meyva şerbeti, Pazar Kahvaltı: Bir bardak nar su- yu. 2 adet sahanda yumurta. İki dilim et. Bisküvi. Öğle yemeği: Soğuk yahut is- kara et. Enginar (tercihan zey- | tin yağlı). Karışık komposto, | Akşam yemeği: Muhtelif me- | zelik yiyecekler. Piliç kızartma &. Salata. Patates. Dondurma ve yemiş. (Yazlık — | ;_:A!akkabıla_r_ Resimde gördüğünüz gibi Parisin bu seneki yaz modasında elbiselere süs diye büyük yapma çiçekler takmak usulü çok taammüm etmiştir cı ve son derece uyar bit tabiat- ta olan Mae West'in diğer rol- lerde de muvaffak olacağına şüphesiz nazarile bakabiliriz. Çünkü bu kadım her sgeyden evvel hareketleri tabii, cazibesi sun'ilikten uzak ve bir kelirrey- le ifade —olunmak Jlâzımge'se “kadın,, dır. Ş — Erkeğin olsun, kadının olsun ruhi temayülâtını çok iyi anla- yan bu aktrisi pek yakında da « Saba kraliçesi Süleyman pey- gamberin bin karısına şöyle bir göz gezdirdiği vakıt ne dediği- ni bilmiyorsak ta — bu manzata karşısında dilber Mae West'in ne diyeceğini çok kolay kestire- biliriz, O tatlı, içten gelen sesile Süleymana dönüp — “İyisinden olmak şartile bir erkeğe bir ta « nesi de yeter,, — diyeceğ'ne hiç şüpheniz olmasın, Buna tağmen Mae West yal- nız şimdiye kadar onu gördü » ğümüz tollerden daha bışkala- rında da muvaffak olacak kabi- liyettedir. Esasen teshir edici, şahsiyet sahibi bir aktör yahut aktrisin her rolü oynayabileceği şüphe götürmez bir hakikattir. Bu itibarla Mac West'te her a- ranılan — husüsiyet ziyadesile mevcuttür. Komediye elverişli bir tip o- lan Mae West, her şeyden ev « vel, çok çekici bir şahsiyet sahi« bidir. O kadar ahenkli bir şaasi« yet ki, yürürken bile insanı cez- beder. Onun ne bu tatlı yürüyü- şü, — ne de size göz kırpışı, poz değil, kadınlık cazibesinin tabit bir tezahürüdür. Eğer bunları gayri tabil olarak kendisine son radan bir şey ilâve etmek üzere yapsaydı Mae West te öbür kız- lar gibi muvaffakiyetsizliğe uğ- rardı, O, inanan Bir kadındır “Çok az hakikt aktör vardır ki yaptığı role inansın. Mae West'i bunlar arasında sayabi - liriz. Cinsi cazibeye sahne üze- rindeki verdiği canlılık onun içinden gelen tabii bir meyi.dir, Bunu eski tarz göz süzen, du « manlı bakışlı, esrarengiz, sol « guün renkli aktrislerden ne ka - dar farklı olarak tecessüm ettir- diğini gözönüne getirecek olur- 4 sak ne demek istediğimize daha | gözönüne getirecek olursak bü- | rini Mae West kadar muvaffa - | ha ciddi, — daha başka î*’n“d-d iyi anlaşılır. t .| yük Katerin, Saba Kraliçesi ve | kiyetle oynayacak bir aktris da- | göreceğimize muhakkak nazari” Bilhassa tarihi şahsiyetleri | bunlar gibi şen, şuh kadın rolle- | ha bulmak güçtür. Şahsan alay- | le bakabiliriz. MONA BARRIE