19 Haziran 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

19 Haziran 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SANAT DÜNYASINDA evim Borar, Sevil Yarış, Semra Dağoğlu, Lâle Uslu ve Belkis Mavi- su tarafından takdim edilen — modelle- letin isimleridir amma, Bedri Rahmi- nın de bır şiirine gırıştır "Sereserpe" tuvalet de Orhan Veli'yi Goruluyor ki Türk işleme- leri ile — birliktte — Tarsusla Amerikaya kadar,. şiirimizden de bir hava gönde- iyoruz. İşte bir kaç isim daha: Çatal Cara, Dizi Mercan, Karadut, Edalım. Bir de edebi mecmua ismi: Yedite- Ğ Bu "Kalkınan Türkiye Sergisi" ne bir İngilizce şiir antolojisi ile resim sergisi ilâve etmek kabil değil midir dersiniz? Yoksa bu isim, Türk Turizm Kuru- rist götürüşünü örtmek için mi veril- miştir? Sosyete Füreya Kılıç'ın Kokteyli uyuk bir muvaffakiyet kazanan çi- sergisini — kapattıktan sonra, Füreya Kılıç atölyesinde dost- bir araya getiren bir kokteyl tertip etti. 30 defile Sarayındaki Aslı Spor ve Sergi Kerem ile Bu kokteyl, bütün mânasiyle — bir sanat toplatısı oldu ve, bize Sanat Dostları Cemiyeti'nin ilk günlerindeki samimi toplantıları hatırlattı. İstanbulun güzel sanatlar ve ede- biyat muhitine mensup belli başlı si- maların hemen hepsi, sadece kıymetli bir sanatkâr olmakla iktifa etmeyen, aynı zamanda iyi bir ev sahibesi oldu- ğunu ispat eden Füreya Kılıç'ın atöl- yesinde toplanmışlardı; bir aralık say- mak istedim, altmıştan sonra durdum Her ân kapı çalınıyor, bir başkası ge- liyordu Kimler vardı? Kalemimin ucuna geldiği — gibi yazıyorum: Tahsin Öz, Profesör Gabriel, Filarmoni Derneği- Bir Alman diri Yol Beni, Bu — kara topraklardan Sen yarattın. Alnıma, Bu kara lekeyi Sen sürdün. Beni — affet Rabbim Ve benden af dile... (Fritz Gerald'den) nin “animatrice" i Ressam —Frumet Pektaş, Vedat Nedim Tör ve eşi, Gü- zel Sanatlar Akademisinin eski ve ye- ni müdürleri Burhan Toprak ile Ni- jad Sirel ve eşleri, Şair Müştak Erenus ve çiniciliğe derin bir merak — saran eşi, Sedat Eldem, Semiha Ayverdi, Rejisör Meinecke ve eşi, heykeltraş Belling, Ahmet Hamdi Tanpınar, Nu- rullah Berk ve Ressam Madam Kasta, Rezzan Yalman, Bedri Rahmi, Güvenli, Hüsamettin Bozâk, Kocagöz, Yaşar Kemal, Sabahattin E- yüboğlu ve Piyanist Magdi, Yüksek Mimar Halid ve eşi, Altemur Kılıç Ve eşi Ressam Asuman, Tunç Yalman, Ayşe Nur ve Füreya Kılıç'ın sanatla yakından alâkalı kırktan fazla samimi dostu ile yakınları. K. G, de gele- surette hazır- içti aralık, sevimli F. rek kendisı 1çin hususi lanan "meyve suyunu" i Kokteyl saati bitip ederek — gittiken sonra, dost atölyede kaldılar. Fitne Fucur'un evlenme yıldönümü i- miş. Fransız Kültür ataşesi Bergeaud, Füreya Kılıca hediye olarak getirdiği şampanyaların kâfi gelmiyeceğini söy- liyerek ayrıldı, bir müddet sonra dön- dü ve bu sevimli, neşeli toplantı, Fü- reya Kılıcın kokteyli için olduğu ka- dar Mehmet Ali ve Adalet Cimcozun evlenme yıldönümleri — şerefine — de şampanya köpükleri ile ıslatıldı. mısafırler veda AKİS 19 HAZİRAN 1954