15 Temmuz 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

15 Temmuz 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— —VAKIT Meraklı bir sergüzşet romanı Edgar Pip'in son maceraları Yazn : Arnold Galopen Hapisaneden çıkarak siyasi bir hareke- tin elebaşısı vaziyetinde işe başladım! si | — Gene mi bir muzır tahrikât- çi?. dedi. Bekdanlo cevap verdi: — Hayır, Avrupa polisleri tara- fından aranan bir hırsız.. Hüviye-| tini tesbit için lütfen sorguya çe) kiniz. — Şimdi vaktim yok.. sonra geliniz. Daha — Mevkufu ne yapalım? — Şehir hapishanesine götürü- nüz. — Fakat bir tevkif emrine lü- zum var. Polis müdiri, sinirli sinirli bir| şeyler karaladı. | Şehir hapishanesine geldiğimiz| zaman beni bir hücreye kapadı- lar.. Saatlerce ayı kafeste gibi bir aşağı bir yukarı yürüdüm. Yoru- lunca da tahta sedire uzanarak uyumuşum.. Uyandığım zaman gece olmuştu. Hapishanede tenvi- © rat namma hiçbir şey yokut. An- > aşılan Santa - Lucia cümhuriyeti elektrikten tasarruf ediyordu. Ek- mek getiren de yoktu. Doğrusu © bu hapishanenin vaziyeti fevkalâ- de canımı sıkıyordu. İngiltere ve batta Fransa hapishanelerinden çok farklı bir deliğe düşmüştüm. Avrupada insana haşin muame - le yapılıyor, ama buradaki gibi rj şıksız ve gıdasız bırakmıyorlar. | Katlanmaktan başka elden ne ge- lir?. Gardiyanın ayak seslerine| kulak verdim. Ne gelen vardı, ne giden.. Tuhaf şey.. Gardiyan da yoktu. Bir aralık hücre kapısının önün- de ayak sesleri oldu. Ne oluyor dememe vakit kalmadan kapı a- > çaldı. Sisli bir fenerin ışığı saye- © sinde koridorda bir sürü (silâhlı © “ve korkunç yüzlü insan gördüm. © — Acaba beni kurşuna mı dizecek - lerdi?.. Yüreğim hopladı. Maamafih korkum boş imiş.. Silâhlı adamlardan biri bana yak- laştı ve eliyle kapıyı göstererek: | — Arkadaş, dedi, serbestsin!.. © Bizimle birlikte hakikat için ça - — İışacaksım?. Bu hakikatin ne olduğundan © haberim yoktu. İte kaka avluya iy götürüldüm. Diğer mahpuslar da > orada toplanmış bulunuyorlardı. © Buraad siyah bir beygire binmiş bir adam avazı çıktığı kadar: — Yaşasın Pilkomayo! Diye bağrıyordu. Hapishane avlusunda bize tü - fekler, baltalar ve hatta sopalar > tevzi olundu. Bundan sonra kapı) lar açıldı ve sokağa çıktık. Sokak- lar halkla doluydu. Halk, ellerin- de “Yaşasın Pilkomayo,, “Kahrol- sun Muçado, ,yazılı bayraklar ta-. © şıyordu. Yanıbaşımda yürüyen bi- ri bana halkın reis (o Muçadoya isyan ettiğini anlattı. Maamafih © hükümet kuvvetleri o Muçadoyu şiddetle müdafaa edecekmiş. Şa- © kası yok.. Ben başları traşlı, üzerlerinde çizgili hapishane elbisesi bulunan bir sürü hapishane kaçkını ara - İ ğime müteessir oluyordum. Şimdi “Camda kalmıştım. Üzerimde kül “rengi elbise, başımda da benim © © meşhur sütlü kahve rengindeki 15 TEMMUZ 1934 şapkam vardı. Bunun için, adi bir mahpus değil, Pilkomayo'nun ta- raftarlarından ve ele başıların » dan biri zannolunabilirdim. Bu vaziyetten istifade etmeye karar| verdim. Bu vaziyette Edgar Pipin fena manevra etmiyeceğini göre- ceksiniz. Atlı adam bizi teftiş ederken ben bütün avazımla “Yaşasın Pil- komayo,, diye bağırdım. Herif bu ateşin hareketimden memnun ol » muştu. Bir aralık bizim zenci telâşla yanıma geldi: — Efendi, dedi, otomobili çal- dılar! — Büyük iş olmuş! Sen onu bı- rak da" yaşasın Pilkomayo,, diye bağır.. — Ama otomobil gitti. — Uğurlar olsun! Sen beni se- versen dediğimi yap! İ Zenci sözlerimden O hiçbir şey| anlamamıştı. Fakat çarnaçar “Ta- şasun Pilkmayo!,, diye bağırmı - ya başladı. İşte bu suretle Pilkomayo için zenciyi bağırtmıya uğraşlığım $1- rada yanımıza, oana kadar hiç görmediğim biri geldi. Zenciyi nasıl “Yaşasın Pilkomayo,, diye bağırttığımı görünce: , - Mükemmel dostum, dedi, sizin gibi şefler olduktan sonra Kalecikte Dolu ve sel Ehemmiyetli surette zarara sebep oldu Kalecik, (Hususi) — Temmu- zun onuncu çarşamba gecesi gece yarısından yarım saat (sonra no- hut, mazı, ceviz hacminde yağan ve sabahı saat on bire kadar eri- memiş olan doludan © kasabanın Uludere, Yukarı, Aşağı Koçak ve Koçak altı mevkilerinde iki yüzü mütecaviz bağ ve bahçe ve mezru- atr harap olmuştur. Arkbürk ka- riyesinin bağ, bahçe ve mezruatı da yüzde 95 nisbetinde (hasara uğramıştır; hasıl olan sel şimdiye kadar emsali görülmemiş bir su- rette Koramaz bahçelerini de ba- sarak sebze, bostan ve mahvetmiştir, Otomobil devrildi! Dört kişi ağır surette yaralandı Torbalı — İzmir yolunda mü- him bir kaza olmuştur, İçinde on iki yolcu bulunan ve Söke beledi- yesinde kayıtlı bir numaralı kam- yon Torbalıdan da yolcu aldıktan sonra İzmire hareket (o etmiştir. Şoför Ömer Efendidir, Torbalıdan İzmire doğru 36 ıncı kilometrede Kuşçuburnu mevkiinde otomobili önatte yetmiş Mekke sevkettiğinden direksiyona hakim mezruyatı aze olamıyan şoför ansızın yol üzerine galebe çalacağımıza şüphe yok. İsminiz?. “Cems Rolls,, diyecektim, fa - kat, derhal kendimi topladım ve ilk aklıma gelen ismi söyledim: — Kazimir!. — Pek âlâ yüzbaşı, Kazimir!.. Sizi unutmıyacağıma emin olu- nuz, Ve eli redingotunun ilikleri a- rasında olduğu halde uzaklaştı. Bu reis namzedi Pilkamayo idi... Talih yardım ediyordu.. diyecek yok.. Eğer bu kazanırsa ben de kazanmış olacağım. Fakat ken - dime, nefret ettiğim bir adı verdi- iş işten geçmiş ve bende vaftiz edilmiş bulunuyordum. Bunun üzerine etrafımdaki ser- serileri topladım ve kendilerine bir trraşname okudum: — Dostlarım, dedim, başaraca- ğımız iş hiç te kolay değildir. Reise karşı beni utandırmayınız. Size en büyük mükâfatları vere - ceğine emin olunuz!. Yalnız siz- den emin olmam lâzımdır. İçlerinden iri yarı biri cevap verdi: | — Icabına bakacağız, dedi, bi- ze güvenebilirsiniz. Bir reis nam- zedi için bu işi birinci defa yap- mış değliz. Şurada gördüklerin her intihabatta ileri atılmasını bi- len adamlardır.. Fakat bize öy- le en büyük mükâfatlardan bahs- etmeyiniz de ne vereceğinizi 8öy- leyiniz.. Yüksek mükâfatlar gi - bi palavralara aldırış etmeyiz!. Biz para isteriz, para!.. Hele ne vereceğinizi söyleyiniz de pazar - Irk edelim!, (Devamı var) “ > da elele çıkan, Hüseyinin idaresindeki a « araba tama- Müsademe rabaya çarpmış ve men parçalanmıştır. neticesinde kanyon da devrilmiş, yolculardan Hızırbeyli Paşa Halil efendi ve Hüseyin oğlu Mehmet kollarından, Bucalı Bey- tullah efendi kafasından, İzmirli kemancı Mehmet efendi ayağı ile yüzünden ağır surette yaralanmış- lardır. Diğer yolcular da (o hafif bazı yaralar almışlardır. Kazaya sebebiyet veren şoför derhal yakalanmış ve yaralılar im- dadı sıhhi o otomobiliyle (İzmir memleket hastanesine götürülerek tedavi altına alınmışlardır. muhtarı Bir idam Muş ve havalisinde (o şekavet yapmak, ve kibrit inhisar müfet- tişlerinden İdris Nuri Beyle Meh- met Şerif ve Bilâl isimli jandar- malarımızı ve Muhittin isimindeki katırcıyı öldürmekten suçlu Lice- nin Botyon (o köyünden Ali oğlu Mehmet Ali hakkındaki idam ka- rarı Büyük Millet Meclisi tarafın» dan tasdik edilmişti. Tasdik ka- rarı Diyarıbekire bildirilmiş ve bu azılı şaki İzzetpaşa caddesinde sehpaya çekilerek ( cinayetlerinin cezasını görmüştür, Ingiliz sefiri İngiliz Sefiri bir yatla Gemli- ğe gitmiş, tercüman © vasıtasiyle belediye reisi ile görüşerek Gem- lik ve havalisi hakkında malümat almış, bir otomobille İznik gölüne kadar bir seyahatten sonra gene; yatla İstanbula dönmüştür. Miğhği we MEMLEKET HABERLE Uşak Mıntakası Spor Kongresi Toplandı Uşak mıntakası kongre murahhasları Uşak, (Hususi) — Türkiye id-| man cemiyetleri (ittifakı Uşak mıntakası 1934 senesi adi kongre-| si 6 temmuz 934 cuma günü saat! 10'da C. H. F. salonunda mmtaka-| ya dahil bütün klüplerle heyetler | murahhaslarının © iştirakiyle top- landı. Celse muvakkaten merkez he- yeti namına ikinci reis Münir Bey tarafından açıldı. Ve divanı riya- setin intihabı teklif olundu. Neti-| cede müttefikan reisliğe yede heyeti ve Halkevi reisi Hakkı Do-| ğan Bey, kâtipliklere de Nuri Bey! (Turan) Süleyman Bey (Gediz- spor) seçildiler, Merkez heyetinin bir senelik faaliyet raporu okundu. Uzun © MO nyan, —— yapılan işleri kısım kısım sayan bu! rapor murahhaslar * üzerinde iyi tesirler ve müsait intibalar uyan- dırdı, memnuniyetle karşılandı. Raporun bir iki noktası üzerin- de Tahsin Bey (Turan) söz alarak tenkidat ve temenniyatta bulun - du. Futfol heyeti reisi ayni fikre iştirak ederek futbol uğrunda a- rızalanan futbolculara yardım ya- pılmasının bir vazife olduğuna e- hemmiyetle işaret etti. Merkez heyetinin faaliyet ra- poru ve hesap hülâsâlaraı ittifak- la kabul edildi. Atletizm heyetinin faaliyet ra- poru okunurken bütün murahhas- lar ve samiler bir heyecan geçir- diler, Atletizm gibi ana bir spo-| run Uşak mınlakasında teammüm | ve inkisaf etmekte olduğunu bil- dirmekte idi. Çok samimi hisleri taşıyan ra- por takdir hisleriyle karşılandı ve| ittifakla kabul edildi. Sira günün en mühim işine gel mişti. Futbol heyetinin uzun ra- porunu reis Yusuf Ziya Bey oku- du, Rapor hakkında söz istiyen o-| İup olmadığı reislikçe soruldu. Sı-| ra ile murahhaslar söz aldılar. Tenkidata noktai nazar ve müte- lealarını serde başladılar. Futbol heyeti reisi Yusuf Ziya Bey notlarını alıyordu. Söz sirası kendisine geldi. Cevaplarını ve » rirken kendisinde bir asabiyet ve heyecan vardı. Bütün tenkitlere madde madde ve vesika ibrazı suretiyle cevap verdi. Verilen cevplar murahhas- lar tarafından tatminkâr addedil- di. Teknik hususlara ait verdiği malümat büyük bir ekseriyetle ka bul edildi. Bu safha kongrenin en! hararetli bir zamanı idi futbol he- yeli raporu reye kondu ve ittifak yakın bir ekseriyetle kabul edil- di, : Öğleden sonra toplanan kon- gre memleket ve Uşak mıntakası sporu için hayırlı © ve isabetli ve mühim kararlar ittihaz etti. Yardım, saha işi, sıhhi muaye- ne, atletizmin inkişafı, vahdet ve tesanüt fikirleri üzerinde mühim ve faydalı müzakerat cereyan etti ve hepsi kararlara bağlandı. İntihap neticesinde: Merkez o heyeti: Birinci reis Hakkı Doğan Bey, reis Haşim B., aza Basri, Mustafa, Cahit Beyler. Futbol heyeti: Reis Yusuf Zi- ya Bey, aza Mehmet Turgut, Meh- Meeiy eee * Atletizm heyeti: Reis Münir B, aza Kemal, Mehmet, Hüsamettin, İsmail Hakkı Beyler. Hesap müfettişleri: Kılıç Osman, Mustafa Beyler. Yeni heyetleremuvaffakıyetler temennisiyle kongreye nihayet ve- rildi. > Aydında Su ve elektrik işleri tamamen halledilecek Aydın belediyesi şehrin öteden beri şikâyet mevzuu olan su ve tenvirat işlerini esaslı bir surette halle karar verdiği bütçesini yüzden yüz elli bin lira" ya çıkarmıştır. Bu bütçe bir farkı temin için de ittihaz ettiği tedbirlerden ba” licası, yirmi kadar belediye arsa” sını piyanko ile satışa çıkarmak ve alelâmum dükkânlar “Su vergisi,, tarhetmektir. için bu sene üzerine İki lira mukabilinde arzulanan beş bin biletin satışı şimdilik iy? gitmektedir. Ancak, yalnız bi” sınıf üzerine tatbikinden ve es# sen kanunda yeri olmadığında" bahisle su vergisine esnaf tarafın” dan hemen umumi bir şekilde iW” raz edilmiştir. lame Akhisar kedileri Akhisar kazasında bir zama” danberi devam etmekte olan duz kedi vakaları dolayısiyle lediyenin açmış olduğu mücade iyi neticeler vermiştir. Beledi nin para ile satın aldığı kedilef mühim bir yekün teşkil etmek dir. Bu suretle kuduz vakaları” önüne geçilmiştir. 5 sağl