19 Haziran 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

19 Haziran 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

General Miliste bir mutfak Bir Sanat lıları tatıp, nihat kararını verdikten sonra teler görülmemiş bir yayın faaliyetine — girişirler. Bu şirketin en büyük rakibi sayılan General Mills şirketinin reklâm tası da o nisbette orjinal bir buluşun mahsulü sayılabilir. Bu şirketin genel merkezinin üst katında yerleşmiş bu- lunan 60 - 70 memurdan müteşekkil bir şube sırf danışmak veya dert yan- mak için mektup yazmış olan müşteri- lerin suallerini cevaplandırmakla ü- kelleftirler. Meselâ, sabit gelirli küçük bir devlet , memurunun karısı kocası- yeni âmiri şerefine bir yemek ha- zırlamak zorundadır. Hemen kaleme sarılıp ailevi izah ettikten kendisine bildirilmesini dir. Diğer bir ev kadını çocuğunun bir türlü havuç ve ıspanağı onun hazırla- dığı şekilde yemek istemediğin: yana yaptırtan bazı enstitü öğretmenleri- mizi anmak kâfidir. Bu müsbet ve yapıcı — zihniyet sayesinde küçük kızlarımız bale okullarına devam et- mekte, Türkiyenin şanı beynelmilel opera sahnelerinde duyurulmakta, çalışan kadınlarımız gayesınde nice yuvalar düzelmektedir Bu teşvik edici hamlelerin eksik bulunduğu — muhitlerde ise — kadın İnkılâbımız bir duraklama devresi geçirmektedir. FKendinde mücadele kuvveti bulamıyan küçük bir ekalli- yet günün birinde taassuba boyun İrtica ve taassubun iyice kök sal- AKİS. 19 HAZİRAN 1954 lâboratuvarı yakıla anlatmakta ve yeni bir pişirme tarzını sormaktadır. Üçüncü bir mek- tup sahibi ise kocasının lüzumundan fazla kilo aldığı halde bir türlü zayıf- lamağa yanaşmadığından şikâyet et- mekte ve gizli bir zayıflama metodu- nun sırrını sormaktadır. İşin en hoş tarafı bu mektupların hepsinin "Betty Crocker — General Mills Şirketi!' ad- resine yazılmış olmalarıdır. Zira bu şirketin satmakta olduğu bilümum un- lu maddeler vesare paketlerin üstün- de 30 yaşlarında görünen zarif ve sem- patik bir kadının resmi basılmış bu- lunmaktadır. Üstelik hepsini kendisi- ne mektup yazması için teşvik etmek- tedir. İşin asıl garbi şimdi gelmekte- dir... Bütün bu cazip cümleleri sarfe- den ve âdeta milli bir kahraman sem- bolü haline gelen Betty Crocker asla yaşamamıştır! Bu kadın doğrudan doğ- ruya reklâm — mütehassıslarının yarat- dığı, cehaleti teşvik eden menfi kuvvetlerin seferber olduğu yerlerde ise kadın yeniden — üzerinde tasar- rufta — bulunan bir "mülkü —muta" haline gelmiştir. Kadın vatandaşları- zı kaçıran jandarmaları, küçük cukların ırzına geçen hocalara b tün kabahati yüklemek haksızlık o- Asıl suçlu, asıl cezalandırılacak olan, onları bu harekete teşvik eden zihniyettir. Cemiyetimizde kadın, er- kek müsavatı sadece kanunun mad— delerinde değil, günlük hayatımızda gözle görülen bir realite haline gel- melidir. Bu gayeye erişmek için de kadın inkılâbımıza bütün imanımız ve gönlümüzle —bağlanıp, onu her gün yeşerip filizlenmeğe devam et- mesini sağlamalıyız. KADINLAR ARASINDA mış oldukları muhayyel bir şahsiyet- l eklâm yapmak bugün — Amerikada kadını bulmak hayli güç olacaktı. nun üzerine şirketin müdürleri en gü- zel beş kadın memurlarını bürolarına çağırıp her birinden model olmalarını rica ettiler. Ressam bu beş kadım in- ceden inceye tetkik ettıkten sonra bi- rınden agız hatlarını vücude getirmişti. Böylece nefis bi tablo hâsıl olmuştu. Bir de bu muhay- yel ev kadınına bir isim takm gere- kiyordu. Bunun da kolayı vardı. İlham Crocker'di; dininin adı Betty Crocker oldu eneral Mills Şirketi bu sevimli ka- Gdının yaşamadığını atom sırrı kadar titizlikle saklamaktadır. Şirketin yap- televizyon yayınlarında larca aile kadınının hayalindeki şahıs- devam olunmaktdır. n her gün kâtibeler ö- nüne yığmış oldugu 200-300 mektup- lardan hemen hepsi "Sevgili Betty'çi- ğim" diye başlamaktadır Betty Crocker gerçekten de şanına lâyık bir faaliyetin merkezidir. Onun şerefine isimlendirilmiş olan lâboratu- var mutfakla mek nev ileri, şeker karıştıran en toy bir gelin dahi akşama kocasını nefis surette kabar- kadar hafif bir şaheserle kar- şılıyabılmektedır Reklâm büyük bir kuvvettir. Rek- lâm bir malın istihlâkini arttırmak ve müşterilerini — çoğaltmak için girişilen bir mali ameliyedir. Fakat başarılı bir reklâm sadece artan bir kazancı sağla- makla kalmıyor. n arttırmak hususunda yapıcı faaliyetle- re girişilmesini de sağlamaktadır. Bir malı sevdiren, işte reklâmcılıkta saklı bulunan bu diğergâmlıktır. AKİS Hoşunuza gittiyse hemen Abone olunuz