3 Temmuz 1954 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

3 Temmuz 1954 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

ri heyetten üç önemli meselenin hallini beklemektedirler: İstikraz temini, susi Amerikan sermayesinin Japonya- a yatırım yapmasını temin( Japon mallarına karşı Amerıkan gümrük re- simlerinin indirilm Amerika Bırleşık Devletleri gerçi İkinci Ciha Harbinde — Japonya'ya karşı çarpışmıştır ve Çinin müttefiki idi. Fakat harbin sonunda Çin kıta- sında rejim kümeti Amerika'ya karşı cephe almış- tır. Bu vaziyet karşısında uzak-doğu politikasında eskiden Amerika Birleşik Devletleri Japonya'ya karşı ve Çin'e müzahir bir politika takip ederken bu politikanın tam tersini takip etmeğe Bugün Amerikanın Japon yayla imzalamış — olduğu sulh paktın- dan gayrı imzaladığı iki taraflı bir an- laşma da vardır. İkinci Cihan Harbi Japonya'yı sars- mıştır. Japonya tabit pazarlarından mahrum kalmıştır. Çin'i, Mançurya' yı Kore'yi — kaybetmiştir. Uzak . Doğ .pazar bulamamaktadır. Japonya' da balıkçılık sanayii sönmüştür, Japon ti- caret bilançosu açık vermektedir. Bu yardıma muhtaçtır. Avrupa'da Almanyasız bahsetmek imkansızsa, aynı şekilde Japonyasız bir Uzak . Do- ğu emniyetinden bahsedilemez. Japon- ya dün Amerika'ya karşıydı, fakat bu gün Amerika'dan yanadır. Bunu böyle bilmeli ve ona yardım eli uzatılmalı- dır. Eğer Japon heyeti Amerika'dan n de iyi sonuçlar ver- miyecektir. BANKASI # Lira Tutarında İkramiye TIB SAHASINDA İlaçlar Antibiyotikler — çoğalıyor enisülin, streptomisin, aureomisin, P kloromisetin, terramisin, neomisin, polimiksin ve eritromisin'in ne kadar kuvvetli tedavi Vasıtaları olduğu artık anlaşılmış bulunmaktadır. Hekimlik sanatının yorulmaz araştırıcıları bun- eklemektedir- icelenmekte, müessir maddeleri ayrıl- makta ve yeni yeni isimlerle hekimin eline verilmektdir. ilâcın, başka anti- biyotiklere dayanıklı olan stafilokok cinsleriyle, birçok mikropların bir a- rada rol oynadığı hastalıklarda faydalı olduğu kanaati vardır. Ehrlichine: Waksman tarafından bulunan bu antibiyotik bakteriyostatik ve mikrobisid değildir. Viruslar üzeri- ne ise belirli bir tesiri vardır. kadar bulunmuş olan antibiyotikler daha çok bakterilere dokunmakta idi. Virus — hastalıkları ve mantarlar için kullanılabilecek bir antibiyotik yoktu. Bu yeni madde bu boşluğu kapatacağa benzemektedir Candicidine: Antibiyotikler ala- nında yapılan araştırmalar artık virus- lara ve mantar hastalıklarına iyi gele- cek bir madde — bulmağa yönelmiştir. Bu arada viflislara Üğsü? eden Ehrlichine bulunmuştur. Son olarak mantar hastalıklarına yani mokizlara karşı da antibiyotikler aranmış ve bu Candiside denenmiştir. — Anti- antibiyotik olarak aktinomiçet- lerden 24 madde ayrılmıştır. Bunların arasında mirocine , thiolutine, strep- tothrıcıne mycomycıne helıxıne mu- tesir edenler bulunduğu gibi; antimy- coine, nystatine, rimocidine, chromine, candicidine, — ascasine, antımycıne A- fradicine, — myceline yeloheximide, rotaventine, myceline, phaeofacıne, yalnız antifunjik olanlar ilâçlar henüz klinikte kullanılır hale gelememişlerdir. Bun- lardan en tesirlisi olan Candicidine ile ve terramisin gibi bazı antibiyotiklerle yapılan tedaviler sırasında, mikropla- rın antibiyotik tesirinden kurtulan ba- zı mantarların, virulans kazanarak çe- şitli hastalıklara sebep olduğu görül- mektedir. Bu gibi hallerde antifunjik olarak bu yeni maddenin kullanılması faydalı olacaktır. Hayvanların mantar hastalıklarında deneysel olarak tesirli görülen Candicidine'in insan patoloji" sinde de aynı derecede işe yarayıp ya- ramıyacağını zaman gösterecektir. Soframyciner: Bir — streptomiçes'den edilmektedir. Bakteriyostatik ve bakterisidir. Tesir alanı çok geniştir. Lokal tedavilerde daha faydalı görün- edir. Tüberküloz ve osteomiyelit fıstullerınde soğuk abselerde, — başka ant biyotiklerin tesir iği eski, süreğen iltihap mihraklarının sağıtma- sında faydalı bulunmuştur. Akciğer ve gangrenlerınde cera i tulcenblerde m toraks) başarı ile kullanılmaktadır Sekizinci siniri bozduğundan, bu i- lâçla ancak lokal tedaviler yapılabil- mektedir Tetracycline veya achromycine: Birçok bakterilere ve bu arada reket- siya ve viruslara da müessirdir. Carbomyeine (magnamycine: — öbür antibiyotiklere dayanıklı olan" bazı streptikok ve stafilikoklar için faydalı bir ilâçtır. Toksisitesi hiç yoktur. A- giz ve idrar yolu intanlarında muvaffa- kiyetle kullanılır. iycine; Gram pozitif bakte— biyotik karşısında dayanamamaktadır lar. Hygromycine Gram-pozitif ve gram- negatif bakterılerle bazı viruslar iç n kullanılmaktadır Streptogramine: Stafilokok, strep- tokok, verem basili, brüselloz, salmo- nella ve boğmacaya iyi gelmektedir. Acosine: Bakterilere tesiri yoktur. Bazı levürler ve mantar hastalıklarına karşı kullanılmaktadır. Histoplazmoz da faydalıdır. Fazla toksik görünmek- tedir. Biraz daha tasfiye edilmesi lâ- zımdır. Acide aureoligue : gram - pozitif bakterilerle bazı protozoerlere ve tri- komonas'a tesir etmektedir Bunlara ilâveten Albomycine, podo- moycine, flavicidine, or entomycine, cremomycine, fucamycine gibi henüz deneyleri — yapılmakta olan bir takım antibiyotikler daha vardır Bu bolluk içinde, gelecek günlerin hekimi antibiyotik seçmekte pek müş- külâta uğrayacağa benzemekte- dir.—Dr.E.E AKİS Hoşunuza gittiyse hemen Abone olunuz AKİS. 3 TEMMUZ 1954