26 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

26 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

Çünkü ASPİRİN seneler: denberi her türlü soğukal- gınlıklarına ve ağrılara karşı tesiri şaşmaz bir ilâç olduğunu isbat etmiştir. ASP İR i N in tesirinden emin olmak için lüllen mar» kasına dikkat ediniz.' B BAYER R Demiryolları "ve limanları işletme U. idaresi ilânlar Yeni Ankara Garı Büfe ve Gazinosu ile müştemilâtı kiraya veriliyor. Devlet Demiryolları İkinci İşletme Komisyonundan : 1 — Yeni inşa olunan Ankara Garı içindeki büfe, büvet, gazete satış Yeri ile garın yanmdaki büyük ve Iliks gazino binası ve müştemilâtı üç Sene müddetle ve pazarlık usulile kiraya verilecektir. 2 — Bunların senelik muhammen kirası 7000 liradır. Ve yekdiğerinden Ayrılmaksızın toptan olarak kiraya verilecektir. 3 — Taliplerin uzun müddet Ankara, İstanbul gibi büyük şehirlerde bi Tini #mıf bir gazinoyu muvaffekıyet ve ehliyetle idare etmiş olduklarını VE halen böyle bir müesseseyi idare edebilecek ehliyet ve mali kudrette bu lunduklarına dair ve bu cihet vesikada sarahaten yazılı olmak gartile tica İSE Odalarından alınmış bir belgeyi ve nüfus veya hüviyet cüzdanlarının 8s veya salâhiyetli makamlarca musaddak suretlerini pazarlık gününden gün evveline kadar komisyona teslim etmeleri şarttır. İdare bunları İctkik edip kimlerin pazarlığa iştirak edip edemiveceğini'pazarlıktan evvel lerine tebliğ ve tefhim edecektir. Tesbit edilen.müâdetten sonra geti Tileçek vesaik kabul edilmiyecek ve eshabının pazarlığa iştirak hakları sa ket olacaktır. 4 — Şartnamler Ankarada İkinci İşletme Müdürlüğünde Haydarpaştda Birinci İstetme Müdirlüğtünde parasız olarak verilir. 5 — İhale 7.2 —938 Pazartesi günü saat 15 te Ankarada İkinci İşletme Mödümüğü binasında toplanacak olan komisyon tarafından yapılacaktır. klilerin (1575) lira muvakkat teminatlarını Ankarada Umumi İdare ine yatırarak muayyen gün ve saatte komisyonda hazır bulunmları ân olunur. (131) (294) * Mübammen bedeli 66.300 Tira olan 85.000 adet Şöminman takozu 10— İ—084 Perşembe günü saat 15.30 da kapulı zarf usulü ile Ankarada ida- ?* binasında satın almacaktır. ise girmek İsteyenlerin 4565 Ilralık muvakkat, teminat ile kanunun İaYin etiği vesikalar ve afin Müteahhitlik vesikası ve tekliflerini ay- Rİ gün sazt 14,20 a kadar komisyon Reisliğine vermeleri lâsmdir. ameler 330 kurusa Ankara ve Havdarpasa veznelerinde salılmak- (309) m e ünden: Gaziantep Nafıa Müdürlüğüne tarihinde icra olunan mu. elce münakasaya konulsrak 20—İ Vakkat ihalesi Nafia Vektiletinice tasdik buyrulmıyan 20225 lira 85 kuruş ifli İslâhiyede 5 adet gümrük memur evinin 14—1—938 tarihinden n 21 gün müddetle kapalı zarf usuliyle tekrar münakasaya kon. Müştur, İhale 7—2—038 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 de Am. Nala Dairesinde toplanacak komisyon marifetile yapılacaktır. Mu. Yakkat teminat 2192 liradır. Taliplerin teklif mektuplarma aşağıdaki ev. dar inşaatın maf mesuliyeti fenniyosini' deruhte ödecek ve ehliyeti Nafa Vekâletince bir mühendis veya fenme murünün teahhüt senedi. z 4 —magir sahiplerinin veyu gösterecekleri mühendis veya fen memnu Türün evvelen bir ihalede bedeli 12 bin liradan dün olmıyan bir iş yap. My olduklarma dair yeğlerinde bulunması kizimgelen vesika veya 70u- Sureti, ” 5 — Teklif sahiplerinin mensup oldukları ticaret odalarından als. arı vesika veya musaddak Büreti, Bunlardan başka: © — Tekir sahiplerinin keşif ve projede vekdlötee Yapılacak tmdillt “© tashihat ile tayin edilecek inşaat gütldetini berveçhi pogin kab e ku, eksiltme kanununun umumi hükümlerile pi ak zarf ie eksi ir olan maddelerinden ve eksiltme şart usulile eksiltmeye > SİN sakala #lkyek ebe gizt itiraz kabul edilmez. şartnamesi fle keşif hulâsası Ankara — Taliplerin artırma ve Sütçüler Cemiyetinden: B8T.yrlı hesaplarımızın tetkiki ve 938 galışma, bei Bank 2 dan izahı için umum! bildirir, © at 15 de Eminönü Halkevi salonunda li azalarınm her halde içtimai Harici" Askeri: Kıtaat İlânları ilosünü bıçlen €d: ruş olan 20 ton Aeromobiloil green band ve 20 ton Aeromobiloili red band yağı pazarlıkla eksiltmeye kon muştur. İlk teminat parası 1230 Wi radır, Ihalesi 7/Şubst/938 pazartesi günü saat 11 dedir. Eksiltmeye gire 'ceklerin 2490 sayılı kanunun 2, 3 ün ci maddelerinde istenilen belgelerile ihsle gün ve saatinde Ankarada M. M. V. Satmalma Komisyonunda ha zır bulunmaları, “705, “350, * Izmir Tayyare alayı garnizonunda yaptırılacak atölye inşaatı kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Ke şif bedeli 272 bin liradır. Eksiltmesi 9/Şubat/988 çarşamba günü saat 11 dedir. Tik teminat 14630 liradır. Şart name keşif ve projeler 13 lira 63 ku ruşa M. M; V. Satmalma Komisyo nundan alınır, Eksiltmeye girecekler kanuni teminat ve 2490 sayılı kanu nun 2 ve 3 Ünel maddelerinde yazılı belgelerle idari şartnamenin 4 üncü maddesinin F fıkrasında yazılı vesi kalarla birlikte teklif mektupların eksiltme saatinden behemeha!l bir sa at evvel Ankarada M. M. V. Satmal ma Komisyonuna vermeleri. “104, “349, HAYRETİN > GİZER * Izmir Gaziemirde yaptırılacak “F" tipi hangar erat pavyonu ve hel in güatı kapalı zarfla eksiltmeye konul muştur. Keşif bedeli 167 bin 765 ra 67 kuruştur. Tlk teminatı 9687 Wi ra 79 kuruştur. Şartname keşif ve projeler 30 kuruştur. ve M, M. V. Satmalma Komisyonundan almir, Ek siltme 9/Şubat/938 çarşamba günü saat 15 te M, M. V. Satmalma Ko misyonunda yapılacaktır. Eksiltme ye girecekler kanuni teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 Üncü madde lerinde yazılı belgelerle idari şartna menin 4 üncü maddesinin “F” &kra sında yazılı belgelerle birlikte teklif mektuplarını eksiltme saatinden behe mehal bir saat evvel Ankarada M. M. V, Satınalma Komisyonuna ver meleri, “706, “351, Lokomotif Makınisti Alınacak Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden: Kırıkkkalede yevmiye ile çalıştırılmak üzere bir lokomotif makinisti alınacaktır. Talip olanların bir istida ile milracaatları, (339) Kültür Bakanlığından: 1 — 2299 sayılı kanunun tatbikine: dair olan talimatnameye göre ilk o- kulların dördüncü ve beşinci #mıfla nı için iki ciltten müteşekkil bir Geo- metri kitabı yazılması müsabakaya konulmuştur. 2 — Müsabaka müddeti 17 Şubat 1938 den başlamak ve 16 Haziran 1988 Perşembe akşamı bitmek Üzere dört aydır, 3 — Müsabakaya iştirake karar ve renler 16 Mart 1938'Çarşamba günü akşama kadar bir dilekçe ile Kültür Bakanlığına, müracaat ederek bu müsabakaya girecekler defterlerin? &dlarını yazdırarak bir numara ala- caklardır. 4 — Müsabakada birinciliği kaza nan kitap serisi üç yıl süre İle okul larda okutulacak ve müellifine her Yıl için biner lira telif hakkı veri- İecektir. İkinci çıkan kitap gerisini Yazana bir defaya mahsus olmak ü- zere birincinin miüellifine verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve be - sinci çıkanlara da bir defaya mahsus olmak üzere dörder yüz lira mlikâ- fat verilecektir. 5 — Müsabakaya gireceklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere ma- kine ile ve kâğıtların yalnız birer yü zline yazılmış olarak Kültür Bakan- lığı Yaym Direktöriyğüne makbuz Mukabilinde vermeleri veya gönder meleri lâzımdır, Kitaba konulacak, Pesim, gekil, grafikler vesairenin & #ıllarının yalnız bu nüshalardan biri ne ve yerlerine konulmuş bulunma- $ı kâfidir. Müsabakaya basılmış bir kitapla girenler de kitabm üç nüs - hasmı verecek veya gönderecekler dir. 6 — Müsabakaya girenlerce eser müsveddelerile birlikte, eserleri ka- bul edildiği takdirde eserlerini ilân €dilen telif hakkı muktbilinde ve her türlü tasurruf hakkmdan vaz geçerek Kültür Bakanlığına Üç yıllık bir devre için terkettiklerini ve kitabın O devre içindeki her basılışının son tashihlerinin kendileri veya kendi mesuliyetleri altında tayin edecekle ri diğer bir zat tarafından yapılaca ğını gösterir Noterlikten tasdikli bir taahhüt senedi verilmesi lâzımdır. 7 — Kitaplarda bulunması lâzım gelen pedagojik ve teknik vasıfları gösteren şartname ile noterliğe tas dik ettirilecek taahhüt senedinin for mülü Kültür Bakanlığı Yayın Direk törlüğünden almabilir, Mektupla is- teyenlerin bir kuruşluk bir posta pulunu da birlikte göndermeleri lâzım- dır. (130) (260) Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul onundan örgüdünd eki hafif makinalı tüfekler için 379 tane ikili, 55 tane birli şarjör çantası ile 28 tane edevat çantasının 28—1 —938 cuma günü saat 11 de pazarlığı yapılacakar. 2 — Tasınlanan tutarı (1006) lira ve ilk teminatı (76) liradır. 3 — Evsaf ve örnekleri komisyondadır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin ilk teminat makb uzlarile birlikte gün ve saatinde Gala ta eski ithalât gümrüğü binasındak i komisyona gelmeleri. (412) " Avrupa ve Amerika ve” İstanbul Üniversitesine Talebe Gönderiliyor Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel Direktörlüğünden: 1 — Maden mühendisi yetiştirmek üzere 13 ve madenler için Jeoloji tahsil ettirmek üzere 7 Talebe Avrupa ve Amerikaya ve kezalik jeoloji tahsil için 6 talebe de İstanbul Üniversitesine gönderilecek ve talipler arasında müsabaka yapılacaktır. N 2 — Jeoloğluk milsabakasında 1 den 7 ye kadar sıra ihraz edenler Av rupa ve Amerikaya gönderilecek ve 8 inciden 13 Üncüye kadar olanlar ise Enstitü hesabıma İstanbul Üniversitesinde okutturulacaktır. 3 — Taliplerin aşağıdaki şartları haiz olması Mizımdır. A — Türk olmak, B — Maden ocaklarında çalışabilecek kabiliyeti ve Sıhhati tam olmak, “Sıhhi muayene Ankarada yapılacaktır... C — Olgunluk İmtihanı vermiş olan lise veya Kollej mezunu olur Fransızca, Almanca ve İngilizce dillerden birisini okuyup yazabilmek. D — Yaşı 18 den aşağı 25 ten yukarı olmamak. 4 — Mühendislik için müsabeka 3 Şubat 1938 Perşembe, Jeologluk için müsabaka 4 Şubat 1935 Cuma günleri Ankarada M. T, A. Enstitüsünde yapılacaktır. Talebelerin İmtihanda Üssü mizanı doldurmuş olmaları şarttır. > 5 — Maden Mühendisliği İmtihanı hesap, Hendese, cebir, mihanik, Fi- zik, kimya ve yabancı dillerden biri “İngilizce, Fransızca, Almanca”, Jeologtuk imtihanı: Riyaziye “Hendese, Cebir” Hayvanat, nebatat, jeoloji, Fizik, kimya ve yabancı dillerden biri “İngilizce, Fransizca, Ak mancâ.,, 6 — Tahsile gönderilecek olanlar ileride tahsil müddetleri kadar mec- burt hizmete tâbi olduklarından bu hususta mükellefiyetlerini tevsik et- mek üzere bir taahhütname verecekler ve bunun için de muteber kefil gön dereceklerdir. 7 — isteyenlerin Nüfus Hüviyet cüzdanı, Hüsnühal varakası, Mek- tep şahadetnamesini veya bunlarm tasdikli birer suretleri # Kıt'a Fotoğraf ve dilekçelerini 20 - Kânumusani - 938 Cumartesi günü öğleye kadar An- karada M. T, A. Enstitüsü Genel Direktörlüğüne göndermeleri ve 31 Kâ nunusani 938 pazartesi günü sıhhi muayeneleri yaptırılmak üzere sabah leyin saat 10 da Adliye Saravı karşısında M. T. A. Enstitüsü Dairesinde bulunmaları ilân olunur. (8822) —————————— m Satınalma Komisyonu İlânla | Marmara Üssü bahri Sutın alma komisyonundan: Cinsi (oo Kilosu (o Tabminifinv Oo Tutarı Tik teminatı Kiş, Lira Lira Sabun (o 28000 30 6100 630 15, 1, 1938 günlemecinde kapalı zarfla eksiltmesi yapılan deniz erlerine ait yukarda miktarı yazılı sabun, şarinamesinin 7, nci maddesindeki fire kaydi kaldırılmış olmakla yeniden kapalı zarf usulile münakasaya kon. muştur. Eksiltmesi 7 şubat 1938 pazartesi günü saat 15 te İzmitte Ter. sane kapısındaki komisyon binasında yapılacaktır, Bu işe ait şartname bedelsiz olarak komisyonumuzda almabilir. İsteklilerin hizasında gösteri- len ilk teminatlarile birlikte kanuni vesikalarını havi teklif mektuplarını muayyen olan gün ve Saatten bir saat evveline kadar komisyon başkanlı. Ema vermeleri. (375) yi REM 7