19 Haziran 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

19 Haziran 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

yıldanberı gölge salan seguya jiganta- lar, hayatta yanmaktan başka ödevi Varmış gibi 1000 yıl yaşayan at kesta- nesi, 100 - 200 yıl yaşayan sazan ba- lığı, papağanlar, kargalar ve kaplum- bağalar Amiplerin ve enfüzuvarların da öl- mez olduklarını bilirsiniz. Bunlar için ölü . Yaşa- bir varlık olarak yeniden Ortada ceset ve cenaze yoktur. Bütün — tabiata üstün olmağa yeltenen insanların; birdenbire veya uzun bir hastalığın sefaletlerini sene- lerce sürükledikten sonra, ağızlarına tutulan aynanın bugulanmaması ne Ü- zücü bir olaydır. ayrı hayata atılırlar. Insanlar bu aciz ve korku içinde, bü- tün yüzyıllar boyunca, ölmemenin yollarını ve sonsuz gençliği aradılar. Sonsuz gençlıgı temin edecek kudretin arık suda, süt banyolarında, kanda bu- lunduğu sanıldı İhtiyar krallar bunak asilzadeler süt banyolarına — yattılar. 1492 de «Masum Papa» lâkabiyle — de meşhur olan Sekızıncı Pius'un canını gencin kanı son alınarak birbiriyle karıştırıldı, bır şerbet yapıldı, Papaya kanlarının son akıtan üç genç bir yanda yanda canlarını verdiler papa Öte nsanlar sonsuz gençliğe bilini yol- larından da ulaşmağa çalıştılar. n Bunu için Steinach; Vasectomie ve vasoli- gature'ü den Bu usul i kanal- larını kesmek veya bağlamaktan — iba- retti. Böylelikle, meni hayvancıklarını atrofiye uğru- yor. Buna karşılık iç salgı yapan ve seks duygularını gıcıklıyan Leydig höçreleri aha fazla gelişiyor. Fakat kudretmın arttı- testis aşılarını denemiştir,. Şempanze- lerin sinosefal cinsinden aldığı — testis parçalarını nsan testıslerının içine yerleştirmiştir Kadınlara da aynı mak- atta yumurtalık grefleri yapılmıştır. Hattâ Fransada bu metodun geniş bir şekilde tatbikatına geçılmış, ömrü ne bir yıl arttırılabilmiş, ebedi gençlik sağlanmıştır. Çünkü ih- tiyarlık testis Ve — yumurtalık gibi bir tek bezenin ödevini yapamamasından ileri gelen bir olay değildir. Bu bezele- rin Öödevd kesilmeleri ıhtıyarlıgın sebebi değil, sonucudur İhtiyarlık bü- rtamların henüz bilmediğimiz — degi- sikliklerinden ileri gelen daha kom- pleks bir hâdisedir. Yukarıda isimle- rinden bahsettiğimiz hormonlarda ihti- yarlığa çare bulmaktan — ve sonsuz AKİS, 19 — HAZİRAN — 1954 gençlıgı temin etmekten acızdırler Bu- na rağmen, yine de insanların en bü- yük isteği sonsuz gençlıktır. Uzun ö- mür, gençliği devam ettirdiği takdirde arzulanmağa değer. 100 150 yaşına kadar sürüklenenlerle dolu, sarsak ve beli bükük bir dünya, insanın yaşama hırsını ve enerjisini öldüren bir — şey- dir. Gençleştirilecekler ve Ömrü uza- tılacaklar arasında bir seçme yapılması da faydalı olsa gerektir. Delileri, yata- lakları, sersem, ahlâksız, karaktersiz, tembel, budala, hülâsa insanlık ve ce- miyet için faydasız bir takım mevcut- ları uzun müddet yaşatmakta ne Jlü- zum vardır? Görülüyor kı sadece be- leşmelerınde yolda çareler aramak gerekmektedir. odern mânasiyle gençleştirmek de- mek o kimseyi geçmiş bir çağa dön- dürmek, dördüncü boyutunun bir kıs- mını tadan — kaldırmak demektir. lece fizyoloj zaman silinecek, psikolojik zaman yani şahsın ruhi ta- TIBDÜNYASINDA rihi kalacaktır. Bir başka deyişle, o kimse, hafızasından ve hâtıralarından bir şey kaybetmiyecektir. İnsan, genç- leşecek, beden kabiliyetleri ve vasıfla- rı, seksüel ödevlerinin durumu, 1lk çağlardaki sıcaklık ve işlekliğine nün uzun denençlerinden caktır. İnsanların bütün bu Steinach deneyleri, Woronoff aşısı, tesilerde bulunan çeşitli hormanlar u- laştıramadığma göre bir mucize mi götürecektir? Çölün cahil arapları, 200 milyon insanın 1300 şu kadar yıldanberi ma- nevi azığını veren ve hırkasını kendi eliteriye — yamayan Muhammed'den İsa gibi olüyü diriltmesini ve bir mu- cize göstermesini diledikleri zaman o- nun verdiği cevabı hatırlayınız «— e mucizesi istiyorsunuz? Siz kendiniz E. E mucize değil misiniz?» —Dr