14 Mart 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

14 Mart 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Milli küme maçından ve kır koşusundan birer görünüş Güneş-Alsancak Maçını Hakem Tatil Etti Güneş Takımı Bu Esnada 4-2 Galip Bir Vaziyette Blunuyordu ( YAZAN: EŞREF ŞEFİK ) İzmirli Alsancak takımı dün ikin- ci maçını Taksim sahasında Güneşle Yaptı. Sahaya evvelâ İzmirliler, onla- ın peşinden Güneşliler çıktılar. Ha- kem Ahmet Ademin idaresinde ta- kımlar şu kadrolarla dizildiler: Güneş: Cihat - Faruk, Reşat - Ö- mer, Rıza, İbrahim - Salâhaddin, Ni- Yazi, Melih, Murat, Rebil. Alsancak takımı: Fenerbahçeye çıktığı kadroyu bidayette muhafaza ediyordu. , Birinci devreyi birkaç dakika ge- İÜ; gince sağ açık Kikımı sağ içe geçire- rek devam ettiler. İlk hücum Güneşliler tarafından yapıldı. Güneş sağ muavininden or- taya uzanan topu merkez muhecim Melih iyi kaptı ve tek başına Güne- gin ilk golünü yaptı. 6 ıncı dakika: Güneş sol muavinin- 4) YA A Alsancak takımını teşkil dılar, Fakat pek tehlikeli vaziyetler- de bir ikinel korner kazandılar. Gü- den çıkan bir pas merkez muhacim| ,.. müdafaası bu korneri müşkülüt- Melihe geldi. Melih İzmirlileri işgal ||, uzaklastırabildi ederken sol iç Murat kaptı. Önü ta-| pain ikinci gölü : 'mamen açık, pek müssit bir vaziyet- te köşeden atmak arzusile dışarı vur- du. Bu suretle ikinci gol fırsatı kaçtı. 8 inci dakikada Melihin sürdüğü topu İzmirliler ancak kornere çıkarmakla 'kesebildiler. Güneşliler körneri neti- celendilemediler. İzmirin golü : 40 ıncı dakikada; Güneş kalesine ortalanan topa Faruk sıçradı. Güneş kalecisi Faruğa değen topun korner olduğunu zannederek hareketinde te- reddüt etti. İzmirin soliçi yetişti, ka- lenin ağzına çevirdi. İzmir sağ içi kinci golü attı, K Birinci devre ( iki takımın ikişer sayı ile beraber vaziyette nihayetlen- di. İkinci devre : 15 inci dakikada soldan süren ve ortalıyan İzmirliler Güneş kalecisi- Din ayağı sendelediği bir sırada kale ağzında topu kaptılar ve ufak bir vu- Tuşla beraberlik gollerini çıkardılar. İzmirliler canlandılar, On dört daki- © ka müdafaa vaziyetinde çalışan Al sancak şimdi mütevazi bir oyun tut- turmuş halde görünüyorlar, 10 uncu dakika: İzmirin ortadan sürdüğü topu Güneş müdafaası uzak laştıramadı. İzmirliler tehlikeli bir şüt çektiler, Kalenin üst direğini ya- uyarak dışarı çıktı. 25 inci dakika: Güneşliler soldan hücum etmek istiyorlar. Nısıf sahada | muvaffak oldukları paslaşmayı kale Yakınlarında aksattıkları için sayı fer satları yakalıyamıyorlar. Solda bu vaziyette hücumlarını ne- © ticelendiremiyen Güneşliler arada bir merkezden ve sağdan hücum aç- mak istedikleri vakitlerde ofsayt ka- larak hakem tarafından durdurulu - yorlar. Güneşin ikinci golü : Bu devrenin ilk akınını İzmirliler pek tehlikeli bir şekilde Güneş kale- sinin ağzına kadar indirdiler. Güneş müdafaası bu hücumu müşkülâtla kornere çıkarabildi. İzmirliler bir ne- tice alamadılar. 3 inci dakika: Hakem İzmirin sol muavinini favullü oyunundan dolayı dışarı çıkardı. 14 üncü dakikada Gü- neşin sağdan kazandığı ve güzel or- talanan topu Melih kale ağzında vole almak istedi. Kaleyi aşırdı. Güneşliler ağır basıyorlar, fakat sayı çıkaramıyorlar. Güneşin öteki golleri : attı, 30 uncu dakikada soldan akan Gü- neş ortaladı. Sol iç Muradı çizgi için- de düşürdüler. Topu kaybetti, Fakat soldan tekrar doldurmıya muvaffak ölân Güneşliler ortada Melihin ok gi- bi atılması ve topu kapar kapmaz i- çeri #okmasile ikinci sayıların yap- miş oldular. 37 inci dakika: Güneş sol içi ve merkez muavininin biribirine engel olmalarile top İzmir muhacimlerinin ayağına düştü. Merkezden akışı tuta- madılar, Faruk son dakikada kornere çıkarabildi. İzmirliler netice alama- kaydetmiye muvaffak oldu. Maç tatil ediliyor : mir müdafaası pek sinirli bir hal aldı. (Devamı 9 uncuda) 21 inci dakikada Güneş sol içi Mu- rat sol açık mevkiinden çevirip or- taya verdiği topa Melih yetişti. İçeri 28 nci dakikada arkadan ileri uzun verilen pasa,Güneş merkez muhacimi Melih şimşek gibi parladı. Göz açıp kapayıncıya kadar İzmir kalesinin ö- nünü bulan Melihi karşılıyabilmek ü- zere İzmir kalecisi çıktı. Ama onun süratini de aşan Melih topa daha ev- vel dokundu ve âdeta parmaklarının ucundan alarak dördüncü golü de Güneş, golleri dördü bulunca İz- Lüzumsuz şarjlara başladılar, Güneş- liler, soldan sürerken, merkez mu- hacim Melih te ortadan yavaş yavâş| gol daha atarak maçı 7-0 vaziyette Kır Koşusu Beyoğlu Halkevi tarafından || tertip edilen dördüncü ve son | kar koşusu dün Şişli ile Hürriye- tiebediye yolu arasında yapıldı. | Müsabaka neticesinde Beyoğ- | lu Halkevinden Sergis birinci, İ | Hakkı ikinci, Galatasaraydan | | İbrahim üçüncü, Güneşten Re- cep dördüncü olmuşlardır. Takım tasnifinde Beyoğlu Halkevi 12 puvanla birinci, Be yoğluspor 24 puvanla G. Saray iBeykoza Yenildi Istanbul futbol ajanlığı tarafından tertip edilen şilt maçlarına dün sa - bah Şeref stadında devam edildi. Ga latasarayla Beykoz, Adnan Bank'ın hakemliği altında karşılaştılar ve bu maç umulmıyan bir şekilde Galata- sarayın imağlübiyetile ve şilt maçla- rının tasfiyesile neticelendi. Oyuna 11,45 te Galatasarayın hü- cumile başlandı. Daha ilk dakikalar dan itibaren sarı - kırmızı takımın bozuk bir gününde olduğu anlaşılı- yordu. Beykozlular bu fırsattan isti- fade ederek Galatasaray kalesini ko laylıkla sıkıştırmağa başladılar. 15 inci dakikada Beykozluların yaptıkları yeni bir hücumda Şehap- tan güzel bir pas alan Kemal köşe bir vuruşla takımının birinci golü- nü yaptı. Galatasaray bu golden sonra biraz canlanır gibi-oldu 4se de üç orta mu İneiles alamıyordu. 52 her dakDğ Futbolcül, sol taraftan ani'bir akın yapan Bey- gelen e, allel kozlular solaçık Kâzumın uzaktan ANKARA : çektiği şütle ikinci gollerini kazan- İdilar. Ve devre 2—0 Beykoz lehine l bitti. Beşiktaş Tkinci devreye Galatasaray muha- | Dünhü Maçta ği ye 17-0Galip sol açığı © geçilimişti o Oyuna Ankara, 13 (Tan muhabirinden) — Galatasaraylılar o büyük bir hız la başladılar ve Beykoz kalesini Milli küme maçlarına bugün de de-| vam olundu. sıkı bir çember içine aldılar. Bu bâ- kimiyetlerinin semeresini nihayet 7 nel dakikada gördüler. Beykoz mü- Dünkü karşılaşmasını 2-0 kazanan Beşiktaşın bugün karşılaşacağı Mu- hafızgücüne karşı alacağı netice me- dafilerinin koluna çarpan topu ha - kem penaltı ile cezalandırdı ve bu rakla bekleniyordu. Fakat bu merak, oyun başladığı zaman aşağı yukarı penaltıdan Reşat takımının yegâne kismen zail olmuş bulunuyordu. Çün golünü yaptı. Bu sayıdan sonra Galatasaraylılar beraberliği temin etmek için bütün kü Beşiktaş, dünkü muvaffakıyetsiz. oyununun Ankarada bıraktığı menfi intibai silmek için çok canlı bir su- enerjilerini sarfederek oynamağa baş ladılar, fakat nelice değişmedi ve rette oyuna başladı ve Şeref beşinci dakikada sıkı bir şutla takımına ilk Beykoz 2—i1 galip çıktı, sayıyı kazandırdı. İkinci Küme Maçları Ikinci küme lig maçlarına dün Şe ref ve Kadıköy statlarında devam €- dilmiştir. 20 inci dakikada Şerefin yine sıki| Şeref stadında Anadoluhisar ile bir şutu Muhafız ağlarına takıldı. Bir dakika sonra da Muzaffer Muhafız kalesine üçüncü golü yapmıya mu- vaffak oldu. Beylerbeyi arasındaki maç çok çetin Bir dakika kadar kısa bir zaman olmuş ve ilk devreyi 2—0 galip biti- ren Beylerbeyi, ikinci deverede Hi- zarfında arka arkaya yeniden iki gol Muhafızın kuvvei maneviyesini adam sarlıların hâkim oyunu karşısında 3 gol yiyerek maçtan 3—2 mağüp çık- mışlardır. Feneryılmaz — Doğanspor arasın- akıllı sarsmıştı. Muhafız gerek kuv-| daki maç Feneryılmazın 5—2 gale- vel mâneviyenin sarsıntısı ve gerek-) besile neticelenmiştir. se Beşiktaşın müessir ve hâkim oyu-| Günün son oyunu Davutpaşa ile nu karşısında çok daha ağır bir mağ. | Ortaköy arasında yapılmış ve Davut lübiyete uğramamak için biraz can-| Paşalılar 5—i galip gelmişlerdir. lanır gibi göründü. Fakat ne yazık ki, | Fener stadında yapılan Kasımpaşa yaptıkları bütün hücumlar hiç fırsat | — Altınordu karşılaşması 3—3 be- çi olmıyan akıncılarının elde ettikle- |7aberlikle neticelenmiştir. ri gol vaziyetlerini kullanamamaları Milli yüzünden dalma neticesiz kaldı. Öy- . le kl, müteaddit defalar boş kale ve- Puvan Cetveli ya kaleci ile karşılaşan Muhafız gü- cü muhacimleri ayaklarındaki topu ya dışarı, veyahut kalecinin kucağı- na atarak emsalsiz fırsatların kaybı- na sebebiyet veriyorlardı. 30 uncu dakikada, kale önlerinde husule gelen bir kargaşalıktan istifa. . İde eden Rıdvanın ayağı ile iki gol da- ha yapan Beşiktaş devreyi 5-0 lehine bitirdi ve Beşiktaş ikinci devrede iki muşlardır. m S Attığı gel öürele sd Sela Beşiktaş Güneş Üçok Muhafız Fener Galatasıray Alsancak Hurbiye s.a ...Sas Sİ öm e Pee ....alii m js” bitirdi. ERER ASRA ORA AAA ANMA Yazan : Gİ LAERE ENER SEKEN . B) #9 açik kamara pencere sinin kenarına dayamıştım. Hava sıcak olduğu iiçin yolcular güvertede. Fakat, seyrek.. Orta ka marada benden başka kimse yok. Sanki, vapur benim; deniz be- nim, boş yalılar benim. Hakika - ten bunlar benim olsa tad duymı- yacağım. İnsanın ara sıra; cemiyet çi tarafı hodgümlığını bastırıyor. Tıklım, tıklım bir vapurda, üs' kayniyan bir denizde, evleri, yalı- lari seslerle dolu Boğazda bütün bir İstanbula birlikte ciğörlerimiz serinleşseydi, — gözlerimiz biribi- rimizin yüzüne takılarak gülümse. seydi ne iyi olacaktı Yalnızlıktan sıkılarak uyumak üzereydim, sesler kulağıma geldi, Biraz ötedeki kanapede, iki yaşlı kadın konuşuyorlar: Birisi: — Ya diyor, yukarıya çıkama- dım, terliyim kardeş, sırtıma bez de koyamadım, korkudan buraya tikıldım. Terden birdenbire oğlunun nişa- mına atladı,cacaba arada İşlincd” Sim. öğle, AKKM gezme surgun dun nişanlanmasını, bu kadar yaş şadım böylesi başıma gelmemiş ti: Bir kunduracı gibi gelinimin ayağının ölçüsünü aldım. Sevdiği kokuyu sordum, pudrasının rengini öğrendim; öyle ya, aldıklarım © kullanacak. Ben doğrusu daha baş tan, dedim ya, kaynanalığı sev- mem. Bu yüzden biz az mı çektik. ir gün çarşıyı dolaştım, ter- liklerin en iyisini, şıkım aldım, bir gün Beyoğlunu gezdim, çorapların en tatlı açık renklilerini buldum. Aldanmayı istemem, kolay mi para kazanılıyor? Turgutcu - Bum, yıllar yılı hep evlenmeyi is ter, bir türlü olamadı, yavrucuğum beş on kuruş edinmeden böyle bir İşe nasıl kalksın? Öteki kadıncağız da kendi oğlu- nun evlenmesini, iyiliğini anlat - mıya çalışıyor. Berikinin sesi daha gür, çabuk çıktığı için Turgudun nişanı üste çıkıyordu. — Ne ise kardeşim uzatmıyalım, günlerce yollara döküldüm. Şeker cinin çalıştığı yere de girdim, elle- rine baktım, temiz mi, diye. Kutuların resimlerini, kâğıtları, yaldızlı ipe varıncıya kadar göz - den geçirdim, her şekerden tattım, bayat olmasın diye korkuyordum. Hele badem ezmesinin katıksız ol- duğunu isterim. (Canım anne, sen üzülme, otur şurada, biz istediğin gibi hem temizinden, hem de taze sinden istifleriz)) diyorlardı. Tatlı sözü severim, terbiyeli çocuklar a- ma, alışverişte, yapamam! Görme- den, ellemeden, tatmadan yapa « udranın kapağını satıcı mat mazele açtırmdım usulcacık al nıma sürdüm, kızın istediği renkti, kokusu da öyle. Böyle yapma - iManavın Yemişleri v.Ö. TAAA sam olmaz; üstünde pembe yaz yormuş, belki şaşırırlar da başka Tenk koyarlarsa! Öyle değil mi kar deş? Çoraplara, eve gelince bir daha baktım, arkaları şimdiki modayâ uygun olmadığım görünce gittim, değiştirdin Çorapçı: — Aşkolsun, bu sıcak havada bunun için buraya kadar gelinir mi, üşenmediniz mi, bu çörabin ne- si vardı? dedi, Üşenilir mi hiç. Biz de taze iken modaya göre seçerdik. Gelinime karşı utanmak istemem. Hem, gör” sün kaynanasının ne zevkli bir ka» dın olduğunu Ne ise sözü uzatmıyalım kardeş, hepsini tamamladım, amma günler günü koşmaktan öldüm, bittim. Hediyeleri otomobile yerleştir - dim, manava gittim, yemiş düze * cektim, aldıklarım gelin gibi önümü de gülüyorlardı. Manavın başına dikilecek, birer, birer yemişleri se pete koyduracaktıri, kalkamademı. © kadar yorgundum kis. Bir görseydiniz, aldıklarım o Es Ateri demini — Amari-oğlum çok iyilerini koy, biliyorsun ya; bizim Turgut nişanlanıyor, geline götüreceğim dedim. Manav coştu: — Kızın iyisi sizde, yemişin iyi# si bizde, anam, babam!,, diye bağ” riyor, — Sus oğlum gelip geçen bize bakıyor! — Ayıp mı anne? Hey anam, ba- bam! Anne, anne! Şu şeflaliye ba — Çenen tutulsun, dedikçe ina” dına o coştu. man oğlum, beni utandı ma, ham olmasın diye ten bih, tenbih üstüne yağdırıyordum. — Anneciğim, seni utandırır m£ yım ben; en ballılarını koyuyorum Böyle söylene, söylene yemişle* ri istif etti, gülerek otomobile yer — Hadi; Tanrı dirlik düzenlik versin! diyerek kapıyı kapadı. Kimbilir gelinim nekadar sevi necekti. Hep istediği gibi en iyisinden almıştım. Yorgunluğum azaldı, yollardan gülümsiyerek geçiyordum. Kapıya gelince çocuklar seğirt * tiler, şoför de yardım etti, ben d€ bir ufak paket yakaladım, gülerek girdim. Arkama bakacak oldum, bir de 9* göreyim; oracıkta kıvrılıp kalacaf tım, ağzımı bıçaklar açmıyordu! — Üzülme, sen sağ ol, ne olucak anneciğim. Diyorlardı. Yemiş sepeti gözümün önünd çeşme gibi akmıyor muydu? O, günlerde üzülerek çekişe, © kişe aldığın şeyler, sarsıntıda P* ketlerinden çıkmış yer, yer se! miş yemiş süyu ile sırsıklam Zi; olmamıslar mıydı?