1 Mayıs 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

1 Mayıs 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

( sPOre j A. GİRAY ŞIRINGAYA TARAFTAR DEĞİL Gençlik şırıngasının faydasıztığını söyliyen B. Adil Giray " Bu, Şişmiş Balo- na Benzer,, Diyor Bugün hakem komitesi reisi bulunan Güneş Klübü teknik heyeti âzasından Adil Giray, memlekette sporu temelleştirenlerden biridir. Galatasaray mektebindeki #por heyecanma önayak olanlar arasında ilk hatıra gelen Adil Giray ismini, Türk spor tarihinin sonon beş senesinde her şubede faal bir rol oynamış ida- reci olarak görürüz. Galatasarayın senelerce kaleciliğini yapmış | ve o takıma düzünelerce futbolcu yetiştirmiş olan bu eski sporcunun anketimize verdiği ce vabı aşağıya Benden evvel anketinize cevap veren arkadaş- ların çok ateşli beyanatlarma rağmen ben kat'iyyen bu şırıngaya taraftar değilim. Şırınga ile elde edi- lecek enerjinin bence hiç kıymeti yoktur. Muvak - kat olan şeyler daima şişmiş balon gibidir. Şırınga naklediyoruz: da buna benzer. ğımıza şimdiki şalım. Gençler Birliği Dün Geldi Miri küme maçları için bugün Be şiktaşla yarn Fenerbahçe İle karşıla. şacak olun Ankaranın'en kuvvetli ta kımına melik olan gençler birliği fut | bolcüleri dün sabah şehrimize gele - rek Kontinantal oteline misafir edil, mişlerdir. Kafile Bay Yusufun idaresinde 15 futbolcüden mürekkep olmak üzere 17 kişidir, Bugün sanat dörtte ilk ma- çını yapacak olan Ankaralılar kendi- lerile görüşen bir arkadaşımıza ta - kımlarından çok ümitvar olduklarını ve İstanbulda iyi bir intiba bırakmı. ya çalışacaklarını söylemişlerdir. HAFTANIN HAKEMLERİ İstanbul futbol ajanlığından: 1 — Milli küme maçlarından Be - giktaş - yençler Birliği karşılaşması 1 Mayıs 1937 cumartesi günü Tak - kemi İzmir bölgesinden Mustafa, yan sım stadında saat 16 dadır. Maç ha- hakemleri Tarık, Sümim Taludur. 2 — Fenerbahçe - Gençler Birliği karşılaşması 2 mayıs 1937 pazar gü- Bü Fener stadında saat 16 dadır. Maç hakemi yine İzmir bölgesin - den Mustafa, yan bâkemleri Muam- mer, Feridun Kılıçtır. 3 — Fiatlar: Tribün, 50, dühuliye 25 kuruştur. VOLEYBOL T.S. K. İstanbul bölgesi voleybol ajanlığından: Hilâl — İstanbulspor. Saat 15 te hakem İlhami Polat, Eyüp — Ana. dolu, saat 15,30 da hakem İlhami Po. lat. Voleybol müsabakaları Alemdar caddesinde (YMCA) salonunda yap lacaktır. z il Seti 3 MAR arar ALLO! ALLO! Yağlı Güreş Men mi Edilecek? Bu nasıl iştir? Bir haber ai-X dık, hayretler İçinde donup kaldık. Güreş federasyonu An-N karaya yağdığı bir tezkere İle X Umumi merkezden yağlı gü - V reşin si için tedbirler dü. V rica etmiş. € o Bugün yağlı güreşin kat” İyyen zararı olmadığını, bilâ- kis faydası olduğunu, alafran N ga güreşte yeni yetişen ço -V İ cuklarm yağ güreşinin yerleş. İ dirdiği an'ane İle hız aldıkla. V # rm uzun boylu yazmıya lü - zam görmüyoruz. , Bizi hayretlere düşüren bu X İ haberin yanlış aksettiğini Gü.N Teş federasyonunun tekzip et. X İ mesini bekliyeceğiz. Bekledi. İ ğimiz tekzip çıkmazsa, Güreş İ Federasyonunun nerelere doğ. NX İ xu yol almak istediğini o za. V # man yazarız. , / MAP Umumi Kâtibin Aylığı Kesildi Son kongredenberi ayda 150 lira makam tahsisatı almakta olan Spor kurumu umumi kâtibi Nizameddin Kırşanın aylığı amatör nizamname - mize mugayir görülerek son günler - de kesilmiş olduğu Ankaradan haber verilmektedir . Dankalof Güreşiyor Sofya, 28 (TAN) — Paristen bil âirildiğine göre sabık Avrupa güreş şampiyonu Dan Kolof, mayısın 3ün- de Pariste Palede Sporte de İsveçli şampiyon Anna Ponda ile görüşe - cektir, , , N | , N, ', , a 4 ; / ? ? ? / ? / / / , / ( / -.——. Bugün Beşiktaş, Yarın Fenerle karşılaşacak olan Ankara Genclerbirliği takımının son kadrosu Biz tekaütleri şırınga ile canlandırmıya çalışaca . gençleri şırmgasız oynatmıya uğra-| Enerji itibarile eskileri daha beğe- nirim. Bugünkü gençlerde eskilerin melik olduğu meziyetler olsa ortalı ğa duman attırırlardı. Size eskilerin yenilere tefevvük et tiği yegâne mühim nokta olarak şunu söyliyebilirim ve zannedersem bu bir hakikattir: Eskiden futbolü spor diye oy narlardı. Şimdikiler ise Futbolü angarye gibi bir iş telâkki edi- yorlar. Elân spor heyecanımı muhafaza e- dip etmediğimi soruyorsunuz. İyi hir sporcu oynasın oynamiasm, faal gay- ri faal, ölünciye kadar daima heye - can taşır. Heyecanımı muhafaza edi yorum, Fakat şırınganın vereceği he yecana taraftar değilim.,, (Bundan sonra eski milli ta- İlkim sağhafı Kemal Rifatın fikir. lerini neşredeceğiz.) Güreş Federasyonun- da değişiklik Aldığımız malümata göre umumi merkez, bütün kararlara rağmen hâ lâ İstanbulda kalan güreş federasyo- nu relsile, İzmitte bulunan denizcilik federasyonu reisine ya umumi mer- kezin her içtimamda Ankarada bu - lunmaları ve yahut istifa etmeleri karar vermiştir. Bu karar bugünler de alâkadarlara tebliğ edilecektir. Tebligatı aldıktan sonra güreş f6- derasyonu relsinin şahsi vaziyeti ha- sebile Ankaraya gidemiyeceği ve İs- tifaya mecbur olacağı söyleniyor. Eğer böyle bir inhilâl vâki olursa riyasete kendisi getirilmek için fede- rasyon umumi kâtibinin Ankarada teşebbüslerde bulünduğu da söylen - mektedir, Kararı, Umumi Merkez Verdi Beynelmilel sergi münasebetile bu sene yaz İçinde Pariste yapılması program icabı olan spor tezahürü a- rasındaki Avrupa güreş şampiyona- sma bizimkilerin gitmiyeceklerini iki gün evvel haber vermiştik. Aldığı - miz mütemmim malâmata göre bu karar, vaziyeti etraflı surette tetkik etmiş olan umumi merkezin Son İç- timaımda verilmiştir. Toplantıya Davet 'T. 8. K. İstanbul Bölgesi Başkan. lığından: Bazı mühim işleri görüş. İmek ve icabında ba işler hakkında karar vermek (o Üzere Bölgemize bağlı bütün kulüplerin salâhiyetli birer delegelerini 4/5/1937 sal: günü saat 18 de Bölge Merközine gönder. meleri lüzumu önemle bildirilir. hakkında kat'i tebliğat yapılmasına | A içeri girer girmez altı yaşlarında küçük bir çocukla burun buruna geldim. Küçük, hem avaz avaz ağlıyor, hem de ellerinin tersiyle gözyaş- larmı siliyordu. Başında geniş ke. narlı, kulaklıklı bir şapka vardı. Ayağındaki keçe çizmeler, bir ev. velki nesilden yadiçir kalmışa benziyorlardı. Küçük o kadar acı o kadar iç. ten ağlıyordu ki, dayanamadım, sordum: — Sen neye ağlıyorsun baka yım? Çocuk hiçbir cevap vermedi. Fa kat biran için susar gibi oldu. Der. ken yine gözyaşlarına hiz verdi. — Ha!. Anladım, dedim, sen ka yak sporu için yer hazırlıyorsun!, Karların üzerine su döküyorsun, karlar donuyor. Bu suretle pati - anj için mükemmel bir yer meydana geliyor. Aferin Vasya. — Ben Vasya değilim, ben Sere. jayım. iştığimıza çök memmun olun Sereja, Şimdi söyle baka » kin sen neye ağlıyorsun?, — Hiç, öyle.. — Hele hele.. ocuk cevap vermemekte İ - inat ediyordu. Kısa bir ara, lıktan sonra yine gözyaşları başla- İd | Sana birisi bir şeymi. yaptı Söyle bakayım?. — Beni döv...di...ler.. — Seni kim dövdü? — Çocuklar döv... dü..ler., — Sereja, çocuklar Seni neye dövüyorlar?, İdmanyurdu Akyeşili 2-1 Yendi İzmit, (TAN) — Izmit bu pazar çok heyecanla seyredilen bir maça satine oldu. Şehrimizin iki rakip klübü Tdman | Yurdu ve Akyeşil, Halkevi kupası i- balık önlinde karşılaştılar, Seyirciler arasında Vali Hâmit, General Mür- sel, Amiral Mehmet Ali yer almışlar- dı. mahsusada getirttiği takviyeli bir gekilde idi. Her iki tarafın canlı ve zevkli bir oyunundan sonra ilk devre 1 - 1 bera- bere nihayetlendi. Ikinci devre kalecilerinin sakatlan- masi Üzerine Akyeşiliiler bir gol ye- giler ve müsabaka 2 - 1 Idman Yur- dunun galebesiyle bitti, Ayni maç, gelecek hafta tekrarla. nacaktır. Halit Bayrak Müfettiş Oluyor Spor kurumu ikinci başkanlığın - dan diğer İşlerinin çokluğu dolayısi le çekilmiş olan Bayezit mebusu Bay Halit Bayrağın Bay Adnandan inhi. lâl etmiş olan umumi merkez müfet tişliğine tayin edilmesi takarrür et- İniştir. Tayin umumi merkezin ilk iç İtimamda karara raptedilecektir. oyuncularla İçin 2500 kişiyi bulan büyük bir kala-| Idman Yurdu Istahbuldan sureti| LEONİD LENÇ ÇEVİREN: B. TOK — Paşist olduğum içindövü. yorlar.. — Moskova şehrinin avlularında böyle avaz acaz ağlıyan altı yaş- larında faşistlere her gün rast. lanmadığ! için alâkadar oldum. Su ellerime devam ettim: — Betbaht çocuk, söyle baka- yım sen heye faşist oldun?. — Ben kendim olmadım. Onlar beni faşist yaptılar. — Sereja, sen doğru cevap ver. miyorsun!?. Insanı zorla faşist ya. Barlar DUT ereja, derin derin içini çek. ti. Yutkundu. Şapkasınm sarkan kulaklığıyle burnunu sildi ve cevap verdi: — Bizim avluda en küçük ben olduğum için beni faşist yaptılar., — Doğrusu, Sereja, ben bu ce. vaptan da bir şey anlıyamadım. Açık söyle... — Ben açık söylüyorum. Biz muharebe oyunu oynarken kimse faşist olmak istemiyor. Hiç kim. se. Halbuki beni zorla faşist yapı. yorlar, sonra da dövüyorlar. Pet- ka, dördüncü defadır Budyomi o. luyor. Ya kaç defa Çapayet olduğu- nu Allah bilir.. Halbuki ben hep fa. şist oluyorum , — Sereja, faşist olmak bu ka. dar güç bir şey mi?. — Kolay mı zannediyorsun? Petkanın yumrukları pek müthiş, Bir yapıştırdı mı adama... Avluda herkes Petkadan korkuyor. Diyor. lar ki onun avuçları kurşundanmış. — Desene ki, Seraja, senin halin pek berbat, Serejâ tekrar içini çekti ve hiç bir cevap vermedi. — Peki Sereja, bugünkü oyunda - sen kimsin ?. — Bugün onlar beni Franko yapmak istediler.. Hani şu İspen- yanın Frankosu, Madride taarruz etmemi söyle. diler. Ben kaçtım ve buraya sak. landım.. Şimdi onlar beni arayıp duruyorlar. — Bu gidişle galiba da seni bu- lacaklar.. — Bulurlar ya... Ben Zinayda - nm hakkından gelirim. Jurka ile eh, şöyle böyle başa baş geliriz, amma... Şu Petka yok mu, yum - rukları kurşun gibi... Eyvah, Ey- vah... İşte göründüler. ikaten avlunun bir köşe - sinden iki çocukla zayıf bir kız göründü. Kızın kolunda kızıl bir haç işareti verdi. Önde giden asker paltolu çocuk: — Yakalayın faşisti?, Diye bağırıyor, hem de Sereja - nın suratma kâr toplarını yağdı- nyordu. Düşmanlarile bir meydan harbine girmeyi gözüne kestiremi. yen Franko kaçmıya teşebbüs etti. Ben de, bu üç kişiden mürekkep halkçı cephenin taarruz durdum: — Çocuklar, dedim, bu nız doğru değil. Jer gün Sel yı ne diye Faşist olmıya m8“ e ediyorsunuz!, (Kız çocuğunu ?.. tererek) Meselâ bugün de 2 da, Franko olsun, ne çıkar? Zinayda tok bir tavırla ©“ verdi: — Siz ne tuhaf adama pe yapti nim Pasyonariya olduğumU müyor musunuz ?, Sonra ben tabakıcıyım.. ge — Güzel, şu halde bugün © asker kaputlu küçük Erask9 sun, ocuğun gururuna, metlere nazaran bu halge “kutşün yumuruklu, olsa gerekti. Bana istihfafl8 yan vey a çocu sinden kuyvetliyim. Bu vaziyefi” nasıl Franko olabilirim? » Diğer çocuğu göst dim ki — Şu halde Purka Franko ii — Ben Franko olmek İst rum. — Serejada olmak istemiği « — İster o, Hey Sereja-* desin?. Sana üç tane kara. , reyim, bugün sen Franko maz mı? y Purkanın bu teklifine BİS se cevap vermedi. — Dört veriyorum, Serej$” Derken, uzaklardan, Od gi arasından titrek bir ses Öl ei — Beş verirsen olurum şer” Petka yumrukla vurmamak le. Purka sevindi : — Peki, dedi, çık şu hall — Hem yarın muhakksk yef olmak şartile.. — Peki yaparız. — Karamelâları peşin yeteri” — Sen çık, biz veririz. Çocukların anlaştıkları0? ya * at getirdikten sonra ben 99 gi dan uzaklaştım. eğ Darbımest lg müsabakası" kazananla” arbımesel (o w İtibarla, darbıme* * sabakamızın doğ” es