19 Haziran 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

19 Haziran 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR ALEMİNDE berbattır. Hipodromlar inşa etmek kolay bir iş değildir. Evvelâ milyonlar ister, son- ra zaman ister mleketımızde organ hıpodrom yapı]masını yarışları jokey klü- başladıktan Vilâyet- yarışları ü sonra lerden bu işe yatıracak bir vilâyeti edemiyoruz. O kadar çok tamamlan- ması icap eden tesisleri vardır ve ko- kumar vası- tası diye düşünürler ki, kârları da ol- mayan bir hipodrom yaptırmayı kabul etmezler. Ama Paris Belediyesi büt- çesinin mühim bir kısmını yarış hası- latlarından alınan vergiler teşkil, eder- miş. Bizde istikbal düşüncesi yoktur. Bunu bilseler bile, «bizde ne — hasılat oluyor ki ne vergi alacağız derler. Oysaki herşey zincirlemedir. Hipodrom yapılır, at getirtilir,, koşular zenginle- şir, halkın rağbeti ar, hasılat çoğal- lir. Bu neticeye — varabilmek için de peşin masraf etmek gerektir. Memleketimizde İngiliz Aatı azal- . Koşuların ne kendi yarış santır- larının bukünkü halinden memnun gibi davranıyorlar. Halbuki asil sebep tamamen aksine, memnuniyetsizlik ve bıkkınlıklarıdır. Bu meseleleri hallet- mez ki! Elbirliği tle çalışmak ve mü- cadele etmek lâzımdır. imdi biz herşeyi — jokey klübünden bekliyoruz. Hakikaten jokey klübü- nün hipodromlar tesis etmesi,. hariç- ten damızlık ve koşulara iştirak, etmek üzere atlar getirtmesi, bunları müsait şartlarla dağıtarak yeni — hipodromları modern yarışçılık görüşü ve anlayısile ihya etmesi gerekmektedir. Fakat jokey klübü bunları hnasıl ne ile yapabiliri Bugün için hiçbir 34 Tei Haa Gazi Bleau Koşusunun Sonu Brummel'in — yeni zaferi ümit yoktur. Senelik basit ve normal masraflarını — karşılayamamak duru- munda olan bir böyle milyonluk işleri becerebilmesi muhal- dir. O halde neylemeli?,. Kırk yıl daha bu hakiki yarış nizam ve anlayışın- dan mahrum koşuları tertıpleyıp ida- reit maslahat mı edeceğiz? Buna aklı başında, modern yarışçılığın ne oldu- ğunu bilen bir ferdin kabul etmesi imkânsızdır. Acaba Ecnebi sermaye ve ecnebi iş adamım memleketimize bu 1şler1 yap mak üzere davet mi edelim Duyulmamış Haberler * Adalet Kulübü Meksikadan bir tek- lif aldı ve angajmanım yaptı. — Yaz sonunda Adalet takımı Meksikaya uçuyor. Kulüp idarecileri, takım dördüncü olduğu takdirde oyuncu- lara bir dünya turu — vaadetmişler- dial * Beşiktaş Kulübünün her şeyi, eski milli basketbolcu Sadri Usoğlu'nun kulüpte bir basketbol şubesi kur- mak için ciddi faaliyete geçtiği bil- diriliyor. Kabağın Modasporun ba- şında patlayacağı Tivayet edilmek- tedir, * Önümüzdeki mevsim 40 yaşını id- rak edecek olan beynelmilel ha- kem Feridun Kılıç hakemliğini terkedecektir. Bununla eraber kendisi hakemlik mesleğinin âşığı olduğunu, senelerdenbeki yaptığı gibi yine lise maçlarını idare ede- ceğini müjdelemektedir. apılan Türkiye Basketbol bi- üzerine Galatasaraylılar başka lüplerdeki Galatasaraylı antrenörler mevzuu üzerinde durmayı lüzumlu görmüşlerdir. Bu birinciliklerdeki Galatasaraylı antrenorler Fener bah- çede Samim ç, Modasporda Feridun Koray, — Ankaragücünde Yılmaz Gündüz idi. * Fenerbahçe plajında bazı futbolcu- ların denize — girmekte — olduğunu * * * haber alan bir büyük kulübümüz, bütün plaj sahiplerine müracaat e- derek futbol mevsimi kapanmadan denize giren — futbolcuları bildir- melerini rica etmi İstanbul enternasyonal basketbol saret alan idareciler, mevsim içki yine böyle enternasyo- nal mahiyette bir turnuva tertiple- meği düşünmektedirler. Muhteme- len bu turnuva Akdeniz memleketle rinin şampiyon takımları arasında tettiplenecektir. Milli sıfatını sadece atletizmde ka- zanan Beyoğlusporlu . eski Fener- li Suphi'nin nankör futbolu bıra- kaçağı ve münhasıran atletizme ça lışacağı anlaşılmaktadır. Bu haber, en fazla Süphiyi kaçıran Fenerbah- çelileri düşündürmektedir Yeni Futbol Federasyonunun Profesyonel linde de ikinci kurulacaktır, h bir profesyonel lik Bu sene Galatasaray plânlı bir trans fer yapmayı düşünmektedir. a- zı yaşlı oyuncularını satılığa çıka- rirken Gündüz Kılıca tam salâhiyet- le transfer yapmak müsaadesini ve- recektir. İstanbulda bulunan Apollo sirki, daha büyük bir alaka toplamak ıçın kadrosu ufak bir saha temi- da saha ihtiyacı — karşılanmış ola- çaktır. Kasımpaşalılar bu sene bu- nu hak etmişlerdir AKİS, 19 HAZİRAN 1954